Opnieuw subframe problemen bij BMW?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Opnieuw subframe problemen bij BMW?
Middels een kennis die werkt bij Vredestijn banden ( ingenieur) heb ik begrepen dat de E90 getroffen wordt door ernstige subframe problemen ( ook de E46 had die problemen), die mede veroorzaakt zouden worden door het gebruik van RFT`s. BMW schijn het e.e.a. onder de dekmantel te willen houden.
Is hier iemand mee bekend?
Is hier iemand mee bekend?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Joop
Lekker dan..., toch een E92 kopen dan.
Voor degeen die het nog nooit gezien hebben zie hier het filmpje wat er precies gebeurt (had deze al eens eerder geplaatst onder "In de werkplaats"):
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8066992482

Voor degeen die het nog nooit gezien hebben zie hier het filmpje wat er precies gebeurt (had deze al eens eerder geplaatst onder "In de werkplaats"):
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8066992482
- Jan Visser
- Niels
- Auto: Prius+
-
- Niels
- Auto: Prius+
Als je chassis niet scheurt heb je de airbags ook niet nodigAernoudt schreef:Ach, die maken auto's waarbij de airbags het niet doen, als ze het wel hadden moeten doen.. Nog los dat ze er meestal niet uitzien en zeer saai rijden op de koop toe...Niels schreef:...
![]()
was ik maar bij VAG producten gebleven
...

- frankv
ik heb mijn monteur eens gevraagd of hij zoiets ooit bij een BMW mee had gemaakt, dat bleek niet zo te zijn
aangezien hij al tenminste 10 jaar 6 dagen per week, 12 uur per dag [jaja, hij houdt veel te veel van zijn werk] aan BMW's sleutelt, denk ik dat als het meer dan zelden voor zou komen, hij het zou moeten weten
ik denk dat er BMW's zijn die dit probleem hebben [gezien de verstevigingen die in de E36 M3 zijn aangebracht], maar dat het zeer, zeer zelden voorkomt, en zeker niet bij de "minder gemotoriseerde" modellen zoals mijn 328
zulke verhalen worden natuurlijk snel doorverteld, net zoals het verhaal over de M52 blokken die erg snel zouden slijten, er schijnen alleen problemen te zijn geweest op plekken in schotland ofzo waar hoog zwavelige benzine werd verkocht, maar het internet "leest" alsof elk M52 blok onder garantie is vervangen [kun je wel lekker mee afdingen trouwens!]
frank, E36 328i coupe met M52 blok met 195.000km zonder problemen
aangezien hij al tenminste 10 jaar 6 dagen per week, 12 uur per dag [jaja, hij houdt veel te veel van zijn werk] aan BMW's sleutelt, denk ik dat als het meer dan zelden voor zou komen, hij het zou moeten weten
ik denk dat er BMW's zijn die dit probleem hebben [gezien de verstevigingen die in de E36 M3 zijn aangebracht], maar dat het zeer, zeer zelden voorkomt, en zeker niet bij de "minder gemotoriseerde" modellen zoals mijn 328
zulke verhalen worden natuurlijk snel doorverteld, net zoals het verhaal over de M52 blokken die erg snel zouden slijten, er schijnen alleen problemen te zijn geweest op plekken in schotland ofzo waar hoog zwavelige benzine werd verkocht, maar het internet "leest" alsof elk M52 blok onder garantie is vervangen [kun je wel lekker mee afdingen trouwens!]
frank, E36 328i coupe met M52 blok met 195.000km zonder problemen
- GTRene
Dat blijkt dan wel weer, maar heel toevallig heb ik het ook wel eens gelezen, voor al in Amerika geloof ik, en inderdaad met wat drama en foto's maar had er zelf eerder nog niet van gehoord bij "normaal" gebruik ofzo.Joop schreef:Het is ook nog maar een enkele keer voorgekomen. Alleen zo'n verhaal wordt altijd overtrokken.
- Tommy
komt voor bij minder dan 2 promille van de auto's. Ik ken zelf 2 mensen met dit probleem op een E46, een was een Rierink auto met 150k op de klok met wel erg veel andere problemen oa aan motor enzo, dus of die 150k klopt?
De ander was Ralf met iets van 4 ton op de teller op z'n 320d.
Beide wagens overigens gewoon door BMW volledig vergoed en gerepareerd.
De ander was Ralf met iets van 4 ton op de teller op z'n 320d.
Beide wagens overigens gewoon door BMW volledig vergoed en gerepareerd.
- RVV