Lakse houding uitbetalen ruit schade

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Lakse houding uitbetalen ruit schade

Bericht door RVV » 21 jun 2007, 20:50

Ergens midden maart moest de voorruit vervangen worden van de M3, ivm een barst (steenslag). Eerst voorgeschoten, bedrag van rond de 500 euro. Rekening netjes opgestuurd naar tussenpersoon met verzoek tot vlotte betaling.

Eind april maar eens bellen waar de centen blijven.. tussenpersoon (die ook weer voor een assurantieclubje werkt) stuurt een briefje naar verzekeringsmaatschappij.

Word aan gewerkt..

Eind Mei nog geen centen :? ga maar weer eens bellen naar de tussenpersoon, die er gelijk werk van maakt, belt verzekeringsmaagschappij op, en die maakt de centen ASAP over.. oke zit goed..denk ik.. 12 juni ofzo... ff checken of de centen binnen zijn.. nee dus.

Weer bellen naar tussenpersoon, die belt verzekeringsmaatschappij en die heeft de centen overgemaakt naar het assurantieclubje waar mijn tussen persoon ook voor werkt. vanaf 15 juni kon in het systeem worden gekeken hoe en wat ..

Nu is het 21 juni, meer dan 3 maand na dato, en ik heb de centen nog niet..

maar nu de grap.. ik moest voor 8 juni (binnen 30 dagen) de jaarpremie over maken. En begin juni kreeg ik al een aanmaning van het assurantieclubje dat ik rap de premie moest overmaken (had dus nog 7 dagen de tijd) centen werden uiteraard op tijd betaald (6 juni).

Nu zit ik niet direct om die 500 euro verlegen, maar beetje vreemd principe houden ze er op na :? Nouja ik betaal wel de laagste premie die mogelijk is voor een M3, da's een schrale troost.

het zijn toch allemaal een stel boeven hé.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jun 2007, 20:56

Is overal het zelfde, ontvangen.......................ho maar, betalen asap, liever gisteren nog.......................... :?

Tom

Bericht door Tom » 21 jun 2007, 21:04

Betalen is hier heel simpel.
Wat binnen komt leg ik in een postvakje 'te verwerken'.
Als die stapel te hoog is, dan pak ik het erbij en werk ik dat in één avond weg. Meestal gaan er dus drie a vier weken overheen. Tot die tijd wachten ze maar. Ik ga rekeningen niet 'instant' betalen zodra ze binnenkomen. Andersom moet je namelijk altijd weken/maanden wachten op je centen.

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jun 2007, 21:12

Waarom moest je dat voorschieten?

Nog nooit meegemaakt bij een autoverzekering en ruitschade. Vreemde manier van doen.

RVV

Bericht door RVV » 21 jun 2007, 21:17

Fabian schreef:Waarom moest je dat voorschieten?

Nog nooit meegemaakt bij een autoverzekering en ruitschade. Vreemde manier van doen.
mmhh was ook geen kwestie van moeten volgend mij. ik kreeg een rekening van de dealer die ik hun betaalde en de factuur heb ik opgestuurd naar de verzekeringsman.

edit

oh wacht even, als ik via carglass ofzo de ruit had laten vervangen dan was de factuur wel rechtstreeks daar heen gestuurd.

Maar ik heb in het verleden 2 keer een kut ervaring met die club gehad dat ze mijn auto's nooit meer met een vinger mogen aanraken.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 jun 2007, 21:25

Voordeel van als je snel betaald dat je ook eerder iets voorelkaar krijgt bij hen...

Mijn opa betaalde altijd vooraf bij een smederij.
Hij kwam daar een keer met een klusje, en vroeg als dat zo snel mogelijk af kon worden gemaakt. Vervolgens vroeg hij wat het koste betaalde, en ging naar huis. Ze gingen er gelijk mee bezig.
Dit terwijl een andere klant die net een opdracht had geplaatst waar men reeds mee bezig was eerst aan de kant werdt gelegd! Klant boos, van wat nou ik was eerst! Hun: jij betaald altijd een half jaar na de opdracht na diverse aanmaningen die andere klant betaald vooraf!

Dus optijd betalen heeft zo zijn voordelen!

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 21 jun 2007, 21:26

Meestal stuurt de dealer de factuur rechtstreekts naar de verz.maat. middels een acte van sessie.Heeft de klant er geen omkijken na.
Meestal,kennelijk niet altijd :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jun 2007, 21:30

Dennis van der Schoot schreef:Meestal stuurt de dealer de factuur rechtstreekts naar de verz.maat. middels een acte van sessie.Heeft de klant er geen omkijken na.
inderdaad.

En je verzekeraar moet het natuurlijk ook toestaan dat je bij de dealer laat vervangen. (doorgaans toch wat duurder) Dus eerst daarvoor accoord vragen lijkt mij.

Kan me herinneren dat mijn vader lang geleden ook eens zoiets had. Bij de dealer moest hij een hoger eigen risico betalen, ivm de hogere kosten.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2007, 21:34

Inderdaad ik heb ook nog nooit voor hoeven schieten van ruitschade, ik heb dat al 3x gehad in de loop der jaren, als je de ruit laat vervangen bij carglas heb je een eigen risico van 60 of 90 euro maar als je het laat doen via AutoruitDirect dan regelen hun alles en kost het je geen cent! hun betalen op de 1 of andere manier dat risico eigen geld en euh maakt mij niet uit hoe ik betaal in elk geval geen cent dan :lol: en bijna elke verzekering werkt ook met hen al staat in hun polis vaak die bekende maar je kan ook via anderen :idea:

kijk op www.autoruitdirect.nl ik heb zo al 2x met hen zaken gedaan :lol: als je iets speciaals wilt moet je som ff geduld hebben en ze komen gewoon bij je aan huis! dus bellen en zij komen, makkelijk of niet dan! en het kost niks noppes nada.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 21 jun 2007, 21:39

Fabian schreef:
Dennis van der Schoot schreef:Meestal stuurt de dealer de factuur rechtstreekts naar de verz.maat. middels een acte van sessie.Heeft de klant er geen omkijken na.
inderdaad.

En je verzekeraar moet het natuurlijk ook toestaan dat je bij de dealer laat vervangen. (doorgaans toch wat duurder) Dus eerst daarvoor accoord vragen lijkt mij.

Kan me herinneren dat mijn vader lang geleden ook eens zoiets had. Bij de dealer moest hij een hoger eigen risico betalen, ivm de hogere kosten.
Klopt,wij hanteren net zoveel eigen risico als ze bij een carglas o.i.d. vragen,polis afhankelijk.
Is wel zo fijn voor ons,want omzet,en klant kan ook gewoon bij zijn dealer terecht,en hoeft niet op zoek te gaan naar een glasbedijf waar hij nog nooit is geweest.

Tommy

Bericht door Tommy » 22 jun 2007, 00:51

Bij onze BMW dealer wordt de rekening ook gewoon naar de verzekeraar gestuurd. Ik krijg dan ook alleen een kopie van de factuur met boodschap of ik die 67 euro eigen risico wil betalen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2007, 07:57

Ze zijn nooit happig met geld terug geven.

Net zoals ze bij mij een jaar lang te veel premie gerekend hebben, als ze ze verhogen dan ligt de brief gisteren al in de bus, maar als de premies omlaag gaan dan hoor je ze niet. Kost even 3 maanden bellen maar uiteindelijk heb ik nog 1750E terug gehad.

Trouwens die Carglass ben ik ook niet over te spreken dus groot gelijk dat je naar de dealer gaat. Die hebben een half jaar geleden ook een barst in mijn ruit gerepareerd maar die is nu weer net zo zichtbaar :?

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2007, 08:55

Fabian schreef:Waarom moest je dat voorschieten?

Ik laat de rekening ook altijd direct door de herstellen claimen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jun 2007, 11:22

Mijn vader had ook schade (mijn moeder heeft de hele zijkant aan 'gort' gereden tegen een paal :S). Hij was goedkoper uit bij een schadeherstelbedrijf die gecertificeerd was dan bij zjin dealer. Nu hoefde hij geen 300 euro eigen risico te betalen :?

raymondw

Bericht door raymondw » 22 jun 2007, 13:42

Fabian schreef:En je verzekeraar moet het natuurlijk ook toestaan dat je bij de dealer laat vervangen. (doorgaans toch wat duurder) Dus eerst daarvoor accoord vragen lijkt mij.

Daarvoor krijg je dan ter compensatie een loyaliteitspremie waardoor je eigen kosten weer lager uitvallen.

Bovendien ga ik toch liever naar de echte dealer waar het werk binnen wordt uitgevoerd. Z'on marktconforme gup van Carglas is allemaal leuk en aardig, maar je moet zeuren om een originele ruit te krijgen, werkt vaak buiten en wil snel klaar zijn. Dat wil een dealer ook wel, maar een goed vakman besteed meer aandacht en nazorg tijdens en na de montage. Is mij altijd perfect bevallen.

Knot

Bericht door Knot » 23 jun 2007, 10:25

Desnoods betaal je die 138 euro (was het toch) zelf en laat je m lekker bij de dealer vervangen.

Dexter

Bericht door Dexter » 23 jun 2007, 10:40

Carglass en Autotaalglas zijn op het moment de grootste leveranciers voor de verzekeraars.
Ik weet uit welinglichte bron dat het Carglass logo op korte termijn zal verdwijnen van de groene kaart van Fortis ASR Verzekeringen.
Waarom is mij niet bekend maar zal wel te maken hebben met het serviceniveau of omdat er geen overeenstemming kon worden bereikt over de maximum vergoedingsbedragen.

Om te weten hoe dat zit het volgende verhaaltje:

Ik had een paar weken terug de pech dat er een kiezelsteen op mijn voorruit terecht kwam.
Geen verdere schade maar wel een scheurtje van een centimeter of 10 wat binnen een dag groeide naar 40 cm.
Op mijn groene kaart staan logo's van Carglass en Autotaalglas en ik heb met Carglass gebeld.
Ik wilde een originele voorruit (met BMW logo) en geen logoloze ruit.
Omdat Carglass (en de andere glasherstellers ook) maar een vooraf overeengekomen maximum bedrag krijgt (voor elk merk en type auto is er zo'n afspraak met de verschillende verzekeraars) om de schade te herstellen moest de prijs van de ruit en de montagekosten binnen dat kader passen.
Ik wilde ook nog graag een zonnebaan en wilde daar zelf wel voor bijbetalen.

Een originele ruit kon geleverd worden en de meerprijs voor de zonnebaan was € 23,- dus ik heb een afspraak gemaakt.
Toen de monteur bij mij thuis arriveerde had hij een ruit bij met een zonnebaan maar zonder BMW logo.
Ik heb hem toen gezegd dat ie de ruit weer in kon laden.
Hij bellen met het kantoor en daar kreeg ik een muts aan de lijn die zei dat een ruit met BMW logo wel geleverd kon worden maar dat zoiets een extra bijbetaling van €35,- zou opleveren.
Dus ik moest ineens bijbetalen voor iets waar de servicelijn geen kosten voor had opgegeven!
Dus het ging mij (inclusief BTW) € 69,- kosten, in plaats van € 23,- voor de zonnebaan alleen, omdat het maximum bedrag te laag lag waardoor Carglass te weinig zou verdienen aan mijn reparatie.
Ik heb de hele bestelling dus maar geannuleerd en ben naar Autotaalglas filiaal Tilburg gereden.
Daar heb ik de situatie uitgelegd en kreeg gelijk te horen dat het bij hem ook extra zou gaan kosten, maar dat hij zou kijken wat hij kon doen om het bij te betalen bedrag zo laag mogelijk te houden.
De filiaalhouder/franchisenemer in Tilburg gaf mij kosteloos een leenauto mee (Smart Forfour met airco!) heeft de ruit met logo én zonnebaan alsnog keurig in zijn werkplaats vervangen, de auto van binnen gereinigd en ik moest daarvoor (inclusief BTW) € 49,95 bijbetalen. (plus mijn eigen risico van € 75,- uiteraard!)
De reparatie kostte trouwens iets van € 455, - (ex BTW) in totaal en daar zit blijkbaar niet veel marge op.

Ik weet nu in ieder geval wat ik volgende keer moet doen om een ruit met logo en zonnebaan te krijgen: Rondshoppen en prijs opvragen (hoeveel je bij moet betalen bedoel ik daarmee) en niet zomaar bij de eerste de beste laten repareren.
Het loont de moeite want er zijn ruiten die veel duurder zijn dan de mijne!

Knot

Bericht door Knot » 23 jun 2007, 11:06

Dexter, Carglass is 9 van de 10 gevallen sowieso minder in service, hoor alleen goede verhalen over vestiging Woerden, verder eigenlijk niet.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 23 jun 2007, 14:02

Voor de mensen in de regio Den Haag is dit hét adres.

http://www.kraanautoglas.nl/

Al meerdere ruiten laten vervangen daar, en niks anders dan kwaliteit wat ze leveren. Bovendien zorgen ze ervoor dat je €0,= hoeft te betalen bij vervanging van je ruit....

GTRene

Bericht door GTRene » 23 jun 2007, 14:37

Ze adverteren inderdaad met originele fabrieks ruiten..maarja das origineel van die fabriek maar zonder bmw logo, dat heb ik ook al gehad,. baalde ik van zeg...dus let de volgende keer ook goed op, tevens is een raamrubber van bv de Z3M coupe anders dan die van de Z3 roadster let daar op als je een coupe hebt! want bij mij kwamen ze ook met de verkeerde aan en moesten terug! ze denken ach zal wel hetzelfde zijn maar de coupe heeft iets extra's boven aan wat in de daklijst overloopt! achja..als ik met de Hartge wat heb qua glas wil ik echt alleen origineel BMW dat zit er nu ook in en bij zo'n auto best belangrijk natuurlijk, net als bij elke bmw en liefhebbers 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 24 jun 2007, 01:34

Stefan R schreef:Voor de mensen in de regio Den Haag is dit hét adres.

http://www.kraanautoglas.nl/

Al meerdere ruiten laten vervangen daar, en niks anders dan kwaliteit wat ze leveren. Bovendien zorgen ze ervoor dat je €0,= hoeft te betalen bij vervanging van je ruit....
Klopt Stef, is een goed bedrijf, de laatste keer dat ik een ster in m'n ruit had[das nog altijd beter dan op je motorkap :mrgreen: ] hebben ze 't daar ook netjes opgelost. :D

Knot

Re: Lakse houding uitbetalen ruit schade

Bericht door Knot » 08 sep 2010, 14:38

Even over een ster in de ruit... M5 is beschoten door een 355 in Papenburg. Voor een complete ruit ga ik naar het adresje van Hans, in Schiedam, echter nu alleen een pitje erin wat nog gemaakt kan worden.

Heb een hekel aan carglass etc en als ik het via de WA+ laat doen moet ik sowieso daarheen. Doe het liever zwart, ook geen gedoe met eigen risico, volgend jaar geen trede omhoog etc.

Waar naartoe te gaan om een pitje/sterretje te laten maken in regio Gouda/Alphen?

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 08 sep 2010, 14:52

Ken hier in Barendrecht wel een 1 mans ruitenservice die wij altijd raadplegen. Maar dat is net zo ver weg als Schiedam :? :roll:

Knot

Bericht door Knot » 08 sep 2010, 14:56

In Alphen is het handigst, maar autotaalglas is volgens mij hetzelfde idee als carglass, duur en niet super.

Luco

Re:

Bericht door Luco » 08 sep 2010, 15:05

Dennis van der Schoot schreef:
Fabian schreef:
inderdaad.

Klopt,wij hanteren net zoveel eigen risico als ze bij een carglas o.i.d. vragen,polis afhankelijk.
Is wel zo fijn voor ons,want omzet,en klant kan ook gewoon bij zijn dealer terecht,en hoeft niet op zoek te gaan naar een glasbedijf waar hij nog nooit is geweest.
Bij mij brengt de dealer alle ruitschades naar autototaalglass :thumbup:

Plaats reactie