Grmbl dacht ik, dat is natuurlijk een dode accu. En ik zag mijn lichtschakelaar aan staan

Motorkap zat dicht, kofferbak zat dicht. Marijke was zo slim om de rechter portier te openen, want die gaat nooit echt uit zichzelf dicht op de vergrendeling. En verdomd. Die opende, dus motorkap open. Deuren kreeg ik ook van binnenuit niet open!
Toen de eerste de beste auto aangehouden.. een dikke E46 M3! Altijd goed

Die jongen stelde zich netjes voor, had zowaar ongebruikte startkabels bij zich en even aangesloten op de + (zit geen accu voorin de auto) en de motor als min. Vanaf de rechter kant gestart.
Die jongen had een mooie opmerkingen: Ja, we horen elkaar te helpen als we samen leven.
Klonk best filosofisch en hij doelde denk ik een beetje op het feit dat hij donker getind was en ik blank ofzo.
Hij zei ook: het is dat je een BMW hebt, anders was ik doorgereden

Toen keek ie onder de kap. 'Zo een 3 en halve liter!'
Even vriendelijke bedankt voor de spontane hulp en toen kon ik via de rechter kant klauteren naar de bestuurders kant. Na een kleine honderd meter konden de deuren pas weer open.
De auto is nu dus volledig gereset. Klinkt misschien gek, maar Marijke en ik hadden het gevoel dat de auto anders, vooral soepeler, reed. Kan dat??