Lekker gesport

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Panda de Beer

Lekker gesport

Bericht door Panda de Beer » 08 jul 2007, 11:17

Vanmorgen de 118i weer uitgelaten. Het is mooi weer, ik was redelijk vroeg wakker, dus ik om 9u lekker op pad met de auto. Ik rij naar mijn favoriete bochtige binnenweggetje, om daar lekker rond te crossen.

Fsck, damn, schijtwielrenners. In grote groepen blokkeren ze de weg en net als ik denk dat ik er langs kan komt er een tweede groep aan. Een uitgelezen kans negerend om de wielrennersoverlast de komende maanden aan te pakken rem ik af en ga weer achter de eerste groep rijden. M'n favoriete binnenweggetje bewaar ik wel weer voor als het regent.

Terug naar de snelweg. Ik rij de snelweg op en zie in de verte een motor rijden. Snel inhalen, want ik wil graag vóór hem de bocht in. Te vaak meegemaakt dat zo'n vent mijn bocht verprutst. Met alle respect nog steed, overigens, want helemaal plat met het knietje aan de grond zie ik mezelf nog niet doen. Maar dat neemt nog niet weg dat dat voor mij ongeveer het punt is wanneer ik gas bij geef.
Helemaal boven zie ik de motorrijder net halverwege de bocht.
Weer naar beneden. Hee, de motorrijder volgt. Hij houdt veel afstand, en ik neem de bocht vloeiend. Lang buiten, dan stukje insturen en voluit accelereren alle 129 paardjes laten brullen ;-)
De 118i klinkt lekker sportief, en zo tot de 120km/u accelereert de auto goed. De auto is nu ingereden, dus ik kan helemaal doortrekken tot aan de redline. De laatste 500 tot 1000 toeren verdienen nog aandacht, daar loopt hij wat stroef. Maar vanaf 3500 tot zeg 5500 toeren gaat de auto goed vooruit.
Bij de volgende afslag er weer af, om nog en keer te gaan. De motorrijder volgt weer. Ik sta vooraan bij het stoplicht en ik hoek de auto de bocht om, daarna vloeiend de rotonde naar links en weer de snelweg op. De oprit maakt daar eerst een redelijk scherpe bocht. Eenmaal de snelweg op kijk ik in mijn binnenspiegel.
Geen motorrijder te zien...
Hmm. Zeker een andere weg genomen.
Oh nee, daar is hij weer.
Daarna weer de bocht in, piepende bandjes, roffelende motor, heerlijk.

Volgende paar keer weer de motorrijder achter me aan. Of hij hield gewoon veel afstand, of hij was beduidend minder snel op de rotonde-oprit combi. Hij hield zich verder redelijk netjes aan de maximumsnelheid, net als ik, dus als je niet doorblaast blijf je ver achter.

Het was in ieder geval lekker om een uurtje rond te crossen en heerlijk bochtjes te draaien. Dat alles met respect voor het rijbewijs, want hard rijden op de rechte stukken is toch niet interessant.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jul 2007, 11:26

hehe leuk man :)

Plaats reactie