Pagina 1 van 1
2007 Ferrari Dino Concept Design by Ugur Sahin damn wat gaaf
Geplaatst: 20 jun 2007, 15:45
door GTRene
Dit is voor mij, als hij zo uit zou komen, toch wel 1 van de mooiere Ferrari's die ik ken, boy wat een mooi gelijnd apparaat zeg, om verliefd op te worden

8)
Als ze het dan een Dino prijs geven dan hebben ze er weer een concurent bij...bah weer een droomauto erbij the list keeps growing
hier meer mooie foto's goed formaat:
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2 ... -Sahin.htm
Geplaatst: 20 jun 2007, 15:56
door Mari Oh Oh!
WOW! Ik heb weinig tot niks met het overgrote deel van de Ferrari's maar dit is erg gaaf!
Geplaatst: 20 jun 2007, 17:13
door Mark Nauta
Echt waar , prachtig!!!!!!
Ik hoop dat Ferrari hier eens naar gaat kijken en dan toch heroverweegt om een model onder de F430 uit te brengen. Van mij mag hij er dan zo uitzien. En het zou wel een eerbetoon zijn om het dan ook weer de naam Dino mee te geven, hebben ze tenslotte ook gedaan met Enzo.
Geplaatst: 20 jun 2007, 18:46
door Joop
Heb ook helemaal niets met Ferrrari, maar dit is wel weer een hele mooie.
Geplaatst: 20 jun 2007, 18:49
door Pescatore
Interessante schetsen, maar is hij niet overbodig? De F430 lijkt me alles wat je kunt wensen van een Ferrari.. Voor die 50k (ruwe schatting)minder zou ik het wel weten.

Geplaatst: 20 jun 2007, 19:17
door GTRene
Destijds ging dit verhaal ook al rond, en moet zeggen deze zou Ferrari zeker ook niet misstaan, past er zo bij, misschien dat die andere iets meer Dino achtig is maar deze mag er zeker ook wezen, lekker klein breed laag chunky dus 8)

Geplaatst: 20 jun 2007, 21:21
door Jelmer850i
Ziet er goed uit!
Geplaatst: 20 jun 2007, 22:22
door HSR
Die Dino is waanzinnig mooi. Erg fraai! Helaas heeft Ferrari wel schriftelijk ontkend dat de wagen er komt.
Geplaatst: 21 jun 2007, 10:47
door Dennis Cavallino
Die nieuwe schetsen zijn wel multo gaaf! Wat een schoonheid voor een moderne auto. Ongekend.
Deze auto moeten ze in productie nemen. Dit gaat dan echt net zo'n groot succes worden voor Ferrari als de nieuwe 500 voor FIAT.

Geplaatst: 21 jun 2007, 13:15
door Pescatore
Ik zie hier in de achterkant wel erg veel Cayman-trekjes. En die is, face it, gewoon lelijk. Wel functioneel, goed, etc, maar niet mooi.
Wat voor motor moet er in die Dino komen? Een V6? V8 wordt te duur en schurkt teveel tegen de prijs/territorium van de 430 aan. Komt nog j dat Ferrari toch nooit een concurrerende prijs gaat vragen; ze raken hun volledige productie tóch wel kwijt.. Dat mocht Fiat willen

Geplaatst: 21 jun 2007, 14:00
door Damir Vukovic
[img:800:600]
http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/ ... 053big.jpg[/img]
Ergens ook nog een officiele reactie gezien van Ferrari..dat er nu niet en nooit niet een modelreeks onder de huidige komt. Vast met wat googlen boven water te krijgen.
Geplaatst: 21 jun 2007, 15:23
door GTRene
Ze praten in een blad destijds over een Dino 420 dus V6 zal wel niet denk eerder een 4.2 V8 ze hebben goede techniek in huis van masseratie en ferrari als ze maar willen, denk dat er wel een kleine komt

dat voel ik :idea:
Geplaatst: 21 jun 2007, 15:58
door Dennis Cavallino
Als ze echt gaaf bezig willen zijn, dan proppen ze er 3 soorten motoren in.
2 liter V6 toerenjanker met zo'n 250 pk
3 liter V6 met 300+ pk
4 liter (4.2) V8 met 400+ pk
En dan een raceversie voor Nurburgring en Le Mans die kan gaan concurreren met de Aston Martins.
Ik zweer het je, dat gaat verkopen!
Geplaatst: 21 jun 2007, 16:08
door GTRene
Inderdaad Dennis das een leuk aanbod gelet ook op de 2.0L die belangrijk is dat je daaronder blijft in Italie geloof ik? is dat nog steeds zo?
Geplaatst: 21 jun 2007, 16:11
door Dennis Cavallino
Geen idee, maar volgens mij is dat allang niet meer zo.
Geplaatst: 21 jun 2007, 16:18
door Pescatore
Dennis Cavallino schreef:Als ze echt gaaf bezig willen zijn, dan proppen ze er 3 soorten motoren in.
2 liter V6 toerenjanker met zo'n 250 pk
3 liter V6 met 300+ pk
4 liter (4.2) V8 met 400+ pk
En dan een raceversie voor Nurburgring en Le Mans die kan gaan concurreren met de Aston Martins.
Ik zweer het je, dat gaat verkopen!
Tuurlijk zal een kleine Ferrari verkopen als een tiet. Een merknaam zoals deze staat garant voor een overload aan klanten en andere geïnteresseerden. Als ik aan het roer stond bij Ferrari dan haalde ik het niet in mijn hoofd om iets 'banaals' als een 2l V6 in een model te proppen. Een gemiddelde golf gti met chip is dan nog sneller. En een 'goedkoper' model zou enkel afbreuk doen aan de exclusiviteit van het merk Ferrari. Een 3L V6 met 350 pk oid zou een leuke keuze zijn. V8 is geen optie, zie mijn eerdere antwoord.
Ik vind het mooie impressies, een nieuwe Ferrari zal ik altijd met open armen ontvangen maar een nieuwe Dino lijkt me op papier gewoon overbodig. Minder duur, minder exclusief, minder snel, minder supercar.
En een raceversie van een wagen met een kortere wielbasis zoals de Dino zal hebben, doet het toch nooit beter dan een 430 challenge waarbij de wielbasis een stuk langer is?
Geplaatst: 21 jun 2007, 17:01
door Macboy
Dat mensen hier ook niet in de gaten hadden dat het een Cayman was
Goed gevonden Damir

Geplaatst: 21 jun 2007, 18:58
door GTRene
ff aangepast ging iets niet goed, wilde foto's zichtbaar maken maar kreeg dan bericht dat het een "gevaarlijke" site was qua foto's momenteel? dus verwijderd.
zal wel wat verse foto's plaatsen.

Geplaatst: 21 jun 2007, 20:17
door HSR
Pescatore schreef:Dennis Cavallino schreef:Als ze echt gaaf bezig willen zijn, dan proppen ze er 3 soorten motoren in.
2 liter V6 toerenjanker met zo'n 250 pk
3 liter V6 met 300+ pk
4 liter (4.2) V8 met 400+ pk
En dan een raceversie voor Nurburgring en Le Mans die kan gaan concurreren met de Aston Martins.
Ik zweer het je, dat gaat verkopen!
Tuurlijk zal een kleine Ferrari verkopen als een tiet. Een merknaam zoals deze staat garant voor een overload aan klanten en andere geïnteresseerden. Als ik aan het roer stond bij Ferrari dan haalde ik het niet in mijn hoofd om iets 'banaals' als een 2l V6 in een model te proppen. Een gemiddelde golf gti met chip is dan nog sneller. En een 'goedkoper' model zou enkel afbreuk doen aan de exclusiviteit van het merk Ferrari. Een 3L V6 met 350 pk oid zou een leuke keuze zijn. V8 is geen optie, zie mijn eerdere antwoord.
Ik vind het mooie impressies, een nieuwe Ferrari zal ik altijd met open armen ontvangen maar een nieuwe Dino lijkt me op papier gewoon overbodig. Minder duur, minder exclusief, minder snel, minder supercar.
En een raceversie van een wagen met een kortere wielbasis zoals de Dino zal hebben, doet het toch nooit beter dan een 430 challenge waarbij de wielbasis een stuk langer is?
Goed gesproken, lul!
Geplaatst: 22 jun 2007, 09:35
door René130i
Macboy schreef:Dat mensen hier ook niet in de gaten hadden dat het een Cayman was
Had jij al lang door he?

Geplaatst: 22 jun 2007, 13:04
door jille hooysma
Mooi ding 8)
Alleen zal wel weer zo extreem duur worden. Komt in het lijstje van droomauto's 8)
Geplaatst: 22 jun 2007, 14:33
door HSR
jille hooysma schreef:Mooi ding 8)
Alleen zal wel weer zo extreem duur worden. Komt in het lijstje van droomauto's 8)
Nee, wordt 'ie niet want dat is upward extention van je producten. Doe je dat met een cayman-achtige concurrent dan heb je te maken met het bewuste overpricing principe. Ergo, dan help je je mooie naam echt naar de knoppen.
Geplaatst: 22 jun 2007, 17:03
door GTRene
mmmm zag net bij autoweek een proefballon van een soort mini Enzo korter en slechts 1000kg eindelijk eens wat lichter, nu maar hopen dat het er komt
Tijdens een seminar in Maranello heeft Ferrari de toekomstplannen onthuld. De belangrijkste boodschap zit opgesloten in de Millechili Concept.
De uiterlijke overeenkomsten tussen de Millechili en de Enzo zijn geen toeval: de concept-car is een technische studie waarmee het merk aangeeft dat de Ferrari’s van de toekomst kleiner en lichter worden. Behoorlijk wat lichter ook, want het prachtig klinkende Millechili staat gewoon voor ‘duizend kilo’. Dat is 365 kilogram minder dan de Enzo. Bovendien is de auto een meter korter dan zijn roemruchte voorbeeld.
[img:800:533]
http://www.autoweek.nl/images/800/1/019 ... f2c2c1.jpg[/img]
Mensen die hopen op een productie-Ferrari met 660 pk en een leeggewicht van 1000 kilogram, worden voorlopig teleurgesteld. Wie goed naar met name de wielen kijkt, ziet dat Ferrari karton heeft gebruikt voor deze studie! De gewichtsbesparende maatregelen gaan we echter wél terugzien in de productiemodellen. Hieronder vallen onder meer lichtgewicht stoelen die niet verstelbaar zijn; in plaats daarvan kan de bestuurder de pedalen verstellen. Een bijkomend voordeel van deze voorziening is dat het passagierscompartiment 80 millimeter korter kan zijn.
Een andere belangrijke innovatie is een batterij die remenergie opslaat. Een elektromotor stuurt deze opgeslagen energie bij het schakelen naar de achterwielen. Vanaf 2012 past Ferrari deze brandstofbesparende techniek op productiemodellen toe. In dat jaar komt waarschijnlijk ook een nieuw ontwikkelde versnellingsbak met dubbele koppelingsplaat, alhoewel het Italiaanse merk aangeeft momenteel nog enigszins sceptisch te zijn over deze geavanceerde versnellingsbakken.
wordt vervolgt?? anyway leuke gedachten, niet meer zwaarder maar lekker lichter :twisted: