Nieuwe boot, 520d
- Erik2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
- Locatie: Breda
Nieuwe boot, 520d
De jetski (130i) na 60.000 km's aan de steiger gelegd en een echte boot gekocht...
[img:1358:753]http://www.xs4all.nl/~rikkie/bmw520d/funfert.jpg[/img]
- Geknepen versie (150 pk)
- Business uitvoering
- Vision pack
- Schuifdak
- Sportstoelen
- Sportstuur
Wel een heel verschil met de 130i natuurlijk, maar meer dan 95% van mijn kilometers bestaat uit snelweg in de Randstad, wat concreet betekent dat je of stil staat of ergens tussen de 80 en de 120 kan rijden.
Ben benieuwd naar de reacties...
[img:1358:753]http://www.xs4all.nl/~rikkie/bmw520d/funfert.jpg[/img]
- Geknepen versie (150 pk)
- Business uitvoering
- Vision pack
- Schuifdak
- Sportstoelen
- Sportstuur
Wel een heel verschil met de 130i natuurlijk, maar meer dan 95% van mijn kilometers bestaat uit snelweg in de Randstad, wat concreet betekent dat je of stil staat of ergens tussen de 80 en de 120 kan rijden.
Ben benieuwd naar de reacties...
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Mooie auto hoor, en zo'n enkele brede uitlaatpijp staat helemaal niet verkeerd onder een 520d.
Mijn 525dA loopt nu richting 150.000 km, denk dat hij begin 2008 de deur uit moet....en helaas....we mogen geen BMW meer rijden, maar kiezen tussen een A6, E-klasse of een S80.
Wanneer komt de nieuwe E klasse eigenlijk op de markt?
ps. Mijn 525d was geen auto zonder problemen. Met name de software en roetfilter hebben zo nu en dan het rijplezier behoorlijk verpest...na heel wat garage bezoekjes is dat nu allemaal een beetje verleden tijd...volgende eigenaar krijgt een topauto
Mijn 525dA loopt nu richting 150.000 km, denk dat hij begin 2008 de deur uit moet....en helaas....we mogen geen BMW meer rijden, maar kiezen tussen een A6, E-klasse of een S80.
Wanneer komt de nieuwe E klasse eigenlijk op de markt?
ps. Mijn 525d was geen auto zonder problemen. Met name de software en roetfilter hebben zo nu en dan het rijplezier behoorlijk verpest...na heel wat garage bezoekjes is dat nu allemaal een beetje verleden tijd...volgende eigenaar krijgt een topauto

- Erik2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
- Locatie: Breda
Waarom een 5 ?
Ik vind de 5 erg comfortabel rijden zonder daarbij volledig het gevoel kwijt te raken. We hebben ook een A6 quattro in de familie, maar dat haalt het volgens mijn persoonlijke mening niet bij de 5.
3-serie met dikkere motor had ook gekund. Ik heb de 5 gekozen omdat ik dat een goede mix vind van comfort, voldoende sportiviteit, representativiteit en kosten.
Over kosten gesproken, ik rijd de 520d voor een lagere maandlast dan de 130i...
Ik vind de 5 erg comfortabel rijden zonder daarbij volledig het gevoel kwijt te raken. We hebben ook een A6 quattro in de familie, maar dat haalt het volgens mijn persoonlijke mening niet bij de 5.
3-serie met dikkere motor had ook gekund. Ik heb de 5 gekozen omdat ik dat een goede mix vind van comfort, voldoende sportiviteit, representativiteit en kosten.
Over kosten gesproken, ik rijd de 520d voor een lagere maandlast dan de 130i...
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Erik2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
- Locatie: Breda
De vergelijking met de 130 kan ik kort over zijn:
De 5-serie rijdt heerlijk rustig en ontspannen op de snelweg, maar geeft bij lange na niet de fun die de 130 in de polder of bij stoplichtsprintjes geeft.
Aangezien ik dagelijks tussen Breda en anywhere between Rotterdam en Apeldoorn heen en weer rijdt, zit daar relatief weinig polder bij en HEEL veel snelweg met heel veel andere auto's...
Wat ik ga missen (is me overigens maar 1x overkomen in 60.000 km's) is het sprinten met een Yamaha YZF R6 (om maar iets te noemen) als je van de A27 de A59 opdraait. Had enige weken geleden het genoegen om het een R6 rijder erg lastig te maken doordat ik 0,1 seconde eerder op het stoplicht reageerde. Hij had me bij 120-130 km/uur pas weer ingehaald. Ik had zijn gezicht wel willen zien!
Qua representativiteit merkte ik dat veel mensen de 1 wel sympathiek vinden, maar niet DE meest logische keuze voor hoger management / senior consultancy. Dus dat speelde ook wel ee beetje mee.
Overstappen naar de 5 is dus vooral een rationele beslissing en niet zozeer een emotionele (wat de aanschaf van de 130 wel degelijk was...).
@Stephane: Ik heb geen automaat genomen. Vind het argument voor een automaat tijdens filerijden niet helemaal valide. Of je nou je voet van de koppeling haalt of van de rem, het blijft allebei vervelend.
Ik heb wel begrepen dat een handbak op een 525d en verder serieuze restwaarde problemen geeft. Bij de 520d speelt dit blijkbaar een mindere rol.
@monktonk: Hij is vrij eenvoudig weer te chippen naar 180 pk en lichte toename van het koppel, maar ik denk niet dat de lease maatschappij daar op zit te wachten
De 5-serie rijdt heerlijk rustig en ontspannen op de snelweg, maar geeft bij lange na niet de fun die de 130 in de polder of bij stoplichtsprintjes geeft.
Aangezien ik dagelijks tussen Breda en anywhere between Rotterdam en Apeldoorn heen en weer rijdt, zit daar relatief weinig polder bij en HEEL veel snelweg met heel veel andere auto's...
Wat ik ga missen (is me overigens maar 1x overkomen in 60.000 km's) is het sprinten met een Yamaha YZF R6 (om maar iets te noemen) als je van de A27 de A59 opdraait. Had enige weken geleden het genoegen om het een R6 rijder erg lastig te maken doordat ik 0,1 seconde eerder op het stoplicht reageerde. Hij had me bij 120-130 km/uur pas weer ingehaald. Ik had zijn gezicht wel willen zien!
Qua representativiteit merkte ik dat veel mensen de 1 wel sympathiek vinden, maar niet DE meest logische keuze voor hoger management / senior consultancy. Dus dat speelde ook wel ee beetje mee.
Overstappen naar de 5 is dus vooral een rationele beslissing en niet zozeer een emotionele (wat de aanschaf van de 130 wel degelijk was...).
@Stephane: Ik heb geen automaat genomen. Vind het argument voor een automaat tijdens filerijden niet helemaal valide. Of je nou je voet van de koppeling haalt of van de rem, het blijft allebei vervelend.
Ik heb wel begrepen dat een handbak op een 525d en verder serieuze restwaarde problemen geeft. Bij de 520d speelt dit blijkbaar een mindere rol.
@monktonk: Hij is vrij eenvoudig weer te chippen naar 180 pk en lichte toename van het koppel, maar ik denk niet dat de lease maatschappij daar op zit te wachten

- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Joop schreef:Wat is dat voor flauwe kul, die auto is net zo duur als een A6/E-klasse.Marcel van Meerbeek schreef:....en helaas....we mogen geen BMW meer rijden, maar kiezen tussen een A6, E-klasse of een S80...
Gaat om de prijs die onderaan de streep betaald gaat worden. Audi, Volvo en in het bijzonder Mercedes geven veel hogere kortingen. Laatstgenoemde zelfs 30%. BMW wilde daar niet in mee gaan, terecht...daarom in de automotive industrie één van de financieel gezondste fabrikanten.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dat zijn idd forse kortingen...Marcel van Meerbeek schreef:Joop schreef:Wat is dat voor flauwe kul, die auto is net zo duur als een A6/E-klasse.Marcel van Meerbeek schreef:....en helaas....we mogen geen BMW meer rijden, maar kiezen tussen een A6, E-klasse of een S80...
Gaat om de prijs die onderaan de streep betaald gaat worden. Audi, Volvo en in het bijzonder Mercedes geven veel hogere kortingen. Laatstgenoemde zelfs 30%. BMW wilde daar niet in mee gaan, terecht...daarom in de automotive industrie één van de financieel gezondste fabrikanten.

- Erik2
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
- Locatie: Breda
@ Jurriaan: Het is geen raket op wielen zoals de 535d natuurlijk, maar het het komt voldoende van zijn plaats.
@ Jelmer: interieur
[img:800:480]http://www.xs4all.nl/~rikkie/bmw520d/funfert_int01.jpg[/img]
[img:800:480]http://www.xs4all.nl/~rikkie/bmw520d/funfert_int02.jpg[/img]
@ Jelmer: interieur
[img:800:480]http://www.xs4all.nl/~rikkie/bmw520d/funfert_int01.jpg[/img]
[img:800:480]http://www.xs4all.nl/~rikkie/bmw520d/funfert_int02.jpg[/img]
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Sam van der Put en 4 gasten