Politie greep niet in bij martelmoord
-
Politie greep niet in bij martelmoord
AMSTERDAM - De 28-jarige Rotterdammer die vorige maand in een woning in Pernis overleed, is daar doodgemarteld terwijl de politie voor de deur stond. De twee gealarmeerde en gewapende agenten hoorden zijn gegil maar grepen niet in. Dit schrijft De Telegraaf donderdag.
Het Openbaar Ministerie (OM) zou dit hebben bevestigd tegenover de krant. "Er is op dat moment in overleg een veiligheidsafweging gemaakt en gewacht op assistentie van meer politiemensen", zegt een woordvoerder van het OM in De Telegraaf. Die assistentie zou uit Rotterdam moeten zijn gekomen, wat bijna een half uur duurde.
Toen het politieduo daarna met de versterking het huis binnenviel, was het geschreeuw van de 28-jarige man nagenoeg verstomd. Even later overleed hij aan zijn verwondingen. Als er direct was ingegrepen, had hij waarschijnlijk nog geleefd, schrijft de krant.
Lawaai
Even voor middernacht hoorden buren vrijdag 15 juni lawaai in de betreffende woning aan de Pastoriedijk in de wijk Pernis. Zij alarmeerden de politie. Vlak bij de woning hield de politie later twee Rotterdammers aan. Het OM zegt in de krant vooralsnog geen reden te zien om de rijksrecherche onderzoek te laten doen naar de gebeurtenis.
-------
Tjonge jonge zeg.
Ik ben niet iemand die snel loopt te zeiken op mensen die gewoon hun werk doen, maar dit vind ik wel weer sneu. Zoek dan een andere baan als je niet durft in te grijpen. Ik ben ook geen held maar ik ben dan ook niet bij de politie gegaan. Begrijp dat ze liever wachten op versterking maar als dat een half uur moet duren ga je niet voor dat huis rustig een half uurtje wachten. Het verhaal zal vast iets genuanceerder liggen want dit blijft de media, maar het is wel sneu als het echt zo is als hier is beschreven.
Het Openbaar Ministerie (OM) zou dit hebben bevestigd tegenover de krant. "Er is op dat moment in overleg een veiligheidsafweging gemaakt en gewacht op assistentie van meer politiemensen", zegt een woordvoerder van het OM in De Telegraaf. Die assistentie zou uit Rotterdam moeten zijn gekomen, wat bijna een half uur duurde.
Toen het politieduo daarna met de versterking het huis binnenviel, was het geschreeuw van de 28-jarige man nagenoeg verstomd. Even later overleed hij aan zijn verwondingen. Als er direct was ingegrepen, had hij waarschijnlijk nog geleefd, schrijft de krant.
Lawaai
Even voor middernacht hoorden buren vrijdag 15 juni lawaai in de betreffende woning aan de Pastoriedijk in de wijk Pernis. Zij alarmeerden de politie. Vlak bij de woning hield de politie later twee Rotterdammers aan. Het OM zegt in de krant vooralsnog geen reden te zien om de rijksrecherche onderzoek te laten doen naar de gebeurtenis.
-------
Tjonge jonge zeg.
Ik ben niet iemand die snel loopt te zeiken op mensen die gewoon hun werk doen, maar dit vind ik wel weer sneu. Zoek dan een andere baan als je niet durft in te grijpen. Ik ben ook geen held maar ik ben dan ook niet bij de politie gegaan. Begrijp dat ze liever wachten op versterking maar als dat een half uur moet duren ga je niet voor dat huis rustig een half uurtje wachten. Het verhaal zal vast iets genuanceerder liggen want dit blijft de media, maar het is wel sneu als het echt zo is als hier is beschreven.
- Michel P
Ze hebben slecht een waterpistool en een bonnenboekje. Kijk bonnen schrijven is hun vak, het wapen is slechts voor de show. Schiet prestaties zijn niet voor niets heel slecht.
Ik voel me wel veilig met al dat blauw op straat.
Deze agenten moeten ze gelijk ontslaan, of promoveren tot wielklem & co medewerkers.
Michel
Ik voel me wel veilig met al dat blauw op straat.
Deze agenten moeten ze gelijk ontslaan, of promoveren tot wielklem & co medewerkers.
Michel
-
- RVV
- RVV
Jazeker eerst ben je langdurig werkeloos, dan krijg je een gesubsidieerd baantje bij het korps landelijke stadswachtdiensten... en als je genoeg studenten van de fiets hebt gepraat in de voetgangerszone mag je met een pistool aan de riem bonnetjes schrijven...Roman schreef:Wow... dat kan toch niet!!!!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Watjes...
Maar ja, hier op het bedrijventerrein waar een hoop word/werd ingebroken durven ze (met 2 man sterk!) al niet eens uit hun auto/busje te komen als ze 's nachts patrouilleren. Te gevaarlijk.
Uiteindelijk zelf maar gedaan en wat inbrekers opgepakt. Als zij het niet durven...
Maar gister kreeg ik weer een bekeuring binnen vanwege 6 kilometer te hard. Ik ben blij dat de echte criminaliteit met harde hand wordt aangepakt!
Maar ja, hier op het bedrijventerrein waar een hoop word/werd ingebroken durven ze (met 2 man sterk!) al niet eens uit hun auto/busje te komen als ze 's nachts patrouilleren. Te gevaarlijk.

Uiteindelijk zelf maar gedaan en wat inbrekers opgepakt. Als zij het niet durven...
Maar gister kreeg ik weer een bekeuring binnen vanwege 6 kilometer te hard. Ik ben blij dat de echte criminaliteit met harde hand wordt aangepakt!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit is misschien wel een beetje typerend voor het hedendaagse nivo aldaar.
Een maat van mij ging na 12 jaar weg bij Defensie, helaas. Echt een zeer gemotiveerde collega onderofficier, maar hij was al de bezuinigingen, renovaties en uitzendingen zat. Hij ging één op één over naar de politie in Almere, 4 jaar lang studeren, 3 maanden school, 3 maanden straat, 3 maanden school etc. Uiteindelijk zou hij dan hoofdagent worden en kon hij bij een AT team, wat zijn wens was, werd hem voorgehouden. Dit bleek na een paar maanden niet waar, teleurstelling 1.
Na een paar maanden mocht hij nog steeds geen wapen dragen, want daar was hij niet voor opgeleid. Begrijpelijk, het was nog niet aan bod geweest, maar hij had natuurlijk al 12 jaar vuurwapenervaring bij Defensie en wij schieten gelukkig wel wat vaker dan één keer per jaar.
Hij zit een keer in de auto, samen met een collega aspirant, toevallig ook ex onderofficier. Er komt een melding binnen, agent in nood. Schijnt redelijk heftig te zijn. Dus wat doen ze? Blauwe lampen en sirene aan en gas erop, collega helpen.
Nou, dat was niet helemaal goed. Men was daarvoor niet geautoriseerd, opgeleid etc. Het kostte ze bijna de opleiding. Als militair leer je en eigenlijk is dat vrij normaal, om mensen in wat voor situatie dan ook te helpen. Mijn collega en z'n maat waren dan ook zeer verbaasd om voor zoiets disciplinair gestraft te worden. Mega pissig is ook een goed woord voor hun gemoedsrust toen.
Mijn maat heeft het nog een paar maanden aangekeken en toen gezegd dat ze daar allemaal lekker de klere konden krijgen. Volgens hem is de politie organisatie nog rotter dan Defensie. Veel onkunde, de hiërarchie is er nog veel erger en hoopjes ongemotiveerde collega's die om 16.00 uur niet meer de straat op wilden want stel je voor dat ze moesten gaan schrijven, dan werden thuis de aardappelen koud
Ergens niet binnen durven vallen...Je zegt in Irak toch ook niet dat je niet op patrouille durft
Tot zover mijn bijdrage over de politie
Wim, wat vind jij hiervan?
Oja, van de 80 ex onderofficieren die in ergens begin 2000 gebruik maakten van die overstap, zijn er nog een stuk of 20 in opleiding, de rest is er zelf al mee gekapt of verwijderd. Geeft ook te denken...
Een maat van mij ging na 12 jaar weg bij Defensie, helaas. Echt een zeer gemotiveerde collega onderofficier, maar hij was al de bezuinigingen, renovaties en uitzendingen zat. Hij ging één op één over naar de politie in Almere, 4 jaar lang studeren, 3 maanden school, 3 maanden straat, 3 maanden school etc. Uiteindelijk zou hij dan hoofdagent worden en kon hij bij een AT team, wat zijn wens was, werd hem voorgehouden. Dit bleek na een paar maanden niet waar, teleurstelling 1.
Na een paar maanden mocht hij nog steeds geen wapen dragen, want daar was hij niet voor opgeleid. Begrijpelijk, het was nog niet aan bod geweest, maar hij had natuurlijk al 12 jaar vuurwapenervaring bij Defensie en wij schieten gelukkig wel wat vaker dan één keer per jaar.
Hij zit een keer in de auto, samen met een collega aspirant, toevallig ook ex onderofficier. Er komt een melding binnen, agent in nood. Schijnt redelijk heftig te zijn. Dus wat doen ze? Blauwe lampen en sirene aan en gas erop, collega helpen.
Nou, dat was niet helemaal goed. Men was daarvoor niet geautoriseerd, opgeleid etc. Het kostte ze bijna de opleiding. Als militair leer je en eigenlijk is dat vrij normaal, om mensen in wat voor situatie dan ook te helpen. Mijn collega en z'n maat waren dan ook zeer verbaasd om voor zoiets disciplinair gestraft te worden. Mega pissig is ook een goed woord voor hun gemoedsrust toen.
Mijn maat heeft het nog een paar maanden aangekeken en toen gezegd dat ze daar allemaal lekker de klere konden krijgen. Volgens hem is de politie organisatie nog rotter dan Defensie. Veel onkunde, de hiërarchie is er nog veel erger en hoopjes ongemotiveerde collega's die om 16.00 uur niet meer de straat op wilden want stel je voor dat ze moesten gaan schrijven, dan werden thuis de aardappelen koud

Tot zover mijn bijdrage over de politie

Wim, wat vind jij hiervan?
Oja, van de 80 ex onderofficieren die in ergens begin 2000 gebruik maakten van die overstap, zijn er nog een stuk of 20 in opleiding, de rest is er zelf al mee gekapt of verwijderd. Geeft ook te denken...
- Roman
Naar wat Partyondude net gezegd heb zakt mijn mening over de NL polite nog verder
Hier is de politie ook niet echt het toonbeeld van hoe het moet zijn. Maar bang zijn ze niet, en als er wat is vliegen ze er ook met z'n allen op af.
Moet ook wel met al die zooi die hier gebeurt, maar ze doen het toch.
Als wat ik zo lees de NL politie het hier zouden moeten doen dan zouden ze in een hoekje zitten te bibberen
Hoop dat dit ooit veranderd want je hebt er echt niet veel aan zo.

Hier is de politie ook niet echt het toonbeeld van hoe het moet zijn. Maar bang zijn ze niet, en als er wat is vliegen ze er ook met z'n allen op af.
Moet ook wel met al die zooi die hier gebeurt, maar ze doen het toch.
Als wat ik zo lees de NL politie het hier zouden moeten doen dan zouden ze in een hoekje zitten te bibberen

Hoop dat dit ooit veranderd want je hebt er echt niet veel aan zo.
- RVV
- Roman
Ze moeten meer daadkrachtig zijn, en ook als ze er zo bij lopen vind ik eist ook meer respect op
Zoals de lokale politie hier...
[img:99:330]http://www.spycenter.net/IMAGES/DIBUJOS/NC001.jpg[/img]
[img:103:330]http://www.spycenter.net/IMAGES/DIBUJOS/NC004.jpg[/img]
[img:116:330]http://www.spycenter.net/IMAGES/DIBUJOS/NC003.jpg[/img]
Zoals de lokale politie hier...
[img:99:330]http://www.spycenter.net/IMAGES/DIBUJOS/NC001.jpg[/img]
[img:103:330]http://www.spycenter.net/IMAGES/DIBUJOS/NC004.jpg[/img]
[img:116:330]http://www.spycenter.net/IMAGES/DIBUJOS/NC003.jpg[/img]
-
Tsja het nivo hiero is idd flink gedaald. Je mag een inbreker niet eens een trap in zijn ballen geven want dan wordt hij vrijgesproken en draai jezelf de cel in. Wat is het hier voor klote landje? We zitten al met de bende van Koos Spee en zijn boeteschrijvendeslaafjes en nu ook nog een aantal laffe agenten. Ik zeg allemaal een wapenstok en een gewoon normaal semi-automatisch handwapen. En beloon de agenten die heldhaftige daden doen zoals collega's/mensen redden in nood, en straf ze niet af.
Owja en monteer op alle patrouillewagens een bullbar. Dat zou het aantal ontsnappende criminelen wel naar beneden halen
Owja en monteer op alle patrouillewagens een bullbar. Dat zou het aantal ontsnappende criminelen wel naar beneden halen

- Pescatore
Hey cowboy, dan ga je toch terug naar Texas? Zo ongenuanceerd ligt het hier nietjille hooysma schreef:Ik zeg allemaal een wapenstok en een gewoon normaal semi-automatisch handwapen. En beloon de agenten die heldhaftige daden doen zoals collega's/mensen redden in nood, en straf ze niet af.

- Roman
Ja maar waarom niet. Waarom moet je mild zijn tegen criminelen? Hun zijn het bij hun slachtoffers ook niet hoor.Pescatore schreef:Hey cowboy, dan ga je toch terug naar Texas? Zo ongenuanceerd ligt het hier nietjille hooysma schreef:Ik zeg allemaal een wapenstok en een gewoon normaal semi-automatisch handwapen. En beloon de agenten die heldhaftige daden doen zoals collega's/mensen redden in nood, en straf ze niet af.
- Pescatore
Met in het achterhoofd de gedachte hoe onderontwikkeld een groot deel van de Nederlandse bevolking is, wat men soms voor achterlijke acties uithaalt, lijkt het me een geval van 'de kat op het spek binden' door wapenbezit te legaliseren. Dit soort schrijnende incidenten zijn een voorbeeld van de wanorde binnen de justitiële bolwerken van ons land, dat wil niet zeggen dat burgers de mogelijkheid moeten krijgen het recht in eigen hand te nemen. Een 'Spaanse aanpak' zou ik zeker toejuichen, maar die steekt zoals je zelf weet heel anders in elkaar dan bovenstaande.Roman schreef:Ja maar waarom niet. Waarom moet je mild zijn tegen criminelen? Hun zijn het bij hun slachtoffers ook niet hoor.Pescatore schreef:Hey cowboy, dan ga je toch terug naar Texas? Zo ongenuanceerd ligt het hier nietjille hooysma schreef:Ik zeg allemaal een wapenstok en een gewoon normaal semi-automatisch handwapen. En beloon de agenten die heldhaftige daden doen zoals collega's/mensen redden in nood, en straf ze niet af.
Bullbars gaan er ook niet komen, dat mag niet van de EU. Iets met voetgangerveiligheid

-
Pescatore schreef:Roman schreef:Pescatore schreef: Hey cowboy, dan ga je toch terug naar Texas? Zo ongenuanceerd ligt het hier niet
Met in het achterhoofd de gedachte hoe onderontwikkeld een groot deel van de Nederlandse bevolking is, wat men soms voor achterlijke acties uithaalt, lijkt het me een geval van 'de kat op het spek binden' door wapenbezit te legaliseren. Dit soort schrijnende incidenten zijn een voorbeeld van de wanorde binnen de justitiële bolwerken van ons land, dat wil niet zeggen dat burgers de mogelijkheid moeten krijgen het recht in eigen hand te nemen. Een 'Spaanse aanpak' zou ik zeker toejuichen, maar die steekt zoals je zelf weet heel anders in elkaar dan bovenstaande.
Bullbars gaan er ook niet komen, dat mag niet van de EU. Iets met voetgangerveiligheid
Man, iedereen aan de gun. Doet iemand gemeen tegen je op het schoolplein trek je gewoon je gun, is het meteen over met het gezeik.
Zet op die bullbar meteen spikes en scherpe dingen, klief je dat boeventuig meteen , ben helemaal van het gezeik af.

Nee, dit zijn kwesties waar in de basis hele simpele antwoorden op zijn. Praktijk is vaak heel anders.
- Macboy
Bijzonder laag nivo draadje. We kennen inderdaad het hele verhaal niet. Als het klopt dat agenten gewoon niks doen, maar wel iets kúnnen doen maar gewoonweg niet durven, tja, dan mag je best boos worden, want dan moet je een ander beroep kiezen.
Als daarbinnen 5 mensen waren met wapens en geweren, tja, dan ga je niet met 2 man naar binnen.
Over dat schieten: feit is wel dat veel mensen hier "schietgrage" praatjes hebben, maar op het moment dat agenten iemand raken, er ook weer altijd gezeur komt dat een agent te snel schiet.
Nuanceren dus alles aub
Als daarbinnen 5 mensen waren met wapens en geweren, tja, dan ga je niet met 2 man naar binnen.
Over dat schieten: feit is wel dat veel mensen hier "schietgrage" praatjes hebben, maar op het moment dat agenten iemand raken, er ook weer altijd gezeur komt dat een agent te snel schiet.
Nuanceren dus alles aub

- Roman
Ik begrijp wat je bedoelt mac, maar ik vind dat net als in de VS, en trouwens hier in Spanje ook, als de agent met de dood bedreigt word (dus met mes, pistool wat dan ook) dan moet hij kunnen schieten. Job well done vind ik.
Maar hij moet ook niet bang zijn om dat te doen.
Ik denk ook dat veel agenten bang zijn iets te doen omdat er in NL altijd overdreven gereageerd word als ze dus wel iemand neer knallen.
Er is een hoop mis in de VS, echt een hele hoop. Maar bepaalde dingen zijn ze beter in.
Als een agent z'n job goed doet, ook al houd dat in dat hij iemand neer moet knallen moet hij daar niet voor gestraft worden maar hij moet een schouderklopje krijgen. (Als hij de juiste aanleiding had he)
De politie hier werkt ook zo, mensen hier respecteren de politie meer. Ik heb ook m'n dosis gelazer gehad met politie hier. Ze dwingen respect af, dus dat krijgen ze dan ook. Ook van mij, ik heb genoeg gezien wat er gebeurt als je dat niet doet. Knuppel op je neus is niet goed voor je.
Maar hij moet ook niet bang zijn om dat te doen.
Ik denk ook dat veel agenten bang zijn iets te doen omdat er in NL altijd overdreven gereageerd word als ze dus wel iemand neer knallen.
Er is een hoop mis in de VS, echt een hele hoop. Maar bepaalde dingen zijn ze beter in.
Als een agent z'n job goed doet, ook al houd dat in dat hij iemand neer moet knallen moet hij daar niet voor gestraft worden maar hij moet een schouderklopje krijgen. (Als hij de juiste aanleiding had he)
De politie hier werkt ook zo, mensen hier respecteren de politie meer. Ik heb ook m'n dosis gelazer gehad met politie hier. Ze dwingen respect af, dus dat krijgen ze dan ook. Ook van mij, ik heb genoeg gezien wat er gebeurt als je dat niet doet. Knuppel op je neus is niet goed voor je.
- Macboy
-
Inderdaad watjes! Gewoon naar binnen stormen met je pistooltjes en je vervolgens overhoop laten schieten! Dan 'schieten we lekker op' he!
Even serieus, dit is makkelijk praten achteraf. Er was sprake van een gijzeling (doodmartelen doe je niet in je eentje volgens de laatste berichten) en er is dus ook niet bekend hoeveel man er binnen zijn, welke wapens zij dragen etc. Met huidige binnenstroom van Oostblok maffia kan het echt foute boel zijn.
Ben geen fan van de huidige regeltjespolitie, maar het is ook geen kanonnenvoer dat blind elke situatie moet bestormen. Dat de versterking pas na een half uur komt opdagen is natuurlijk WEL bijzonder slecht.
Even serieus, dit is makkelijk praten achteraf. Er was sprake van een gijzeling (doodmartelen doe je niet in je eentje volgens de laatste berichten) en er is dus ook niet bekend hoeveel man er binnen zijn, welke wapens zij dragen etc. Met huidige binnenstroom van Oostblok maffia kan het echt foute boel zijn.
Ben geen fan van de huidige regeltjespolitie, maar het is ook geen kanonnenvoer dat blind elke situatie moet bestormen. Dat de versterking pas na een half uur komt opdagen is natuurlijk WEL bijzonder slecht.