600pk voor 36000 euro
- RVV
600pk voor 36000 euro
Staat al een tijdje te koop de GTO van FastGTO..
Wat een power voor relatief weinig geld. (mee eens?)
Is er een uberhaupt een andere auto te koop met meer vermogen voor minder geld ?
Power bargain volgens mij.
Wat een power voor relatief weinig geld. (mee eens?)
Is er een uberhaupt een andere auto te koop met meer vermogen voor minder geld ?
Power bargain volgens mij.
- Macboy
- Roman
Mijn reden om zoiets niet te kopen (en ik zou zoiets graag wel kopen) is dat ik niet zou weten waar ik met de auto heen moet hier als er iets mee is. Er zijn wel garages die claimen USA kenner te zijn etc maar naar een dealer ermee kan niet.Macboy schreef:Waarom is er niemand die zo'n auto koopt dan? Ik heb toen meegereden op de Ring ... wat een bruute krachtexplosie
Stoelen erg vet
En is het echt zo dat die Pontiac een Holden met Pontiac logo is? Of andersom?
Lijkt me top wagen dat wel, zal hier wel weer enorm gelazer geven om zoiets op kenteken te zetten.
- Roman
-
Waarom kan een RAM niet op kenteken daar zo?Roman schreef:Misschien in Nederland niet nee. Zo'n RAM is hier al niet eens op kenteken te zetten.Tristan schreef:Onderdelen zijn allemaal GM, en blok komt van een C5 Corvette. Dus aan onderdelen komen is niet zo moeilijk denk ik. Met onze Ram SRT-10 waren ook genoeg onderdelen te krijgen.
Wetgeving hier soms
- Hendrik Kinderman
- SteV6
Een van de redenen waarom ik (nog) niet bij FastGTO op de stoep heb gestaan is juist die compressor. Een standaard GTO staat namelijk zeer hoog op mijn verlanglijstje.
En ik heb de moeite nog niet genomen om bij de douane en RDW na te vragen hoe het exact zit met het afrekenen van BTW en BPM op een ex-CD auto. Gezien de auto uit Amerika komt is er waarschijnlijk ook nog geen BTW afrekening geweest. Een probleem dat je niet hebt bij import uit een ander EU land.
SteV6
En ik heb de moeite nog niet genomen om bij de douane en RDW na te vragen hoe het exact zit met het afrekenen van BTW en BPM op een ex-CD auto. Gezien de auto uit Amerika komt is er waarschijnlijk ook nog geen BTW afrekening geweest. Een probleem dat je niet hebt bij import uit een ander EU land.
SteV6
- DDX
volgens mij had FastGTO die kosten al gepost, btw/bpm schijn je niet te hoeven betalen :SteV6 schreef:En ik heb de moeite nog niet genomen om bij de douane en RDW na te vragen hoe het exact zit met het afrekenen van BTW en BPM op een ex-CD auto. Gezien de auto uit Amerika komt is er waarschijnlijk ook nog geen BTW afrekening geweest. Een probleem dat je niet hebt bij import uit een ander EU land.
€ 36.000 minus een jaar motorrijtuigenbelasting (€776 to €864) (BPM-vrij!)
..
This car is exempt from BPM and BTW. The only cost to a buyer would be the motorrijtuigenbelasting.
The € 39.000 includes making the car compliant for Dutch road use (side marker lights, etc.) and converting it over to regular Dutch kenteken (from CD kenteken). Once this is done, it is merely necessary to assign the kenteken over to the new owner via the regular way two people buy/sell a car between themselves. Please note: I will not undertake any changes to the car or kenteken conversion until I have a real buyer as I do not want to change the car and be liable for motorrijtuigenbelasting.
- Dennis Cavallino
Die prijs die je ziet is Netto. Komt dus niets meer bij.
Die compressor is redelijk eenvoudige techniek, want FastGTO doet alles zelf aan die auto. Geloof me, als je 200 pk snel vindt, dan vind je 300 pk echt helemaal te gek. 400 pk is dan ongelooflijk en 600 pk is waanzin. 1700 kilo, lekker boeiend, al woog die auto 2000 kilo, dan nog was ie razend snel. Het is dat ik geen 36k klaar heb liggen, anders had ik zo'n auto gewoon gekocht. Al was het maar voor een tijdje, om eens zelf 600 pk te leren temmen. Voor dit geld heb je echt nergens 600 pk, in ieder geval niet betrouwbaar, denk ik. En ook niet dagelijks bruikbaar. Dat is de GTO namelijk wel.
En het geluid. Vooral toen ik achter hem reed, mega! Ook hoor ik hem weleens rijden, zonder hem te zien. Dat geluid herken je uit duizenden, V8 + compressor.
Die compressor is redelijk eenvoudige techniek, want FastGTO doet alles zelf aan die auto. Geloof me, als je 200 pk snel vindt, dan vind je 300 pk echt helemaal te gek. 400 pk is dan ongelooflijk en 600 pk is waanzin. 1700 kilo, lekker boeiend, al woog die auto 2000 kilo, dan nog was ie razend snel. Het is dat ik geen 36k klaar heb liggen, anders had ik zo'n auto gewoon gekocht. Al was het maar voor een tijdje, om eens zelf 600 pk te leren temmen. Voor dit geld heb je echt nergens 600 pk, in ieder geval niet betrouwbaar, denk ik. En ook niet dagelijks bruikbaar. Dat is de GTO namelijk wel.
En het geluid. Vooral toen ik achter hem reed, mega! Ook hoor ik hem weleens rijden, zonder hem te zien. Dat geluid herken je uit duizenden, V8 + compressor.
- Roman
Wist ik het maar, ook al vervang je alles met een US logo naar een E-tje willen ze het nog steeds niet doen.hugo schreef: Waarom kan een RAM niet op kenteken daar zo?
Het zijn met name pick ups die problemen geven hier. Ze weten er niet wat ze er mee moeten.
Er rijden een paar Infinity's rond dus VS auto's zijn in ieder geval wel te importeren...
Achterlijk zijn ze bij de ITV (TUV) hier.
- Macboy
- Peter van Griensven
Onderhoud voor zo'n GTO is geen probleem: Motor en bak zijn identiek aan de Corvette C6. Bovendien gaat aan een Holden niets kapot. Heb zelf een GTO 2006 Automatic op NL kenteken. Onderhoud bij Peter Hertogs te Mierlo ( bij Eindhoven). Onderdelen die evt. nodig zijn zijn binnen enkele dagen vanuit Canada zo hier. De Pontiac GTO heeft maar een groot probleem: een veel te kleine kofferbak !! Als dat geen probleem is dan is mijn advies: KOPEN dat monster. Groet, Peter.

Roman schreef:Mijn reden om zoiets niet te kopen (en ik zou zoiets graag wel kopen) is dat ik niet zou weten waar ik met de auto heen moet hier als er iets mee is. Er zijn wel garages die claimen USA kenner te zijn etc maar naar een dealer ermee kan niet.Macboy schreef:Waarom is er niemand die zo'n auto koopt dan? Ik heb toen meegereden op de Ring ... wat een bruute krachtexplosie
Stoelen erg vet
En is het echt zo dat die Pontiac een Holden met Pontiac logo is? Of andersom?
Lijkt me top wagen dat wel, zal hier wel weer enorm gelazer geven om zoiets op kenteken te zetten.

- Maus335i
Iemand die dit zou kunnen bevestigen? Mijn A8 is ook een ex-CD'er en volgens de dealer zou de auto BPM vrij zijn bij verkoop. Tenminste.. in "het" systeem van Pon (?) zou staan dat op de auto geen BPM is verschuldigd.DDX schreef:€ 36.000 minus een jaar motorrijtuigenbelasting (€776 to €864) (BPM-vrij!)
..
This car is exempt from BPM and BTW. The only cost to a buyer would be the motorrijtuigenbelasting.
The € 39.000 includes making the car compliant for Dutch road use (side marker lights, etc.) and converting it over to regular Dutch kenteken (from CD kenteken). Once this is done, it is merely necessary to assign the kenteken over to the new owner via the regular way two people buy/sell a car between themselves. Please note: I will not undertake any changes to the car or kenteken conversion until I have a real buyer as I do not want to change the car and be liable for motorrijtuigenbelasting.