600pk voor 36000 euro

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

600pk voor 36000 euro

Bericht door RVV » 10 jul 2007, 13:50

Staat al een tijdje te koop de GTO van FastGTO..


Wat een power voor relatief weinig geld. (mee eens?)

Is er een uberhaupt een andere auto te koop met meer vermogen voor minder geld ?

Power bargain volgens mij.

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 jul 2007, 13:54

Is echt geen geld en volgens mij een superbrute auto.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43048
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 10 jul 2007, 14:05

Ruilen met een Focus ST?
:mrgreen:
Ben alleen wel benieuwd wat die auto over 1 of 2 jaar "doet".

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 10 jul 2007, 14:17

600pk is leuk...maar een pontiac...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 jul 2007, 14:29

GTRene schreef:600pk is leuk...maar een pontiac...
Holden met een Pontiac logo. :wink: En voorlopig zijn de meeste recenties erg goed over deze auto, vooral op het vlak van dwarsgaan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 jul 2007, 14:32

Komt er uit Japan niks met meer vermogen en een lagere prijs ? Gebruikte skyline mischien ?

Gebruikersavatar
redsub
Berichten: 253
Lid geworden op: 29 jan 2007, 21:21
Locatie: maasdam

Bericht door redsub » 10 jul 2007, 14:42

Er komt wel meer leuk spul uit japan voor minder geld en ook een berg vermogen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Bericht door G Kolkman » 10 jul 2007, 15:24

A steal!

Vind het echt een waanzinnige auto, herinner me nog als de dag van vandaag dat ik in de states een keer achter zo'n pontiac 6.0 reed

wobblewobblewobble :D !

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 10 jul 2007, 15:27

Was een leuk rondje over de ring met dit kanon!

Michel

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 10 jul 2007, 15:54

Waarom is er niemand die zo'n auto koopt dan? Ik heb toen meegereden op de Ring ... wat een bruute krachtexplosie :)

Stoelen erg vet :)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 10 jul 2007, 15:57

Macboy schreef:Waarom is er niemand die zo'n auto koopt dan? Ik heb toen meegereden op de Ring ... wat een bruute krachtexplosie :)

Stoelen erg vet :)
Mijn reden om zoiets niet te kopen (en ik zou zoiets graag wel kopen) is dat ik niet zou weten waar ik met de auto heen moet hier als er iets mee is. Er zijn wel garages die claimen USA kenner te zijn etc maar naar een dealer ermee kan niet.

En is het echt zo dat die Pontiac een Holden met Pontiac logo is? Of andersom?

Lijkt me top wagen dat wel, zal hier wel weer enorm gelazer geven om zoiets op kenteken te zetten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 jul 2007, 16:00

Onderdelen zijn allemaal GM, en blok komt van een C5 Corvette. Dus aan onderdelen komen is niet zo moeilijk denk ik. Met onze Ram SRT-10 waren ook genoeg onderdelen te krijgen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 10 jul 2007, 18:18

Tristan schreef:Onderdelen zijn allemaal GM, en blok komt van een C5 Corvette. Dus aan onderdelen komen is niet zo moeilijk denk ik. Met onze Ram SRT-10 waren ook genoeg onderdelen te krijgen.
Misschien in Nederland niet nee. Zo'n RAM is hier al niet eens op kenteken te zetten.
Wetgeving hier soms :roll:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 10 jul 2007, 18:29

Roman schreef:
Tristan schreef:Onderdelen zijn allemaal GM, en blok komt van een C5 Corvette. Dus aan onderdelen komen is niet zo moeilijk denk ik. Met onze Ram SRT-10 waren ook genoeg onderdelen te krijgen.
Misschien in Nederland niet nee. Zo'n RAM is hier al niet eens op kenteken te zetten.
Wetgeving hier soms :roll:
Waarom kan een RAM niet op kenteken daar zo?

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 10 jul 2007, 19:01

Autovisie heeft twee of drie jaar geleden een test gehad, met een Holden Monaro (pontiac GTO), en vond het één van de beste auto's om te powersliden met romige drifts, een driftdroom!!!!

Gebruikersavatar
redsub
Berichten: 253
Lid geworden op: 29 jan 2007, 21:21
Locatie: maasdam

Bericht door redsub » 10 jul 2007, 19:12

Het op kenteken zetten van deze auto zal wat meer werk zijn dan een japanner denk ik maar zal niet echt heel veel problemen opleveren als de auto nog standaard is.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 10 jul 2007, 19:18

Een van de redenen waarom ik (nog) niet bij FastGTO op de stoep heb gestaan is juist die compressor. Een standaard GTO staat namelijk zeer hoog op mijn verlanglijstje.

En ik heb de moeite nog niet genomen om bij de douane en RDW na te vragen hoe het exact zit met het afrekenen van BTW en BPM op een ex-CD auto. Gezien de auto uit Amerika komt is er waarschijnlijk ook nog geen BTW afrekening geweest. Een probleem dat je niet hebt bij import uit een ander EU land.

SteV6

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 10 jul 2007, 20:22

SteV6 schreef:En ik heb de moeite nog niet genomen om bij de douane en RDW na te vragen hoe het exact zit met het afrekenen van BTW en BPM op een ex-CD auto. Gezien de auto uit Amerika komt is er waarschijnlijk ook nog geen BTW afrekening geweest. Een probleem dat je niet hebt bij import uit een ander EU land.
volgens mij had FastGTO die kosten al gepost, btw/bpm schijn je niet te hoeven betalen :
€ 36.000 minus een jaar motorrijtuigenbelasting (€776 to €864) (BPM-vrij!)
..
This car is exempt from BPM and BTW. The only cost to a buyer would be the motorrijtuigenbelasting.

The € 39.000 includes making the car compliant for Dutch road use (side marker lights, etc.) and converting it over to regular Dutch kenteken (from CD kenteken). Once this is done, it is merely necessary to assign the kenteken over to the new owner via the regular way two people buy/sell a car between themselves. Please note: I will not undertake any changes to the car or kenteken conversion until I have a real buyer as I do not want to change the car and be liable for motorrijtuigenbelasting.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 10 jul 2007, 21:22

Dat weet ik DDX. Maar dat zie ik graag zwart op wit van ofwel de douane of RDW ;)

Maar goed, dat is niet de enige reden dat ik niet tot koop overga.

SteV6

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jul 2007, 22:32

Die prijs die je ziet is Netto. Komt dus niets meer bij.

Die compressor is redelijk eenvoudige techniek, want FastGTO doet alles zelf aan die auto. Geloof me, als je 200 pk snel vindt, dan vind je 300 pk echt helemaal te gek. 400 pk is dan ongelooflijk en 600 pk is waanzin. 1700 kilo, lekker boeiend, al woog die auto 2000 kilo, dan nog was ie razend snel. Het is dat ik geen 36k klaar heb liggen, anders had ik zo'n auto gewoon gekocht. Al was het maar voor een tijdje, om eens zelf 600 pk te leren temmen. Voor dit geld heb je echt nergens 600 pk, in ieder geval niet betrouwbaar, denk ik. En ook niet dagelijks bruikbaar. Dat is de GTO namelijk wel.

En het geluid. Vooral toen ik achter hem reed, mega! Ook hoor ik hem weleens rijden, zonder hem te zien. Dat geluid herken je uit duizenden, V8 + compressor.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 10 jul 2007, 23:03

hugo schreef: Waarom kan een RAM niet op kenteken daar zo?
Wist ik het maar, ook al vervang je alles met een US logo naar een E-tje willen ze het nog steeds niet doen.

Het zijn met name pick ups die problemen geven hier. Ze weten er niet wat ze er mee moeten.

Er rijden een paar Infinity's rond dus VS auto's zijn in ieder geval wel te importeren...

Achterlijk zijn ze bij de ITV (TUV) hier.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jul 2007, 15:50

Die prijs is inderdaad netto, dat bleek uit het draadje. Als je daarover twijfelt is dat zo geregeld en uitgezocht. Die auto heeft ook weinig km gelopen.

Ik heb het ook niet liggen, anders wist ik het ook wel. Exclusiviteit gegarandeerd. 600pk :)

Gebruikersavatar
Peter van Griensven
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2007, 17:38
Locatie: EINDHOVEN

Bericht door Peter van Griensven » 04 aug 2007, 08:30

Onderhoud voor zo'n GTO is geen probleem: Motor en bak zijn identiek aan de Corvette C6. Bovendien gaat aan een Holden niets kapot. Heb zelf een GTO 2006 Automatic op NL kenteken. Onderhoud bij Peter Hertogs te Mierlo ( bij Eindhoven). Onderdelen die evt. nodig zijn zijn binnen enkele dagen vanuit Canada zo hier. De Pontiac GTO heeft maar een groot probleem: een veel te kleine kofferbak !! Als dat geen probleem is dan is mijn advies: KOPEN dat monster. Groet, Peter.
Roman schreef:
Macboy schreef:Waarom is er niemand die zo'n auto koopt dan? Ik heb toen meegereden op de Ring ... wat een bruute krachtexplosie :)

Stoelen erg vet :)
Mijn reden om zoiets niet te kopen (en ik zou zoiets graag wel kopen) is dat ik niet zou weten waar ik met de auto heen moet hier als er iets mee is. Er zijn wel garages die claimen USA kenner te zijn etc maar naar een dealer ermee kan niet.

En is het echt zo dat die Pontiac een Holden met Pontiac logo is? Of andersom?

Lijkt me top wagen dat wel, zal hier wel weer enorm gelazer geven om zoiets op kenteken te zetten.
:lol:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 04 aug 2007, 08:34

DDX schreef:€ 36.000 minus een jaar motorrijtuigenbelasting (€776 to €864) (BPM-vrij!)
..
This car is exempt from BPM and BTW. The only cost to a buyer would be the motorrijtuigenbelasting.

The € 39.000 includes making the car compliant for Dutch road use (side marker lights, etc.) and converting it over to regular Dutch kenteken (from CD kenteken). Once this is done, it is merely necessary to assign the kenteken over to the new owner via the regular way two people buy/sell a car between themselves. Please note: I will not undertake any changes to the car or kenteken conversion until I have a real buyer as I do not want to change the car and be liable for motorrijtuigenbelasting.
Iemand die dit zou kunnen bevestigen? Mijn A8 is ook een ex-CD'er en volgens de dealer zou de auto BPM vrij zijn bij verkoop. Tenminste.. in "het" systeem van Pon (?) zou staan dat op de auto geen BPM is verschuldigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 2 gasten