Alfa Romeo 75 Twin Spark Numerata UPDATE 02-09-07
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Alfa Romeo 75 Twin Spark Numerata UPDATE 02-09-07
Bij deze ook maar eens wat fotootjes van de Alfa 75.
Zoals al te lezen was betreft het een Numerata met een volledig Recaro sportinterieur, dikkere hoepel en een sjeikere pookknop. Ook een typeplaatje op het dashboard want Numerata is een beperkte oplage 8) .
De alfa heeft geen noemenswaardige roest. Wel een funky uitlaatgeluid en de bijbehorende, onverklaarbare bijgeluiden. Zo komt er ergens een vreemd tik/ snerp vandaan als de wagen warm is. De alfa heeft nu nieuwe bandjes. Voor Bridgestone Potenza R720's in de maat 195-50-15 en van achteren Typhoons in dezelfde maat.
Op nat wegdek zijn de typhoons echt lachen, soms ook link. Vanavond nog een oprit genomen met 80km/h waarbij de achterkant toch wat enthausiaster kwam omzetten dan ik had verwacht. Dan prijs je jezelf gelukkig met een sper want het zorgt ervoor dat je zo heerlijk kan controleren.
De grootste mankementen en ce moment zijn een tikkende klep, welke snel verholpen zal zijn, en een differentieel die zingt als een operazanger. Tussen 2500 en 3000 toeren in zijn 5 lijkt het net een DTM wagen, zo erg. Tevens zingt het ding ondertussen in elke versnelling. Heb maar besloten me er niet aan te storen.
Hier gooi ik volgende week even nieuw sper olie in. Mocht dit niet baten dan kijken of ik een nieuw diff kan vinden. De rest van de bak schakelt namelijk miraculeus goed. Geen gekraak, niets. Hoef niet eens te double clutchen, doe dit toch maar wel uit voorzorg.
Al met al ben ik er erg blij mee en trots op. Is de eerste auto die helemaal 100% van mij is en dat voelt toch lekker.
Alhier wat foto's
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6YLSP4NK.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PGRWRSJC.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IOHZMJKT.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8476CDM.jpg[/img]
Coen's (Pescatore) hok op de achtergrond
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-D8VUOLV3.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4FNXCQCH.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QEZ47YZ.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-A43WGQKM.jpg[/img]
Vergeef me de matige foto's. Coen en ik zijn nu eenmaal niet zo getalenteerd als Dhr. Nauta.
Hier ook meteen 3 filmpjes.
http://www.flurl.com/item/Alfa_75_numerata_u_258897
Het is een beetje vreemd medium want alle 3 de filmpjes spelen meteen af. Bij het 2de filmpje is de drift zo geweldig zichtbaar door pescatore's scherpe ruimtelijke inzicht.
Zoals al te lezen was betreft het een Numerata met een volledig Recaro sportinterieur, dikkere hoepel en een sjeikere pookknop. Ook een typeplaatje op het dashboard want Numerata is een beperkte oplage 8) .
De alfa heeft geen noemenswaardige roest. Wel een funky uitlaatgeluid en de bijbehorende, onverklaarbare bijgeluiden. Zo komt er ergens een vreemd tik/ snerp vandaan als de wagen warm is. De alfa heeft nu nieuwe bandjes. Voor Bridgestone Potenza R720's in de maat 195-50-15 en van achteren Typhoons in dezelfde maat.
Op nat wegdek zijn de typhoons echt lachen, soms ook link. Vanavond nog een oprit genomen met 80km/h waarbij de achterkant toch wat enthausiaster kwam omzetten dan ik had verwacht. Dan prijs je jezelf gelukkig met een sper want het zorgt ervoor dat je zo heerlijk kan controleren.
De grootste mankementen en ce moment zijn een tikkende klep, welke snel verholpen zal zijn, en een differentieel die zingt als een operazanger. Tussen 2500 en 3000 toeren in zijn 5 lijkt het net een DTM wagen, zo erg. Tevens zingt het ding ondertussen in elke versnelling. Heb maar besloten me er niet aan te storen.
Hier gooi ik volgende week even nieuw sper olie in. Mocht dit niet baten dan kijken of ik een nieuw diff kan vinden. De rest van de bak schakelt namelijk miraculeus goed. Geen gekraak, niets. Hoef niet eens te double clutchen, doe dit toch maar wel uit voorzorg.
Al met al ben ik er erg blij mee en trots op. Is de eerste auto die helemaal 100% van mij is en dat voelt toch lekker.
Alhier wat foto's
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6YLSP4NK.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-PGRWRSJC.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IOHZMJKT.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-V8476CDM.jpg[/img]
Coen's (Pescatore) hok op de achtergrond
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-D8VUOLV3.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4FNXCQCH.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QEZ47YZ.jpg[/img]
[img:500:375]http://www.mijnalbum.nl/Foto-A43WGQKM.jpg[/img]
Vergeef me de matige foto's. Coen en ik zijn nu eenmaal niet zo getalenteerd als Dhr. Nauta.
Hier ook meteen 3 filmpjes.
http://www.flurl.com/item/Alfa_75_numerata_u_258897
Het is een beetje vreemd medium want alle 3 de filmpjes spelen meteen af. Bij het 2de filmpje is de drift zo geweldig zichtbaar door pescatore's scherpe ruimtelijke inzicht.
Laatst gewijzigd door HSR op 02 sep 2007, 22:13, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Normaal zitten daar 14'' speeline wielen onder.Thom schreef:Prachtige wagen! Zo'n Numerata stond een poosje geleden hier in het dorp ook te koop.
Wat voor wielen horen er eigenlijk onder?
[img:570:300]http://i19.tinypic.com/5y2cznp.jpg[/img]
Deze dus.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
FILMPJES!
Na een paar dagen ervaring opdoen heb ik het driften op hogere snelheid nu wel wat beter onder de knie. Snelheid is ongeveer 80 km/h in de bocht naar links. Zoals je ziet heb ik de alfa nu ook dwars voor dat de bocht begint wat uiteindelijk een veel gaafer gezicht is.
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... achien.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... V00350.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =dwars.MPG
Dennis, Peter, nu geen heimwee krijgen, he
*EDIT* Waarschijnlijk werkt deze beter.
http://www.flurl.com/item/alfa_75_dwars_u_260861
Na een paar dagen ervaring opdoen heb ik het driften op hogere snelheid nu wel wat beter onder de knie. Snelheid is ongeveer 80 km/h in de bocht naar links. Zoals je ziet heb ik de alfa nu ook dwars voor dat de bocht begint wat uiteindelijk een veel gaafer gezicht is.
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... achien.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... V00350.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =dwars.MPG
Dennis, Peter, nu geen heimwee krijgen, he

*EDIT* Waarschijnlijk werkt deze beter.
http://www.flurl.com/item/alfa_75_dwars_u_260861
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- harrypaardekooper
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 10:02
- Auto: BMW E82 135i
- Locatie: Amstelveen
Tja Hugo,
Dat filmpje van dat ie dwars gaat is toch wel fraai inderdaad
Damn je leert het echt al aardig man, zie het mezelf nog niet zo 123 doen..
Denk toch dat ik dan maar eens met de C1 over Zandvoort moet gaan boenderen wil ik nog een beetje hoge ogen kunnen gooien
Pas je wel op, we willen je nog niet kwijt jongen!!
Dat filmpje van dat ie dwars gaat is toch wel fraai inderdaad

Damn je leert het echt al aardig man, zie het mezelf nog niet zo 123 doen..
Denk toch dat ik dan maar eens met de C1 over Zandvoort moet gaan boenderen wil ik nog een beetje hoge ogen kunnen gooien

Pas je wel op, we willen je nog niet kwijt jongen!!
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Zo, even een update.
Inmiddels een hele hoop vervangen aan de alfa. Wagen is sinds vandaag weer echt goed rijdbaar en holy fuck wat gaat dat toch goed
Dhr. Pescatore kan dat wel beamen.
Wat is er veranderd hoor ik jullie denken.
1) Powerflex ophangrubbers. Het monteren van deze beesten was nog een helse klus. De bovenste draagarm rechtsvoor was vastgerot. Ik ben er 3 dagen mee bezig geweest. Eerst constateren, dan uitfikken en de laatste dag de bout kapot zagen met een schrobzaagje. Het heeft een hoop energie gekost maar het verschil mag er zekerweten zijn. Wagen is veel koersvaster en strakker in te sturen.
2) Uitlaat vernieuwen. Deze maakte zoveel teringherrie dat het niet meer leuk was. Nieuwe einddempert en de alfa klinkt stukken fijner, niet meer als een getjoende golf 3 met lekker auspuff.
3) Rubbers van het inlaat spruitstuk. Ook best een k.u.t.t klus gezien je het hele inlaat spruitstuk moet los. Uiteindelijk een geluk want ik kwam er zo achter dat het koelcircuit dat het spruistuk koelt volledig verstopt zat. Dit helemaal los gehaald en het inlaat spruitstukje blijft mooi koel. Zelfs na tig autobahn km'ers kon ik mijn hand er nog op leggen.
4) Een sloot slangen vernieuwd waaronder brandstof slangen en de remcylinder vacuum slang.
5) Bobine kabels en bougies vervangen. Dit was hard nodig, oude Golden Lodge meuk was niet echt fris meer. Echt absurd wat een invloed dit had op de prestaties. In combinatie met het opnieuw geopende koelcircuit loopt het blok echt goed.
6) Alles achter de voorstoelen is volledig gestript. Echt leuk rijden, helemaal gezien er 2 gaten in de bodem zitten dus je hoort alles perfect.
Dit zijn zo wel de noemenswaardige veranderingen. In de toekomst ga ik nog de koppakking preventief vervangen en wil ik voor en achter dikkere stabi's. Verder moet het opvoerpompje in de tank vervangen worden want deze is dood.
Overigens zijn deze, op het eerste oog simpele, veranderingen behoorlijk arbeids intensief. Daarbij heb ik er echt veel van geleerd en zal derhalve niet zo snel meer terugdeinen voor een opknap projectje.
Inmiddels een hele hoop vervangen aan de alfa. Wagen is sinds vandaag weer echt goed rijdbaar en holy fuck wat gaat dat toch goed


Wat is er veranderd hoor ik jullie denken.
1) Powerflex ophangrubbers. Het monteren van deze beesten was nog een helse klus. De bovenste draagarm rechtsvoor was vastgerot. Ik ben er 3 dagen mee bezig geweest. Eerst constateren, dan uitfikken en de laatste dag de bout kapot zagen met een schrobzaagje. Het heeft een hoop energie gekost maar het verschil mag er zekerweten zijn. Wagen is veel koersvaster en strakker in te sturen.
2) Uitlaat vernieuwen. Deze maakte zoveel teringherrie dat het niet meer leuk was. Nieuwe einddempert en de alfa klinkt stukken fijner, niet meer als een getjoende golf 3 met lekker auspuff.
3) Rubbers van het inlaat spruitstuk. Ook best een k.u.t.t klus gezien je het hele inlaat spruitstuk moet los. Uiteindelijk een geluk want ik kwam er zo achter dat het koelcircuit dat het spruistuk koelt volledig verstopt zat. Dit helemaal los gehaald en het inlaat spruitstukje blijft mooi koel. Zelfs na tig autobahn km'ers kon ik mijn hand er nog op leggen.
4) Een sloot slangen vernieuwd waaronder brandstof slangen en de remcylinder vacuum slang.
5) Bobine kabels en bougies vervangen. Dit was hard nodig, oude Golden Lodge meuk was niet echt fris meer. Echt absurd wat een invloed dit had op de prestaties. In combinatie met het opnieuw geopende koelcircuit loopt het blok echt goed.
6) Alles achter de voorstoelen is volledig gestript. Echt leuk rijden, helemaal gezien er 2 gaten in de bodem zitten dus je hoort alles perfect.
Dit zijn zo wel de noemenswaardige veranderingen. In de toekomst ga ik nog de koppakking preventief vervangen en wil ik voor en achter dikkere stabi's. Verder moet het opvoerpompje in de tank vervangen worden want deze is dood.
Overigens zijn deze, op het eerste oog simpele, veranderingen behoorlijk arbeids intensief. Daarbij heb ik er echt veel van geleerd en zal derhalve niet zo snel meer terugdeinen voor een opknap projectje.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
http://www.filefactory.com/file/6c4935/
http://www.filefactory.com/file/0c8bf5/
Met dank aan coen ( Pescatore) die het nodig vond 190+ te rijden.
Mijn lach moet je maar even wegdenken
http://www.filefactory.com/file/0c8bf5/
Met dank aan coen ( Pescatore) die het nodig vond 190+ te rijden.
Mijn lach moet je maar even wegdenken
