nu op tv ned 3

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

nu op tv ned 3

Bericht door Downforce Hans » 12 jul 2007, 20:38

Kijk nu even naar ned 3.

Erg leerzaam

HSR

Bericht door HSR » 12 jul 2007, 21:51

Net gekeken. Leuke discussie achteraf. Wat is de PvDA samson toch een vreselijke vent.

wjn

Bericht door wjn » 12 jul 2007, 21:54

Datum en tijdstip: 12 juli 2007, 20:25-21:55 uur
Genre: Informatief
Omroep: KRO
Titel aflevering: Het grote klimaatdebat

In een extra aflevering zendt Reporter de documentaire 'The Great Global Warming Swindle' uit. Het is een Britse documentaire, eerder dit jaar uitgezonden door Channel 4, die ingaat tegen Al Gore’s An Inconvenient Truth.

Wetenschappers weerleggen Gores stelling dat menselijk gedrag de opwarming veroorzaakt. In 'The Great Global Warming Swindle' stellen ze dat de klimaatverandering niet te wijten is aan de uitstoot van het broeikasgas CO2 (kooldioxide).

Volgens de documentaire passen de klimaatveranderingen in een normaal patroon. Er is maar één veroorzaker van de opwarming van de aarde: de zon (in een periode van verhoogde zonne-activiteit zoals uitbarstingen op het zonoppervlak). Ook vertellen wetenschappers hoe kritische geluiden uit de rapportages van het klimaatpanel van de Verenigde Naties (IPCC) werden geschrapt. Daarnaast hekelt de documentaire, onder anderen met Patrick Moore, één van de oprichters van Greenpeace, de manier waarop Al Gore zijn theorieën over het klimaat voor politieke doeleinden gebruikt.

Aansluitend zendt de KRO 'Het Grote Klimaatdebat' uit, geleid door Sven Kockelmann en Jort Kelder. Nederlandse klimaatdeskundigen reageren op de inhoud en bewijsvoering van de Britse documentaire.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 jul 2007, 21:58

grote hype dat klimaat, er kan weer mega geld aan verdiend worden, IPCC...............f.ck them, een grote omgekochte kliek, niets onhafhankelijks aan................................maar ja, zal wel weer vechten zijn tegen de bierkaai.
Beetje tegengas ( geen CO2 :lol: ) is echt nodig IMO
Laatst gewijzigd door romo op 12 jul 2007, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

wjn

Bericht door wjn » 12 jul 2007, 21:58

Helaas was ik aan het werk, ik vind het een interessant onderwerp.

Mensjes die invloed hebben op het milieu --> Mochten ze willen.

(Is net zoiets als zeggen: De het aantal mensen op de aarde groeit nog steeds, dus de aarde wordt steeds zwaarder :) )

Michel P

Bericht door Michel P » 12 jul 2007, 22:00

Prachtig idd, wat een nare mannetjes die pro Gore zijn, Samson is daar de overtreffende trap in. Wel klasse dat er ook genoeg pro docu mensen aanwezig waren. Die journalist die Gore niet fair vond door de vergelijking 1992 met 2005 over die ijskappen, prachtig! En natuurlijk de zon, en niet wij. Conclusie, was idd zuinig ivm met afname van de voorraden brandstoffen. Lachen was ook de prik van uber bal Jort richting Samson iz. de kolencentrales.

Michel

Elmar

Bericht door Elmar » 12 jul 2007, 22:27

Bedankt voor de tip, heb de eerste minuten moeten missen, maar een keer leuk om eens andere geluiden te zien en horen.

HansD

Bericht door HansD » 12 jul 2007, 22:32

Interessant programma. Eindelijk the great global warming swindle eens gezien. Ik kan me wel vinden in hun conclusie.

Ik vond de tegenstanders van Gore overtuigender dan die IPCC representant maar dat kan ook zijn omdat hun standpunt me meer aanspreekt. Opvallend trouwens dat zelfs het IPCC niet zeker weet of ze wel gelijk hebben, dat stuk wordt meestal weggelaten zo overtuigend wordt het gebracht.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jul 2007, 23:10

kijk eens naar al die vervuilende grote vulkanen die op dit moment zoveel van die "troep" de lucht ingooien, kunnen we met z'n allen wel minder rijden maar daar is geen behelpen aan, die vulkanen is puur natuur, maar daar hoor je ze niet over :lol:
En als de olie voorraden zogenaamd minder word, daar hoor je ze ook niet over, het lost zichzelf op, immers olie op uitstoot van dat op, en geen olie in de grond :lol:
oke beetje flauw, maar dat wordt je toch ook van dat soms doorgaand gezeur...

niet meer zeuren, ga bomen planten, en subsiedieeer volledig filters al dat gezeur kost geld, kunnen ze beter omzetten in daden en dus ook roetfilters en co2 filters op fabrieken enz enz enz..ow en vulkanen blussen :lol:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 12 jul 2007, 23:36

Ik vond de tegenstanders van Gore overtuigender dan die IPCC representant maar dat kan ook zijn omdat hun standpunt me meer aanspreekt.
Dat vind ik mooi verwoord. Iedereen zoekt gewoon die informatie bij elkaar die bij het eigen denkbeeld past. En dan met het schuim op de bek "Zie je wel!" roepen.

Overigens stond van de week ergens in het NRC dat de zonne theorie die oa in de swindle docu wordt aangehaald definitief onderuit gehaald is. Niet dat dat bewijst dat Gore gelijk heeft..begrijp me niet verkeerd.

[Ah gevonden: http://forum.djscene.nl/forum.php/list_ ... d98b08e99b

Voor mensen die een redelijk technisch, maar wel objectief artikel willen lezen kan ik dit aanraden:
http://scholieren.nrc.nl/vakken/artikel ... maat.shtml
Geen CO2 ala Al Gore, geen non CO2 ala de docu..gewoon simpel op een rijtje wat we meten, wat we modelleren, wat de onzekerheden zijn wat de mogelijke uitkomsten kunnen zijn. Lijkt me een stuk betere informatie om je mening op te baseren ipv SBS6 achtige propaganda van Gore en de Swindle jongens.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2007, 23:54

Ik trap gewoon nog een keer naar 8000 toeren :lol:

wjn

Bericht door wjn » 13 jul 2007, 00:17

Damir Vukovic schreef:http://scholieren.nrc.nl/vakken/artikel ... maat.shtml
Geen CO2 ala Al Gore, geen non CO2 ala de docu..gewoon simpel op een rijtje wat we meten, wat we modelleren, wat de onzekerheden zijn wat de mogelijke uitkomsten kunnen zijn. Lijkt me een stuk betere informatie om je mening op te baseren ipv SBS6 achtige propaganda van Gore en de Swindle jongens.
Dat laatste klopt helemaal, media is uiteraard op aandacht uit, daar leven ze van.

Dat stuk uit de NRC dateert echter uit 2001. 100% zeker dat dit op veel vlakken al is bijgesteld, en er ontbreken concrete gegevens.

(Bijv. gletsers smelten en dat heeft aantoonbare invloed op het zwaartekrachtveld. Hoeveel of kan het gemeten worden omdat de instrumenten zoveel beter zijn als jaren geleden?)

Ik blijf kritisch op dit gebied.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jul 2007, 07:30

Er wordt te makkelijk ingespeeld op de goedgelovige publieke opinie, want daar is groen/goud geld te verdienen over de rug van het klimaat.
Daarbij wordt overtuigend "bewezen" geacht, dat de mens verantwoordelijk is..........................kijk als je het maar vaak genoeg roept, dan geloof je het zelf....................

Kijk hier eens;

http://www.stichtingklimaat.nl/

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 13 jul 2007, 08:15

En sites als dat spelen net zo makkelijk in op jouw goedgelovigheid Romo. En zo heb je nog meer websites en nog meer volksmenners die 0,0 verstand hebben van de materie, 0,0 onderzoek doen in welke richting dan ook en een triest genoeg leven om de hele dag het net af te struinen op juist die informatie die toevallig past in wat zij graag als waarheid zouden zien. Zie Gore, zie de econoom achter stichting klimaat etc etc...

Het feit dat 1 kamp momenteel wat sterk is met de propaganda, is in mijn ogen geen reden om rechtstreeks in de armen van de mongolen aan de andere kant te rennen. Juist nu zou je moeten proberen om zo selectief en objectief mogelijk op zoek te gaan naar informatie.

@WJN: heb je het gelezen? In het hele stuk wordt nergens geroepen dat mensen global warming veroorzaken ..Ze geven vooral veel kale info (die moeilijk te slikken is en op punten achterhaald - maar niet veel) en plaatsen kanttekeningen. Vooral de kritiek op het Kyoto verdrag etc vond ik juist interessant.

romo

Bericht door romo » 13 jul 2007, 08:32

En sites als dat spelen net zo makkelijk in op jouw goedgelovigheid Romo. En zo heb je nog meer websites en nog meer volksmenners die 0,0 verstand hebben van de materie, 0,0 onderzoek doen in welke richting dan ook en een triest genoeg leven om de hele dag het net af te struinen op juist die informatie die toevallig past in wat zij graag als waarheid zouden zien. Zie Gore, zie de econoom achter stichting klimaat etc etc...

Deze site is juist in het leven geroepen door wetenschappers die kritisch staan tov van de hele CO2 hype ( bepaald geen volksmenners, want zoveel aandacht hebben/krijgen ze niet), komen met zeer onderbouwde verhalen, dat spreekt me wel aan ja, om dat nu goed gelovigheid te noemen.......................ik ben kritisch, blijf ik ook.............we praten hier bepaald niet over mongolen of iets in die richting. Beetje makkelijk je kritiek IMO

Objectief en selectief is al een contradictio van de 1e orde, dat zie je dus ook bij het IPCC, de politiek is daar de opdrachtgever en de financierder van het onderzoek, tja, als dat geen bias oplevert............................

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 27 jul 2007, 12:34

Even een oude koe uit de sloot halen.

Ik ben nu een docu op National Geographic aan het kijken. Maar in die docu zeggen ze dat de temperatuurschommeling/opwarming die nu plaatsvind juist doodnormaal is. De temperatuur van de aarde hoort juist enorm te schommelen, en de laatste 10000 jaar was het juist saai stil. Verder hebben vulkanen nog het meeste invloed op de temperatuur van de aarde. Op 1815 bijvoorbeeld was er een grote vulkaanuitbarsting op Indonesie die een hoop as de lucht in gooide. Het jaar daarop was de temperatuur in europa met gemiddeld 5 graden gedaald. En ergens in de 16e eeuw vond er een uitbarsting plaats op Ijsland. Daarbij kwam nagenoeg geen as vrij, maar een hoop zwavel. Gevolg, een temperatuurdaling in het oosten van de VS van maar liefts 9 graden.

Zeer interesant allemaal, en ik geloof steeds minder dat de mens ook maar iets van invloed heeft op het klimaat van de aarde.

Fabian

Bericht door Fabian » 27 jul 2007, 12:36

ghehehe, ben jij je ook aan het vervelen Jan? :lol:

Ik zit hem ook te kijken, wel interessant.

ik haaaaaat ziek thuis zitten trouwens :twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 13:35

Maar Jan, milieu verkoopt en is hot, en naar goed Katholiek (welk geloof niet ;-) ) gebruik is moet je zorgen dat de burgerij bang is, en een schuldgevoel blijft houden, dan kun je ze door leeg te melken met allerlei belastingen voor de goede zaak een prettig gevoel geven, dat ze een positieve bijdrage leveren....... :twisted:

Michel

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 27 jul 2007, 14:08

Fabian schreef:ghehehe, ben jij je ook aan het vervelen Jan? :lol:

Ik zit hem ook te kijken, wel interessant.

ik haaaaaat ziek thuis zitten trouwens :twisted:
Fabian, ik zat mij te vervelen tot dat ik deze docu tegen kwam. Kom maar op met die ijstijd :wink:
Maar Jan, milieu verkoopt en is hot, en naar goed Katholiek (welk geloof niet Wink ) gebruik is moet je zorgen dat de burgerij bang is, en een schuldgevoel blijft houden, dan kun je ze door leeg te melken met allerlei belastingen voor de goede zaak een prettig gevoel geven, dat ze een positieve bijdrage leveren....... Twisted Evil
Michel, ik weet dat het milieu hot is, en er mensen zijn die heeel veel geld mee verdienen. Echter heb ik weinig met het milieu en het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Ik geloof niet dat de mens er veel invloed op heeft. F... off met al die groene PVDAers en al die andere nep hippies :wink: :lol:

Plaats reactie