Verstappen terug in de F1?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Verstappen terug in de F1?

Bericht door Wouter81 » 13 mei 2007, 17:29

Jos Verstappen gaat binnenkort testen voor Spyker. Het is de bedoeling dat de Limburger met steun van sponsor Trust tijdens de Grand Prix van België de vrijdagtraining gaat rijden.

Verstappen stapt in Spa mogelijk weer in een Formule 1-bolide.Zowel Spyker-teambaas Michiel Mol als Verstappen bevestigt het nieuws, al is het nog niet definitief rond. Mol is verbaasd wanneer hij wordt geconfronteerd met het gerucht over de test van Verstappen, maar geeft toe dat het klopt. ,,Al heb ik het vanmorgen ook pas voor het eerst gehoord.”

Op de ochtend voor de Grand Prix van Spanje werd Mol gebeld door Michel Perridon, directeur van Trust en sponsor van zowel Verstappen als Spyker F1. ,,Ik vond het meteen een hartstikke leuk idee”, zegt Mol. ,,Dan maken we er in Spa-Francorchamps een Nederlands feestje van. Ik denk dat heel veel Nederlanders het geweldig zouden vinden om Jos te zien rijden.”

Mol ontkent dat hij Verstappen laat rijden om Christijan Albers scherp te krijgen. De vaste couruer van Spyker heeft dit seizoen moeite om zijn Duitse teamgenoot Adrian Sutil bij te benen. ,,Daar heeft het helemaal niet mee te maken”, aldus Mol. Wel bevestigt hij dat Verstappen voor de Grand Prix van België in een van de testsessies buiten de races voor Spyker zal testen. ,,Jos kan natuurlijk niet zo ineens in Spa in die auto stappen.”

Overigens kan Mol nog niet toezeggen dat de test en het optreden in België er daadwerkelijk komen. ,,Je overvalt me er een beetje mee. Het is allemaal vanmorgen pas besproken. Er is nog niks besloten.”

Jos Verstappen is al even verbaasd, maar dan vooral over de consternatie die het bericht teweeggebracht heeft. Verstappen heeft nog niet met Mol over het plan gesproken, maar weet wel van de plannen van Perridon. ,,Michel houdt me op de hoogte.” Verstappen benadrukt dat het om een serieuze test gaat, en niet om een evenement. ,,Misschien wil het team horen wat ik van de auto vind. Het is niet alleen maar een kwestie van een paar rondjes rijden op Spa.”

Verstappen denkt niet dat hij veel moeite heeft om na een afwezigheid van drie jaar weer in een Formule 1-auto te stappen. ,,Dat verleer je niet”, zegt hij stellig. ,,Het is misschien even wennen, maar het remmen, sturen en gasgeven is hetzelfde.” Of hij van mening is dat zijn test bedoeld is om Albers op scherp te zetten. ,,Geen idee, maar dat zou goed voor het team zijn, toch?”
Zou cool zijn!

Die Albers bakt er ook werkelijk helemaal niets van. Laat maar komen, zie Jos veel liever rijden dan CA. 8)

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2007, 17:34

Ach nee toch, houdt het nou nooit op met die vent?!

Passen op zich wel weer mooi bij elkaar, Spyker en Verstappen :wink:

Joy

Bericht door Joy » 13 mei 2007, 17:35

+1. Dat zou dan weer een reden zijn om naar F1 te kijken. Kan me er gewoon echt niet toe zetten er naar te blijven kijken. Vanmorgen Porsche Cup, daarna Superbikes (geweldige race overigens) en toen F1... tv uit. Snap er niks van, vroeger zat ik op het puntje van m'n stoel F1-races te kijken. Laat Jos maar terug komen. Je kan zeggen wat je wil maar hij gaat er in ieder geval altijd vol voor (zie A1-GP).

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 mei 2007, 17:42

Ben geen fan van de mens Verstappen maar geef toe, als hij rijdt is er altijd actie. Of top of een crash maar spectaculair is het altijd. Kun je van Albers niet zeggen.

Ik heb vanmiddag de F1 weer eens bekeken. Viel net als de vorige keren letterlijk in slaap. M'n vriendin moest me weer wakker maken op de bank, lag dus weer te pitten voor de TV. Sjongejonge, wat een saai gedoe. Nee, laat maar komen die Jos. Tenminste weer actie.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 mei 2007, 17:59

F1 was idd weer helemaal niets vandaag.
Ben toch meer een liefhebber van Champcar.

Valt me op dat Albers wel erg veel plaatsen verliest tijdens de start.

Fabian

Bericht door Fabian » 13 mei 2007, 18:02

was er Formule 1 vandaag ja? Echt helemaal gemist....

Wel GP2, Porsche Supercup en de Superbikes gezien. Allemaal goeie actie! 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 mei 2007, 19:19

En das toch knap als je als laatste moet starten. :mrgreen:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 13 mei 2007, 21:26

tis al 1 april geweest toch??

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 mei 2007, 21:39

Opa schreef:
En das toch knap als je als laatste moet starten. :mrgreen:
Helemaal geen plaatsen goed maakt bedoel ik:mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 mei 2007, 21:56

Hoop dat het doorgaat en hoop vooral dat het super starten nog tot het repertoire van Verstappen behoord :D

Pescatore

Bericht door Pescatore » 13 mei 2007, 22:00

partyondude schreef:Hoop dat het doorgaat en hoop vooral dat het super starten nog tot het repertoire van Verstappen behoord :D
Of achteraan starten, 6 plaatsen winnen en die gedurende de race weer kwijtraken nu zo zaligmakend is weet ik niet.. maar in ieder geval is het beter dan het anonieme van Albers. Sutil doet het wel wat beter vind ik.

Bram

Bericht door Bram » 13 mei 2007, 22:06

Klopt ja. Toch denk ik dat Verstappen van een nét iets hoger niveau is dan Albers, of is dat wishfull thinking?

Shakes

Bericht door Shakes » 13 mei 2007, 22:15

Whahahaha Spyker, laat me niet hard lachen. Hoe hard kun je door de mand vallen?

Was jammer dat Hamilton weinig heeft kunnen laten zien. Dude heeft meer talent dan het hele Spyker team en Verstappen bij elkaar. Over het feit dat hij een keer of 50 zo professioneel is heb ik het nog niet eens.............

N.

Bram

Bericht door Bram » 13 mei 2007, 22:20

Sja, maar die is ook opgevoed door Mclaren.

Fantastische coureur inderdaad!

allen

Bericht door allen » 13 mei 2007, 23:45

F1 kan me ook absoluut niet meer boeien. Vanochtend ook weer vermaakt met de Porsche cup en vooral de superbikes erna. Gaaf hoe die gasten mekaar ronde na ronde bestrijden. Driftend de bocht in- en/of uitknallen. Als je daarna naar Sporza overschakeld voor F1 heb je het in 15 minuten gezien.

Jorrit

Bericht door Jorrit » 13 mei 2007, 23:54

Vandaag ook het merendeel van de dag voor de TV gezeten. Maar die berichten over een verstappen test zijn allemaal wel erg overdreven. Mol zei alleen dat hij het ook gelezen had. Maar waar het op neer kwam is dat er VOORDAT hij het onzin bericht gelezen had niks geen plannen had in die richting.

GP2 en de supersport 600 waren toch echt veel betere entertainment om naar te kijken. Ondanks dat er irl niets gaat boven het kijken naar de F1 (op auto en motor sport gebied dan he ;) ) is er op tv geen hol aan. De Renault 2 liter klasse was nog beter

Dutch

Bericht door Dutch » 14 mei 2007, 00:32

BBVW schreef:tis al 1 april geweest toch??
Was ook mijn eerste reactie. :lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 14 mei 2007, 00:35

Barcelona is trouwens altijd saai geweest - voor F1 tenminste. Jammer dat die baan in Spanje ligt, want daardoor zal hij niet zomaar verdwijnen van de kalender.

GP2 laat overigens keer op keer zien hoe F1 zou kunnen zijn als technologie daar niet meer de boventoon voert. Want het kán dus wel, inhalen op Barcelona...

En geef die Glock volgend jaar z'n F1-zitje (terug). Liet vandaag weer zien waarom hij vorig jaar zo'n waardige opponent van Hamilton was.

O, hoe komt 't trouwens dat die Maijer nog meer feitenfouten maakt dan fokking Froukje de Both? Weer een paar keer hartelijk mogen lachen. In de voorbeschouwing, na de beelden van Oostenrijk '76: 'Ja, vroeger konden ze nog zo kort achter elkaar rijden, maar dat komt natuurlijk doordat ze toen meer downforce hadden.' :shock: :lol:

Of na afloop: 'De vorige coureur die erin slaagde in zijn eerste drie WK-races op het podium te eindigen, was Giancarlo Baghetti.' Bim bam... heeft ook een klok horen luiden...

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 14 mei 2007, 11:07

Tis toch belachelijk als Verstappen een paar rondjes gaat rijden in een Spyker? Het zou alleen leuk zijn voor de echte Verstappen fan.
De Spyker verbeteren,dat zal niet lukken in die paar rondjes dat ie dan zou rijden.Als het nu McLaren of Ferrari is,als je daar op de vrijdag een paar rondjes in zou mogen rijden,dat zo nog leuk zijn. Maar Spyker?,de langzaamste auto op de grid? Nee,zou een aanfluiting worden.

Plaats reactie