Wat voor antwoord zoek je dan
Beste is imho de alles of niets aanpak.
Alleen een kuipstoel is geen probleem.
Heb je met die kuipstoel ook vaste 4 of meer punts gordels gemonteerd dan zou je bij een koprol een probleem kunnen hebben als het dak inzakt. Ook is je airbag nutteloos dus of het beter is op de openbare weg is nog maar de vraag. Er komt met een meerpunts gordel een enorme spanning op je nek en schouders.
Heb je een rolkooi maar geen kuipstoel en gordels dan heb je dus weer het probleem dat je bij een ongeluk alle kanten op vliegt en de kooi raakt.
Dus imho kan je het beter of niet doen, of in 1 keer alles goed. En niet jezelf vergeten, goede helm op enz.
Punt is ook waar gebruik je het voor, op de weg word je niet geacht harder als 120 te rijden. Rolkooien zijn er niet alleen voor over de kop gaan, maar bieden bijvoorbeeld ook zijwaardse bescherming als je ge T-boned word of als een rallyrijder van het parcour vliegt en zijwaards op een boom klapt. Op de weg hoor je dat soort taferelen niet uit te halen

Bepaalde modificaties heb je ook een rolkooi voor nodig, zoals carbon of kunstof deuren. Daar rijden ze zo doorheen als je geen kooi hebt.
Je kan niet alles uitsluiten natuurlijk maar er eens over nadenken geeft wel verhelderende conclusies.
Buiten dat alles vind ik het veel te veel gedoe op de weg

Instappen word lastiger. Je moet jezelf elke keer helemaal ingespen. Als je een parkeergarage in gaat zit je weer dat alles los moet en weer vast anders kom je niet ver genoeg uit het raam enz enz enz.
Oh en als je denkt dat auto's ala Evo's politieaandacht aantrekken, ga het dan nog eens proberen met een rolkooi, kan je helemaal lachen
