Nieuwe auto's worden allemaal geleverd met vele jaren garantie tegen doorroesten. Ook de lak heeft een aantal jaren garantie.
Als je een nieuwe auto koopt, is het dan aan te raden om dan alsnog een extra antiroest- en lakbehandeling (Dinitrol, teflon/waxoil/etc) te geven zodat het nóg langer meegaat?
Of zijn de huidige technieken zo goed, dat het weggegooid geld is?
Nieuwe auto: antiroest en lak behandelen
- Dennis Cavallino
- Tristan
Ik had om mijn vorige auto een Protech-laag. Voordeel is dat je de showroom-glans behoudt (zelfs na 4 jaar) en vuil niet in je laklaag kan vormen. Je hoeft niet te poesten, alleen om de zoveel maanden de laag een beurt geven.
Op mijn huidige auto heb ik het niet, en heb toch al een paar doffe vuile plekjes die ik er niet uitkrijg. Dus ga binnenkort weer een Protech-laag laten aanbrengen. Niet goedkoop, maar elke keer poetsen is ook niet goedkoop en een kl*te klus.
Op mijn huidige auto heb ik het niet, en heb toch al een paar doffe vuile plekjes die ik er niet uitkrijg. Dus ga binnenkort weer een Protech-laag laten aanbrengen. Niet goedkoop, maar elke keer poetsen is ook niet goedkoop en een kl*te klus.
- GTRene
auto wordt zwaarder van dat anti roest spul zoals vroeger, daarbij zijn van de meeste auto's de belangrijke delen of zelfs de hele auto vuur verzinkt? en of aluminium en of kunstoffen...als de auto geen schade heeft gehad geen extra anti roest aanbrengen zonde en vies zelfs in NL rosten ze dor de goede af fabriek behandelingen en verzinkte delen bijna niet meer, een hele verbetering toen ik met mijn rijbewijs begon in 1981 pff toen roesten sommige merken al in de folder zeiden ze wel eens.
Dus wees gerust, de grote merken zijn goed en zeker de eerste 6 tot 10 jaar niks nodig vandaar ook hun garantie tegen dat soort zaken, heerlijk.
Dus wees gerust, de grote merken zijn goed en zeker de eerste 6 tot 10 jaar niks nodig vandaar ook hun garantie tegen dat soort zaken, heerlijk.
- Niall
*Schop*
Auto's worden in de fabriek voortaan eerst gefosfateerd of verzinkt en daarna voorzien van een KTL laag ( kathoforese lak systeem) deze lagen zorgen voor de corrosiewering en de hechting voor de eind laag.
Meestal is deze laag grijs van kleur omdat het makkelijker over te spuiten is. Nieuwste trends zijn voorbehandelingen op nanolaag basis en daarna voorzien van een kleuren poedercoat laag, BMW past dit al toe op bepaalde modellen. Voordeel is een betere laag, slijtvaster, sneller kunnen wisselen en het allerbelangrijkst, goedkoper!! dat de poeder hergebruikt wordt voor een volgende auto
Auto's worden in de fabriek voortaan eerst gefosfateerd of verzinkt en daarna voorzien van een KTL laag ( kathoforese lak systeem) deze lagen zorgen voor de corrosiewering en de hechting voor de eind laag.
Meestal is deze laag grijs van kleur omdat het makkelijker over te spuiten is. Nieuwste trends zijn voorbehandelingen op nanolaag basis en daarna voorzien van een kleuren poedercoat laag, BMW past dit al toe op bepaalde modellen. Voordeel is een betere laag, slijtvaster, sneller kunnen wisselen en het allerbelangrijkst, goedkoper!! dat de poeder hergebruikt wordt voor een volgende auto