Even een beetje inhouden om de motor voorbij te laten, dat het een Ducati was kon haast niet missen aan de kleur te zien.
Het bleek een 996SPS te zijn, mooi ding uitlaten onder de buddysit en brulde en gromde lekker zwaar

Hij voegde de 1e afrit van de snelweg weer uit lekker sportief uit ging plat door bocht hangend met zijn knie tegen het asfalt richting rotonde. Daar moest ik maar ff achteraan!
Hij ging het viaduct van de snelweg over en ik volgde zo goed als ik kon achter hem. Hij keek even achterom voordat we de snelweg weer terug op gingen en ik stak de duim op en hij ook zo en wisten we genoeg, het gas moest er even op 8)
Hij was net even sneller ingevoegd snelweg op dan ik en hield iets in zodat ik aan kon haken. De weg was vrij en ik liet de 6 in lijn zijn werk doen en kwam stevig op hem aan zetten. Ik kreeg het idee dat hij niet verwachte dat ik ZO snel dichterbij zou komen en het leek alsof hij driftig terug begon te schakelen. Einde 4e versnelling haalde ik hem in en schakelde naar 5, hij haakte bij mij achter aan. Ik zocht de rechterbaan op en was benieuwd wat er zou gebeuren, maar tot mijn verbazing kwam de Ducati kwam er niet voorbij

Uitendelijk kwam er verkeer in zicht en ben ik weer rustig gaan rijden, de motorrijder voegde uit bij een tankstation ik kreeg het idee dat deze sporiteve rijder wel even een praatje wilde maken, dus ik er ook af.
Bij het tankstation mekaar even de hand geschud en korte babbel gemaakt.
Hij was erg onder de indruk van de snelheid van de M3, zo was ik onder de indruk van de bochtensnelheid van de motorfiets. Hij meldde dat de Ducati's daar ook om bekend staan en wilde binnenkort nieuwste 1096 gaan halen.
Al met al een leuke ervaring voor ons beide!