1 serie M1 ja of nee.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

1 serie M1 ja of nee.

Bericht door Andre » 11 jul 2007, 11:32

De 135i is al raket en heeft veel M goodies. Maar gaat bmw Motorsport hier nog een stapje bovenop doen?

Heeft een M1 kans van slagen tegen een 135i?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43471
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 jul 2007, 11:43

Heb niet alle 1-draadjes gevolgd :wink:
Wat zouden de specs van en M1 volgens jou/jullie moeten zijn?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 11 jul 2007, 11:46

Ja ik denk het wel. Ligt aan de prijs denk ik.

Meer pk, M motor, sper... ik zou het wel weten...

Andre
Berichten: 11414
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 jul 2007, 11:46

brede spatborden
hoog toerige M motor
sper.
Gewicht omlaag.

Dat is het dan wel.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 11 jul 2007, 11:51

Andre schreef:brede spatborden
hoog toerige M motor
sper.
Gewicht omlaag.

Dat is het dan wel.
En als de prijs niet te overdreven hoog word opgevoerd lijkt het me perfect.

Zal wel niet gebeuren met die prijs anders kunnen ze die 135i wel inpakken.

Lijkt me een fantastische auto zo'n M1 (als het echt word zoals je zegt).

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 11 jul 2007, 11:55

Lijkt mij ook geweldig, als het maar geen M1 coupé is dan ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43471
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 jul 2007, 11:58

Andre schreef:brede spatborden
hoog toerige M motor
sper.
Gewicht omlaag.

Dat is het dan wel.
Denk wel dat ze met een M variant komen.
Eerst ff een poos de 135i het vlaggeschip(je) laten zijn.
Dan, als mensen toch weer eens iets hoger willen, brengen ze een M1 uit.
Zoals je hem beschrijft heeft 'ie een kans van slagen.
Mits de eigenaren niet teveel gaan tunen met die turbomotor natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jul 2007, 11:58

Hangt vooral af van de vraag in de markt. Hoe liggen de verkoopverhoudingen van de 135i coupe tov de e92 M3 in de states, toch de belangrijkste markt voor BMW M.

Wat een M1 in NL moet kosten is niet zo relevant, ja voor ons, maar niet voor de beslissing of er een M1 komt.

Wat gaat een 135i coupe kosten in de states ? en wat gaat een e92 M3 kosten in de states ?


In Duitsland zit een 135i coupe op 38K en een e92 M3 op 66K (kale prijzen als uitgangspunt)

Een gat van 28K euro. Dat bied perspectief voor een M1. Met een prijs van rond de 50/55K euro in Duitsland. De Z4 M coupe gaat er uit volgend jaar dus een kleine M is logisch.

Voor ons zal 50/55K in Duitsland betekenen dat een M1 rond de 77000 a 80000 euro gaat kosten. Beetje als de e46 M3 in 2000.


Er zal een nieuwe motor voor moeten komen, geen turbo want dat past niet in de M filosofie met een hoogtoerig motorconcept.

Een 4 cylinder heeft geen bestaansrecht, dus een vervanger voor de S54.
Maar die zat op een dood spoor. Dus een nieuwe lichtgewicht 3,4 6 in lijn met bv 370/380pk hoogtoerige atmo lijkt me logisch. Voldoende afstand tot de 135i coupe.

Goedkoper dan 70000 euro zal een M1 niet gaan kosten in NL.

Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen.

Een 135i coupe kopen en 3 maanden later horen dat er een M1 komt is ook zuur.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 11 jul 2007, 12:02

Amen...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jul 2007, 12:03

Rene die avatar LOL, dat heb ik dus al eens meegemaakt met mijn kleine, (door een tunnel heen met het raampje open), die wel wat op dat babytje lijkt :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 jul 2007, 12:04

Denk wel dat er een soort M versie van komt van de 1-serie maar dat de naam M1 toch echt voor het parade paardje van BMW blijft de echte M1 en daar zijn ze al lang mee bezig, eerlijk gezegd verwacht ik eind dit jaar of uiterlijk in 2008 meer info over de echte M1...a fast real BMW supercar!

HSR
Berichten: 5522
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 11 jul 2007, 13:31

Nee, he! Niet weer een M1 /135i draadje. :D

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 11 jul 2007, 13:34

Rico,

Heb je nu over je kind of over je pielemuis die op een baby lijkt en die je uit je broek haalt zodra je een tunnel inrijdt?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 11 jul 2007, 13:36

:lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 jul 2007, 13:48

Trouwens ik ben er uit hoe ze de kleine eventuele M1 kunnen gaan noemen , M1 doen ze niet waarschijnlijk vanwege de te verwachten echte supercar M1 , maar weten jullie nog in vervlogen tijden dat ze de M535i hadden? dus dat kan ook en dus b.v M132i of M1S54 maar das te lang, dus ik gok meer op M132i of iets in die strekking, in elk geval met motorinhoud code oid.

M132i


where can I collect my credits 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 jul 2007, 13:50

Zullen we weer eens gewicht erbij halen? Andre zegt "gewicht omlaag"... nou, dat zie ik niet gebeuren tov de 135i. De 335i is toch ook lichter dan de nieuwe M3?
En dan gaat die M1 dus ook maar een paar kilo'tjes lichter wezen dan de M3... gaat em dus niet worden (voor ons, voor Rob wel... 8) ).

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 jul 2007, 13:51

GTRene schreef:Trouwens ik ben er uit hoe ze de kleine eventuele M1 kunnen gaan noemen , M1 doen ze niet waarschijnlijk vanwege de te verwachten echte supercar M1 , maar weten jullie nog in vervlogen tijden dat ze de M535i hadden? dus dat kan ook en dus b.v M132i of M1S54 maar das te lang, dus ik gok meer op M132i of iets in die strekking, in elk geval met motorinhoud code oid.

M132i


where can I collect my credits 8)
Zit wel wat in. Maar ik zet dan in op M135i...

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 11 jul 2007, 16:41

Denk dat er geen M1 komt.


Wat de meeste hier willen (ik zeker), dat gaat BMW niet maken.
Het zijn massaprodukten wat ze nu allemaal maken.
Een 1 serie voor de doorsnee amerikaan, is "ietsje" anders als voor een of andere mafkees uit NL.
Denk dat 135i het topmodel is en ook blijft.

Maar ik hoop dat ik het mis heb!

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 jul 2007, 18:19

Ik zie zo een M1 wel zitten!

Omdat hij zich waarschijnlijk qua uiterlijk zal distancieren van de 118i-135i Coupe (zoals Andre al zegt, dikker uitziet) tevens lichter, breder, en meer vermogen.


135i al besteld Rico?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 jul 2007, 18:22

Zal best wat worden een M1, maar ik vrees dat die auto er niet komt. Wat moet zo'n auto qua prestaties nog toevoegen aan de 135i??

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 jul 2007, 18:38

Iets meer spierballen...

Zo standaard 118-135 Coupeetje is nou niet bepaald indrukwekkend qua uiterlijk.
Ben ervan overtuigd dat BMW er iets mooi van kan maken, getuigen de andere M-modellen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 jul 2007, 18:46

Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...

En als het enkel uiterlijk vertoon is, moeten ze nog maar een speciale editie van het M-Sport pakket maken.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27091
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jul 2007, 20:36

Joop schreef:Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...

En als het enkel uiterlijk vertoon is, moeten ze nog maar een speciale editie van het M-Sport pakket maken.
Nerveus bochtenwerk............................dat is toch precies wat Andre wil in zo`n kar, of niet dan :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 jul 2007, 20:48

romo schreef:
Joop schreef:Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...

En als het enkel uiterlijk vertoon is, moeten ze nog maar een speciale editie van het M-Sport pakket maken.
Nerveus bochtenwerk............................dat is toch precies wat Andre wil in zo`n kar, of niet dan :lol:
Hij wil wel lekker om van achteren zeg maar...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27091
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jul 2007, 20:50

Joop schreef:
romo schreef:
Joop schreef:Het onderstel van de 1er zit met 265PK (130i) nog echt niet aan zijn grens en waarschijnlijk zal dat ook nog niet zijn bij 306PK, maar veel meer moet je denk ook niet willen met die relatief korte wielbasis van de 1er, denk dat de auto dan behoorlijk nerveus wordt in bochten, maar misschien dat André dit tegenspreekt...

En als het enkel uiterlijk vertoon is, moeten ze nog maar een speciale editie van het M-Sport pakket maken.
Nerveus bochtenwerk............................dat is toch precies wat Andre wil in zo`n kar, of niet dan :lol:
Hij wil wel lekker om van achteren zeg maar...
Soort van anaal gefixeerde bochtenridder............................. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten