E30 325e (ETA) 2.7

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

E30 325e (ETA) 2.7

Bericht door Nero_Serpente » 28 feb 2006, 18:14

Me'n nieuwe aanwinst sinds een aantal weken. Zit wel wat werk aan, maar daar ben ik inmiddels druk mee bezig...

ben Peter, ben een jaar ouder als me'n auto, kom uit Hoogeveen, en ben oprichter van de HRS... www.hoogeveenracingscene.nl en www.bmwsociety.nl

[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl//images/nerobmw/0086.JPG[/img]
BMW 325 ETA 2.7 bj 1984, type1 dus met de chromen bumpers.

Exterieur:
Blauwmetallic van kleur, en als de zon er op staat zit er een paarsgroenachtige gloed overheen.
Donkere hella koplampen
M-Tech 1 uitgevoert.
17" Enzo H velgen met 215/40/17 banden, maar dat varieert nog wel is... ;)
Booskijkers in carresoriekleur
Inpro Rood/Witte heldere achterlichten

Interieur:
Recaro sportinterieur volledig creme kleurig leder.
Bolide Sportstuur (moet nog een origineel M-tech stuur in)
M-Tech 2 pookknop
M-Tech 2 binnenspiegel met verlichting
E30 M3 lederen handremcover
E30 M3 lederen pookhoes
Hoofdsteunen achter

Motorisch/onderstel:
Tenzo-R open luchtfilter
6cm verlaagd met Monroe schokbrekers en Eibach veren
25% sper

Verder alle opties behalve airco en cruisecontrol. Dus elec. ramen, spiegels, stuurbekrachtiging, abs, elec schuifdak, boordcomputer etc. etc.

[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl//images/nerobmw/0087.JPG[/img]

Toekomstplannen? Veel... :lol:
Keep you updated! :D
Laatst gewijzigd door Nero_Serpente op 08 mei 2006, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 feb 2006, 18:17

Wel een aardig ding, kleuren zijn persoonlijk.. :)

Maareh, nog wel ff die andere kop scoren natuurlijk!

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 28 feb 2006, 18:51

Thnx Rody! Die kop komt nog wel, maar zit ook te twijfelen tussen een paar andere blokken..... moet ff afwachten wat meer loont en wat in verhouding dus beter is.... maar eerst komt dat toch niet. Blokkie doet het nog prima...

Trouwens wel al wat aan het hobbyen geweest...
Nieuwe remmerij achter... (schijven, klauwen en blokken)
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0014.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0020.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0021.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0022.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0024.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0025.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0026.jpg[/img]

Remt weer top nu. Nu voor nog ff een setje goede remmen...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 feb 2006, 19:08

Ziet er netjes uit hoor, zoveel werk heb ik nooit in mijn e30's gestoken, hooguit een differentieeltje wisselen... een keer of 5 :D

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 28 feb 2006, 19:45

prima auto.

hoe rijd dat eigenlijk zo'n 2,7 motor? eigenlijk is hij een fractie sneller als een 320i. of heb ik dat mis?

en is hij echt zo zuinig?

wat voor kop wou je er eigenlijk opzetten dan? en hoeveel vermogen winst geeft dat?

hehe, wat een vragen allemaal :)

gr. rudolf

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 feb 2006, 21:08

Kop van een 325i erop met nog wat aanpassingen en je gaat van 130 terug naar dikke 170pk dacht ik, misschien wel 180.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 01 mar 2006, 12:01

Rudolf Nieuwe Weme schreef:prima auto.

hoe rijd dat eigenlijk zo'n 2,7 motor? eigenlijk is hij een fractie sneller als een 320i. of heb ik dat mis?

en is hij echt zo zuinig?

wat voor kop wou je er eigenlijk opzetten dan? en hoeveel vermogen winst geeft dat?

hehe, wat een vragen allemaal :)

gr. rudolf
Rijdt prima, lekker relaxt en met bakken koppel... is sneller als een 320i in ieder geval. Maar kan niet zo ver in toeren, dat is wel jammer (of niet, die zuinigheid vind ik eigenlijk ook wel lekker)
Mischien een andere kop zoals Knot zegt, maar daar komt nog wel meer bij kijken dan alleen een kop. En die van een 325i past zowiezo niet op dit blok. Moet dan kijken naar een 320 of 323i kop. Maar ik denk dat een ander blok (535i) of E36 Vanos blok met 192pk ook wel leuke keuzen kunnen zijn. 8) Maar eerst toch niet.
Knot schreef:Kop van een 325i erop met nog wat aanpassingen en je gaat van 130 terug naar dikke 170pk dacht ik, misschien wel 180.
Met alleen een kop ben je er nog niet... en als je het goed doet kom je ruim op de 180pk, monteer je dan nog een paar andere nokkenassen, chip., spaghettispruitstuk enzovoorts dan moet 200pk wel haalbaar zijn.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 mar 2006, 12:09

Ken nog niemand die dit gedaan heeft, dus leef je uit zeg ik :)

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 01 mar 2006, 13:50

Knot schreef:Ken nog niemand die dit gedaan heeft, dus leef je uit zeg ik :)
In duitsland rijden er meerder rond en in Nederland volgens mij ook wel. Zowiezo een aantal op de bmwdriversclub...

Ik denk persoonlijk dat ik beter kan kijken naar een 211pk sterke E34 535 motor en de hele mikmak. :wink:
Of de 192pk E36 motor, vanos of zonder vanos.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mar 2006, 14:17

Of e28 535 ;)

De 2,5 liter 24v is ook lekker, vooral met Vanos.

De getunede 2.7 liter ETA waarmee Jordy en ik ooit reden, die was echt heel snel. Dik koppel onderin maar ook dik 200 pk.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 01 mar 2006, 18:03

Dennis Cavallino schreef:Of e28 535 ;)

De 2,5 liter 24v is ook lekker, vooral met Vanos.

De getunede 2.7 liter ETA waarmee Jordy en ik ooit reden, die was echt heel snel. Dik koppel onderin maar ook dik 200 pk.
E28 535 blok kan ook nog idd 8)
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik denk dat je in verhouding net zoveel kwijt bent voor een ander blok dan dat ik dit blok moet gaan aanpassen... en met zo'n 535 of 325 Vanos blok kun je nog verder natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 02 mar 2006, 20:12

Nieuwe goodie...
[img:600:450]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0031.jpg[/img]
veerpootbrugje voor voor...

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 10 mar 2006, 13:01

Weer een update. Binnenkort binnen!
[img:450:338]http://www.quality-bmw.com/image/Lighti ... hts_01.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 mar 2006, 13:14

Veerpootbruggen zag ik ook op marktplaats, kost niet zo gek veel en helpt wel volgens mij.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 14 mar 2006, 16:29

Vandaag de achterlichten gemonteert. Vind het super mooi staan. :D

[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0032.JPG[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0033.JPG[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0034.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 mar 2006, 16:32

't Is net een ouwe 5-serie zo.

Tom
Berichten: 22282
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 14 mar 2006, 16:34

hmm ik vind het net xantia achterlichten :?

[img:807:556]http://www.vintageweb.net/ccpa/francais/xantia-1.jpg[/img]

Vond de oude eigenlijk mooier. maar ik hou ook van orgineel ;)

Verder nette auto. Volgens mij komen wij qua merkkeuze aardig overeen telkens (Alfa/Honda/BMW) :D

IfThenElse
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 mar 2006, 21:00
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door IfThenElse » 14 mar 2006, 17:07

Wow, wat een verschil maakt een stel mooie achterlichten toch! :shock:

Staat echt netjes!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2006, 18:15

Lijkt inderdaad een beetje op een oude 5-boot zo. Dan moet er ook echt zo'n 3.4 liter in Peter!

<plant vast wat geldbonsaipitten in een het bakje met Peter-label erop>

Paul

Bericht door Paul » 14 mar 2006, 22:28

nee geen 3.5 in een E30 lepelen.. gewoon een M50 erin.. of als je nog wat geld over hebt een S50... :D

3.5 verneukt een E30... + de 3.5 is een koppelmotor, zou daar liever een M50 in hebben dan..

Hoe dan ook leuk apparaat!! en idd door die achterlichten lijkt het net een E28

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2006, 09:58

Koppel? Je bedoelt het gebrek daaraan? :lol:
Onder de 4000rpm doet ie in een E34 niks. In E28 voelt t iets sneller, maar niet veul. Dat blok heeft gewoon een licht koetsje nodig, E30 lijkt me ideaal. Lekker goedkope ombouw ook.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 16 mar 2006, 18:59

thnx kerels! 3.5 klinkt wel interessant idd :P

Weer een kleine update. Gister eindelijk de mistlampen gemonteert die ik er nog bij had. Mistte alleen de afwerklijstjes rondom, maar die heb ik gevonden :) Dus ze zitten er in. Beter als die loze gaten, en het smoelt een stuk agressiever. :)
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0036.jpg[/img]

En de gehele bodem vandaag getectyleert! Was een beste klus maar het resultaat mag er zijn. op naar de volgende 22 jaar :P

[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0037.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0038.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0039.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0040.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0041.jpg[/img]
[img:640:480]http://www.bmwsociety.nl/images/nerobmw/0042.jpg[/img]

Bastiaan Olij
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mar 2006, 11:02
Locatie: Hoofddorp

Bericht door Bastiaan Olij » 18 mar 2006, 23:53

Hey Nero,

Heb ik wat gemist? Waar is de S13?!?, nette BMW man, veel plezier ermee:)

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 19 mar 2006, 00:28

He Peter, best nette auto en zo te horen en te zien aan de filmpjes beleef je er ook veel plezier aan en dat is natuurlijk het belangrijkste, maar ik heb toch een paar vraagjes, kanttekeningen eigenlijk.

Zoals we van je gewend zijn is een auto nooit lang in originele staat in jouw bezit en begin je vrijwel direct met modificeren. Helemaal jou goed recht natuurlijk. Maar er zijn wat dingen die me bij deze auto opvallen. Ik zie meteen een veerpootbrug komen, nieuwe achterlichten en mistlampen voor. Maar dan zien we ook ineens wat detailfoto’s verschijnen en dan vallen me toch wat dingen op. Een voorbumper helemaal vol met steenslag en schaafplekken. Behoorlijk rotte en aangetaste wielkastranden. En ook behoorlijk bruin (roest dus) wordende dorpelranden. Het tectyleren is natuurlijk helemaal top voor het behoud van de auto.

Leg jij jouw prioriteiten wel goed? Je kunt wel allemaal mooie modificaties aan de auto hangen, maar als de basis niet mooi is, kan het nooit wat worden natuurlijk. Een aap met een gouden horloge blijft een aap.

Of gaan die genoemde punten ook snel aangepakt worden in de toekomst? Of interpreteer ik de foto’s volledig verkeerd, dat kan ook natuurlijk.

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 19 mar 2006, 19:19

Bastiaan Olij schreef:Hey Nero,

Heb ik wat gemist? Waar is de S13?!?, nette BMW man, veel plezier ermee:)
thnx! S13 is al een tijd geleden opgehaalt door dhr Vlasblom :wink:
Jeroen Watermulder schreef:He Peter, best nette auto en zo te horen en te zien aan de filmpjes beleef je er ook veel plezier aan en dat is natuurlijk het belangrijkste, maar ik heb toch een paar vraagjes, kanttekeningen eigenlijk.

Zoals we van je gewend zijn is een auto nooit lang in originele staat in jouw bezit en begin je vrijwel direct met modificeren. Helemaal jou goed recht natuurlijk. Maar er zijn wat dingen die me bij deze auto opvallen. Ik zie meteen een veerpootbrug komen, nieuwe achterlichten en mistlampen voor. Maar dan zien we ook ineens wat detailfoto’s verschijnen en dan vallen me toch wat dingen op. Een voorbumper helemaal vol met steenslag en schaafplekken. Behoorlijk rotte en aangetaste wielkastranden. En ook behoorlijk bruin (roest dus) wordende dorpelranden. Het tectyleren is natuurlijk helemaal top voor het behoud van de auto.

Leg jij jouw prioriteiten wel goed? Je kunt wel allemaal mooie modificaties aan de auto hangen, maar als de basis niet mooi is, kan het nooit wat worden natuurlijk. Een aap met een gouden horloge blijft een aap.

Of gaan die genoemde punten ook snel aangepakt worden in de toekomst? Of interpreteer ik de foto’s volledig verkeerd, dat kan ook natuurlijk.
Hey Jeroen,
dat kan kloppen idd. Maar daar word aan gewerkt. Breng de auto waarschijnlijk deze week naar de spuiter en daarna gaat ie naar een bedrijf die alle steenslag/krasjes en deukjes gaan weghalen. (spotrepair) en heb al een andere achterbumper bestelt (nieuw, zaterdag binnen) en de wielkastranden is gewoon oppervlakte roest (te brede velgen bij de vorige eigenaar) en de dorpels is ook gewoon oppervlakte roest, want rot is die absoluut niet! :D Word allemaal nog aan gewerkt, en gaat dus helemaal goed komen! 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten