Robin schreef:LOL ik was al aan 't zoeken naar de standaard 335i die bij die M3 E46 weg rijdt, dat scheelt idd een wagenlengte(in 't voordeel van de 335i dus)
IRL is de 335i in alles gewoon de snellere wagen, met gemak. Da's 't koppel. Ik denk dat Sander z'n 335i nog moet worden ingereden oid want ik lul niet(zie 't draadje van m'n proefrit in de Z4M). Een hels kabaal van de M3 uitlaat geeft de M3 subjectief 't gevoel in de snellere auto te zitten, wat niet zo is. En wat ik WEL DACHT voordat ik in die Z4M stapte. Rare gewaarwording was dat. Ik schakel voluit tegen de 7000rpm en voila.
Robin,
Ik denk dat de prestaties van de E46 M3 en de 335i nagenoeg gelijk zullen zijn. Dat kan je zien als een pluspunt voor de M3, dat een wagen met 7 jaar oude techniek een wagen bij kan houden die momenteel één van de paradepaardjes is van BMW op het gebied van techniek. Of je kunt het zien als een pluspunt voor de 335i, een auto die met alle gemak en in alle rust ff een E46 M3 bijhoudt.
Als ik met de 335i rijd, weet ik natuurlijk dondersgoed dat ik met een bloedje-snelle wagen onderweg ben. Sneller dan mijn Alpina, evensnel als een E46 M3. Feit is wel dat je dat pas in de gaten hebt als je óf een dragrace houdt, of je kilometerteller heel scherp in de gaten houdt.
Feit is wel dat mijn Alpina meer thrills geeft, luider uitlaat geluid, stukje lichter, harder afgeveerd en voorzien van een sper. Hierdoor lijkt het al snel of je echt knalhard gaat met dat ding als je een beetje je best doet. Hoogstwaarschijnlijk zou ik met de 335i met twee vingers in mijn neus makkelijk kunnen volgen, en nadat ik zorgvuldig in de spiegel gekeken heb er voorbij kunnen klappen. Maar je merkt het gewoon allemaal niet zo, ZEKER met een automaat. Het is werkelijk gewoon een kwestie van het gas vol intrappen, mijn favoriete nummer van Dire Straits opzetten, een beetje om je heen kijken, even een beetje aan je linkerbal krabbelen, en in alle rust en stilte de begrenzer in glijden.
De BMW E92 335i is werkelijk een FANTASTISCHE wagen, hij outrunned de ex. E39 525i M-tech 2 op elk vlak. En momenteel waarschijnlijk alle wagens van BMW en de concurrenten die met het zelfde doel gebouwd zijn. Maar het is en blijft een comfortabele cruiser die zich toevallig bizar fijn laat sturen, wat voor mij juist precies de reden is geweest om hem aan te schaffen. Ik ga hier geen sportwagen van proberen te maken, want dat word ie simpelweg nooit.
Als ik even een grof stukkie wil sturen pak ik de Alpina, of als de keuze zou bestaan, de E46 M3.
Er zijn inmiddels een boel filmpjes op het net waarin de ene keer de E46 M3 de snellere is, en de andere maal de 335i. Voor mij staan ze qua acceleratie gelijk. De E46 doet het met spinnende wielen, een jankende motor en een hels kabaal, de 335i met een ongelooflijk staaltje technologie en in alle rust en harmonie, zonder een enkel zweetdruppeltje, keer op keer op keer ... en als het moet nog twintig keer.
Thumbs op voor beide wagens, elk op hun eigen manier waanzinnig gaaf.