Vanochtend vroeg 6.00 stipt vertrokken met een 535 d, naar Flughaven Münster / Osnabrück. Dat begon al goed. Man wat blaast die bak, werkelijk onvoorstelbaat op tussensprintjes, met een soupplesse wat een gemak, waat een oorverdovende stilte. Grandioos goed rijdend.
Hup het vliegtuig in, een good old Fokker F 100, 50 min, hupakee; München here we are. Vliegt mooi dat ding, maar dat even terzijde.
Nou toen begon het. Opgehaald door nette Leute von BMW M, wilt u maar even instappen( Harrie fahr den wagen mal vor), de keus is aan U; 335i coupe, M5, 730d lange versie. Der Quall der Wahl, dat zeggen ze daar zo mooi, en zo was het ook. Met 10 man een keuze maken, was snel bekeken. M5 vol, 335i vol, dus Romo maar in de 730d lange versie. Doe eens gek dacht ik nog. Het was daar `s ochtens al 25 graden, dus de airco achterin, met de stoel in de "lig maar languit positie" deed wonderen natuurlijk. Wie lange fahren? 20 min was het antwoord, dus met gezwinde spoed ( 200+ KM/H) richting Garching ( ab ins Presidium zullen we maar zeggen).
Austeigen bitte, ja dat hoeft ie echt geen 2 keer te zeggen natuurlijk, mijn b.k viel open

Erst mal Frühstück, kwam als geroepen, niet te lang natuurlijk, we werden al wat onrustig. Film gekeken over de ///M geschiedenis, nog een film over de nieuwe M3. Leuk maar toe nou hup verder.
Onthulling van een met wit laken bedekte witte M3. SUPER natuurlijk. Ja nehmen Sie mal Platz..................aber natürlich herr Oberinspector. GVD wat mooi man, zwarte bekleding, helemaal af. Wit is uiteraard niet mijn kleur, maar wat is het een bruut ding. Probieren Sie den Motor auch mal; hupakee starten dat ding..................

Stationair, fluisterstil, ongelofelijk goed. En ik heb er wel 10 horen lopen, super zacht. Vervolgens nog interieur kunnen bekijken, kleuren leder, lijsten, ook nog individuall mogelijkheden, sprakeloos mooi.
Toen naar buiten om naar het M museum te gaan. Staat er een M3 buiten, Silverstone, Fox red interieur, met iets meer dan normaal getinte ruiten................totaly in

Nog even de oer M1 bekeken, wat oude 7 series die van Karl lagerveld waren geweest en door BMW terug gekocht zijn, omdat ze zo speciaal zijn. Warum den dass? Blijkt dat er achterin de portieren een tissue houder gemonteerd is, beide kanten uiteraard, Herr Lagerfeld hatte immer ein Schnupfen

Meine Hern; Lunch time, nou even de maag wat overwerk bezorgd ( rest volgt nog). Even nog wat rondgelopen om de laatste indrukken op te doen. Opvallend; continu testwerk met rijdende/stationair lopende M3 en, overal laptops erachter. Vervolgens even wat mensen aangesproken over de nieuwe bak, ja hij begreep er niets van ( lees, hij kan/mag niets zeggen). Ik heb ze in elk geval gezien de SMG/DSG bak, waarbij door BMW mensen in het midden wordt gelaten wat het gaat worden, ze houden nadrukkelijk alle opties open. Duidelijk is wel ( dat mochten ze wel vertellen) dat de release datum op 15-09-2007 staat. ( noteer die dus maar in je agenda)
Vervolgens heb ik nog een nieuwtje over de gaten in de motorkap. Er zijn her en der wat verschillende meningen op fora waarvoor ze nu zijn. Hier volgt het antwoord. Het gat rechts op de motor kap is lauter optisch en a- funtioneel, de onderkant is gewoon dicht met plastic. Het linker gat is wel degelijk functioneel, zuigt extra lucht naar de motor. Dit is een aanvullende maatregel, het bleek dat bij hoge RPM er niet voldoende druk opgebouwd kon worden. Dat is met dit foefje opgelost. Bij 8400RPM heeft ie maar liefst 400 L lucht per minuut nodig.
Als laatste nog een sight see tour door München, langs de markante 4 cilinder hoofdvestiging van BMW waar enorm wordt gebouwd. Richting vliegveld. Richting FMO, 535d flink op de staart trappend naar huis.
Al met al een onvergetelijke dag met mega indrukken, waarbij alles gezien kon worden, wel uitzonderlijk zo ver voor de release datum( werd ook door BMW mensen aangegeven), niet dat ik dat erg vond, integendeel, het was GEWELDIG.
Hoop een beetje van mijn enthousiasme te kunnen weergeven in bovenstaande verhaal, ik geniet nog even na....................................