1 serie M1 ja of nee.
-
1 serie M1 ja of nee.
De 135i is al raket en heeft veel M goodies. Maar gaat bmw Motorsport hier nog een stapje bovenop doen?
Heeft een M1 kans van slagen tegen een 135i?
Heeft een M1 kans van slagen tegen een 135i?
- Roman
En als de prijs niet te overdreven hoog word opgevoerd lijkt het me perfect.Andre schreef:brede spatborden
hoog toerige M motor
sper.
Gewicht omlaag.
Dat is het dan wel.
Zal wel niet gebeuren met die prijs anders kunnen ze die 135i wel inpakken.
Lijkt me een fantastische auto zo'n M1 (als het echt word zoals je zegt).
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
Denk wel dat ze met een M variant komen.Andre schreef:brede spatborden
hoog toerige M motor
sper.
Gewicht omlaag.
Dat is het dan wel.
Eerst ff een poos de 135i het vlaggeschip(je) laten zijn.
Dan, als mensen toch weer eens iets hoger willen, brengen ze een M1 uit.
Zoals je hem beschrijft heeft 'ie een kans van slagen.
Mits de eigenaren niet teveel gaan tunen met die turbomotor natuurlijk

- RVV
Hangt vooral af van de vraag in de markt. Hoe liggen de verkoopverhoudingen van de 135i coupe tov de e92 M3 in de states, toch de belangrijkste markt voor BMW M.
Wat een M1 in NL moet kosten is niet zo relevant, ja voor ons, maar niet voor de beslissing of er een M1 komt.
Wat gaat een 135i coupe kosten in de states ? en wat gaat een e92 M3 kosten in de states ?
In Duitsland zit een 135i coupe op 38K en een e92 M3 op 66K (kale prijzen als uitgangspunt)
Een gat van 28K euro. Dat bied perspectief voor een M1. Met een prijs van rond de 50/55K euro in Duitsland. De Z4 M coupe gaat er uit volgend jaar dus een kleine M is logisch.
Voor ons zal 50/55K in Duitsland betekenen dat een M1 rond de 77000 a 80000 euro gaat kosten. Beetje als de e46 M3 in 2000.
Er zal een nieuwe motor voor moeten komen, geen turbo want dat past niet in de M filosofie met een hoogtoerig motorconcept.
Een 4 cylinder heeft geen bestaansrecht, dus een vervanger voor de S54.
Maar die zat op een dood spoor. Dus een nieuwe lichtgewicht 3,4 6 in lijn met bv 370/380pk hoogtoerige atmo lijkt me logisch. Voldoende afstand tot de 135i coupe.
Goedkoper dan 70000 euro zal een M1 niet gaan kosten in NL.
Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen.
Een 135i coupe kopen en 3 maanden later horen dat er een M1 komt is ook zuur.
Wat een M1 in NL moet kosten is niet zo relevant, ja voor ons, maar niet voor de beslissing of er een M1 komt.
Wat gaat een 135i coupe kosten in de states ? en wat gaat een e92 M3 kosten in de states ?
In Duitsland zit een 135i coupe op 38K en een e92 M3 op 66K (kale prijzen als uitgangspunt)
Een gat van 28K euro. Dat bied perspectief voor een M1. Met een prijs van rond de 50/55K euro in Duitsland. De Z4 M coupe gaat er uit volgend jaar dus een kleine M is logisch.
Voor ons zal 50/55K in Duitsland betekenen dat een M1 rond de 77000 a 80000 euro gaat kosten. Beetje als de e46 M3 in 2000.
Er zal een nieuwe motor voor moeten komen, geen turbo want dat past niet in de M filosofie met een hoogtoerig motorconcept.
Een 4 cylinder heeft geen bestaansrecht, dus een vervanger voor de S54.
Maar die zat op een dood spoor. Dus een nieuwe lichtgewicht 3,4 6 in lijn met bv 370/380pk hoogtoerige atmo lijkt me logisch. Voldoende afstand tot de 135i coupe.
Goedkoper dan 70000 euro zal een M1 niet gaan kosten in NL.
Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen.
Een 135i coupe kopen en 3 maanden later horen dat er een M1 komt is ook zuur.
- GTRene
- GTRene
Trouwens ik ben er uit hoe ze de kleine eventuele M1 kunnen gaan noemen , M1 doen ze niet waarschijnlijk vanwege de te verwachten echte supercar M1 , maar weten jullie nog in vervlogen tijden dat ze de M535i hadden? dus dat kan ook en dus b.v M132i of M1S54 maar das te lang, dus ik gok meer op M132i of iets in die strekking, in elk geval met motorinhoud code oid.
M132i
where can I collect my credits 8)
M132i
- Maik
- Maik
Zit wel wat in. Maar ik zet dan in op M135i...GTRene schreef:Trouwens ik ben er uit hoe ze de kleine eventuele M1 kunnen gaan noemen , M1 doen ze niet waarschijnlijk vanwege de te verwachten echte supercar M1 , maar weten jullie nog in vervlogen tijden dat ze de M535i hadden? dus dat kan ook en dus b.v M132i of M1S54 maar das te lang, dus ik gok meer op M132i of iets in die strekking, in elk geval met motorinhoud code oid.
M132i
-
Denk dat er geen M1 komt.
Wat de meeste hier willen (ik zeker), dat gaat BMW niet maken.
Het zijn massaprodukten wat ze nu allemaal maken.
Een 1 serie voor de doorsnee amerikaan, is "ietsje" anders als voor een of andere mafkees uit NL.
Denk dat 135i het topmodel is en ook blijft.
Maar ik hoop dat ik het mis heb!
Wat de meeste hier willen (ik zeker), dat gaat BMW niet maken.
Het zijn massaprodukten wat ze nu allemaal maken.
Een 1 serie voor de doorsnee amerikaan, is "ietsje" anders als voor een of andere mafkees uit NL.
Denk dat 135i het topmodel is en ook blijft.
Maar ik hoop dat ik het mis heb!
- Joop
Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...
En als het enkel uiterlijk vertoon is, moeten ze nog maar een speciale editie van het M-Sport pakket maken.
En als het enkel uiterlijk vertoon is, moeten ze nog maar een speciale editie van het M-Sport pakket maken.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nerveus bochtenwerk............................dat is toch precies wat Andre wil in zo`n kar, of niet danJoop schreef:Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...

- Joop
Hij wil wel lekker om van achteren zeg maar...romo schreef:Nerveus bochtenwerk............................dat is toch precies wat Andre wil in zo`n kar, of niet danJoop schreef:Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Soort van anaal gefixeerde bochtenridder.............................Joop schreef:Hij wil wel lekker om van achteren zeg maar...romo schreef:Nerveus bochtenwerk............................dat is toch precies wat Andre wil in zo`n kar, of niet danJoop schreef:Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...