Gelaserd en niet staande gehouden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roel

Gelaserd en niet staande gehouden

Bericht door Roel » 29 jun 2007, 21:41

Ik ben net gelaserd met een "lichte" snelheids overtreding.

Ik ben dus vol de remmen in gegaan en ben rustig langs de 2 agenten gereden. De agenten en het petje in zijn golf GTI(die wel aan de kant gezet was) keken me verbaast aan toen ik langs kwam rijden maar gaven geen stopteken.

Daarop heb ik rustig mijn weg vervolgd om te kijken of er nog een motormuis me achterna reed. Dit was niet het geval.

Mijn vraag kan ik nog een boete gestuurd krijgen? en zo ja kan ik me daar tegen verdedigen? (geen duidelijk bewijs, agenten zijn ook maar mensen kunnen zich vergissen). Feit daarnaast was dat ik ook nog in een huur auto reed van de zaak.
Laatst gewijzigd door Roel op 29 jun 2007, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 jun 2007, 21:45

Je kan achteraf nog een bekeuring opgestuurd krijgen. Ik heb er zelf wel eens eentje gehad terwijl ik ongeveer 55-60km/u op de teller reed. Bleek volgens de meting 56 km/u te zijn.

Vanwege de huurauto zal het waarschijnlijk nog wel even duren omdat het de administratieve molen door moet bij de verhuurder en je werkgever.. Maar jouw bedrijf heeft 100% zeker de vaste bestuurder van de huurauto doorgegeven, jij dus, dus jij krijgt hem vanzelf thuis,

Verdediging geef ik je weinig kans mee.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jun 2007, 21:47

Ben je gelazerd of belazerd....................... :lol: :lol:

Lazer op man.........................of is het laser........................ :wink:

Roel

Bericht door Roel » 29 jun 2007, 21:55

romo schreef:Ben je gelazerd of belazerd....................... :lol: :lol:

Lazer op man.........................of is het laser........................ :wink:
haha ik voel me wel belazerd. Kaarsrechte weg van 400m, grasveld erom heen zonder opstakels geen woonwijk of huizen in de verre omtrek. En dan maar 50 km/h mogen rijden. Bocht om komen en daar een geel jasje zien staan :oops:

maar ik heb het aangepast :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jun 2007, 22:04

Roel schreef:
romo schreef:Ben je gelazerd of belazerd....................... :lol: :lol:

haha ik voel me wel belazerd. Kaarsrechte weg van 400m, grasveld erom heen zonder opstakels geen woonwijk of huizen in de verre omtrek. En dan maar 50 km/h mogen rijden. Bocht om komen en daar een geel jasje zien staan :oops:

maar ik heb het aangepast :D
Dat had je nu niet moeten doen..........................begrijpt niemand het meer......... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2007, 23:03

Nee joh hoor je niks meer van, je bent niet interresant genoeg.. Alleen de aanhouding zou meer hebben gekost dan de boete..

Alleen jongens als ik proberen ze hard te pakken :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jun 2007, 23:03

Ik dacht dat ze bij het laseren je wel staande moeten houden :wink:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 jun 2007, 23:59

Niels schreef:Ik dacht dat ze bij het laseren je wel staande moeten houden :wink:
Nee, hoor. Ze schrijven het gewoon op. Alleen bij excessieve overtredingen houden ze mensen aan. Ik spreek helaas uit ervaring en ik heb het ook wel eens zien gebeuren toen ze naast mijn huis stonden te laseren.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 30 jun 2007, 00:12

Ze kunnen tegenwoordig laseren en flitsen tegelijk :(

Joop

Bericht door Joop » 30 jun 2007, 12:07

Stéphane schreef:
Niels schreef:Ik dacht dat ze bij het laseren je wel staande moeten houden :wink:
Nee, hoor. Ze schrijven het gewoon op. Alleen bij excessieve overtredingen houden ze mensen aan. Ik spreek helaas uit ervaring en ik heb het ook wel eens zien gebeuren toen ze naast mijn huis stonden te laseren.
Bij laseren houden ze je geloof ik toch altijd aan.

Ook al eens van de weg gehaald met 8km overschrijding in 60 gebied. Noem ik nou niet echt excessief....

Hubert D

Bericht door Hubert D » 30 jun 2007, 12:41

Ik vorig jaar met 4km te hard ofzo in een 50 zone ergens. Als enigste van de weg gehaald uit een rijtje van 3 auto's waar ik al tijden op gelijke afstand tussenin reed...
"Zo meneer, u bent gelaserd."
En die andere dan? "Nee, die niet"
Dat waren geen BMW's zeker? "Nee, wij kijken niet naar automerken"
Jaja :roll:

Maar ondertussen loopt er zo'n mannetje heel triomfantelijk met een groot laserpistool rondjes om de auto. Ik leek wel de vangst van de dag.
We've got him :lol:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 30 jun 2007, 17:39

Inhakende op dit probleem; ik ben onlangs gelaserd in eenzelfde situatie; mooie rechte weg, overzichtelijk, uurtje of 2, geen kip op de weg. Het punt is dat dit stukje weg (pakweg 350 meter) als 30km-zone beschouwd wordt. Ivm haast heb ik wat doorgereden, alvast naar de 50km/h, want dat mag je 350 meter verderop. In de verte zag ik iets blauws tussen de bomen/struiken bewegen. Ik dacht dat het gezichtsbedrog was en bleef daardoor gewoon 50 aanhouden. Verder rijdende zie ik dat er een hand en een lasergun omhooggehouden wordt vanáchter de bosjes. Man stond gebukt, kijken of ik nóg harder zou gaan. Dat deed ik niet, ben rustig verder gereden, niets in mijn spiegel gezien wat achter mij aankwam dus ik hoopte op een goede afloop. Echter 500 meter verderop, na een scherpe bochtencombi (die je met 50 kan nemen, maar dan moet je haast de ideale lijn pakken), schiet er een motoragent achter mij aan met een stopbord. Kut. Nadat ik naar een parkeerterreintje geëscorteerd ben stap ik uit, waar ik en plein public door de plaatselijke hermandad een beetje vuil wordt aangekeken, alsof ik zojuist de dochter van de burgemeester ongewenst bezwangerd heb.

Na correctie 18km te hard, boete van 81 euro :shock: Zo, en ik deed me een hoop fout zeg. Ik vroeg of het mogelijk was om de man te spreken die mij gelaserd heeft, zodat hij me persoonlijk kon vertellen hoe hard ik gereden had. Dat kon niet. Raar, daar heb je toch recht op? (ik betaal toch ergens voor? :P)
Afijn, ik mocht de struikrovert niet van zijn werk houden, maar ik heb wel zijn verbalisanten nummer. Ook nog even het nr laten noteren van de persoon die me de boete uitdeelde. Nu wil ik wel eens weten of deze werkwijze de juiste is, ik heb ooit ergens gehoord dat degene die jouw snelheid constateert dit persoonlijk moet mededelen, niet uit de mond van een derde persoon.

Bezwaar indienen, of heb ik het mis?

Roel

Bericht door Roel » 30 jun 2007, 18:42

Rico v Velzen schreef:Nee joh hoor je niks meer van, je bent niet interresant genoeg.. Alleen de aanhouding zou meer hebben gekost dan de boete..

Alleen jongens als ik proberen ze hard te pakken :wink:
Ik weet niet hoe hard ik reed toen ik gelaserd ben maar dat is zeker meer als 30km/u te hard(kan ook goed 70 te hard zijn, maar heb hard geremt :oops: ). Dus ik ben interessant genoeg.

Andere kant is natuurlijk dat ze mijn snelheid waarschijnlijk niet hebben kunnen meten. En daarom mij ook niet hebben laten stoppen. Terwijl ze tijd genoeg hadden om even een hand op te steken omdat ik toen al rustig reed. Dit deden ze niet, denk dat ze dus error hebben gehad ;)
Laatst gewijzigd door Roel op 30 jun 2007, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 30 jun 2007, 21:43

Volgens mij hoor je er niks meer van, niet hard genoeg dus laten ze het maar gaan.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 01 jul 2007, 02:44

Joop schreef:
Stéphane schreef:
Bij laseren houden ze je geloof ik toch altijd aan.

Ook al eens van de weg gehaald met 8km overschrijding in 60 gebied. Noem ik nou niet echt excessief....
Ik heb helaas gewoon een bekeuring gekregen voor de snelheid hierboven genoemd zonder dat ik ben aangehouden. En ik heb het ook gevraagd aan de agenten die hier naast mijn huis stonden te laseren. Je hoeft niet aangehouden te worden. Sterker nog. Er was ook nog een kerel in een S3 die nogal vlot langs kwam rijden. Die hielden ze niet aan. Paar minuten later kwam die kerel nog terug gelopen omdat hij inderdaad ook dacht dat je aangehouden moest worden. Mededeling was dat hij daar later wel bericht van zou krijgen.

Dit zijn gewoon de feiten, helaas ook zelf ervaren dat het zo is. Vergeet het idee dat je aangehouden moet worden. Ze sturen het net zo gemakkelijk op.

Hans

Bericht door Hans » 01 jul 2007, 09:18

Pescatore schreef:Na correctie 18km te hard, boete van 81 euro :shock: Zo, en ik deed me een hoop fout zeg. Ik vroeg of het mogelijk was om de man te spreken die mij gelaserd heeft, zodat hij me persoonlijk kon vertellen hoe hard ik gereden had. Dat kon niet. Raar, daar heb je toch recht op? (ik betaal toch ergens voor? :P)
Afijn, ik mocht de struikrovert niet van zijn werk houden, maar ik heb wel zijn verbalisanten nummer. Ook nog even het nr laten noteren van de persoon die me de boete uitdeelde. Nu wil ik wel eens weten of deze werkwijze de juiste is, ik heb ooit ergens gehoord dat degene die jouw snelheid constateert dit persoonlijk moet mededelen, niet uit de mond van een derde persoon.

Bezwaar indienen, of heb ik het mis?
Volgens mij moet de constaterende ambtenaar ook de bon schrijven, dit om fouten en misverstanden te voorkomen. Vraag het eens even op het forum van www.flitsservice.nl (juridisch)

Plaats reactie