Video "DF King of the Track"

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Video "DF King of the Track"

Bericht door Prins Claus † » 15 jul 2007, 18:20

Helaas had de E30 al vrij snel last van incontinentie, maar ook met de eigen auto had iedereen genoeg lol...

Anyway, hier de video: http://www.nordschleife.nl/DF.wmv

Laat maar ff weten wat jullie ervan vinden... :)

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

allen

Bericht door allen » 15 jul 2007, 18:34

De auto is dus overleden? :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 jul 2007, 18:42

Jep en ik weet ook wie de winnaar is :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 jul 2007, 19:55

Gefeliciteerd aan de winnaar, maar het is wel een heel kort baantje :shock: Ik was er niet bij trouwens.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 jul 2007, 19:57

Er zijn alleen maar winnaars! 8)

Topdag, thanks organisatie!

René130i

Bericht door René130i » 15 jul 2007, 20:04

Super gave video! Mooi op tijd ook :D

Joop

Bericht door Joop » 15 jul 2007, 20:07

Mooi filmpje...

Zo te zien hele leuke dag gehad, ondanks dat de E30 het in zweten uitbrak...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 jul 2007, 20:11

Inderdaad lekker snel dat filmpje 8)

Ziet er uit als een lastig Mickey Mouse baantje, veel korte strakke bochtjes. Wel top geregeld, met die klokken erbij :mrgreen:

PeerH

Bericht door PeerH » 15 jul 2007, 20:39

indobesar schreef:Er zijn alleen maar winnaars! 8)

Topdag, thanks organisatie!
Ik sluit me hier volledig bij aan. ook thanks nog aan Elmar en Maik :D
Laatst gewijzigd door PeerH op 16 jul 2007, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 jul 2007, 20:42

Erg leuk filmpje, prachtig hoe de Rallye in zijn element is op het 'thuiscircuit' van Peugeot. Nu nog die trage RS4 van de baan en gaan met de banaan! :lol: 8)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 jul 2007, 20:58

Ook namens mij bedankt aan de organisatie, was mijn eerste uitje met jullie en heb het gezellig gehad. Helaas had mijn 8kleppertje geen adem genoeg om een fatsoenlijke tijd neer te zetten dus heb ik het maar bij de fun gehouden.
Hier dan de foto waar iedereen op zn bol stond te krabbelen en zich afvroeg hoe een bmw nou last kon krijgen van incontinentie, de rest zal ik later nog wel posten:

[IMG:100:165]http://img104.imageshack.us/img104/9836 ... zc0.th.jpg[/img]

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jul 2007, 21:12

Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid, jammer dat de motorsteun roet in het eten gooide, want de auto voelde echt super fris.

Peter bedankt voor de organisatie en het idee!

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jul 2007, 21:14

@indo, top hoor de 106 rallye!

Michel

HSR

Bericht door HSR » 15 jul 2007, 21:54

indobesar schreef:Erg leuk filmpje, prachtig hoe de Rallye in zijn element is op het 'thuiscircuit' van Peugeot. Nu nog die trage RS4 van de baan en gaan met de banaan! :lol: 8)

Hey !,

Ja, was leuk, man! Met ruim 300Pk minder de RS4 opdrukken. Ik was echt verbaasd over de wegligging. Top wagentje!

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jul 2007, 21:57

@Sander,

Volgende keer niet zo bescheiden, en zelf ff wat rondjes met de 206 rijden, lekker gooi en smijt bakje!

Mooie video!!

Michel

Elmar

Bericht door Elmar » 15 jul 2007, 22:01

Ik heb me vandaag weer lekker kunnen uitleven. Eindelijk weer eens met banden met grip gereden. Leuk clubje mensen bij elkaar, mooi weer en bochtig asfalt. Gewoon TOP.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jul 2007, 22:06

Dit was een heerlijk weekendje. Gisteren met Marijke in Antwerpen wezen shoppen. Helaas voor mij was het uitverkoop, dus zijn we in iedere winkel geweest tussen de Grote Markt en Meir. Daarna door naar Spa, waar we lekker op een terrasje hebben gezeten. Daarna naar een voor mij bekende camping gereden. Altijd top daar, vooral vanwege het zwembad. En het bus. Lekker zwemmen en even stukje het bos in. Heerlijk ontspannen dus, net vakantie. :)

Vanmorgen in alle vroegte de tent opgebroken, douchen, via het oude F1 circuit naar Malmedy. De kenner snapt al dat daar iets niet goed ging. Bij de E42, zoeken zoeken zoeken. Blijkt dat ik de kaart thuis had liggen op de printer... In mijn hoofd had ik nog wel onthouden hoe alles liep. Alleen had ik noord en zuid een beetje door elkaar gehaald. :)
Na 20 km rally stage (ja schat, ik heb haast, laat me nou...) toch maar Peter gebeld. Gelukkig nog 10 km rally stage tot aan Stavelot en toen volle polle terug naar de rotondes waar we al eerder waren geweest. Enfin, als laatsten kwamen we aan bij dit gave baantje in de buurt van Francorchamps. Ik had de Peugeot baan al op wat filmpjes van Filip gezien, maar verder kende ik het niet.

Verrassend leuk! Lekker technisch, ideaal ook voor een kleine wendbare auto's zoals de 106-jes en de Speedster. Maar later bleek ook voor de RS4, de M3's en mijn E34, dat het leuk spelen was. Veel korte bochtjes, maar wel erg technisch door de kleine hoogte verschillen, de diverse soorten camber en het stof wat overal lag.

Marijke had mijn naam voor de loting bovenop gelegd, dus Marc trok mijn naam als eerste :!: :?: :!: Althans, ik vermoed dat ze dat expres had gedaan. Ken d'r al langer dan vandaag. :wink:

Dus ik mocht als eerste met de E30 op pad. De auto blokkeerde veel op de voorwielen tijdens remmen en hij brak uit als een E30 altijd doet, dus voorzichtig remmen en zoveel mogelijk doseren en tegensturen om tempo te houden. Lekker spelen met een 325 bevalt mij altijd goed en ondanks de weinige rondjes, maakte dit mijn jaar met gebrek aan circuitkm's in mijn eigen E30 alweer helemaal goed. Ik was erg benieuwd wie nu uiteindelijk het snelste had kunnen zijn, ik denk dat de helft wel kans maakte op de auto, omdat het baantje vrij listig en onvoorspelbaar is. Helaas sloeg de motorsteun kapot, waardoor de fan door de radiateur ratelde. Lek, einde verhaal, volgende keer beter.
Maar het idee is goud waard! Ik hoop dat de volgende keer ná 15 augustus is, want dan schrijf ik me vanuit Canada direct in.

Veel met René meegereden in de RS4. René begon wat hoekig, dus deden we wat rondjes met instructie. Daarna pauze en in de middag weer verder. Toen hoefde ik opeens niets meer te zeggen, alle aanwijzingen had hij opgevolgd, dit was gaaf. Dit was genieten. Iemand die in no time progressie maakt zie je niet vaak, dus hulde aan René (en zijn verborgen rijtalent!! :wink: ). De RS4 is geen auto die zich thuis voelt op zo'n baantje als dit, maar René wist er op deze baan wel heel goed mee om te gaan, zodat je toch onwijs veel plezier kunt beleven aan zo'n auto.

Toen 's middags ook nog het rechte stuk wat langer was en hij een 2e tijd liet noteren, kon zijn dag niet meer stuk. En dat heeft ie aan zichzelf te danken. Rijden, luisteren, even alles tijdens een break tot je door laten dringen en dan rustig aan ervoor gaan zitten. Gaaf om ernaast te zitten! Doen we vaker René, maar dan in een BMW. :wink:

Met Pol was het ook goed genieten. Die rijdt zo relaxed snoeihard en mooi met die Cecotto, daar kun je gewoon de hele dag naast gaan zitten, genieten en 's avonds in die auto blijven slapen in de hoop dat er nog een dag komt. Echt mooi in balans, erg zwaar geluid voor een 4 cylindertje en wat een power. Daar heb je echt geen 6 in lijn voor nodig. Dit is echt een uber E30, veel beter in balans dan welke 325 dan ook die ik tot nu heb gereden.

Marijke is nog meegereden met Elmar in de E36 M3 en die vond dat echt heel gaaf. Ze vond Elmar heel goed rijden (geen idee wat haar referentie kader is... ) en de E36 M3 vond ze lekker snel. 2 paardenstaarten in een M3: Dikke thumbs up dus van haar:

[img:640:480]http://img96.imageshack.us/img96/9585/1 ... 001ar9.jpg[/img]

Elmar onwijs bedankt voor die paar rondjes.

Ik heb met mezelf (én Marijke... :oops: ) afgesproken dat ik maar 1 keer per jaar los ga met de E34. Maar door het gebrek aan rijtijd vandaag, en op aandringen van iedereen (tnx guys, jullie 'aaaah toe nou' werkte goed, nu stond ik er niet alleen voor. lol) toch maar even de E34 gepakt. Bandenspanning was ruk, auto vol bagage, achterbanden volledig kaal. Boeiend, knallen met dat pakhuis! Dikke pret, overal ging ie makkelijk dwars, niet voluit gereden omdat ie nog niet echt warm was in die paar rondjes, maar ach... Eén na langzaamste tijd, maar ik heb net thuis de auto gewassen en er zaten toch best wat vliegen op de zijruiten. :lol:

Lekker dagje jongens, doen we vaker zo! Voortaan met z'n allen camperen, dan kunnen we de avond van tevoren wat langer over auto's lullen en op de dag zelf meer rijden, want ik vond dat de rest maar weinig reed. :twisted:

Peter enorm bedankt voor je geweldige idee! En de uitvoering ervan, met behulp van je hulpjes. :) En Marc voor het beschikbaar stellen van de E30.

Alleen jammer dat die slopel rijder hem weer moest slopen he!? :P

Edit: ff de M3's ertussen gepropt :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jul 2007, 22:18

Filmpje staat lekker snel online zeg! Tnx Sander!

Elmar

Bericht door Elmar » 15 jul 2007, 22:20

Sander, Mooi videootje.

Maik

Bericht door Maik » 15 jul 2007, 22:41

Dennis Cavallino schreef:......heel lang niet zo boeiend verhaal........

Alleen jammer dat die slopel rijder hem weer moest slopen he!? :P
[img:51:18]http://www.speedster.yourbb.nl/images/smiles/067.gif[/img]

:wink:

Topdagje!

Om 5 uur opgestaan, om 5:30 in de auto en toen 300km naar Francorchamps.
Lekker gereden in de E30, 2 rondjes, en toen ik hem stilzette om iemand anders te laten proeven stond het arme ding te roken :( En hij reed nog zo lekker! (lees: heerlijk vegen met die bak! :P ).
BMW moet nog wat huiswerk doen voordat ze door de QC van opel zouden kunnen 8)
Motorsteun kapot dus, en de fan sloeg door de radiateur... einde verhaal E30 :(

Dan maar met de eigen auto en dat ging ook best lekker. De banden liepen op hun laatste benen en ik heb nog lekker even kunnen vegen, daar was de baan toch wel redelijk geschikt voor 8)
Op het laatst hebben we de baan tegengesteld gereden en dat was toch wel erg leuk. Op het achterstuk kon je hem toen heerlijk door de combinaties dirigeren, met een lekker speels kontje. Jammer dat er op de aanremstukken wat behoorlijke richels zaten waar mijn abs niet echt goed mee om kon gaan. Elmar kon goed ervaren hoe een speedster dan hopeloos onderstuurd de banden in vliegt (tot 3x toe :shock: ).

Ik heb ook nog wat rondjes met de M3 van Elmar meegereden, potdikke, dat ding gaat goed zeg, ook op zo'n kort baantje! Je waart je echt in een DSC auto in zo'n ding 8), top!

Na afloop nog even wat gegeten net voor de grens met pakweg 10 man van DF, dat was wel even lekker om even uit te puffen en bij te praten. Mooie verhalen weer.

Top geregeld allemaal organisatie! En ik hoop dat er nog iets leuks met de E30 geregeld gaat worden....

Maik

Bericht door Maik » 15 jul 2007, 22:41

Mooi filmpje trouwens Prins! :)

HSR

Bericht door HSR » 15 jul 2007, 22:45

Dat camping idee van cav lijkt me een goed initiatief.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 jul 2007, 22:50

Leuke video, die 3 serie combi maakte mooie lijnen leek wel die deed het vast ook niet verkeerd 8)
Zag de zwarte peugeot 106 z'n spatbord rand beschermstrip los zat? rechtsvoor..hoe kwam dat? eneuh wel een kort baantje voor powerboten...
Balen dat de motorsteun knapte zeg...zonde, en jammer.

Het leek wel een peepshow met al die gillende meiden euh banden :twisted:

Las ook dat 1 verkeerd reed en het cirquit niet kon vinden? tjonge das ook best balen...

al met al toch een leuke dag zo leek het, mooi gedaan mannen.

Maik

Bericht door Maik » 15 jul 2007, 22:52

Dat camping idee van cav lijkt me een goed initiatief.
Ja, mee eens, en dat voor een bmw rijder....

Elmar

Bericht door Elmar » 15 jul 2007, 22:56

Maik schreef: Elmar kon goed ervaren hoe een speedster dan hopeloos onderstuurd de banden in vliegt (tot 3x toe :shock: ).
Ik wou nog zeggen, ik heb superbandjes onder die beemer, slechts 3x onderstuur gehad en dat was in de Speedster van Maik. :lol:

Plaats reactie