flauwe boetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

flauwe boetes

Bericht door frankv » 05 jul 2007, 20:02

Iedereen heeft wel eens een boete gehad, meestal terecht. Dan is het even slikken, betalen en verder.

Maar soms heb je echt het idee dat er bonnen geschreven moeten worden.

Afgelopen zondag was het slecht weer en wat doe je dan? Dan ga je met je vrouw en je dochters van 1,5 en 3,5 naar het zwembad 7km verderop.

Zwembad net nieuw in gebruik genomen, dus de helft van de parkeerplaats is nog niet klaar en afgesloten. Maar het regent en het is zondagochtend gezinszwemmen, dus het is druk. Dus zet je je auto half op de de stoep en ga je lekker zwemmen met je kleintjes.

Gezinszwemmen tot 13.00, dus om 12.30 stonden we weer buiten. Staan er twee agenten parkeerboetes uit te delen. 50 euro om dat ik half op de stoep sta geparkeerd. Op een zondagochtend, aan de rand van Bussum, waar je echt niemand een vlieg kwaad doet.

Discussieren heeft geen zin, dus na een kleine woordenwisseling [ik dien wel een bezwaar in > ach, meneer heeft er ervaring mee?] mijn humeur niet verder laten bederven door dat stelletje dat om 12.30 nog "even naar het zwembad gaat" om daar even lekker te scoren op al die gezinnetjes die zwemmen op de drukke zondagochtend.

Had ik maar "in de wijk" moeten parkeren. Er is maar 1 straat waar je dan zou kunnen parkeren, dat vinden die bewoners leuk! Of had ik hem niet half op de stoep, maar gewoon blokkerend op de weg moeten zetten?

Losers.

Het spijt me voor de agenten hier op het forum, ieder zijn beroep, maar toch ook ieder zijn beroeps-eer.

Frank

ps. het zwembad is in het midden van de foto, rechts ervan is een grote begraafplaats, middle of nowhere!

[IMG:600:486]http://i200.photobucket.com/albums/aa25 ... bussum.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 20:18

:cry:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2007, 20:36

er vast wel een paar mensen te vinden die zullen zeggen, regels zijn regels...maar waar stopt het er komen telkens maar weer meer regels, ik vind waarden en normen en situaties en uitzonderingen beter werken dan steeds trengere regels maken...maarja wat doe je eraan, zij doen hun werk, en sommige zijn daar erg "goed" in hoera voor die mannen...zij zullen niet mijn vrienden worden, kijk de echte criminelen pakkers en doorpakkers en die helpen als iemand van de pijn schreeuwd in z'n huis en dan naar binnen stormen, dat zijn de echte cops, die zijn welkom op m'n feestje, niet die konte likkers en ja knikkers, my two cents...

Tom V

Bericht door Tom V » 05 jul 2007, 21:40

GTRene schreef:er vast wel een paar mensen te vinden die zullen zeggen, regels zijn regels...maar waar stopt het er komen telkens maar weer meer regels, ik vind waarden en normen en situaties en uitzonderingen beter werken dan steeds trengere regels maken...maarja wat doe je eraan, zij doen hun werk, en sommige zijn daar erg "goed" in hoera voor die mannen...zij zullen niet mijn vrienden worden, kijk de echte criminelen pakkers en doorpakkers en die helpen als iemand van de pijn schreeuwd in z'n huis en dan naar binnen stormen, dat zijn de echte cops, die zijn welkom op m'n feestje, niet die konte likkers en ja knikkers, my two cents...
Kan het er niet meer mee eens zijn...

( ja dit kun je op twee manieren lezen maar ik bedoel dus dat ik het er mee eens ben... :P )

Jesse P

Bericht door Jesse P » 06 jul 2007, 01:13

Typisch Bussum dat parkeerbeleid..... :(

Cupra R

Bericht door Cupra R » 06 jul 2007, 01:23

En heb je ze nodig omdat je word doodgemarteld dan wachten ze eerst een half uur op versterking voordat ze uberhaupt gaan kijken maar makkelijk scoren met bonnen dan zijn ze er als de kippen bij, heerlijk land leven we toch.

Fernando

Re: flauwe boetes

Bericht door Fernando » 18 nov 2009, 10:10

Ach gut, ze moeten weer hun bonnenquota halen voor dit jaar:

:bag:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 nov 2009, 10:12

Te zielig voor woorden.....

Fernando

Bericht door Fernando » 18 nov 2009, 10:13

Mark dat zien we verkeerd! Volgens Ter Horst krijgen agenten meer respect als ze meer boetes uitdelen.... :roll:

Tom

Bericht door Tom » 18 nov 2009, 10:16

respect en politie in 1 zin :roflol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 nov 2009, 11:15

Fernando schreef:Mark dat zien we verkeerd! Volgens Ter Horst krijgen agenten meer respect als ze meer boetes uitdelen.... :roll:
Haha ik wilde net gaan quoten:

http://www.nrc.nl/binnenland/article241 ... rijven_mag" onclick="window.open(this.href);return false;

Casper

Bericht door Casper » 18 nov 2009, 11:18

Ik kreeg laatst een bon omdat ik 10 meter over de stoep fietste naar het fietsrek voor mijn deur! :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:

Die dienders mogen wat bij betreft meteen tegen de muur...als je aangifte komt doen van een gestolen auto hebben ze geen tijd...

HSR

Bericht door HSR » 18 nov 2009, 12:15

Volgens mij ben ik de enige die nog geen noemenswaardig slechte ervaring met een diender heeft gehad. Sterker nog, ben zelfs 1 keer zeer goed weggekomen wat eigenlijk exit rijbewijs had moeten zijn.

Ach, zal misschien een kwestie van tijd zijn.

Rupie

Bericht door Rupie » 18 nov 2009, 12:21

Casper schreef:Ik kreeg laatst een bon omdat ik 10 meter over de stoep fietste naar het fietsrek voor mijn deur! :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:
Wow, das triest. En je had geen grote mond? Ik had nog een even een bloemetje voor ze gehaald en aangemeld voor werknemer van de maand :thumbup: :hammer:

allen

Bericht door allen » 18 nov 2009, 12:23

Tom schreef:respect en politie in 1 zin :roflol:
Gezien dit toch weer een oneindig terugkomend verhaal is zal ik ook maar weer voor de zoveelste keer vragen of 1 slechte Turkse man automatisch inhoudt dat alle Turken slecht zijn? Ik denk van niet.

Genoeg aangehouden door de politie, waarbij een aantal keren het bloed onder m'n nagels werd gehaald. Meestal kom ik echter met een waarschuwing en / of een gezellig praatje weg zonder boete. Die skateboarders troffen volgens mij gewoon de verkeerde.

BrianV

Bericht door BrianV » 18 nov 2009, 12:52

het hele idee dat agenten bonnen moeten schrijven om een quota te halen is al te belachelijk voor woorden,
Dat ze boetes uitschrijven als geen helm dragen op een scooter, licht dat stuk is op je auto, banden kaal, geen gordels om vin ik normaal maar ze schrijven op gegeven moment alles wat ze kunnen vinden.

Zijn het nu echt varkens of willen ze iets goed doen voor de maatschappij?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2009, 13:00

nou moet ik wel zeggen in dit filmpje waren ze ook wel ff een gevaar voor andere medeweg gebruikers....ze keken nergens naar en knalden bijna op die politie auto sprongen er dan net af maar de skateboard vloog wel door...daarbij ze moesten mij ook niet over mijn raamkozijn gaan met dat ding :hammer: :bag:

buiten dat kutherrie met die dingen daar tussen de huizen :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 nov 2009, 13:04

Casper schreef:Ik kreeg laatst een bon omdat ik 10 meter over de stoep fietste naar het fietsrek voor mijn deur! :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:
Oh my.. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2009, 13:05

Xave30 schreef:
Oh my.. :?
ja dies wel erg... :hammer:

wjn

Bericht door wjn » 18 nov 2009, 13:09

Lang leve het gedoogbeleid.

Als ze jouw terecht een boete geven is het niet goed, als ze niet achter een dief aan zitten is het ook niet goed. In beide gevallen wordt iets gedaan wat niet mag, en daar is politie voor en moet er actie ondernomen worden.
(Tenminste zolang ik een inbreker geen pak op z'n lazer mag geven, steek ik ook geen hand uit.)

Dat gezeur over quota's, in elke onderneming moeten doelen gehaald worden en is het de normaalste zaak van de wereld, als de politie bepaalde doelstellingen moet halen, is het opeens niet goed.

Is er iemand die weet wat er precies in die quota's staat? Zo ja, geef dan je mening maar, dan is die tenminste ergens op gebaseerd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 18 nov 2009, 13:11

Ik woonde vroeger aan een zeer drukke weg waar regelmatig een spiegels van je auto werden afgereden. Resultaat, iedereen parkeerde zijn auto met twee wielen op de stoep.
Stoep kon je het overigens niet eens noemen...meer een ruimte met grijze tegels tot aan de rode tegels van het fietspad.
Feitelijk was dus die reep grijze tegels alleen maar voor mensen die veilig in en uit hun auto wilde stappen. Achter dat fietspad lag dus pas de stoep. :blabla:

Op een regenachtige middag keek ik uit het raam, en zag een politievoertuig met alarmlichten op het fietspad staan, fietsers moesten over de stoep om er langs te kunnen.
Ik bleef eventjes kijken wat ze aan het doen waren, toen plotseling de bijrijder de deur opende, snel naar mijn auto rende (bang voor wat waterspetters) en een bon achter de ruitenwisser stak.

:lol:
Laatst gewijzigd door M@rcel op 18 nov 2009, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

wjn

Bericht door wjn » 18 nov 2009, 13:11

En wanneer mogen ze wel bekeuren dan? Bij 20 meter, 30 meter, 100 meter? Of mag ik met de auto ook 10 meter over de stoep heen rijden, want als een fietser iets doet wat niet mag, dan kan ik het ook?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 nov 2009, 13:13

wjn schreef:Lang leve het gedoogbeleid.

Als ze jouw terecht een boete geven is het niet goed, als ze niet achter een dief aan zitten is het ook niet goed. In beide gevallen wordt iets gedaan wat niet mag, en daar is politie voor en moet er actie ondernomen worden.
(Tenminste zolang ik een inbreker geen pak op z'n lazer mag geven, steek ik ook geen hand uit.)

Dat gezeur over quota's, in elke onderneming moeten doelen gehaald worden en is het de normaalste zaak van de wereld, als de politie bepaalde doelstellingen moet halen, is het opeens niet goed.

Is er iemand die weet wat er precies in die quota's staat? Zo ja, geef dan je mening maar, dan is die tenminste ergens op gebaseerd.
Najah, de algemene opinie richting het respect van agenten is gewoon een gevolg van een fout beleid. Door wie dat beleid opgemaakt is maakt niks uit, het gevolg is duidelijk. Je moet die uitzending van Pauw & Witteman paar dagen terug even kijken. Daar stonden een paar mooie fragmenten in van hoe agenten vroeger aan het werk gingen en tegenwoordig, heb me rot gelachen.

Je moet die aflevering maar even zien: http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 463595f6de" onclick="window.open(this.href);return false; Kijk rond: 32:10
Laatst gewijzigd door Maus335i op 18 nov 2009, 13:18, 4 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 18 nov 2009, 13:14

Natuurlijk moeten er quota's zijn, maar dan in de zin van: komend jaar zoveel procent minder verkeersongevallen of overvallen. Geen quota's als 'er moeten dit jaar zoveel bonnen worden uitgedeeld'. Dat is ziek. Dan krijg je problemen als in Drenthe, waar men de regels te goed volgt en ze daardoor dus hun quota niet halen.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 18 nov 2009, 13:22

Het probleem is gewoon dat alles wordt overgelaten aan de interpretatie van de agent zelf. Het is niet zwart/wit.
Sommige mensen komen wel ergens mee weg en andere mensen gewoon niet.

Mij houden ze aan omdat m'n achterlicht kapot is, maar die 10-tallen autos die ik iedere dag zie rijden met kapot achterlicht... waarom houden ze die niet aan dan ? Vooral als er gewoon een politieauto achter rijdt!!!. Dan zou je denken... kleine moeite om weer wat eurootjes binnen te halen, maar nee.. die peugeots en vw's worden ontzien omdat het daar erg vaak voorkomt blijkbaar.

En ik heb haast iedere week wel een politieauto/busje om m'n bumper zitten hier in Rotterdam, omdat ik gewoon precies 50 rijdt anders wordt ik weer eens geflitst. En dan zitten ze soms nog te seinen ook. Sorry, maar zonder blauwe lampjes ga ik me niet in het rijtje naar rechts proppen zodat ze sneller naar hun bakkie koffie kunnen. Ik houd me aan de snelheid en rijdt ook niet onnodig links.
Laat staan het gebruik van richtingaanwijzers. Blijkbaar zijn die hendels goed verstopt in die busjes.

Zo heb ik ook al 2x een bekeuring gehad voor m'n eigen deur, omdat ik niet goed in een parkeervak stond, dankzij andere automobilisten die hun auto nogal lomp hadden neergezet, maar blijkbaar weer vriendjes hebben bij de politie.
Maar waar is oom agent als zondag de kerkdienst is en er echt 10tallen autos op de stoep, in het gras en op de busbaan staan geparkeerd??? Daar wordt ik boos om.
De meeste bekeuringen zijn op zich wel terecht, want het mag immers niet volgens de wet. Maar ga dan ook geen onderscheid maken.

Plaats reactie