Subaru MY 2006 DCCD

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Andre

Subaru MY 2006 DCCD

Bericht door Andre » 06 mar 2006, 01:00

Mooie test van de sti dccd

http://s154572640.onlinehome.us/clips/3 ... tDR310.wmv

That s the best quicky i ever had.

Wait till you drive a quicky with me baby.

LOL

De prijs van bijna 52k nek em. Maar als subaru dit ding met dccd weer kan aanbieden van 40k euro dan hebben ze een hotseller zoals de gtt dat was.
Laatst gewijzigd door Andre op 06 mar 2006, 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2006, 01:14

Lekker droog weer, zo'n beetje suf wauwelende gast en dan die dikke stofwolken als zijn linkerachterwieltje even van de baan af gaat. :lol:

Indrukwekkende auto toch wel die STi, zeker met die 2.5 en DCCD denk ik dat Subaru voor het eerst echt het gat met de EVO gedicht heeft.
Qua prijs ook helaas. :(
Moet er trouwens nog steeds eens mee gaan rijden, nog niet echt tijd gehad. :?

Andre

Bericht door Andre » 06 mar 2006, 01:16

Knot

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 08:15

Breekt toch wel lekker uit zo moet ik zeggen.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mar 2006, 14:54

Het is een mooie meid bij die test maar je moet haar stem niet horen. Werd er een beetje bang van :shock:

Peter Tunissen

Re: Subaru MY 2006 DCCD

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2006, 15:03

Andre schreef:De prijs van bijna 52k nek em. Maar als subaru dit ding met dccd weer kan aanbieden van 40k euro dan hebben ze een hotseller zoals de gtt dat was.
Ja, dan zou ik tegen mijn principes in ook nog eens een nieuwe auto gaan halen.
Maar zagen jullie die prijzen? Of de Canadezen worden genaaid met de WRX, of wij met de STi.

Prijzen hier:
WRX: €35.000
STi: €52.000

Prijzen Canada:
WRX: CDN $35.495
STi: CDN $48.995 (dat is overigens €35,847.98 :!:)

€17.000 voor 70pk meer uit een turbomotor, een spoiler en een DCCD vind ik sowieso al aardig aan de prijs. :?

Andre

Bericht door Andre » 06 mar 2006, 15:33

zowel subaru als mitsubishi komen niet meer weg met die nieuw prijzen.

Volgens mij zijn er maar een handje vol nieuwe sti s verkocht. Evo 9 worden in nederland nog niet officieel verkocht, omdat er nog heel wat onverkochte evo 8 bij de dealers staan. houden ze de officiele import van de evo 9 tegen.

Als een GTT ooit voor 50k gulden kan worden aangeboden. Dan kan een sti makkelijk voor 40k euro worden aangeboden.

Ik snap de nederlandse importeur niet. Deze auto s zijn image makers voor die merken. Er is nog nooit zo n grote image maker geweest als de GTT. Waarom prijs per pk was uniek. Ik zou evo 9 en sti veel lager prijzen en op de markt zetten puur als image maker.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2006, 15:46

Imagomaker of juist cashcow?

Even BMW als voorbeeld nemen, niet om de fapper uit te hangen, maar omdat de verschillen daar groter zijn.
Hoeveel duurder zou een M3 nou echt zijn om te fabriceren dan een 318i?

Je maakt mij niet wijs dat dat voor een grote fabrikant die in bulk inkoopt meer dan €5000 meer kost om te bouwen.
Tuurlijk heeft die een dikkere motor, maar waarom is die duurder om te maken? Waarom zou een scherpere nokkenas duurder moeten zijn dan een gewone?
Sperdiff en zo, ok, maar is dat zoveel duurder om te fabriceren dan een open diff?
Is leren bekleding duurder dan stoffen als je het met de tienduizenden huiden tegelijk inkoopt?

Stel dat BMW een 330i met mogelijkheid tot M-spoilers en sperdiff en de 265pk van de 1-serie etc. zou leveren, hoeveel M3's worden er dan nog verkocht?

Volgens mij worden er juist bewust dingen weggehouden van de 'gewone' serie om de topmodellen buitenproportioneel duur te kunnen maken.
Zelfde als bijv. een Alfa 156 2.0 die €6.000 duurder was dan een 1.6 bij verder gelijke uitrusting. Dat kost geen cent meer om te bouwen, is puur prijsdifferentiatie die je betaalt.

En wat wil je anders? D'r gaat toch niemand voor zijn plezier in een 1.6 zonder opties rijden? Nou dan, je moet wel dus....
Zie ook Porsche waar ze zich kapot lachen om iedereen die een Boxster met dak voor veel te veel geld komt kopen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 06 mar 2006, 15:50

Dré,

Het zit zo, aldus mij dealer!

Subaru maakt per jaar, zeg 35.000 Impreza's.
Meer worden er niet gemaakt, punt.

En die worden wereldwijd elk jaar met gemak verkocht.
Daarom maakt Subaru weinig reclame omdat ze al, of bijna al hun Impreza's die ze per jaar toegespeeld krijgen verkopen.

Arrogantie van de fabrikant, misschien :?

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mar 2006, 16:33

Peter's verhaal slaat de spijker op z'n kop. Zo is het en niet anders. Ik heb het al geregeld gezegd en doe dat nog eens, het is allemaal marketing.

BMW is inderdaad een mooi voorbeeld Peter. Maar je kunt er ieder volumemerk voor in de plaats zetten. De 3-serie wordt in iets van 10 motorvarianten verkocht. Tussen de goedkoopsten en de duursten zitten zo enkele tienduizenden euro's prijsverschil. In produktiekosten zit er nauwelijks een drol verschil tussen. Die nokkenas, die 2 cylinders meer, die 2 cm grotere remschijf, het zijn grijpstuivers, 2 of 3 duizend euro hooguit aan werkelijk verschil. De ontwikkel en productiekosten van zo'n reeks over een jaar of 6-7 worden door de werking van de markt terugverdiend. In de hoofden van de consumenten is met groot succes het beeld doen ontstaan dat die verschillen normaal zijn. Missie geslaagd.

Is zo'n STI met die superbetrouwbare en mooie techniek dan echt zo duur? In vergelijking met de GTT is alles duur.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2006, 16:52

Ja, ook weer zoiets, wat is er duurder aan een 2cm grotere remschijf?
Niet het fabricageproces, het is misschien 4x 250 gram ijzer meer die op een auto geschroefd wordt.
Wat deed oud ijzer ook al weer de kilo, €3 of zo?
Beetje gechargeerd, maar je moet er echt niet te veel bij nadenken, dan gaat de lol van dure auto's er heel hard af. :(

En marketing of niet, wat voor alternatief heb je?
Als je een beetje leuke auto wil rijden helemaal niks, je moet wel omdat het bij ieder merk hetzelfde is.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 06 mar 2006, 16:58

€17.000 voor 70pk meer uit een turbomotor, een spoiler en een DCCD vind ik sowieso al aardig aan de prijs.
Dit zijn uiteraard bij lange na niet de enigste verschillen met een gewone WRX :idea: De internals zijn beduidend anders, Remmen en draagarmen, En verdere onderdelen van het onderstel zijn allemaal anders.
Dat die 17K dan nog steeds niet te rechtvaardigen zijn ben ik uiteraard wel met je eens....

Marc R

Bericht door Marc R » 06 mar 2006, 18:00

Peter Tunissen schreef:Imagomaker of juist cashcow?

Even BMW als voorbeeld nemen, niet om de fapper uit te hangen, maar omdat de verschillen daar groter zijn.
Hoeveel duurder zou een M3 nou echt zijn om te fabriceren dan een 318i?

Je maakt mij niet wijs dat dat voor een grote fabrikant die in bulk inkoopt meer dan €5000 meer kost om te bouwen.
Tuurlijk heeft die een dikkere motor, maar waarom is die duurder om te maken? Waarom zou een scherpere nokkenas duurder moeten zijn dan een gewone?
Sperdiff en zo, ok, maar is dat zoveel duurder om te fabriceren dan een open diff?
Is leren bekleding duurder dan stoffen als je het met de tienduizenden huiden tegelijk inkoopt?

Stel dat BMW een 330i met mogelijkheid tot M-spoilers en sperdiff en de 265pk van de 1-serie etc. zou leveren, hoeveel M3's worden er dan nog verkocht?

Volgens mij worden er juist bewust dingen weggehouden van de 'gewone' serie om de topmodellen buitenproportioneel duur te kunnen maken.
Zelfde als bijv. een Alfa 156 2.0 die €6.000 duurder was dan een 1.6 bij verder gelijke uitrusting. Dat kost geen cent meer om te bouwen, is puur prijsdifferentiatie die je betaalt.

En wat wil je anders? D'r gaat toch niemand voor zijn plezier in een 1.6 zonder opties rijden? Nou dan, je moet wel dus....
Zie ook Porsche waar ze zich kapot lachen om iedereen die een Boxster met dak voor veel te veel geld komt kopen.

Volgens mij heb je helemaal gelijk,maar deze strategie zal altijd blijven bestaan want de mensen kopen die duurdere modellen nou eenmaal.

markk

Bericht door markk » 06 mar 2006, 19:04

> http://www.crawfordperformance.com/gall ... rting1.wmv
> http://www.crawfordperformance.com/gall ... rting2.wmv
> dccd staat hier in auto mode.

Respect. Ik kreeg tijdens een voorzichtige proefrit op nat/glad wegdek de STI met DCCD in auto mode echt niet in power-oversteer. Zelfde als in locked mode. Was erg neutraal.

In de stand dat ie zoveel mogelijk power naar achteren stuurt (open) was het een kwestie van gasgeven en tegensturen in de bocht.

Mark.

Andre

Bericht door Andre » 06 mar 2006, 19:09

Tuurlijk is het prijsverschil tussen een sti en wrx niet te rechtvaardigen en tuurlijk is het verschil tussen een m3 en 330i niet te rechtvaardigen.

Maar vergeet 1 ding niet hoe duurder de auto hoe groter de verschillen je moet eigenlijk prijzen ex btw ex bpm vergelijken.

2.5 wrx kost 20.880,00
sti kost 32.146,00

is nog steeds 12000 euro verschil. Dat geld kan ik dan nog niet echt vinden in de meerprijs.

Zelfde geld ook voor bmw. 330i tov. van een M3.

Plak een sper op een normale versie zet er een setje bilsteins onders en je kan je heel wat knaken besparen.

zat net even op amerikaanse etk te kijken

130i motor 14000 dollar
m3 e46 motor 20000 dollar.

Mensen kopen toch uiteindelijk die sti of desnoods 2e hands. Er zijn maar weinig mensen die alles overbouwen. Ik ben zo gek om een sper te monteren ik denk dat er in heel nederland maar 1 straat 130i met sper rondrijdt. Mensen willen de whole package in 1 keer geen gekloot. Als ik geen gekloot wil ja een m3 want dan heb ik wat wil. Zelfde geld voor evo s en sti. Wil je geen gekloot pak je die. Wil je het wel koop een je wrx en gooi je meer poen in tuning.

Alleen ik vindt dat de grens ver overschreden is met 52k voor die japanse knaken bakken. De evo 5 kon ook voor 85k gulden verkocht worden. Waarom een sti nu voor 115k gulden.

Ik heb zelf 2 m3 gehad omdat het een wens was om ooit zo n auto te bezitten. Maar is zo n ding 176k gulden waard no fucking way. Never. Je moet er eigenlijk ook niet te lang over nadenken maar hij is veel en veel te duur in de nieuw prijs.

Dit zou ik voor die auto s over hebben en dan zou ik niet denken dat ik te veel betaald heb. Ze zijn natuurlijk nog veel te duur. Maar het zou me niet een verkeerd gevoel geven.

Een sti mag kosten 40k euro niet een cent meer incl btw en bpm.
Een m3 mag kosten 55k a 60k euro. incl btw en bpm

Knot

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 19:38

Andre, we hebben het wel eens vaker over de verschillen tussen een 330ci en een M3 gehad toch?

Was niet alleen motor en diff, ook de complete aandrijflijn, bak, assen, remmen, dan de stoelen enz enz.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 mar 2006, 20:03

Blijft het zelf bouwen van een Subaru ala David en Jamie o.b.v. eigen wensen en smaak over!

Michel

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2006, 00:59

jullie hebben gelijk. Maar jullie vergeten dat de volume moet worden verdiend met de basis motoren, op die autos zit weinig winst. Maar het is bulk dus vind de fabrikant het niet erg. Stel dat de dikkere motoren slechts 2000 euro duurder waren dan werden er geen basis modellen meer verkocht met als gevolg dat er ook geen bulk verkoop is. En dus geen rechtvaardiging voor dikke motoren.

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2006, 01:08

Het is dus een beetje het kip en het ei verhaal. Natuurlijk wil iedereen 60k voor een M3 betalen. Maar dan was ie er domweg niet. Want het zal nooit een massa auto worden. Gevolg is dat de totale verkopen van de 3 serie worden gedrukt. Maw zonder het groote prijs verschil is er geen bestaansrecht voor de basis modellen. Voor BMW mag je ieder merk invullen.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 07 mar 2006, 09:56

Inderdaad Michel, is voor mij de enige, en ook de leukste manier om een auto naar wens te bouwen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2006, 09:56

Op die filmpjes van Markk vind ik die Sub er wel mooi uitzien in een drift. DCCD moet verplicht worden op die auto's!

Andre

Bericht door Andre » 07 mar 2006, 11:05

Zit er al standaard onder vanaf 2006 model. Nu alleen de prijs nog even zakken. :)

ExStream

Bericht door ExStream » 07 mar 2006, 17:42

Achteraf een DCCD-diff inbouwen in je eigen 5-, of 6-bak incl. een goede aansturing is niet zo'n grote operatie hoor.

Heb afgelopen zaterdag nog gezien hoe een ouwe Legacy 2.0T station van DCCD werd voorzien.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2006, 17:57

Een witte station? :D

Tomaz

Bericht door Tomaz » 07 mar 2006, 18:42

LOL @ Dennis

Die ene witte station staat al een tijdje op een sloperij hier in de buurt.

Plaats reactie