Subaru Impreza spec c @ NS

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Subaru Impreza spec c @ NS

Bericht door Marc R » 19 jul 2007, 18:05


indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 19 jul 2007, 20:04

Strak rondje in een gave auto!

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 19 jul 2007, 20:21

Schitterend voetenwerk ook :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2007, 15:16

Motoharu Kurosawa a.k.a. Gan San in actie op een Best Motoring video.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 jul 2007, 15:18

Stéphane schreef:Motoharu Kurosawa a.k.a. Gan San in actie op een Best Motoring video.
Idd prachtige DVD, gaat echt lekker rond.

Michel

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 20 jul 2007, 16:05

De oude Spec-C was sneller:

- Laptijden (straat auto's)
6:55 - Radical SR8, 360 PS/650 kg, Michael Vergers (28 Sep 2005),
7:12 - Radical SR3 Turbo, 320 PS/500 kg (test drive 07/03)
7:14 - Donkervoort D8 RS, 398 PS/760 kg, Michael Düchting (sport auto 11/05),
7:15 - Edo Porsche 996 GT2 RS, 542 PS/1284 kg, de:Patrick Simon (sport auto 09/05)
7:18 - Donkervoort D8 RS, 370 PS/670 kg, Michael Düchting (sport auto 12/04)
7:28 - Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, Walter Röhrl , (Autobild 07/04)
7:32 - Pagani Zonda F, 602 PS/ 1230 kg (sport auto 05/06)
7.32 - Gemballa Porsche GTR 600PS/1432 kg (Gemballa)
7:34 - Koenigsegg CCR, 806 PS/1418 kg, Horst von Saurma (sport auto), oct,17-18 05
7:39 - Porsche 997 GT3, 415 PS/1395 kg, (quote sport auto 05/06)
7:40 - Bugatti Veyron 16.4, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)
7:40 - Mercedes-Benz SLR McLaren, Klaus Ludwig (AutoBild 07/04)
7:41 - Manthey Porsche GT3 M410, 413 PS/1320 kg (160.868 kph) (Autobild 07/04)
7:42 - Porsche 997 GT3, 415 PS/1440kg, Walter Röhrl (Automobil 05/06)
7:42 - Ford GT, 550 PS/ 1521 kg (as indicated by Octane magazine, 11/05)
7:43 - Chevrolet Corvette C6 Z06, 512 PS/1319 kg, Jan Magnussen, 2005/06/23 (news release, pictures)
7:43 - Lamborghini Murcielago (Autocar magazine 02)
7:44 - Pagani Zonda S 550 PS/ 1280 kg (sport auto 02/05)
7:46 - Porsche 996 GT2, 462 PS/1450 kg (sport auto 06/01)
7:47 - Porsche 996 GT3 RS (sport tyres) [citation needed]
7:48 - Porsche 997 GT3, 415 PS/1440kg (sport auto 07/06)
7:50 - Westfield Megabusa, 180 PS/440 kg [citation needed]
7:50 - Lamborghini Murcielago, (sport auto 06/02)
7:50 - BMW M3 E46 CSL, 360 PS/1421 kg (sport auto 08/03)
7:52 - Porsche 996 GT3 (381 hp) [citation needed]
7:52 - Lamborghini Gallardo [citation needed]
7:53 - Chevrolet Corvette C5 Z06 (manufacturer claim, Dave Hill)
7:54 - Nissan Skyline GT-R R34 [citation needed]
7:55 - Caterham R500 Superlight, 233 PS/460 kg, Robert Nearn (EVO magazine 07/00)
7:55 - Ferrari F430 F1, 490 PS/1493 kg (sport auto 01/06)
7:56 - Honda NSX-R, 280 PS/1270 kg, Incomplete lap by 30 metres, Motoharu Kurosawa, (best MOTOring 08/02)
7:56 - Porsche 996 Turbo (sport auto 06/00)
7:56 - Ferrari 360 stradale (sport tyres) (sport auto 02/04)
7:57 - Lotec Porsche 993 Turbo (600 hp, racing suspension) [citation needed]
7:59 - Porsche 997 Carrera S, PASM setting “Performance”, Walter Röhrl, (WHEELS 06/04)
7:59 - Nissan Skyline GT-R R33, Dirk Schoymans, unknown modifications (Autocar magazine 1997)
7:59 - Chevrolet Corvette C6 Z51,405 PS/1481 kg, driver Dave Hill (manufacturer claim)
7:59 - Subaru Impreza Sti Spec-C (Prototype), 280 PS/1370 kg (Subaru News 2004 [1])
8:01 - Bugatti EB 110 Supersport, 610 PS/1410 kg [citation needed]
8:03 - Porsche 911 GT3, 360 PS/1391 kg (sport auto 08/99)
8:06 - Subaru WRX Sti Spec-C (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:07 - Ferrari 550 [citation needed]
8:09 - Lamborghini Diablo SV [citation needed]
8:09 - Ferrari 360 Modena [citation needed]
8:09 - Honda NSX-R, 320 PS/1467 kg, sport tires, suspension modification (sport auto 08/02)
8:10 - Chrysler Viper GTS (Sport Auto 10/97)
8:11 - Mitsubishi Lancer evo IX GSR,280 PS/1420 kg, Takayuki Kinoshita (Best MOTOring 02/05)
8:12 - Porsche 993 Turbo (430 hp version) [citation needed]
8:13 - Ferrari 355 GTB (Sport Auto 10/1994)
8:15 - BMW Z8 400 hp [citation needed]
8:17 - Porsche 996 C2 [citation needed]
8:22 - Nissan Skyline GT-R R32 (Best Motoring video "Carrera Invasion")
8:22 - BMW M3 E46, 343 PS/1584 kg (sport auto 12/00)
8:22 - BMW M Coupe 321 PS/1445 kg (sport auto 10/98)
8:24 - Subaru Impreza WRX STI, sport tires (Sport Auto 05/04)
8:25 - Jaguar XKR (Sport Auto)
8:25 - Porsche Cayman S (Sport Auto)
8:25 - Audi RS4 375 hp [citation needed]
8:24 - Mitsubishi Charisma GT Evo VI, sport tires (Sport Auto 11/99)
8:25 - Mitsubishi Charisma GT Evo VII, sport tires (Sport Auto 11/02)
8:26 - BMW 335i Coupe (Sport Auto)
8:26 - Nissan 350Z (Sport Auto 10/03)
8:28 - Porsche 911 Carrera (993) (Sport Auto 07/97)
8:28 - BMW M5 400 hp [citation needed]
8:32 - Porsche Boxster S (Sport Auto 12/99)
8:35 - BMW M3 Coupe E36, 321 hp [citation needed]
8:36 - Opel Astra OPC, 240 PS/1355 kg, Manuel Reuter (mfr., oct,05), sport compact record holder
8:37 - Mercedes C32 AMG [citation needed]
8:38 - Honda NSX (sport auto, 08/97)
8:39 - Honda S2000 (sport auto 01/00)
8:40 - Chevrolet Corvette C5 automatic, 344 PS/1505 kg (sport auto 07/97)
8:42 - Audi S4 265 hp [citation needed]
8:42 - Lotus Exige, sport tires (Sport Auto 11/00)
8:47 - Honda Civic Type-R (Sport Auto 11/01)
8:49 - Jaguar XKR Coupe [citation needed]
8:52 - Mercedes CLK 430 [citation needed]

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 20 jul 2007, 16:11

Mijn Chevrolet Matiz staat er niet tussen :cry:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2007, 16:31

@Ron: Staat niets bij over de banden waarop dat prototype reed waarschijnlijk. Kans is dat die op semi's reed en deze volgens mij niet.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 20 jul 2007, 16:34

Een GT3 is dus sneller op de NS dan een Veyron.

1 secondje, maar toch. Respect voor de Veyron om dat bij de houden.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 20 jul 2007, 16:38

Stéphane schreef:@Ron: Staat niets bij over de banden waarop dat prototype reed waarschijnlijk. Kans is dat die op semi's reed en deze volgens mij niet.
Dat zou idd. kunnen Stéphane, , ik zou ook verwachten dat de nieuwe iets sneller zou zijn met de 2,5 liter motor. :wink:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2007, 16:52

Dat mag je tenminste wel hopen :)

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 20 jul 2007, 17:18

Roman, met ruim 2x zoveel vermogen vind ik het eigenlijk een 'schande'.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 20 jul 2007, 18:11

Lars Bouten schreef:Roman, met ruim 2x zoveel vermogen vind ik het eigenlijk een 'schande'.
Exactly! En dan ook nog te bedenken dat de NS auto's met veel pk's gunstig gezind is.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 20 jul 2007, 18:17

Nette wagenbeheersing!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2007, 18:42

Er is ook nog zo'n video van Best Motoring met Takayuki Kinoshita. Die is iets minder snel, maar het is erg mooi om te horen hoe ingespannen hij aan het rijden is :):
http://video.google.fr/videoplay?docid= ... 2198882207

En dat terwijl hij de Ring ook wel een beetje zou moeten kennen als rijder van de Falken Skyline uit de 24u:
http://www.falken-europe.de/common/php/ ... ?lmov=mov6

en meer hier: http://www.falken-europe.de/dede/conten ... dede.shtml

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 20 jul 2007, 22:12

Hielke schreef:
Lars Bouten schreef:Roman, met ruim 2x zoveel vermogen vind ik het eigenlijk een 'schande'.
Exactly! En dan ook nog te bedenken dat de NS auto's met veel pk's gunstig gezind is.
Dat hoor ik vaker. Want? Lijkt mij juist dat goede remmen en een goed onderstel 80% van het werk is. Waar kun je je vermogen nou echt kwijt op de ring.

Gebruikersavatar
Lars Bouten
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
Locatie: Den Haag

Bericht door Lars Bouten » 20 jul 2007, 22:28

Remy, sowieso heeft de Ring een aantal 'rechte' stukken waar je echt wel voordeel kunt behalen met een hoop vermogen.
Vergelijk de Ring met Zandvoort en de gem. snelheid op de Ring is vele malen hoger.
Voor het gemak even de E46 M3. Op de ring 8.22 en dat zit je op een gem. van 163 km/h.
Op Zandvoort is misschien maximaal haalbaar een 2.05 (met wat marge naar boven of beneden) en dan zit je op 123,84 km/h gem.....

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 jul 2007, 22:39

Op de stukken waar de Ring heuvelop loopt, zeker b.v. Kesselchen, is vermogen wel erg handig.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 21 jul 2007, 10:58

Vergeet de Dottinger Hohe niet.... :lol:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 22 jul 2007, 11:12

Remy schreef:
Hielke schreef:
Lars Bouten schreef:Roman, met ruim 2x zoveel vermogen vind ik het eigenlijk een 'schande'.
Exactly! En dan ook nog te bedenken dat de NS auto's met veel pk's gunstig gezind is.
Dat hoor ik vaker. Want? Lijkt mij juist dat goede remmen en een goed onderstel 80% van het werk is. Waar kun je je vermogen nou echt kwijt op de ring.
De Focus RS heeft een rondetijd staan van 8:32. Loopt niet over van vermogen, 215pk. Dus lijkt mij wat jij zegt dichter bij de waarheid zit. Een goed onderstel is het belangrijkste.

Maar wat een gaaf rondje van die Spec-C Vooral de laatste 30 sec waar een stuk in zit waar hij langere tijd flatout gaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten