Ik gelijk stoppen natuurlijk op de vluchtstrook, reed er direct achter. Alarmlichten aan auto uit en naar de sloot. Dit als eerste, inmiddels stopten er meer auto's. De sloot was net te breed om over heen te springen dus m'n goeie broek (net nieuw) en schoenen maar even eraan gewaagd Door de moddersloot gewaad naar de overkant. Alle ramen lagen eruit en het dak was aardig ingedeukt. Zat maar 1 persoon in, een man van een jaar of 55/60. Lag met z'n rug op het dak zeg maar, klem tussen stuurkolom en stoelen. Eerst maar even gekeken of hij bij bewustzijn was of dood. Gelukkig leefde hij. Gevraagd naar z'n naam en dat kwam er met een zacht gemurmel uit. Woonplaats wist hij ook nog, al was hij amper verstaanbaar. Behoorlijk in shock wastie. Contact uitgezet (kon net bij de sleutel) en eerst maar eens een brandblusser geregeld uit een andere auto die gestopt was. Het motorblok rookte nogal en het laatste wat ik wou was dat dat ding in de fik zou vliegen, dat moesten we niet hebben natuurlijk.

De hulpdiensten kwamen al snel (binnen een minuut of 10). Het hele circus rukte uit. Politiewagens, brandweerauto's en ambulances. Wel een man of 30 totaal. Complimenten hoe professioneel ze zoiets aanpakken. Niets overhaast, echt vakwerk. Zelf verhoord door een agente dus mijn kant van het verhaal even verteld. Ze vroeg nog of ik slachtofferhulp nodig had maar daar ben ik een veel te nuchtere Fries voor, niet nodig dus hehe. Ben wel wat gewend qua ongelukken na enkele jaren motorrijden en racen.

Inmiddels was er ook een traumaheli gekomen en nadat ze de man voorzichtig uit de auto hadden weten te wringen is hij per heli weggevlogen. De brandweerspuit ff geleend om de ergste modder van mezelf te spuiten :+ en toen maar naar huus toe. Zelfs op een recht stuk weg kun je een ongeluk krijgen dus, zo zie je maar weer. Toevallig dacht ik gister nog even aan het feit dat het misschien wel nuttig zou zijn om eens een EHBO cursus te doen. Misschien toch maar eens doen, kan handig zijn. Hoop dat 'ie er niets ernstigs aan overhoud.
De meneer heeft in ieder geval stom geluk gehad dat zijn auto niet een halve meter eerder stopte met rollen. Dan was hij op de kop in de sloot beland, waar hij nu net overheen ging. Daar had ik hem never nooit uit kunnen krijgen en was 'tie geheid verdronken.
[IMG:150:113]http://images6.pictiger.com/thumbs/10/e ... 910.th.jpg[/img]