Wat wel meteen opvalt is dat het veel soepeler rijdt, op koppel rijden is toch wel fijn als je de auto "normaal" gebruikt.
Toch mis ik het agressieve geluid wel, en hij lijkt ook een stuk langzamer.

Nu vraag je je natuurlijk af: waarom haal je airbox er dan af?
Nou, mijn auto moest gekeurd worden en alles leek goed te zijn.
Met de luchtmasameter erop was de CO uitstoot zelfs apk waardig dus werd mijn auto goedgekeurd.
"MOOI!" dacht ik nog, gelukkig geen rare toeren om door de apk heen te krijgen.
Maar toen was ik de gelukkige met een steekproef, en de RDW-man vond alles ok, op de lamda waarde na, die was dus veel te hoog.
Dus goedkeuring verviel en kon ik gaan proberen die lamda waarde naar beneden te krijgen.

Originele chip geprobeerd, de originele van de vanos aansturing erbij, luchtfilter oppervlakte gehalveerd maar niks hoor, of de lamda waarde was goed en de CO waarde verkeerd of andersom, maar we kregen het niet goed.

Dus de originele airbox moest er weer op om hem door de apk te krijgen.
Zondag maar eens testen op de Ring of ik hem origineel houd of dat de carbon airbox er weer zo snel mogelijk op moet.
Eén voordeel heb ik al wel gemerkt, hij is een stuk zuiniger.
