Rico een mooi alternatief voor de CS
- Michel P
Rico een mooi alternatief voor de CS
Rico,
Er staat een mooie auto bij de Beier voor je klaar, een Z4 M coupe, in titansilver. Onopvallend, en scherp geprijst, met de heerlijk 343pk motor.
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=555
Wat een afschrijving, ding is nieuw 90k.
Michel
Er staat een mooie auto bij de Beier voor je klaar, een Z4 M coupe, in titansilver. Onopvallend, en scherp geprijst, met de heerlijk 343pk motor.
Michel
- RVV
- Michel P
- Joop
Re: Rico een mooi alternatief voor de CS
22 mille afschrijving in 6 maandMichel Pol schreef:Rico,
Michel

Wel een heel mooi alternatief voor de M3 (CS); alleen niet praktisch voor meer dan 2 personen.

- Michel P
Dit is de nieuwe auto van Rico, E91 M3!!!
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini1L.jpg[/img]
[img:800:533]http://images7.worldcarfans.com/spyphot ... mini1L.jpg[/img]
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
Michel ik ben niet zo'n touring man, sluit niet uit dat er ooit nog 1 komt, maar dan zeker geen M3, want dat vind ik combinatie die slaat als een tang op een varken.
En je ziet wat zo'n M coupe afschrijft hé... binnen een dik half jaar 22K, zo'n nieuwe M3 gaat precies hetzelfde doen.
Ik ga echt niet mee in dit soort feestjes.
Ik vind 10K afschrijving voor dit soort auto's per jaar acceptabel, gekker moet het niet worden.
En je ziet wat zo'n M coupe afschrijft hé... binnen een dik half jaar 22K, zo'n nieuwe M3 gaat precies hetzelfde doen.
Ik ga echt niet mee in dit soort feestjes.
Ik vind 10K afschrijving voor dit soort auto's per jaar acceptabel, gekker moet het niet worden.
- Michel P
Rico het was ook meer als grap bedoeld, die afschrijving op dat speelgoed geeft aan dat e.e.a.overpriced is. Ik geef je daarom ook groot gelijk. Die Z4 M coupe deel mij wel even draaien met de ogen, en dat te bedenken dat de inruilprijs van de Z4 coupe lager ligt dan de verkoopprijs in de showroom. Denk dat er door de vorige eigenaar ca. 30k is afgeschreven in 6 maand.... De Z4 M coupe heeft in mijn ogen ook een veels te hogen nieuwprijs. Ook de gewone Z4 coupe is zwaar aan de prijs. Ik heb ze ook nog amper in het wild zien rijden.
Hou de prijzen in de gaten, want over 2 jaar heb ik wellicht wel interesse.
Michel
Hou de prijzen in de gaten, want over 2 jaar heb ik wellicht wel interesse.
Michel
- GTRene
Afschrijvingen gaan altijd erg hard, destijds bv een M5 die bijna 250.000,-gulden koste kon je een jaar later soms voor 150.000,-gulden kopen, dat is serieus geld.
Ik neem altijd de volgende handleiding, het eerste jaar betaald de ander de BPM of de BTW en soms is het beide qua afschrijving.
Dus altijd beter een auto waar die eerste klap vanaf is, tevens zijn dan vaak de nukken eruit, want zelfs met nwe auto's heb je vaak kleine storingen die behoorlijk kunnen iriteren want je moet weer langs de garage e.d.
Dus voor mij inprincipe nooit een nwe of ik moet wel zo ongeloofelijk rijk worden, maar dan nog vind ik het weg gegooid geld.
Ik neem altijd de volgende handleiding, het eerste jaar betaald de ander de BPM of de BTW en soms is het beide qua afschrijving.
Dus altijd beter een auto waar die eerste klap vanaf is, tevens zijn dan vaak de nukken eruit, want zelfs met nwe auto's heb je vaak kleine storingen die behoorlijk kunnen iriteren want je moet weer langs de garage e.d.
Dus voor mij inprincipe nooit een nwe of ik moet wel zo ongeloofelijk rijk worden, maar dan nog vind ik het weg gegooid geld.
- RVV
Klopt, BMW M is een naam die je ook betaald. Maar soms denk je dat ze qua restwaarde compleet de weg kwijt zijn.
Vooral omdat ze nog zo goed van kwaliteit blijven. Die touring van bv is nog maar 13K waard, mischien 14K... maar gewoon nog in uitstekende staat, 6 jaar oud, maar kon ook maar 3 jaar oud zijn. Auto heeft bijna 60000 euro nieuw gekost (ik kocht hem 2e hands voor 37000 euro).
M5'en die in 1 jaar 50K afschrijven
Ik had indertijd gewoon mazzel met de M3, nieuw en ook flink afgeschreven, maar met deze wetenschap zal ik never nooit een nieuwe BMW M kopen.
Ook al ben ik een groot fan van BMW M.
Doorrijden totdat ze uit elkaar flikkeren is het slimst
Vooral omdat ze nog zo goed van kwaliteit blijven. Die touring van bv is nog maar 13K waard, mischien 14K... maar gewoon nog in uitstekende staat, 6 jaar oud, maar kon ook maar 3 jaar oud zijn. Auto heeft bijna 60000 euro nieuw gekost (ik kocht hem 2e hands voor 37000 euro).
M5'en die in 1 jaar 50K afschrijven

Ik had indertijd gewoon mazzel met de M3, nieuw en ook flink afgeschreven, maar met deze wetenschap zal ik never nooit een nieuwe BMW M kopen.
Ook al ben ik een groot fan van BMW M.
Doorrijden totdat ze uit elkaar flikkeren is het slimst

- Michel P
- RVV
En ook logisch gezien de prijsstijging van de e92 M3 die is opgeschoven naar 100000 euro. Met wat toeters en bellen ban je daar 110000 120000 voor kwijt.
BMW heeft daardoor weer een gat aan de onderzijde.
De grote vraag is of BMW gaat komen met een M1 ?
In theorie zal die auto al op de plank liggen, maar als BMW ook gaat komen met een 135Ti coupe. Die 306pk zal hebben. Een 335i is al net zo snel als een 343pk M3 zoniet sneller.
Dat zou beteken dat een 135Ti minstens net zo snel zou zijn als een M1 variant die een 6 in lijn atmo zal hebben met ongeveer 350pk.
En als je een chip in die 135ti gooit blaast ie een M1 aan alle kanten weg. Dit is niet logisch. En ook slecht te verkopen aan M1 klanten.
135ti met chip, sper en intrax veegt een M1 in alle hoeken de kamer aan. Dat doet een 130i dre edtion nu al met een e46 m3 (even zwart wit gezien)
Ik denk dat een M1, tenminste het uitkomen ervan heel erg sterk zal afhangen van de verkoopresultaten van de E92 M3. Als die laatste zo goed zijn dat BMW nauwelijks de productievraag aan kan, dan zullen ze echt geen M1 uitbrengen. Het Kost BMW namelijk netzo veel geld om een E92 M3 te maken dan een M1. De auto's delen 60% van hun auto DNA. Dan kiezen ze voor de moneymaker de e92 M3.
Voor het klootjesvolk is er wel een 135Ti.
Ben heel erg benieuwd welke kant het straks allemaal opgaat met de 1 serie varianten.
In ieder geval staat een 1 serie coupe variant voor de toekomst op het lijstje. Ik heb tientallen auto's de reveu laten passeren om de M3 op te volgen, en ik kan er geen 1 bedenken, behalve dan de 1 serie coupe.
Kijk erg uit naar deze auto.
BMW heeft daardoor weer een gat aan de onderzijde.
De grote vraag is of BMW gaat komen met een M1 ?
In theorie zal die auto al op de plank liggen, maar als BMW ook gaat komen met een 135Ti coupe. Die 306pk zal hebben. Een 335i is al net zo snel als een 343pk M3 zoniet sneller.
Dat zou beteken dat een 135Ti minstens net zo snel zou zijn als een M1 variant die een 6 in lijn atmo zal hebben met ongeveer 350pk.
En als je een chip in die 135ti gooit blaast ie een M1 aan alle kanten weg. Dit is niet logisch. En ook slecht te verkopen aan M1 klanten.
135ti met chip, sper en intrax veegt een M1 in alle hoeken de kamer aan. Dat doet een 130i dre edtion nu al met een e46 m3 (even zwart wit gezien)
Ik denk dat een M1, tenminste het uitkomen ervan heel erg sterk zal afhangen van de verkoopresultaten van de E92 M3. Als die laatste zo goed zijn dat BMW nauwelijks de productievraag aan kan, dan zullen ze echt geen M1 uitbrengen. Het Kost BMW namelijk netzo veel geld om een E92 M3 te maken dan een M1. De auto's delen 60% van hun auto DNA. Dan kiezen ze voor de moneymaker de e92 M3.
Voor het klootjesvolk is er wel een 135Ti.
Ben heel erg benieuwd welke kant het straks allemaal opgaat met de 1 serie varianten.
In ieder geval staat een 1 serie coupe variant voor de toekomst op het lijstje. Ik heb tientallen auto's de reveu laten passeren om de M3 op te volgen, en ik kan er geen 1 bedenken, behalve dan de 1 serie coupe.
Kijk erg uit naar deze auto.
-
Even voor de duidelijkheid: de M3 ging toch in de verkoop omdat ie te opvallend is?Rico v Velzen schreef:Sander ik heb een M1 nog niet serieus overwogen.
Een M1 gaat minimaal 75K kaal kosten. 10K voor toeters en bellen, zoals 19 inch, leerpaketje, metallic je kent het wel.
Dat ben ik ook niet van plan.
Een M1 zal niet heel anders klinken en er ook vast heel wat sportiever uitzien dan de undercover-rolschaats van Dre.
Oftewel: 135i coupe/130i hatch of een 330i/335i zijn dan toch de enige opties?
Ik zou zelf gewoon een 330i/335i HE Touring/Sedan (zakelijk) halen en je ex 130i als privé-speelgoedje erbij. Lijkt me de handigste combinatie.
- GTRene
gewoon ff rustig inhouden, en als er een goede demo of pas ingeruilde terug komt met de dikke afschrijving dan toeslaan? helaas heb je dan wel weer weinig te zeggen over kleur e.d. maar je houd wel heel wat knaken in je pocket...een nwe is gewoon net iets teveel afschrijven.Rico v Velzen schreef:Sander ik heb een M1 nog niet serieus overwogen.
Een M1 gaat minimaal 75K kaal kosten. 10K voor toeters en bellen, zoals 19 inch, leerpaketje, metallic je kent het wel.
Dat ben ik ook niet van plan.
Zo heb ik 3 jaargeleden een superkoopje cash betaald een Opel Speedster Turbo, van een paar maand oud voor een super cash prijs, ff in gereden maar niet helemaal wat ik evrwacht had en weer doorverkocht en volgens mij zo'n 2.000,-euri ook nog op verdient, omdat ik hem voor een superprijs had, kreeg ook maar 1 koper...maar das genoeg

En zo kan het ook gaan met zo'n snelle 1 serie...maarja als ie bevalt natuurlijk houden, immers goedkoop heb je hem dan al dus jou afschrijving valt daarna weer wat mee.