Ferdinand: Mini Cooper S Works
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ferdinand: Mini Cooper S Works
[IMG:113:165]http://img299.imageshack.us/img299/2988 ... tv0.th.jpg[/img]
(watergekoelde intercooler: 1x klikken groter beeld)
[IMG:150:128]http://img120.imageshack.us/img120/3823 ... ti8.th.jpg[/img]
(Beek vermogensrun krukas: 227pk, 260nm (zonder alta): 1x klikken voor groter beeld)
[IMG:150:128]http://img412.imageshack.us/img412/5181 ... dc6.th.jpg[/img]
(Fredriks vermogensrun wielen: 202pk, Nm 231Nm (met alta): 1x klikken voor groter beeld).
Beste Driving-fun enthousiasten,
Via een andere mini race-fanaat werd ik op de hoogte gebracht van jullie website. Het lijkt mij erg leuk om deel te nemen aan Driving-fun.com, vandaar dat ik mij aan jullie voorstel.
Sinds vier jaar rijd ik nu in een Mini Cooper S, en het is een ontzettend leuke auto om in te rijden. Op dit moment rij ik in een Mini Cooper S Works Dähler (februari 2006). De toevoeging Dähler is van een Zwitserse BMW tuner, die een aantal extra modificaties heeft aangebracht aan de Mini.
De uitrusting is nu als volgt:
- Complete Works set
- Recaro sportstoelen
- sperdifferentieel
- Dähler Watergekoelde intercooler
- Dähler Spruitstuk
- Dähler Sportkatalysator
- Hartge Einddempers
- Alta Performance Cold Air BOX
- Alta Performance Silicone Tube
- Alta Performance Top voor Cold Air Box
- Alta Hitte-afwerende isolatie rondom Air BOX
- Beek software (op maat)
Graag tot nadere berichten!
Groet, Ferdinand
(watergekoelde intercooler: 1x klikken groter beeld)
[IMG:150:128]http://img120.imageshack.us/img120/3823 ... ti8.th.jpg[/img]
(Beek vermogensrun krukas: 227pk, 260nm (zonder alta): 1x klikken voor groter beeld)
[IMG:150:128]http://img412.imageshack.us/img412/5181 ... dc6.th.jpg[/img]
(Fredriks vermogensrun wielen: 202pk, Nm 231Nm (met alta): 1x klikken voor groter beeld).
Beste Driving-fun enthousiasten,
Via een andere mini race-fanaat werd ik op de hoogte gebracht van jullie website. Het lijkt mij erg leuk om deel te nemen aan Driving-fun.com, vandaar dat ik mij aan jullie voorstel.
Sinds vier jaar rijd ik nu in een Mini Cooper S, en het is een ontzettend leuke auto om in te rijden. Op dit moment rij ik in een Mini Cooper S Works Dähler (februari 2006). De toevoeging Dähler is van een Zwitserse BMW tuner, die een aantal extra modificaties heeft aangebracht aan de Mini.
De uitrusting is nu als volgt:
- Complete Works set
- Recaro sportstoelen
- sperdifferentieel
- Dähler Watergekoelde intercooler
- Dähler Spruitstuk
- Dähler Sportkatalysator
- Hartge Einddempers
- Alta Performance Cold Air BOX
- Alta Performance Silicone Tube
- Alta Performance Top voor Cold Air Box
- Alta Hitte-afwerende isolatie rondom Air BOX
- Beek software (op maat)
Graag tot nadere berichten!
Groet, Ferdinand
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Tristan
- Berichten: 13340
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 2705
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
reactie
@ harrie: jep, verschil is krukas en wielpk. En ach, die dynoruns, het zegt wel wat, maar ook niet meer dan wat er 'bij benadering' aan vermogen in zit. 'Men' zegt dat er een vermogensverlies is van 15%-18%: van krukas -> wielen. Dan zou ik dus volgens Fredriks (als we eens uitgaan van 15% verlies) op 232 pk moeten zitten. Ik moet wel zeggen dat de auto een stuk pittiger is met die Air BOX, dus ik voel het wel. Maar 't is wel goed, deze mini is echt een giller nu om in te rijden, razendsnel en scherp sturen.
@ Wouter: wat stomtoevallig maar ik heb geen familie in Zwitserland zitten. Maar wel heel toevallig allemaal
@ Tristan: Hans en ik zijn denk ik even snel, sterker, Hans zal wat sneller accelereren, omdat die GP echt lichter is. Mijn Mini zit bomvol met assecoires, er kan niets meer bij, dus daardoor wordt hj ook zwaarder. Wat de grootste vermogenswinst heeft opgeleverd is de watergekoelde intercooler, die is een stuk groter en efficienter dan origineel. Bovendien merk je dat de temperatuur laag blijft, ook als je stil staat; immers het water wordt rondgepomt en de intercooler-luchttemperatuur blijft dus relatief laag. Dus bij optrekken merk je dat zeer zeker wel, de auto is pittiger. Bovendien komt de intercooler luchttemperatuur nooit boven de 45-50gr.C uit, ook dat is significant lager dan de luchtgekoelde mini-intercoolers. In het najaar laat ik (hoogstwaarschijnlijk) een methanol/water injectiesysteem plaatsen, er worden daar op dit moment succesvolle tests mee uitgevoerd. Ook weer, om de intercooler-luchttemperatuur mee te verlagen. Naar verwachting toch een leuke +/- 10 pk winst, tegen relatief lage kosten (max. Euro 500). Turbo's ed. doe ik niet, dan had ik ook een r56 kunnen kopen (het nieuwste model Mini Cooper), maar daar is wat mij betreft de lol vanaf voor wat betreft 1) uiterlijk en 2) rijplezier.
groetjes, Ferdinnad
@ Wouter: wat stomtoevallig maar ik heb geen familie in Zwitserland zitten. Maar wel heel toevallig allemaal
@ Tristan: Hans en ik zijn denk ik even snel, sterker, Hans zal wat sneller accelereren, omdat die GP echt lichter is. Mijn Mini zit bomvol met assecoires, er kan niets meer bij, dus daardoor wordt hj ook zwaarder. Wat de grootste vermogenswinst heeft opgeleverd is de watergekoelde intercooler, die is een stuk groter en efficienter dan origineel. Bovendien merk je dat de temperatuur laag blijft, ook als je stil staat; immers het water wordt rondgepomt en de intercooler-luchttemperatuur blijft dus relatief laag. Dus bij optrekken merk je dat zeer zeker wel, de auto is pittiger. Bovendien komt de intercooler luchttemperatuur nooit boven de 45-50gr.C uit, ook dat is significant lager dan de luchtgekoelde mini-intercoolers. In het najaar laat ik (hoogstwaarschijnlijk) een methanol/water injectiesysteem plaatsen, er worden daar op dit moment succesvolle tests mee uitgevoerd. Ook weer, om de intercooler-luchttemperatuur mee te verlagen. Naar verwachting toch een leuke +/- 10 pk winst, tegen relatief lage kosten (max. Euro 500). Turbo's ed. doe ik niet, dan had ik ook een r56 kunnen kopen (het nieuwste model Mini Cooper), maar daar is wat mij betreft de lol vanaf voor wat betreft 1) uiterlijk en 2) rijplezier.
groetjes, Ferdinnad
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Hey ferdinand Welkom hier!
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/9400.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/9401.jpg[/img]
Inderdaad een dik ding! In het najaar zullen we zien wie er sneller is We gaan met de newminiclub een dag het circuit van lelystad afhuren.. kost trouwens maar €800,- dit is ook wel iets voor DF volgend jaar.. (of natuurlijk dit jaar nog)
Ik zie trouwens nu pas dat jij 225pk bij 6000 toeren heb, bij mij pas bij 7000
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/9400.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/9401.jpg[/img]
Inderdaad een dik ding! In het najaar zullen we zien wie er sneller is We gaan met de newminiclub een dag het circuit van lelystad afhuren.. kost trouwens maar €800,- dit is ook wel iets voor DF volgend jaar.. (of natuurlijk dit jaar nog)
Ik zie trouwens nu pas dat jij 225pk bij 6000 toeren heb, bij mij pas bij 7000
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha Hans,Hans GP1630 schreef:Hey ferdinand Welkom hier!
Inderdaad een dik ding! In het najaar zullen we zien wie er sneller is We gaan met de newminiclub een dag het circuit van lelystad afhuren.. kost trouwens maar €800,- dit is ook wel iets voor DF volgend jaar.. (of natuurlijk dit jaar nog)
Ik zie trouwens nu pas dat jij 225pk bij 6000 toeren heb, bij mij pas bij 7000
Ja, die Dynoruns, ik snap er niets van. 225pk bij 6000 tpm (Beek), alsof de Mini tussen de 6000 en 7200 niets meer doet? Dat is natuurlijk niet zo, maar maakt me niet uit, Beek heeft de auto prima afgesteld en hij gaat als de brandweer.
groetjes, Ferdinand
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
allemensen
beter drie x antwoorden dan geen keer..... mijn god, ging ff iets niet helemaal goed
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 0 gasten