Terugweg draai ik de snelweg op bij Assen richting Groningen... even getankt bij die benzinepomp en wat drinken gehaald.. kwam een groene Sub aardig voorbij knallen.
Hopsakee in de auto en erachteraan.. altijd leuk op zon mooie dag als dit... even gas open en op de kont van de sub... Sub gas erop ik ook... snelheid meteen richting 120 (x2) Sub wou niet aan de kant bij 200 en heb ik maar wat afstand bewaard, het werd ook drukker dus snelheid terug naar zon 140... ineens rechtsover de vluchtstrook een zwarte Focus Station, sneed me bijna..ik dacht wat moet die mongool nou.. BOEM mooie ledjes op de hoedenplank... VOLGEN POLITIE!

Ook de Sub moest mee naar de kant.. stapte 1 agent uit, had ons gevolgd (geprobeerd dus, Focus Tdi loopt kennelijk niet zo hard

Heb van schrik meteen mn literfles Spa blauw gepakt en die was 4 minuten later leeg.. behoorlijk mazzel gehad dus...
Rustig aan gedaan de rest van de terugweg, totdat ik tussen Groningen - Drachten bij de BP even de bosjes in moest voor een plasje (ltr SPa blauw heh)... kwam daar toch een mooie zwarte 993 Turbo aanrijden.. vrouw eruit , man eruit.. wisselden van plek, nu de man achter het stuur.. even gezegt tegen die beste man dat ik wel eens van auto wilde ruilen.. kwam een beetje slechte glimlach af..
Maar meneer wachtte wel met wegrijden totdat ik aanstalten maakte om in te stappen.. moment dat ik instapte reedt ie toch behoorlijk stevig weg... hopsakee misschien toch eindelijk eens een porscherijder die er zin in had... gas erop en erachteraan... invoegstrook zat ik erachter... 993 op het gas ik ook... ding was toch sneller, maar nou ook weer niet dat ie me naar huis reedt.. mooi wat geslimstreamd en ik bleef hem leuk volgen tot zon 130 (x2) paar keer even wat geprobeerd en als ik ook maar een fractie van een sec eerder op het gas ging... had ie het toch behoorlijk moeilijk om me zoek te rijden.. heel even naast elkaar gereden.. nog slechtere glimlach als die van op de parking...
Heb hem toen maar ingehaald.. afslag Drachten kwam ie toch nog even behoorlijk aanvliegen.. remde nog even naast me.
Meneer en mevr 993 Turbo staken allebei de handjes in de lucht en al zwaaiend hebben we afscheid genomen... erg leuk..
Maar wat een ongelooflijk mooie auto zeg zon zwarte 993 Turbo, met 18inch Turbowielen.. 1 van mijn favorietjes..