Importeren vanuit de VS?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Importeren vanuit de VS?
Vaak worden duurdere, sportieve en/of luxe auto's vanuit Duitsland geïmporteerd. Bijzondere Japanse auto's zoals Skylines, Supra's en andere komen uit Japan.
Gezien de lage dollarkoers is het nu misschien ook wel eens interessant om te kijken naar auto's uit de VS. Bijvoorbeeld een nieuwe:
BMW 335i Coupe = $41.000 (€27.000) = €57.735 in NL (54% goedkoper)
Audi RS4 = $66.000 (€45.000) = €107.440 in NL (58% goedkoper)
Honda S2000 = $34,250 (€23.000) = €49.535 in NL (54% goedkoper)
Mercedes SLK55 AMG = $63,725 (€43.000) = €102.800 in NL (58% goedkoper)
Volkswagen Golf V GTi = $22.220 (€15.000) = €34.375 in NL (57% goedkoper)
Porsche 997 GT3 = $106,000 (€72.000) = € 154.740 in NL (54% goedkoper)
Zelfs mét BPM er nog bovenop zou je dan volgens mij nog goedkoper zo'n auto daar kunnen kopen. Mogelijk gaat er dan zelfs nog VAT vanaf in de VS. Nog los van het feit hoe idioot veel goedkoper auto's daar zijn.
Bovendien zijn dit ook nog eens MSRP (adviesprijzen), dus daar kan ook nog wel wat vanaf. Transport hoeft niet zo veel te kosten, sterker nog: je laat de auto gewoon rechtstreeks af fabriek hier afleveren. Maar goed, dat laatste zal dan wel weer niet mogen omdat je als NL burger geen auto in de VS mag kopen.
Er moet hiermee toch wat te doen zijn, zou je toch zeggen?
Gezien de lage dollarkoers is het nu misschien ook wel eens interessant om te kijken naar auto's uit de VS. Bijvoorbeeld een nieuwe:
BMW 335i Coupe = $41.000 (€27.000) = €57.735 in NL (54% goedkoper)
Audi RS4 = $66.000 (€45.000) = €107.440 in NL (58% goedkoper)
Honda S2000 = $34,250 (€23.000) = €49.535 in NL (54% goedkoper)
Mercedes SLK55 AMG = $63,725 (€43.000) = €102.800 in NL (58% goedkoper)
Volkswagen Golf V GTi = $22.220 (€15.000) = €34.375 in NL (57% goedkoper)
Porsche 997 GT3 = $106,000 (€72.000) = € 154.740 in NL (54% goedkoper)
Zelfs mét BPM er nog bovenop zou je dan volgens mij nog goedkoper zo'n auto daar kunnen kopen. Mogelijk gaat er dan zelfs nog VAT vanaf in de VS. Nog los van het feit hoe idioot veel goedkoper auto's daar zijn.
Bovendien zijn dit ook nog eens MSRP (adviesprijzen), dus daar kan ook nog wel wat vanaf. Transport hoeft niet zo veel te kosten, sterker nog: je laat de auto gewoon rechtstreeks af fabriek hier afleveren. Maar goed, dat laatste zal dan wel weer niet mogen omdat je als NL burger geen auto in de VS mag kopen.
Er moet hiermee toch wat te doen zijn, zou je toch zeggen?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Tja, daar ga inderdaad al weer.
BTW = 19%
Invoerrechten = 6% (Voorbeeld. Je zou het hier moeten kunnen vinden, maar dat is echt een puzzel: http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M ... tentFS.htm)
BPM = 45,2%
Met andere woorden: geen optie dus...
BTW = 19%
Invoerrechten = 6% (Voorbeeld. Je zou het hier moeten kunnen vinden, maar dat is echt een puzzel: http://hbi.douane.nl/tarieven/aktueel/M ... tentFS.htm)
BPM = 45,2%
Met andere woorden: geen optie dus...
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
er zijn wel bepaalde constructies voor, moet je maar eens navragen bij import maatschappijen.
2 collega's/vrienden van mij hebben daar resp 3 en 4 jaar gestudeerd als resident. Tijdens hun studiejaren daar heeft de een een audi S4 cabrio gekocht voor 55.000 dollar full options(incl korting). Heeft daar 1,5 jaar in de auto rondgereden en op zijn naam gehad. Die kon dus zonder enige btw en bpm de auto als inboedel meenemen naar nederland. de 1500 dollar die de transportkosten bedroegen waren ook niet echt noemenswaardig. De ander had daar een gebruikte 9964S en een 997 S gekocht, de 996 (2 jaar oud) kostte 40.000 dollar en de nieuwe 997 80.000 dollar full op...
voorwaarde is wel dat ze de komende anderhalf jaar in NL de auto ook niet mogen doorverkopen anders wordt er alsnog een rest BPM verrekend en ook invoerrechten en BTW.
2 collega's/vrienden van mij hebben daar resp 3 en 4 jaar gestudeerd als resident. Tijdens hun studiejaren daar heeft de een een audi S4 cabrio gekocht voor 55.000 dollar full options(incl korting). Heeft daar 1,5 jaar in de auto rondgereden en op zijn naam gehad. Die kon dus zonder enige btw en bpm de auto als inboedel meenemen naar nederland. de 1500 dollar die de transportkosten bedroegen waren ook niet echt noemenswaardig. De ander had daar een gebruikte 9964S en een 997 S gekocht, de 996 (2 jaar oud) kostte 40.000 dollar en de nieuwe 997 80.000 dollar full op...
voorwaarde is wel dat ze de komende anderhalf jaar in NL de auto ook niet mogen doorverkopen anders wordt er alsnog een rest BPM verrekend en ook invoerrechten en BTW.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Er zijn twee kleine probleempjes met auto's uit de VS. Lampen moet je vaak aanpassen ivm. Europees norm, ook kunnen uitvoeringen anders zijn, bijv. vering!!!! je wil niet weten hoeveel import auto's met VS specs rondrijden oftewel slappe vering.
Als je een auto laat keuren, maak hem dan helemaal kaal! zoveel mogelijk eruit slopen standaard velgjes etc. etc. dit kan je soms duizenden euroos schelen!
Als je een auto laat keuren, maak hem dan helemaal kaal! zoveel mogelijk eruit slopen standaard velgjes etc. etc. dit kan je soms duizenden euroos schelen!
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Ik weet niet precies wat de verschillen zijn ,maar verlichting is in iedergeval al 1 ding.Will F. schreef:ik dacht de invoerrechten zelfs 10% bedroegen, maar zo'n Z06 van een jaartje oud, lijkt me wel erg aantrekkelijk met de huidige USD koers.
Iemand hier al eens naar gekeken? zit er veel verschil tussen een EU- en US-versie?
Je fabrieks garantie vervalt ook ,althans wel bij de importeur hier in nederland wist men mij te vertellen.
Alleen veiligheids issues worden wel door de importeur verholpen of voor garantie vervangen.
Grtz,Hanz06

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
BPM
BTW 19 % Ook voor het verschepen moet je BTW betalen
Invoerrechten 10 %
Voor b.v. een C6 duitse keuring + kenteken enz ~€ 3000,-
Weekje Usa incl auto huren ~€2000,-
Totaal niet interessant jammer genoeg...
Ik heb zelf zitten rekenen voor een C6 uit 2005. Je komt op een ~€60.000,- uit en dan moet je maar hopen dat het ding schadevrij de haven verlaat. Erg veel risico en weinig rendement. Een gebruikt C6 koop je vanaf € 65.000,- maar dan heb je wél een NL auto en garantie.
Het enigste wat wel werkt als je een bekende daar hebt wonen die de tijd heeft er een te kopen voor een goede prijs, een beetje kan rommelen met de factuur en er zorg voor draagt dat de auto ''netjes'' de boot op gaat. Dan kun je rond de 10k besparen op een C6.
BTW 19 % Ook voor het verschepen moet je BTW betalen
Invoerrechten 10 %
Voor b.v. een C6 duitse keuring + kenteken enz ~€ 3000,-
Weekje Usa incl auto huren ~€2000,-
Totaal niet interessant jammer genoeg...
Ik heb zelf zitten rekenen voor een C6 uit 2005. Je komt op een ~€60.000,- uit en dan moet je maar hopen dat het ding schadevrij de haven verlaat. Erg veel risico en weinig rendement. Een gebruikt C6 koop je vanaf € 65.000,- maar dan heb je wél een NL auto en garantie.
Het enigste wat wel werkt als je een bekende daar hebt wonen die de tijd heeft er een te kopen voor een goede prijs, een beetje kan rommelen met de factuur en er zorg voor draagt dat de auto ''netjes'' de boot op gaat. Dan kun je rond de 10k besparen op een C6.
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Ik vraag me af hoe die grijze importeurs (zoals Zoet in Voorburg) dat doen met garantie.HANZ06 schreef: Je fabrieks garantie vervalt ook ,althans wel bij de importeur hier in nederland wist men mij te vertellen.
Alleen veiligheids issues worden wel door de importeur verholpen of voor garantie vervangen.
Ik heb wel een geschikte kennis aan de westkust die als tussenpersoon kan fungeren maar in geval van garantie moet je daar dus heel strakke afspraken over maken met je US- dealer zo van als een geautoriseerde NL GM-dealer (lees Kroymans) een garantie defect constateert dan vergoeden jullie dat of sturen reserve delen op.
Hoop gedoe, moet dus flink geld schelen voordat je zoiets doet maar goed die dollar gaat wel de goede kant uit. Nog een plan in de ijkast dus.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De Camaro Z28 MY2008 kan nu besteld worden zag ik in lokale krant staan. Erg gave bak. Stond alleen geen prijs bij, wat zou zo'n ding gaan kosten in NL?
Als je in NL in het Westland kijkt, zie je heel veel US cars rijden. Er zal dus wel een markt voor zijn? Weliswaar veel pick ups trucks, dus zakelijk gekocht vaak en op grijs kenteken.
In het andere draadje zei ik al dat de nieuwe Ford Taurus echt geschikt is voor een bepaalde groep mensen in nederland, die wel een grote auto willen, maar niet per sé een betere kwaliteit hoeven dan een Ford Mondeo (waar niet veel mis mee is, toch?). Althans, zo denk ik. Waarom premium prijzen betalen voor een S80, als je voor veel minder geld een grotere auto kunt scoren.
Als je in NL in het Westland kijkt, zie je heel veel US cars rijden. Er zal dus wel een markt voor zijn? Weliswaar veel pick ups trucks, dus zakelijk gekocht vaak en op grijs kenteken.
In het andere draadje zei ik al dat de nieuwe Ford Taurus echt geschikt is voor een bepaalde groep mensen in nederland, die wel een grote auto willen, maar niet per sé een betere kwaliteit hoeven dan een Ford Mondeo (waar niet veel mis mee is, toch?). Althans, zo denk ik. Waarom premium prijzen betalen voor een S80, als je voor veel minder geld een grotere auto kunt scoren.
- Opa
- Berichten: 6776
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
maar zeg je betaalt een klassieker op factuur voor 25.000,- euro is het dan als volgt ongeveer?TopFuel schreef:BPM
BTW 19 % Ook voor het verschepen moet je BTW betalen
Invoerrechten 10 %
Voor b.v. een C6 duitse keuring + kenteken enz ~€ 3000,-
auto 25.000,-euro
ouder dan 25 jaar geen BPM dus 0,- euro
Invoerechten 10 % is 2.500,-euro
BTW over factuur 25.000,- is 4.750,- euro
verschepen en verzekeren en aan de deur gebracht. enzo max 3.000,-?
kenteken kosten enzo ongeveer 300,-euro
al met al kost die meer dan 25 jaar oude klassieker in NL op NL kenteken netto dus 35.550,-euro? toch nog meer als ik had verwacht...
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Stephane, ik heb een ander plan inmiddels.
Je moet Smarts gaan exporteren hier naartoe. Die krengen kosten hier 30.000 CA dollar! Dat is meer dan een snelle Mustang, Charger of 300c (die je alle drie bij bosjes tegelijk ziet trouwens).
Dankzij dit draadje kijk ik met een heel ander oog naar alle auto's die hier rondrijden. Welke is interessant en welke niet?
Wat me trouwens opvalt is dat een Hummer (H1, de echte) hier 147.000 ca dollar kost, dat is verre van een koopje. Heb er dus ook nog geen één gezien. Een Hummer H3 is hier echt een 'kleine' SUV. Valt amper op. Kost 40k hier. Je ziet ze net zoveel als een BMW X3 (vanaf 45,5k!).
Er rijden hier ook nog veel oude BMW's, meeste E34, maar ook E21, E30 en E28 en de oude 7 series. Heb mijn eigen 535 al een paar keer zien rijden, dat is wel cool.
Audi heeft een enorme opmars gemaakt hier, net als Mazda. Die zie je echt veel. Mensen beginnen hier ook echt zuiniger aan te doen, deels omwille van het milieu, maar voornamelijk vanwege de prijs (75 eurocent per liter ROFL!!).
APK keuringen kennen ze hier niet en er wordt megaveel gestrooid met pekel in de winter. Dus roestbakken zie je ook veel. Dat had ik niet verwacht, ik zag Canada altijd als een soort mega groot Zwitserland. Klassiekers zie je hier in 2 soorten: gerestaureerd/concours staat of klaar voor de sloop.
Dus al met al zijn eigenlijk alleen de nieuwe auto's echt interessant om te importeren in NL. En als ik bovenstaande formules zo zie, dan valt dat best tegen en zouden fabrikanten en importeurs zelf initiatieven moeten nemen om meer US cars op de Nederlandse/Europese markt te zetten. Er zitten ook veel non-US merken tussen zoals Toyota die hier echt hele interessante auto's op de markt zetten die in NL ook aan zouden slaan. Komt de Hybdride Camry ook nog naar Nederland? Die zie je hier al regelmatig en dat is gewoon best een mooie auto, met dito techniek. Dankzij de belastingvoordelen van de hybride auto's, gok ik erop dat die financieel gezien de meeste kans maakt.
Ik heb vandaag wat Chargers en Avangers van binnen bekeken en die halen het qua kwaliteit echt niet bij onze veel goedkopere Ford Taurus. Teveel goedkoop plastic. Maar de R/T versies zijn wel heel dik om te zien.
Lincolns zijn trouwens ook wel cool en de Ford Fusion ziet er best hip uit.
Vandaag zag ik een splinternieuwe Chevy Monte Carlo SS, dat is hier denk ik best een exclusieve auto. Die koop je voor +-35,5k. Dat is voor de begrippen hier best prijzig. Best een interessante auto, maar de markt hiervoor is in de EU echt heel klein.
Vandaag ook 2 Pontiac Solstice's gezien, die doen 26,5k. Ik denk dat je beter af bent met een nieuwe opel GT.
Ik ga komende tijd een shortlist maken, maar ik ben zelf al helemaal in mijn nopjes met de Taurus, echt ongelooflijk dat die maar 23k kost. Dat doet Ford echt goed. Je merkt het alleen aan kleine details (afwerking kofferbak, stoelrails e.d. zijn allemaal echt heel goedkoop, maar niet slechter dan in een Mondeo). Vandaag de Rocky's in geweest en je merkt ook dat veel mensen naar de auto kijken. Doet 't best goed qua looks.
Je moet Smarts gaan exporteren hier naartoe. Die krengen kosten hier 30.000 CA dollar! Dat is meer dan een snelle Mustang, Charger of 300c (die je alle drie bij bosjes tegelijk ziet trouwens).
Dankzij dit draadje kijk ik met een heel ander oog naar alle auto's die hier rondrijden. Welke is interessant en welke niet?
Wat me trouwens opvalt is dat een Hummer (H1, de echte) hier 147.000 ca dollar kost, dat is verre van een koopje. Heb er dus ook nog geen één gezien. Een Hummer H3 is hier echt een 'kleine' SUV. Valt amper op. Kost 40k hier. Je ziet ze net zoveel als een BMW X3 (vanaf 45,5k!).
Er rijden hier ook nog veel oude BMW's, meeste E34, maar ook E21, E30 en E28 en de oude 7 series. Heb mijn eigen 535 al een paar keer zien rijden, dat is wel cool.
Audi heeft een enorme opmars gemaakt hier, net als Mazda. Die zie je echt veel. Mensen beginnen hier ook echt zuiniger aan te doen, deels omwille van het milieu, maar voornamelijk vanwege de prijs (75 eurocent per liter ROFL!!).
APK keuringen kennen ze hier niet en er wordt megaveel gestrooid met pekel in de winter. Dus roestbakken zie je ook veel. Dat had ik niet verwacht, ik zag Canada altijd als een soort mega groot Zwitserland. Klassiekers zie je hier in 2 soorten: gerestaureerd/concours staat of klaar voor de sloop.
Dus al met al zijn eigenlijk alleen de nieuwe auto's echt interessant om te importeren in NL. En als ik bovenstaande formules zo zie, dan valt dat best tegen en zouden fabrikanten en importeurs zelf initiatieven moeten nemen om meer US cars op de Nederlandse/Europese markt te zetten. Er zitten ook veel non-US merken tussen zoals Toyota die hier echt hele interessante auto's op de markt zetten die in NL ook aan zouden slaan. Komt de Hybdride Camry ook nog naar Nederland? Die zie je hier al regelmatig en dat is gewoon best een mooie auto, met dito techniek. Dankzij de belastingvoordelen van de hybride auto's, gok ik erop dat die financieel gezien de meeste kans maakt.
Ik heb vandaag wat Chargers en Avangers van binnen bekeken en die halen het qua kwaliteit echt niet bij onze veel goedkopere Ford Taurus. Teveel goedkoop plastic. Maar de R/T versies zijn wel heel dik om te zien.
Lincolns zijn trouwens ook wel cool en de Ford Fusion ziet er best hip uit.
Vandaag zag ik een splinternieuwe Chevy Monte Carlo SS, dat is hier denk ik best een exclusieve auto. Die koop je voor +-35,5k. Dat is voor de begrippen hier best prijzig. Best een interessante auto, maar de markt hiervoor is in de EU echt heel klein.
Vandaag ook 2 Pontiac Solstice's gezien, die doen 26,5k. Ik denk dat je beter af bent met een nieuwe opel GT.
Ik ga komende tijd een shortlist maken, maar ik ben zelf al helemaal in mijn nopjes met de Taurus, echt ongelooflijk dat die maar 23k kost. Dat doet Ford echt goed. Je merkt het alleen aan kleine details (afwerking kofferbak, stoelrails e.d. zijn allemaal echt heel goedkoop, maar niet slechter dan in een Mondeo). Vandaag de Rocky's in geweest en je merkt ook dat veel mensen naar de auto kijken. Doet 't best goed qua looks.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Klein beetje off-topic: Mijn collega importeert af en toe een Mustang uit de US. Bij de laatste begreep hij niet waarom er iedere keer weer spinnenwebben opdoken vlak nadat hij ze weggehaald had. Bij nadere bestudering kwam hij erachter dat er een kolonie Zwarte Weduwen verstopt zat in de kokerbalken. Eén heeft hij er nog dood kunnen trappen en de rest is inmiddels professioneel vergast.
Hij reed er al 3 maanden in en had ook al wat gesleuteld daar in de buurt en hem geheel getectyleerd. Deze diertjes kunnen nogal dodelijk zijn....

Hij reed er al 3 maanden in en had ook al wat gesleuteld daar in de buurt en hem geheel getectyleerd. Deze diertjes kunnen nogal dodelijk zijn....

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Dinomi schreef:Klein beetje off-topic: Mijn collega importeert af en toe een Mustang uit de US. Bij de laatste begreep hij niet waarom er iedere keer weer spinnenwebben opdoken vlak nadat hij ze weggehaald had. Bij nadere bestudering kwam hij erachter dat er een kolonie Zwarte Weduwen verstopt zat in de kokerbalken. Eén heeft hij er nog dood kunnen trappen en de rest is inmiddels professioneel vergast.![]()
Hij reed er al 3 maanden in en had ook al wat gesleuteld daar in de buurt en hem geheel getectyleerd. Deze diertjes kunnen nogal dodelijk zijn....

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Louis
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
- Locatie: Emmen
Wat is het nadeel aan het volgende ?
Een Chevrolet Corvette "C5" van 1999 vind je in de VS voor 18.000 Dollar, dat is in euro's 12.850 euro + de BPM van 2.750 euro is 15.330 euro. Als je gebruik maakt van iemand die toch al auto's hierheen verscheept dan kan je hem voor 2000 euro toch wel laten verschepen ?
En stel dat er nog invoerrechten opzitten en andere ongein van 3000 euro, dan heb je je Corvette wel voor 20.000 euro hier in Nederland.
In Nederland kost zo'n auto 30.000 euro, ben je er na een jaar flauw van raak hem altijd wel weer kwijt voor hetzelfde geld en heb je een jaar lang "gratis" in een toch wel leuke bak gereden.
Ik zie nog geen haken en ogen.
Een Chevrolet Corvette "C5" van 1999 vind je in de VS voor 18.000 Dollar, dat is in euro's 12.850 euro + de BPM van 2.750 euro is 15.330 euro. Als je gebruik maakt van iemand die toch al auto's hierheen verscheept dan kan je hem voor 2000 euro toch wel laten verschepen ?
En stel dat er nog invoerrechten opzitten en andere ongein van 3000 euro, dan heb je je Corvette wel voor 20.000 euro hier in Nederland.
In Nederland kost zo'n auto 30.000 euro, ben je er na een jaar flauw van raak hem altijd wel weer kwijt voor hetzelfde geld en heb je een jaar lang "gratis" in een toch wel leuke bak gereden.
Ik zie nog geen haken en ogen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten