Nieuwe auto: antiroest en lak behandelen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Nieuwe auto: antiroest en lak behandelen

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jul 2007, 14:23

Nieuwe auto's worden allemaal geleverd met vele jaren garantie tegen doorroesten. Ook de lak heeft een aantal jaren garantie.

Als je een nieuwe auto koopt, is het dan aan te raden om dan alsnog een extra antiroest- en lakbehandeling (Dinitrol, teflon/waxoil/etc) te geven zodat het nóg langer meegaat?

Of zijn de huidige technieken zo goed, dat het weggegooid geld is?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 jul 2007, 14:30

Ik had om mijn vorige auto een Protech-laag. Voordeel is dat je de showroom-glans behoudt (zelfs na 4 jaar) en vuil niet in je laklaag kan vormen. Je hoeft niet te poesten, alleen om de zoveel maanden de laag een beurt geven.

Op mijn huidige auto heb ik het niet, en heb toch al een paar doffe vuile plekjes die ik er niet uitkrijg. Dus ga binnenkort weer een Protech-laag laten aanbrengen. Niet goedkoop, maar elke keer poetsen is ook niet goedkoop en een kl*te klus.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 jul 2007, 15:57

auto wordt zwaarder van dat anti roest spul zoals vroeger, daarbij zijn van de meeste auto's de belangrijke delen of zelfs de hele auto vuur verzinkt? en of aluminium en of kunstoffen...als de auto geen schade heeft gehad geen extra anti roest aanbrengen zonde en vies zelfs in NL rosten ze dor de goede af fabriek behandelingen en verzinkte delen bijna niet meer, een hele verbetering toen ik met mijn rijbewijs begon in 1981 pff toen roesten sommige merken al in de folder zeiden ze wel eens.

Dus wees gerust, de grote merken zijn goed en zeker de eerste 6 tot 10 jaar niks nodig vandaar ook hun garantie tegen dat soort zaken, heerlijk.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 27 nov 2007, 09:49

*Schop*

Auto's worden in de fabriek voortaan eerst gefosfateerd of verzinkt en daarna voorzien van een KTL laag ( kathoforese lak systeem) deze lagen zorgen voor de corrosiewering en de hechting voor de eind laag.

Meestal is deze laag grijs van kleur omdat het makkelijker over te spuiten is. Nieuwste trends zijn voorbehandelingen op nanolaag basis en daarna voorzien van een kleuren poedercoat laag, BMW past dit al toe op bepaalde modellen. Voordeel is een betere laag, slijtvaster, sneller kunnen wisselen en het allerbelangrijkst, goedkoper!! dat de poeder hergebruikt wordt voor een volgende auto

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], SlowCo en 4 gasten