another scam...?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

another scam...?

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 18:45

Volgens mij is het weer zover, na al aardig wat scam mails te hebben verwijderd voor de Hartge kreeg ik er laatst 1 die een maybe not scam was, anyway hier wat die vroeg:

My customer is interested in buying your vehicle,get back to me if it is still available for sale,answering the following questions below,for final consideration and payment arrangements.

1)why are you selling the vehicle?

2)what is the condition of the vehicle?

3)Has the vehicle ever been inolved in any accident?

4)Does the vehicle have any stolen record?

5)State your last asking offer (i.e Buttom Line price)

I await your immediate response for payment arrangement.

Regards,
Alan Willy
-----------------------------------------------------------------------------------

dus ik antwoorde met dit;

Hello Alan Willy,

You were asking me about the Hartge Z3 coupe 5.0 on mobile.de the following things;

1) I'm selling the Hartge because of privat circumstances...sadly.

2) The car is in a excelent condition, its unique, its fast and looks very good, and there's only one in the whole world and in a very good state.

3) For what I know and can see the car has never been involved in a accident.

4) For what I know the car has never been stolen, so no stolen record and there is also a caralarm with the car and all keys.

5) I'm asking 75.000,- euro, My buttom line price is 70.000,-euro ! a bargain for such rare car.

Tell me also wich country does the car go and were can I find you to check your details, so I can see al goes well in a trusted way, by the way sorry for my poor English, I'm Dutch.

Regards

René Stam
the Netherlands.
---------------------------------------------------------------------------------
Dacht ik geef niet teveel prijs, toen kreeg ik vandaag dit terug en toen gingen mij de haren overeind staan :roll: er staat veel in wat oplichters gebruiken vooral teveel betalen en rest aan de schipper zenden enz enz dus lijkt mij een vieze oplichter!
---------------------------------------------------------------------------------

I got your mail and the contents well understood, I wish to inform you that my client has already deposited a check for this order with us, but the amount on it is bigger than what you are supposed to be paid. And I wish to assure you that this transaction 100% risk free.

However, I have also talk to our client who is now on a business trip and he has instructed us to carry on with his payment. I'm delighted to tell you that I appreciate your concern and has recommended your vehicle, with full interest, am willing to carry on with this transaction, You are hereby inform that payment will get to you in an amount of 85,000 Euros which cover's the cost of your car and amount for shipment.I have also instructed my Financial Instituttion to release the fund. So you are required to deduct the cost of your vehicle 70.000 Euros when payment gets to you and refund balance of 15,000 Euros to our agent ( the shipper ) for him to be able to offset shipping payment, tax charges and other cosmetic repair costs.

After payment has reached you and balance sent to shipper, the shiper's agent will come for inspection, pick up of vehicle & signing of title papers, make some cosmetic touches and drive to a prepaid shipper to be shipped to the approve destination.

Please Confirm this above conditions and provide name, address and phone number for check payment to be delivered to you via courier or mail.

Thanks
Alan Willy

zijn email adres kan ik via Google niet vinden maar hier is ie in elk geval, en ja weer een @yahoo.co.uk

alan_3autos@yahoo.co.uk
-----------------------------------------------------------------------------------

hoop dat ze die lui pakken, ik stuur in elk geval niks terug, mother fuc**ers...

Fabian

Bericht door Fabian » 06 aug 2007, 19:04

standaard oplichting inderdaad.

Onvoorstelbaar dat er nog mensen intrappen he? :(

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 aug 2007, 19:12

Tuurlijk is dat oplichting, zulke mails kreeg ik ook toen de STI te koop stond.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 06 aug 2007, 19:21

Wel appart dat je pas actie hoeft te ondernemen als je het geld hebt.
Maargoed als je je naam en adres doorgeeft, plukken ze hem wel uit je garage!

GTRene

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 19:44

Jochem Vaartjes schreef:Wel appart dat je pas actie hoeft te ondernemen als je het geld hebt.
het geld heb je niet echt, echter het lijkt zo...dan stuur jij de schipper die 15.000,-euro van het teveel betaalde en later blijkt dan de checke ongedekt te zijn ofzoiets maar je 15.000,- is dan al weg zeg maar en daar zit het...gevaarlijke lui maar kon over deze eerst niks vinden en dus even wat beantwoord maar kijk uit, eigenlijk moet je het adres van een politie bureau opgeven :lol: moeten ze er wel werk van maken lijkt me?

Tomaz

Bericht door Tomaz » 06 aug 2007, 21:12

GTRene schreef:
Jochem Vaartjes schreef:Wel appart dat je pas actie hoeft te ondernemen als je het geld hebt.
eigenlijk moet je het adres van een politie bureau opgeven :lol: moeten ze er wel werk van maken lijkt me?
Kan je doen, ik zou overwegen om ze naar de HJE Wenkebach 3 in A´dam te sturen. Dikke kans dat je dan een paar in A´dam wonende Nigerianen op Spaklerweg nijdig ziet omkeren. :D

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 06 aug 2007, 21:21

Een leuk voorbeeld hoe je de scammer kan terug 'scammen', de moeite waard om even door te lezen:

http://www.zug.com/pranks/powerbook/

Alleen helaas wel met een ietwat merkwaardig einde... :shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 aug 2007, 23:21

Te mooi om waar te zijn :?

Een check is gewoon foute boel in een dergelijke transactie :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 23:27

Niels schreef:Te mooi om waar te zijn :?

Een check is gewoon foute boel in een dergelijke transactie :wink:
Daarom, ik ga alleen voor een banktransactie en te volgen op mijn internet bankieren, als het daar eenmaal staat is het van mij :lol:
En ik ben niet echt happerig immers I love the Hartge.
De Kuweit persoon is wel anders daar kloppen gewoon gegevens van, maar ik zag pas vandaag dat ie gereageerd had, maar dat al op de 19d Juli...heb ze vandaag een mail gestuurd, ben benieuwd, maar niks gaat de deur uit voor het geld save op mijn bankrekening staat.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 aug 2007, 23:32

Dat je van je Hartge/BMW M coupé houdt weet ondertussen heel DF wel Rene.

En doe jezelf een lol en ga niet met dat soort lui in zee, want dan ben je een stuk goedkoper van je auto af dan je lief is.

DDX

Bericht door DDX » 06 aug 2007, 23:37

GTRene

Bericht door GTRene » 06 aug 2007, 23:44

@DXX huh? lol, dat wist ik helemaal niet, heb al wel als ik googlede op andere auto website's delen over mijn kar gelezen :lol: thx for the tip.

SteV6

Bericht door SteV6 » 06 aug 2007, 23:45

Ik vond 'm 4 minuutjes later, maar postte in het andere topic:

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 703#132703

:wink:

SteV6

DDX

Bericht door DDX » 07 aug 2007, 00:02

beetje extra aandacht is nooit verkeerd 8)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 07 aug 2007, 13:13

Tomaz schreef:
GTRene schreef:
eigenlijk moet je het adres van een politie bureau opgeven :lol: moeten ze er wel werk van maken lijkt me?
Kan je doen, ik zou overwegen om ze naar de HJE Wenkebach 3 in A´dam te sturen. Dikke kans dat je dan een paar in A´dam wonende Nigerianen op Spaklerweg nijdig ziet omkeren. :D
Haha ja maar hoewel die kale broeders op het eerste gezicht best wat weg hebben van René, zie ik ze voorlopig hun motoren niet inruilen op iets uit Beieren :D

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2008, 19:30

weer een scam? man uit Ivoorkust (all my bells are rinkling) en verstuurd een vertaald bericht in NL ...neem aan scam, maar een andere benadering :lol: (ondertussen al meer scams? gehad wordt er wel wat flauw van en ga ook niet overal wat heen sturen, deze bv heeft nog niks en daarbij ga ik vast niet belangrijke info sturen)
Naam AutoScout24 bezoeker: JEAN PAUL FILLON
heeft de volgende vraag / opmerking toegevoegd:
Ik ondergetekende JEAN PAUL FILLON die in Ivoorkust woont, heb ik zeer voor uw aankondiging belangstelling en voor het belang dat ik voor deze draag, zou ik willen dat u me enkele aanvullende foto's en een kopie van de grijze kaart toestuurt.
Voor de betaling opteer ik voor de bankoverschrijving opdat wij in de transparantie kunnen werken. De terugwinning van het voertuig zal na uw bevestiging van goede ontvangst van de middelen op uw rekening gebeuren en zult weten dat ik de auto zal laten
en is telefonisch bereikbaar op: 0022505948761
of per e-mail bereikbaar op: jeanpaulfillon@yahoo.fr

Macboy

Bericht door Macboy » 03 apr 2008, 12:39

haha grappig.

Wat je ook kan doen is een fake adres terug sturen, een garagebox of zo, met daarop gericht een camera en een live Youtube account :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2008, 13:05

Of die 1e vent z'n 85k over laten maken, laten staan en verder niets doen?

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2008, 13:25

@Macboy :lol: en dan een live linkje naar DF en meer om te volgen hoe scammers can be scam'd :twisted: op zich een leuk idee :wink:

dat met dat geld is vaak een ongedekte check? die ze later terug trekken, en zo'n onbekend typ mijn gegevens verstrekken van bank vind ik eng?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 apr 2008, 13:26

Ff ergens een rekeningetje openen :lol:

VLA

Bericht door VLA » 03 apr 2008, 13:31

haha ik heb exact dezelfde email gehad.... van verschillende emailaccounts trouwens... kreeg van een van hun dit voorstel (nadat ik al hun vragen had beantwoord) :

Hello

I am emailing you again to confirm the acceptance of your offer since everything sounds good.

I also want to use this opportunity to inform you that I will be out of town until 08/08/2008 but I have left instructions with my banker regarding your payment.

I made arrangment with a shipping agent who will come to pick up the car but I've not heard from him for now and I have tried to communicate with him through his secretary but I was informed that he is on assignment so I adviced my banker to include the agent's payment in your cashiers check so that when you receive the cashiers check,you can advance his fees to him.

He will send you 13,000 Euro cashiers check which I will require you to deduct 7,250 EUR as your payment and forward 5,750 Euro to him so that he can come and inspect the car and have it sent to my Home. I will send you his contact information so that you can be able to make arrangment with him for the excercise.

Please provide the following data so that the payment check can be sent to you via FEDex.

Payment name............

Delivery Address..........

Contact phone #...........

Regards,
Don Macdon.

En van een andere scammer kreeg ik dit als reply terug :

I got your mail and the contents well understood, I wish to inform you that my client has already deposited a check for this order with us, but the amount on it is bigger than what you are supposed to be paid.

However, I have also talk to our client who is now on a business trip and he has instructed us to carry on with his payment. I'm delighted to tell you that I appreciate your concern and has recommended your vehicle, with full interest, am willing to carry on with this transaction, You are hereby inform that payment will get to you in an amount of 14,000 Euros which cover's the cost of your car and amount for shipment.I have also instructed my Financial Instituttion to release the fund. So you are required to deduct the cost of your vehicle 8,250Euros when payment gets to you and refund balance of 5,750 Euros to our agent ( the shipper ) for him to be able to offset shipping payment, tax charges and other cosmetic repair costs.

After payment has reached you and balance sent to shipper, the shiper's agent will come for inspection, pick up of vehicle & signing of title papers, make some cosmetic touches and drive to a prepaid shipper to be shipped to the approve destination.

Please Confirm this above conditions and provide name, address and phone number for check payment to be delivered to you via courier or mail.

Thanks

Richard Smith

RVV

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 13:42

Ivoorkust ? Hebben ze daar wel wegen ?

GTRene

Bericht door GTRene » 03 apr 2008, 13:45

ja tis echt heel veel uit de Ivoorkust, maar eerst hadden ze yahoo.com maar nu gebruiken ze yahoo.fr das verwarrend slimme lui...en ze veranderen soms de aanpak...ik vertrouw ze niet en liever wachten tot een Duitser of NL figuur mailt :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 apr 2008, 13:46

Als ze een ivoren kust kunnen betalen zullen ze vast wel gouden wegen hebben daar :)

Geld verdienen is makkelijk schijnbaar

VLA

Bericht door VLA » 03 apr 2008, 13:47

GTRene schreef:ja tis echt heel veel uit de Ivoorkust, maar eerst hadden ze yahoo.com maar nu gebruiken ze yahoo.fr das verwarrend slimme lui...en ze veranderen soms de aanpak...ik vertrouw ze niet en liever wachten tot een Duitser of NL figuur mailt :wink:
Het is 100 % zeker ook een scam.. dus niet op reageren.

Plaats reactie