335i vs M3 acceleratie discussie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 13 jun 2007, 13:26

Qua acceleratie maakt het zo te zien allemaal niks uit, M3 lijkt een fractie sneller, maar waar praten we over een wagenlengte ofzo ?
Ik rijd mijn 335i nu sinds 4 dagen, en ik heb dus echt niet het gevoel dat dat ding ongeveer net zo hard wegvliegt als een E46 M3.
Dat vond ik ook herkenbaar in de ritjes die ik heb gemaakt met de 335i. een M3 voelt gewoon 2 keer zo snel aan terwijl die dat niet is.

Ik denk dat het ruwe motorkarakter en vooral het geluid/herrie van een M3 hier debet aan zijn. Gisteren reed ik volgas in de 2 met ramen open door een tunneltje heen met de M3.. redlined is het dan alsof de aarde lijkt te vergaan,, ongelovelijke herrie (GAAF) en beleving. Nu maakt het met een M3 met gewoon rijden (dus geen tunnel) niet zoveel uit of je met de ramen open of dicht rijd. de geluidsthrills veranderen niet veel.

Een 335i is/hoort veel comfortabeler veel meer rust in de auto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jun 2007, 13:37

Maakt weinig uit, op hogere snelheid zal de m3 iets meer weglopen, maar ach dat is allemaal theoretisch geneuzel, cafe praat.................... :lol:
Ik kan de rust juist wel waarderen, als iets je gaat tegenstaan( althans mij) dan is het wel het kabaal, zeker op de snelweg niet leuk meer.

RVV

Bericht door RVV » 13 jun 2007, 13:49

Klopt Romo ik wil die rust ook niet als een nadeel aandragen.

De laatste tijd rij ik best veel met de M3 en de familie rond, als ie tzt toch weg gaat dan wil ik er nog wel even flink van genieten. Maar soms vooral als er echt actief word gereden bij inhaal pogingen, doorhalen ed.. dan is het wel eens iets teveel van het goede.

RVV

Bericht door RVV » 13 jun 2007, 15:03

Even die foto's goed bekeken en vergeleken..dan vind ik zo'n e46 toch gewoon de mooiere auto. Proporties lijken veel beter te kloppen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 22:54

OP PH nieuw draadje M3 cabrio en M3 sedan...

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=16371

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jun 2007, 23:56

LOL ik was al aan 't zoeken naar de standaard 335i die bij die M3 E46 weg rijdt, dat scheelt idd een wagenlengte(in 't voordeel van de 335i dus)

IRL is de 335i in alles gewoon de snellere wagen, met gemak. Da's 't koppel. Ik denk dat Sander z'n 335i nog moet worden ingereden oid want ik lul niet(zie 't draadje van m'n proefrit in de Z4M). Een hels kabaal van de M3 uitlaat geeft de M3 subjectief 't gevoel in de snellere auto te zitten, wat niet zo is. En wat ik WEL DACHT voordat ik in die Z4M stapte. Rare gewaarwording was dat. Ik schakel voluit tegen de 7000rpm en voila.

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2007, 23:59

welterusten

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 jun 2007, 01:45

Robin schreef:LOL ik was al aan 't zoeken naar de standaard 335i die bij die M3 E46 weg rijdt, dat scheelt idd een wagenlengte(in 't voordeel van de 335i dus)

IRL is de 335i in alles gewoon de snellere wagen, met gemak. Da's 't koppel. Ik denk dat Sander z'n 335i nog moet worden ingereden oid want ik lul niet(zie 't draadje van m'n proefrit in de Z4M). Een hels kabaal van de M3 uitlaat geeft de M3 subjectief 't gevoel in de snellere auto te zitten, wat niet zo is. En wat ik WEL DACHT voordat ik in die Z4M stapte. Rare gewaarwording was dat. Ik schakel voluit tegen de 7000rpm en voila.
Robin,

Ik denk dat de prestaties van de E46 M3 en de 335i nagenoeg gelijk zullen zijn. Dat kan je zien als een pluspunt voor de M3, dat een wagen met 7 jaar oude techniek een wagen bij kan houden die momenteel één van de paradepaardjes is van BMW op het gebied van techniek. Of je kunt het zien als een pluspunt voor de 335i, een auto die met alle gemak en in alle rust ff een E46 M3 bijhoudt.

Als ik met de 335i rijd, weet ik natuurlijk dondersgoed dat ik met een bloedje-snelle wagen onderweg ben. Sneller dan mijn Alpina, evensnel als een E46 M3. Feit is wel dat je dat pas in de gaten hebt als je óf een dragrace houdt, of je kilometerteller heel scherp in de gaten houdt.

Feit is wel dat mijn Alpina meer thrills geeft, luider uitlaat geluid, stukje lichter, harder afgeveerd en voorzien van een sper. Hierdoor lijkt het al snel of je echt knalhard gaat met dat ding als je een beetje je best doet. Hoogstwaarschijnlijk zou ik met de 335i met twee vingers in mijn neus makkelijk kunnen volgen, en nadat ik zorgvuldig in de spiegel gekeken heb er voorbij kunnen klappen. Maar je merkt het gewoon allemaal niet zo, ZEKER met een automaat. Het is werkelijk gewoon een kwestie van het gas vol intrappen, mijn favoriete nummer van Dire Straits opzetten, een beetje om je heen kijken, even een beetje aan je linkerbal krabbelen, en in alle rust en stilte de begrenzer in glijden.

De BMW E92 335i is werkelijk een FANTASTISCHE wagen, hij outrunned de ex. E39 525i M-tech 2 op elk vlak. En momenteel waarschijnlijk alle wagens van BMW en de concurrenten die met het zelfde doel gebouwd zijn. Maar het is en blijft een comfortabele cruiser die zich toevallig bizar fijn laat sturen, wat voor mij juist precies de reden is geweest om hem aan te schaffen. Ik ga hier geen sportwagen van proberen te maken, want dat word ie simpelweg nooit.

Als ik even een grof stukkie wil sturen pak ik de Alpina, of als de keuze zou bestaan, de E46 M3.

Er zijn inmiddels een boel filmpjes op het net waarin de ene keer de E46 M3 de snellere is, en de andere maal de 335i. Voor mij staan ze qua acceleratie gelijk. De E46 doet het met spinnende wielen, een jankende motor en een hels kabaal, de 335i met een ongelooflijk staaltje technologie en in alle rust en harmonie, zonder een enkel zweetdruppeltje, keer op keer op keer ... en als het moet nog twintig keer.

Thumbs op voor beide wagens, elk op hun eigen manier waanzinnig gaaf.
Laatst gewijzigd door Sander S. op 15 jun 2007, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jun 2007, 07:32

Mooi verhaal, hoe langer ik er over denk, hoe meer ik de rust van de 335i kan waarderen, mischien...............................................wordt ik een oude l.l :lol:

Het heeft wel wat IMO; met weinig uiterlijk vertoon, stilte, low profile..............sportwagen prestaties neerzetten..........................

Robin

Bericht door Robin » 15 jun 2007, 08:23

Sander leuk verhaal. Wat kost een sportuitlaat voor de 335i?Denk dat je dan al klaar bent.

romo schreef:Mooi verhaal, hoe langer ik er over denk, hoe meer ik de rust van de 335i kan waarderen, mischien...............................................wordt ik een oude l.l :lol:

Het heeft wel wat IMO; met weinig uiterlijk vertoon, stilte, low profile..............sportwagen prestaties neerzetten..........................
Duh, dat doe ik dus. Veel geschreeuw weinig wol prinicipe ben ik al jaren beu. :P

Michel P

Bericht door Michel P » 15 jun 2007, 11:49

Robin schreef:Sander leuk verhaal. Wat kost een sportuitlaat voor de 335i?Denk dat je dan al klaar bent.

romo schreef:Mooi verhaal, hoe langer ik er over denk, hoe meer ik de rust van de 335i kan waarderen, mischien...............................................wordt ik een oude l.l :lol:

Duh, dat doe ik dus. Veel geschreeuw weinig wol prinicipe ben ik al jaren beu. :P
Jullie zijn je wilde haren idd aan het verliezen! Dit is geen waarde oordeel. Je gaat simpelweg andere dingen waarderen in een auto.

Michel

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 jun 2007, 11:52

Tuurlijk heeft dat wel wat. Ik kan Robin zijn 335i en de mijne echt super waarderen. Allebei geen sportpakket, leuke wieltjes eronder en de leek ziet er verder geen reet van :wink:

Maargoed Romo, denk jij eens even terug aan die prachtige Silverstone die voor je neus stond ... Uiterlijk vertoon heeft wel degelijk wat!

Ik denk dat de E92 M3 V8 juist een geweldige wagen voor je zal zijn. Ik denk dat die V8 zich ook erg rustig en stil laat rijden, mede doordat V8 motoren vaak ook wel lekker wat koppel hebben. En de geluidsisolatie zal gewoon echtwel prima zijn in de nieuwe M3, het lijkt mij in ieder geval een geweldige wagen.

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2007, 12:32

Robin schreef:LOL ik was al aan 't zoeken naar de standaard 335i die bij die M3 E46 weg rijdt, dat scheelt idd een wagenlengte(in 't voordeel van de 335i dus)

Als die 335i nou sneller is, waarom zie ik dat niet terug in de meetgegevens van geteste wagens ?

Ik heb wat cijfers zitten te vergelijken, maar nergens lees ik dat een 335i sneller is dan een M3 naar de 200.

http://www.einszweidrei.de/bmw/list.htm

Dit zijn de snelste tijden die ik van een 335i heb gevonden
Supertest in sport auto 10/2006
Gewicht 1610 kg
0 - 80 km/h 4,2 s
0 - 100 km/h 5,6 s
0 - 120 km/h 8,0 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 10,2 s
0 - 160 km/h 13,0 s
0 - 180 km/h 16,9 s
0 - 200 km/h 20,7 s
En dit zijn de snelste tijden die ik van een M3 heb gevonden
Test in ams 1/2003
Gewicht 1570 kg
0 - 80 km/h 3,5 s
0 - 100 km/h 4,8 s
0 - 120 km/h 6,5 s
0 - 140 km/h 8,5 s
0 - 160 km/h 10,9 s
0 - 180 km/h 13,7 s
0 - 200 km/h 16,8 s

romo

Bericht door romo » 15 jun 2007, 12:42

Conclusie; Ondanks het subjectieve geluid, is ie toch objectief sneller, the M3 that is....................... :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 jun 2007, 15:50

Volgens mij is ook erg lang bekend dat een M3 sneller is. Een 335i is alleen bijna net zo snel.

En natuurlijk is het geen compliment voor de 7-jaar oude M3, maar een compliment voor de 335i. Dat lijkt mij evident. Ook nog met 40pk minder.

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2007, 16:17

opzich is het ook niet relevant, tenzij je dagelijks aan het dragracen bent tegen een 335i of e46 M3.

Maar je ziet veel filmpjes op het internet van sprintjes en de ene keer wint een M3 het de andere keer een 335i. ik heb sterk de indruk dat het vooral te maken heeft met de manier van sprinten, juist sprinten is ook nog een kunst opzich. Daarom vergelijk ik liever dit soort cijfers, dan word de factor rijder uitgeschakeld.

Robin

Bericht door Robin » 15 jun 2007, 18:58

Vreemd Rico dat jij altijd andere 'tijden'vindt.
335i:0-100:5,0s(Road & Track), 4,9 0-60mph
335i 0-200:18,7(R&T 125mph)

Da's soortgelijk aan een stock E46M3.

IRL is ie sneller in eigenlijk elke discipline, behalve van 7000-8000 want dan is 't toerenbegrenser en ik vond de Z4M ook al niet zo welwillend boven de 7000rpm :roll:

Dat filmpje van Rico van 130-190 gezien hebbende blijf ik bij al mijn uitspraken :D

Voor de 52000 euro die je ervoor vraagt moet ie eigenlijk morgen al verkocht zijn.

Edit:0-160 335i:12,5s

Allen handbak en sedan.

:P

Thom

Bericht door Thom » 15 jun 2007, 19:32

GAAAP...

Robin

Bericht door Robin » 15 jun 2007, 20:20

In saai rijdende auto's word je gauw moe idd.

romo

Bericht door romo » 15 jun 2007, 21:17

Sander Spoolder schreef:

Tuurlijk heeft dat wel wat. Ik kan Robin zijn 335i en de mijne echt super waarderen. Allebei geen sportpakket, leuke wieltjes eronder en de leek ziet er verder geen reet van :wink:

Maargoed Romo, denk jij eens even terug aan die prachtige Silverstone die voor je neus stond ... Uiterlijk vertoon heeft wel degelijk wat!

Ik denk dat de E92 M3 V8 juist een geweldige wagen voor je zal zijn. Ik denk dat die V8 zich ook erg rustig en stil laat rijden, mede doordat V8 motoren vaak ook wel lekker wat koppel hebben. En de geluidsisolatie zal gewoon echtwel prima zijn in de nieuwe M3, het lijkt mij in ieder geval een geweldige wagen.
Tuurlijk, Silverstone is prachtig. Maar, ik heb het al eerder vermeld, ik hou van low profile. Das een minpunt voor de nieuwe M3. Opzichtige powerdome, "ventholes" in de motorkap, een meer dan gapende muil aan de voorzijde. Ik wil niet opvallen op de weg, of als ik ergens geparkeerd sta, op dit punt ben ik het meer dan eens met Andre. Mede daarom koop ik never nooit een Porsche of de AM Vantage, hoe mooi ook, je kan in Nederland met goed fatsoen niet zo`n auto rijden. Aan alle kanten word je gestraft; 1 de krassen van de losers die alleen maar jaloers zijn. 2 de aanschafprijs incluis BPM. 3 Verzekeringskosten incluis een alarm volgsysteem.
In dit licht bezien is een 335i een waarachtig mooi compromis; snel, low profile, niet te duur.

Joop

Bericht door Joop » 15 jun 2007, 21:48

Thom schreef:GAAAP...
'k Gaap even mee...

Ik dacht dat ik van dat soort E90post-tienden-van-een-seconde geneuzel af was...

Een auto koop je voor of om een bepaald gevoel niet om de droge cijfertjes: Moraal van het verhaal M3 geeft de thrills, de 335i kills (in alle rust dan :lol: ).

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2007, 23:24

Tja Robin die cijfers zijn van Sportauto en auto motor en sport, daar hoeven we toch niet aan te twijfelen lijkt me.

Voor de 52000 euro die je ervoor vraagt moet ie eigenlijk morgen al verkocht zijn.
Deze opmerking kan ik niet plaatsen. ik vraag er geen 52000 voor maar 62500 en dan nog snap ik niet wat het met de opgegeven tijden heeft te maken :?

Persoonlijk interesseert het me geen reet welke auto sneller is, maar jouw insteek komt er over alsof alleen een macca sneller is dan de 335i. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 15 jun 2007, 23:26

Romo mee eens ik heb al veel vaker geroepen dat de M3 bijna een dubbele prijs van een 335i, erg (te) gortig is.

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2007, 08:28

Rico v Velzen schreef:Tja Robin die cijfers zijn van Sportauto en auto motor en sport, daar hoeven we toch niet aan te twijfelen lijkt me.
En mijn cijfers komen van Road & Track en daar hoeven wij ook niet aan te twijfelen.
Oh 62500,- sorry.

Maar punt blijft, je blaast je M3 CS nogal op, dat ik de enige ben die tegengas geeft, so be it...Ik heb een vergelijkbare auto, ben een wat meer hard driver typje, maar ok.

Je Cooper S was een paar jaar geleden op bochtige weggetjes toch ook ongeveer een WRC auto, je Arosa had een wegligging van een F1 auto, bij wijze van spreken, de S3 was de koning onder de Audi Quattro's, vooral gechipped, de 120d was fantastic(wat ie is, behalve de toeren) en de M3CS werd door jou een jaar geleden ofzo als Godheid hier binnen gehaald.(edit: nadien blijkt de door jou zo verheerlijkte wagen na inruiling op een andere toch niet de topper te zijn wat je ons continu verkondigde, sommige lezers, including myself soms, hadden dan een gevoel van:laat die hak-op-de-takker maar een end weg lullen, consitentie is hem vreemd LOL :P )

Daar geef ik een beetje tegengas op ja. Dat alles aan de E46 beter, mooier, met meer gevoel en emotie en beleving is gemaakt weten ook wel, raar dat ze ueberhaupt met de E90 zijn begonnen.

Anyway, a car is as good as its driver. :P

RVV

Bericht door RVV » 16 jun 2007, 09:18

Robin M3 LUL ik niet de hemel in. En ik helemaal niet als überauto. Daarintegen is jou 335i gebeuren zo doorspekt met calimero emoties dat ik of bijna ga afvragen of het iets persoonlijks is. Het gaat over auto's hoor dus schei een keer uit met het op de man spelen. Het is gvd geen gummen hiero.

Plaats reactie