Dat hoogste gebouw ter wereld...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Dat hoogste gebouw ter wereld...

Bericht door Roman » 23 jul 2007, 13:41

An unfinished skyscraper in the Persian Gulf state of Dubai has become the world's tallest building, its developers say.

Emaar Properties said the 512m (1,680ft) Burj Dubai is now taller than Taiwan's 508m (1,667ft) Taipei 101.
It is thought Burj Dubai will eventually be 693m (2,275ft) tall.
Height records are contentious, with dispute over what defines a "building" and what is being measured - height to the top floor or the tower's antenna.

When finished the building is expected to meet the Council on Tall Buildings and Urban Habitat's four criteria - the height of the structural top, highest occupied floor, the roof's top, and the spire's highest point - to become the world's tallest structure.

"Burj Dubai has now reached 141 storeys, more storeys than any other building in the world," the company said in a statement.
There is speculation that, spire included, the final height could be more than 800m, but Emaar is keeping structural details secret.

'Symbol of Dubai'

When finished, the skyscraper will have more than 160 floors, 56 elevators, apartments, shops, swimming pools, spas, corporate suites, Italian fashion designer Giorgio Armani's first hotel, and an observation platform on the 124th floor.

To qualify as a building, a structure has to have floors and walls all the way to its roof.
The tower is also expected to break the record for highest man-made structure, currently held by the wire-assisted KVLY-TV mast in North Dakota, US, which is 628m (2,072ft) tall.
"It's a symbol of Dubai as a city of the world," Greg Sang, the project director for Emaar Properties, was quoted as saying by the Associated Press.
Chairman Mohammed Ali Alabbar said Dubai has "resisted the usual and has inspired to build a global icon," according to AP.
"It's a human achievement without equal."
Building began on the structure on 21 September 2004, and is expected to be completed in 2008.

The spire of the building is expected to be able to be seen from 100km (60 miles) away.
"It's a fact of life that, at some point, someone else will build a taller building," Mr Sang said.

"There's a lot of talk of other tall buildings, but five years into Burj Dubai's construction, no one's started building them yet."

Previous skyscraper record-holders include New York's Empire State Building at 381m (1,250 ft); Shanghai's Jin Mao Building at 421m (1,381 ft); Chicago's Sears Tower at 442m (1,451 ft) and Malaysia's Petronas Towers at 452m (1,483 ft).

[img:700:440]http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi ... /img/1.jpg[/img]
[img:800:600]http://img511.imageshack.us/img511/707/ ... 162ll9.jpg[/img]
[img:800:600]http://img264.imageshack.us/img264/1158 ... 828sl2.jpg[/img]

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jul 2007, 13:43

Was er begin december vorig jaar, en toen waren ze op de helft waar ze nu zijn. Je ziet dat gebouw per dag stijgen, echt bizar. Werken 24 uur per dag/365dagen per jaar. :shock:

Roman

Bericht door Roman » 23 jul 2007, 13:53

Ik vind bijna 2x het empire state building echt bizar hoog.

Ik vond dat al extreem hoog toen ik er was, maar dit moet echt onvoorstelbaar zijn. :shock:

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 23 jul 2007, 13:57

Ik wil -ondanks alle getroffen maatregelen- liever niet bovenin zitten tijdens een hevige storm! :)

Ik las laatst in de Kijk dat er al plannen zijn voor gebouwen van meer dan 1000 meter. Het verhaal over de toren van Babel schiet me dan te binnen...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jul 2007, 13:58

Tristan schreef:Was er begin december vorig jaar, en toen waren ze op de helft waar ze nu zijn. Je ziet dat gebouw per dag stijgen, echt bizar. Werken 24 uur per dag/365dagen per jaar. :shock:

En dat in die hitte daar..........................................

Tom

Bericht door Tom » 23 jul 2007, 14:04

Had er tijdje terug al eea over gelezen.
Echt bizar.
:shock:
Lijkt me een gaaf land..

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jul 2007, 14:14

Tom schreef:Had er tijdje terug al eea over gelezen.
Echt bizar.
:shock:
Lijkt me een gaaf land..
Zeker de moeite waard om er heen te gaan, wordt ook alleen maar goedkoper.

Tip: Ga niet in de zomer, veel te heet. En 1 a 2 weken is lang zat. En neem geen vrouwen mee, anders loop je de hele dag te slenteren door de gigantische shoppingmalls. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jul 2007, 14:20

Wim te Riet schreef:Ik wil -ondanks alle getroffen maatregelen- liever niet bovenin zitten tijdens een hevige storm! :)

Ik las laatst in de Kijk dat er al plannen zijn voor gebouwen van meer dan 1000 meter. Het verhaal over de toren van Babel schiet me dan te binnen...
Inderdaad me too, maarja God strafte toen zogenaamd door de toren in te laten storten hahah alsof ze destijds al in staat waren om zoiets als tot in de hemel te kunnen bouwen konden ...maarja vroeger zagen ze al snel iets als hekserij en of the gods are not with us...

Feit is boven de 500 meter hoog is wel etreem hoog al pff en in Dubai zou ik al helemaal niks kopen aan die zee...1 grote vloedgolf en het meeste is helemaal onbruikbaar of stuk! dus 1 tsunamie en palmtree island en die hoge gebouwen...best scary...

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jul 2007, 14:23

GTRene schreef: Feit is boven de 500 meter hoog is wel etreem hoog al pff en in Dubai zou ik al helemaal niks kopen aan die zee...1 grote vloedgolf en het meeste is helemaal onbruikbaar of stuk! dus 1 tsunamie en palmtree island en die hoge gebouwen...best scary...
Moet je vooral in NL gaan wonen. :lol:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 23 jul 2007, 14:34

Vind het knap dat ze zo een hoog gebouw zo precies recht omhoog bouwen. Ik had vroeger met mijn lego al moeite om dat voor elkaar te krijgen.

Tom

Bericht door Tom » 23 jul 2007, 14:52

Jochem Vaartjes schreef:Vind het knap dat ze zo een hoog gebouw zo precies recht omhoog bouwen. Ik had vroeger met mijn lego al moeite om dat voor elkaar te krijgen.
:lol: :lol: :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 jul 2007, 16:04

Erg bizar wat er allemaal gebeurd in dat land sinds ze olie gevonden hebben.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 23 jul 2007, 16:13

Tristan schreef:
GTRene schreef: Feit is boven de 500 meter hoog is wel etreem hoog al pff en in Dubai zou ik al helemaal niks kopen aan die zee...1 grote vloedgolf en het meeste is helemaal onbruikbaar of stuk! dus 1 tsunamie en palmtree island en die hoge gebouwen...best scary...
Ah, dat valt wel mee... René en ik wonen hoog en droog. Dat wordt over een paar decennia gewoon Almelo aan Zee en Winterswijk aan Zee ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jul 2007, 16:14

Martijn Koevoets schreef:Erg bizar wat er allemaal gebeurd in dat land sinds ze olie gevonden hebben.
Olie is zelfs op daar, dus daarom bouwen ze zoveel. Puur om nieuwe bewoners en toeristen aan te trekken. Nieuwe inkomstenbron dus.

RVV

Bericht door RVV » 23 jul 2007, 16:23

GTRene schreef:
Wim te Riet schreef:Ik wil -ondanks alle getroffen maatregelen- liever niet bovenin zitten tijdens een hevige storm! :)

Inderdaad me too, maarja God strafte toen zogenaamd door de toren in te laten storten hahah alsof ze destijds al in staat waren om zoiets als tot in de hemel te kunnen bouwen konden ...maarja vroeger zagen ze al snel iets als hekserij en of the gods are not with us...

Feit is boven de 500 meter hoog is wel etreem hoog al pff en in Dubai zou ik al helemaal niks kopen aan die zee...1 grote vloedgolf en het meeste is helemaal onbruikbaar of stuk! dus 1 tsunamie en palmtree island en die hoge gebouwen...best scary...
nee god strafte door op een dag iedereen een andere taal te laten spreken. De toren werd nooit afgemaakt omdat niemand een ander kon verstaan. Vandaar het spreekwoord een babalonische spraakverwarring.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 jul 2007, 16:26

Tristan schreef:
Martijn Koevoets schreef:Erg bizar wat er allemaal gebeurd in dat land sinds ze olie gevonden hebben.
Olie is zelfs op daar, dus daarom bouwen ze zoveel. Puur om nieuwe bewoners en toeristen aan te trekken. Nieuwe inkomstenbron dus.
Is daar niet op hoor, wij hebben er nog werk zat atm.

Ze zijn wel de enigen die het slim aanpakken, die andere zandhopen daar doen helemaal niks. Daar hebben ze echt een probleem als olieinkomsten weg vallen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 23 jul 2007, 16:26

Precies Rico, ken uw klassiekers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toren_van_Babel

Tristan

Bericht door Tristan » 23 jul 2007, 16:31

Bert ///M3 schreef:
Is daar niet op hoor, wij hebben er nog werk zat atm.

Ze zijn wel de enigen die het slim aanpakken, die andere zandhopen daar doen helemaal niks. Daar hebben ze echt een probleem als olieinkomsten weg vallen.
In het water (kust) wel, maar de olie in het land zelf is al een tijdje op. In de buurt van Dammam is idd nog veel olie te vinden.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jul 2007, 16:34

Martijn Koevoets schreef:Precies Rico, ken uw klassiekers: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toren_van_Babel
hmm toch best impressive als het erzo uitzag :shock: mooi schilderij ook.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jul 2007, 16:36

Wim te Riet schreef:
Tristan schreef:
Ah, dat valt wel mee... René en ik wonen hoog en droog. Dat wordt over een paar decennia gewoon Almelo aan Zee en Winterswijk aan Zee ;)
haha inderdaad Wim, gewoon ff klimaat afwachte dan is het hier in Almelo Playos de los Almelos 8) of zoiets :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jul 2007, 17:06

Rico v Velzen schreef:
GTRene schreef:

nee god strafte door op een dag iedereen een andere taal te laten spreken. De toren werd nooit afgemaakt omdat niemand een ander kon verstaan. Vandaar het spreekwoord een babalonische spraakverwarring.
Babylonisch dus....................................naat het halal is er dus nu ook het balal

Plaats reactie