Die wagen is ronduit fenomenaal. een dikke V8 met zo'n 390pk, lange wielbasis, zetels met massagefunctie, TV-schermen met DVD-afspeelmogelijkheden, panoramisch dak, nightview, distronic ... Werkelijk ongelooflijk hoe hoogtechnologisch die auto is; het is alsof je even in de toekomst stapt wanneer je met deze ketel rijdt.
Ik besloot om het stuur eerst in handen te nemen terwijl Maxime op de achterbank indommelde, al kijkend naar Changing Lanes terwijl de zetel zijn vetpens masseerde. Eindbestemming: Brühl, Duitsland. Zo'n 320 kilometer voor de boeg, dus. De heenreis verliep vlot -wat wil je, met 390 pk

Tijdens een eerdere proefrit met die M had de koppeling het begeven. Deze was onderhand gerepareerd en uiteraard moest de wagen eerst nog eens aan de tand gevoeld worden vooraleer Matthias de auto zou kopen. De verkoper was er blijkbaar niet erg gerust in - nochtans onlogisch, het is toch doodnormaal dat drie jongens van 16 à 20 jaar een M5 komen proefrijden


Na wat papierwerk kreeg Matthias de sleutels in de handen geduwd en daar stonden we dan ... Het miezerweer begon stilaan op te klaren en het idee om via de Nordschleife naar huis te keren klonk niet bepaald onaantrekkelijk. Eerst moesten de tanken van de benzineslurpers nog eens volgegooid worden:
[IMG:800:600]http://i39.photobucket.com/albums/e159/ ... P1151b.jpg[/img]
Zoals gezegd ging de route richting Nürburgring. Ook hier weer kreeg ik als eerste het stuur in de handen geduwd en werd ik geconfronteerd met de M-sensatie: ronduit fenomenaal. De degelijkheid van een E39, de bulderende V8 die weergalmt in het heuvelachtige landschap, de power, de luxe ... Gewoon onbeschrijflijk.
Echt, wat een auto. Volledig elektrisch verstelbare zetels, xenonlichten, elektrisch schuifdakje, GPS, een goeie audio-installatie ... een vijfliter V8 met 400pk ... wat heeft een mens nog meer nodig ??
't ding ziet er dus werkelijk MINT uit:
[IMG:600:800]http://i39.photobucket.com/albums/e159/ ... P1218b.jpg[/img]