Dagje BMW ///M in Garching ( in de nieuwe M3 gezeten)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Dagje BMW ///M in Garching ( in de nieuwe M3 gezeten)

Bericht door romo » 23 mei 2007, 20:15

Zoals beloofd een verslag van een zeer enerverend dagje BMW ///M te Garching ( Het ///Mekka van BMW ///M) nabij München. Uiteraard om de E92 M3 IRL te aanschouwen.

Vanochtend vroeg 6.00 stipt vertrokken met een 535 d, naar Flughaven Münster / Osnabrück. Dat begon al goed. Man wat blaast die bak, werkelijk onvoorstelbaat op tussensprintjes, met een soupplesse wat een gemak, waat een oorverdovende stilte. Grandioos goed rijdend.
Hup het vliegtuig in, een good old Fokker F 100, 50 min, hupakee; München here we are. Vliegt mooi dat ding, maar dat even terzijde.
Nou toen begon het. Opgehaald door nette Leute von BMW M, wilt u maar even instappen( Harrie fahr den wagen mal vor), de keus is aan U; 335i coupe, M5, 730d lange versie. Der Quall der Wahl, dat zeggen ze daar zo mooi, en zo was het ook. Met 10 man een keuze maken, was snel bekeken. M5 vol, 335i vol, dus Romo maar in de 730d lange versie. Doe eens gek dacht ik nog. Het was daar `s ochtens al 25 graden, dus de airco achterin, met de stoel in de "lig maar languit positie" deed wonderen natuurlijk. Wie lange fahren? 20 min was het antwoord, dus met gezwinde spoed ( 200+ KM/H) richting Garching ( ab ins Presidium zullen we maar zeggen).
Austeigen bitte, ja dat hoeft ie echt geen 2 keer te zeggen natuurlijk, mijn b.k viel open :shock: , zoveel ///M en heb je van je leven niet gezien, krijg je ook nooit meer te zien. Het ging werkelijk af en aan, in alle soorten en maten. Aan de lopende band M5, M6, Z4M en........de nieuwe M3. Niet 1, niet 2 , niet 3, wel 20 heb ik er gezien, met draaiende motor, met de nieuwe SMG/DSG bak, verschillende kleuren waaronder zwart, Silverstone, Space gray, Wit, geen rode overigens. Gelijk een vriendelijke doch dringende mededeling dat fotograferen niet bepaald op prijs zou worden gesteld.
Erst mal Frühstück, kwam als geroepen, niet te lang natuurlijk, we werden al wat onrustig. Film gekeken over de ///M geschiedenis, nog een film over de nieuwe M3. Leuk maar toe nou hup verder.
Onthulling van een met wit laken bedekte witte M3. SUPER natuurlijk. Ja nehmen Sie mal Platz..................aber natürlich herr Oberinspector. GVD wat mooi man, zwarte bekleding, helemaal af. Wit is uiteraard niet mijn kleur, maar wat is het een bruut ding. Probieren Sie den Motor auch mal; hupakee starten dat ding.................. :shock: :shock: wat een geluid, kippenvel, niet zo scherp als de huidige, wat donkerder, fenomenaal.........toen nog een ander er in, trapt ie hem meteen naar 6 K RPM, de gehele zaal kreeg een hartverzakking kan ik jullie verzekeren, wat een sound. Zegt die BMW man, so das Auto ist kaput, wer möchte Kaufen? :lol:
Stationair, fluisterstil, ongelofelijk goed. En ik heb er wel 10 horen lopen, super zacht. Vervolgens nog interieur kunnen bekijken, kleuren leder, lijsten, ook nog individuall mogelijkheden, sprakeloos mooi.
Toen naar buiten om naar het M museum te gaan. Staat er een M3 buiten, Silverstone, Fox red interieur, met iets meer dan normaal getinte ruiten................totaly in :shock: ; dit is hem, zo moet ie worden, geen wit, geen zwart, geen rood, geen Interlagos, nee doe mij maar Silverstone, wat een superkleur op deze auto. Donkerder dan TiAG, met een blauwe vlaag er over, met de Fox red leder (lijkt heel erg op Terra van de sedan); beter kan niet.
Nog even de oer M1 bekeken, wat oude 7 series die van Karl lagerveld waren geweest en door BMW terug gekocht zijn, omdat ze zo speciaal zijn. Warum den dass? Blijkt dat er achterin de portieren een tissue houder gemonteerd is, beide kanten uiteraard, Herr Lagerfeld hatte immer ein Schnupfen :lol:
Meine Hern; Lunch time, nou even de maag wat overwerk bezorgd ( rest volgt nog). Even nog wat rondgelopen om de laatste indrukken op te doen. Opvallend; continu testwerk met rijdende/stationair lopende M3 en, overal laptops erachter. Vervolgens even wat mensen aangesproken over de nieuwe bak, ja hij begreep er niets van ( lees, hij kan/mag niets zeggen). Ik heb ze in elk geval gezien de SMG/DSG bak, waarbij door BMW mensen in het midden wordt gelaten wat het gaat worden, ze houden nadrukkelijk alle opties open. Duidelijk is wel ( dat mochten ze wel vertellen) dat de release datum op 15-09-2007 staat. ( noteer die dus maar in je agenda)
Vervolgens heb ik nog een nieuwtje over de gaten in de motorkap. Er zijn her en der wat verschillende meningen op fora waarvoor ze nu zijn. Hier volgt het antwoord. Het gat rechts op de motor kap is lauter optisch en a- funtioneel, de onderkant is gewoon dicht met plastic. Het linker gat is wel degelijk functioneel, zuigt extra lucht naar de motor. Dit is een aanvullende maatregel, het bleek dat bij hoge RPM er niet voldoende druk opgebouwd kon worden. Dat is met dit foefje opgelost. Bij 8400RPM heeft ie maar liefst 400 L lucht per minuut nodig.
Als laatste nog een sight see tour door München, langs de markante 4 cilinder hoofdvestiging van BMW waar enorm wordt gebouwd. Richting vliegveld. Richting FMO, 535d flink op de staart trappend naar huis.
Al met al een onvergetelijke dag met mega indrukken, waarbij alles gezien kon worden, wel uitzonderlijk zo ver voor de release datum( werd ook door BMW mensen aangegeven), niet dat ik dat erg vond, integendeel, het was GEWELDIG.
Hoop een beetje van mijn enthousiasme te kunnen weergeven in bovenstaande verhaal, ik geniet nog even na....................................
Laatst gewijzigd door romo op 23 mei 2007, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 23 mei 2007, 20:24

Mooi verhaal :) Ben benieuwd of de M3 te zijner tijd ook zo'n indruk op mij achterlaat, maar dat zal wel goedkomen :D

frankv

Bericht door frankv » 23 mei 2007, 20:32

super verhaal, waar bestel je zo'n dagje?

frank

Tom

Bericht door Tom » 23 mei 2007, 20:32

Schitterend verslag romo!!!

Moet ontzettend gaaf zijn om zoiets mee te maken.

Maar je gaat er dus één bestellen?

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2007, 20:50

Mazzelkont :twisted:
Leuk verhaal vol mooie indrukken, en nee ben niet jaloers..euhm ok :wink:

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 23 mei 2007, 21:04

zo wil ik mijn dagje ook wel opvullen!
ben zeer benieuwd naar een live exemplaar ervan

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 mei 2007, 21:07

Mooi verhaal :D

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 23 mei 2007, 21:30

Jij bent er klaar voor.... Waar kan ik tekenen???

Haha, wel mooi.

En die andere 9 mensen? Hebben die al besteld?
Jij snapt natuurlijk wel waarom JIJ mee mocht :wink:

Volgende week heb je de verkoper van je dealer op je lip :wink:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 23 mei 2007, 21:30

Mooi verhaal en leuk geschreven :D

Jorrit

Bericht door Jorrit » 23 mei 2007, 21:46

Super mooie dag. Erg gaaf!!!

Overgens af gelopen woensdag ook al een niet gecamofairde nieuwe m3 zien staan in Nurburg. Stond in de werkplaats waar ook de ringtaxi's worden onderhouden.

Joop

Bericht door Joop » 23 mei 2007, 21:53

Mooi verhaal Romo, alleen jammer dat fotograferen in de fabrieken altijd verboden is. :(

Maar we kunnen jouw dus vanaf 15/9 in een Silverstone grijze M3 zien rondrijden?

Overigens waar ging deze trip naar Garching vanuit?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mei 2007, 22:03

Joop schreef:Mooi verhaal Romo, alleen jammer dat fotograferen in de fabrieken altijd verboden is. :(

Maar we kunnen jouw dus vanaf 15/9 in een Silverstone grijze M3 zien rondrijden?

Overigens waar ging deze trip naar Garching vanuit?
Omwille van discretie kan ik niet zeggen hoe ik dit geregeld heb.

De handbak komt uit 15/9. De SMG/DSG op zijn vroegst maart/april 2008.
Ik wil graag met die versie proefrijden.
Opvallend detail wat ik vergeten ben;

1 De koppeling van de nieuwe M3 gaat opvallend gemakkelijk, ergo weinig kracht voor nodig ( als ik dit met mijn eigen vergelijk, waarbij een ferme trap noodzakelijk is)

2 Het pookje is veel korter dan in de E46 M3, ik vind het eigenlijk super goed staan.

Knot

Bericht door Knot » 23 mei 2007, 23:14

Mooi verhaal!

Nog een beetje driftjes neergelegd? ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 23 mei 2007, 23:27

@Romo, hij is dus al besteld ;-)

Mooi verslag, jammer dat je geen foto's hebt, had ik graag willen zien.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 23 mei 2007, 23:29

erg leuk en enthousiast verhaal, Romo gewoon kopen die M3, topding voor wat jij zoekt

RVV

Bericht door RVV » 23 mei 2007, 23:29

PS je bent toch wel zo slim geweest om even informeel te informeren naar een M1 hé :wink: Zo dicht zit je niet vaak bij het vuur :wink:

Joop

Bericht door Joop » 23 mei 2007, 23:31

Michel Pol schreef:@Romo, hij is dus al besteld ;-)

Mooi verslag, jammer dat je geen foto's hebt, had ik graag willen zien.

Michel
Zoiets moet Romo hebben gezien tijdens zijn kijkje in de ///M-Keuken te Garching:

[img:1280:800]http://xs315.xs.to/xs315/07196/M3wall1280px5B15D.jpg[/img]

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 23 mei 2007, 23:46

Topper ! :lol:

romo

Bericht door romo » 24 mei 2007, 07:30

Rico v Velzen schreef:PS je bent toch wel zo slim geweest om even informeel te informeren naar een M1 hé :wink: Zo dicht zit je niet vaak bij het vuur :wink:
Uiteraard gedaan; antwoord; mein Name ist Hase, wir wissen gar nichts :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 mei 2007, 07:49

Stoer verhaal Romo!

Heb je ook delen van het productieprocess gezien? Zo ja, kun je beschrijven hoe ze daar te werk gaan, hoe is de sfeer, ambachtelijkheid? :wink:

romo

Bericht door romo » 24 mei 2007, 07:59

Productie proces mochten we dus NIET zien, wordt echt angstvallig geheim gehouden. Zelfs het loeren naar stilstaande M3 en waarbij continu met laptops de boel getest werd, werd niet echt op prijs gesteld, niet dat we dat niet deden; wo ist hier die Toilette? Nou dan weet je het dus wel :lol: .
Maar indrukken genoeg gekregen, zeer goede sfeer, lijkt wel een familie bedrijf.
Laatst gewijzigd door romo op 24 mei 2007, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 24 mei 2007, 09:50

Leuk verhaal! Klinkt als een leuke en unieke ervaring!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 mei 2007, 10:39

romo schreef:wo ist hier die Toilette?
HAHa LOL. Lijkt me erg gaaf om dat ook eens mee te maken. Unieke ervaring!

romo

Bericht door romo » 26 mei 2007, 21:30

Macboy allert.........................

Dit is dus het interieur voor mij. Ik moet zeggen dat dit akelig dicht bij de
werkelijkheid ligt ( Fox red dus)
Het grijs is hier veel te blauw
Het Bamboo te flets, is echt wat meer geel/beige achtig.
De laatste 2 zien er IRL echt anders uit.

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=63654
Laatst gewijzigd door romo op 26 mei 2007, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein

Bericht door Rein » 26 mei 2007, 21:32

Dat Foxred ziet er goed uit. Goede keus!

Plaats reactie