Audi RS5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Audi RS5

Bericht door Joop » 12 mei 2007, 22:30

Dit wordt volgens de berichten de nieuwe Audi RS5 (lijken mij eerlijk gezegd Photoshops, maar als ie zo wordt: maken maar... 8) ):
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
[img:560:310]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]

Berichtje:
CarMagazine.Co.Uk schreef: The RS5? Already?
Audi is busy prepping three new versions of its new A5 coupe – headlined by this blistering 450bhp RS5 that arrives early next year to take on its new BMW M3 and Mercedes C63 rivals. Like all R models, the topdog A5 has been fully developed by Quattro, Audi’s in-house go-fast engineering team.

As our impressions show, the RS5 will get the full Quattro treatment. The glorious high-revving 4.2-litre V8 that powers the RS4 gets plumbed into the RS5’s nose, complete with two small and highly responsive turbochargers that will take peak power up to the 450bhp. That’s not a great deal more than the S5’s 354bhp, but the RS5 searing pace will come from its phenomenal blower-enhanced torque – expect at least 500lb ft of twist action to plateau across the rev range.

So another low-flying German missile?
You betcha. With its quattro all-paw grip, the RS5 should scrabble to 60mph in four and a half seconds and hit an easy 155mph before the electronics call it a day. Like the S5, the hot RS5 will exploit the new A5 chassis layout, which has shifted the front axle 120mm further forward for a better 55:45 front-rear balance. But don't think that the RS5 will be a mere point-and-shoot speed weapon – Quattro waved it magic wand over the RS4, and the RS5 is expected to be just as pin-sharp to drive.

To this end, the RS5’s rear-biased quattro system will give the big coupe a more neutral handling balance. To keep the RS4 on the straight and narrow and keep a tight rein on body control, it will be fitted with carbon ceramic brakes lifted from the R8, 19inch alloys, as well as modified magnetic ride dampers borrowed from the TT. All this technology and pace will come at a price – expect the RS5 to wade in with a £53,000 price tag, in line with BMW’s £50,625 M3.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2007, 22:45

Waarom gaan ze nu weer aan de turbo`s??

En dan een winst t.ov. het NA blok van maar schamele 30 PK`s? Het koppel zal wel Giga zijn, daar niet van........................


Toch in de broek gedaan voor de nieuwe M3, voor de zekerheid toch maar een tandje erbij...................................

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 12 mei 2007, 22:48

bied natuurlijk wel perspectieve voor tuners die turbo's ;)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 13 mei 2007, 11:10

Ik heb gisteravond nog even de test doorgenomen van de S5 en 3.0TDI. Volgens autovisie behalve het geluid geen reden om de V8 te kopen. De TDI zou geen noeite met de S5 hebben. Misschien daarom een RS5? Die turbos zorgen dan toch weer voor een berg koppel erbij? Dan zijn die 30pk niet zo interessant.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mei 2007, 11:20

Dat zal het wel zijn, een topdiesel is tegenwoordig een geduchte concurent voor de benzine broeders van het zelfde huis, benieuwd waar dit naar toe gaat in de toekomst.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 mei 2007, 17:05

Harrie schreef:Ik heb gisteravond nog even de test doorgenomen van de S5 en 3.0TDI. Volgens autovisie behalve het geluid geen reden om de V8 te kopen. De TDI zou geen noeite met de S5 hebben. Misschien daarom een RS5? Die turbos zorgen dan toch weer voor een berg koppel erbij? Dan zijn die 30pk niet zo interessant.
Hetzelfde verhaal in de Autokampioen...

Dus de RS5 zal echt stukken rapper moeten zijn.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22497
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 mei 2007, 17:20

De velgen niet mijn ding :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 mei 2007, 17:53

Niels schreef:De velgen niet mijn ding :wink:
Zucht...

Voor jouw een setje BBS'jes eronder dan? :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, Semrush [Bot] en 30 gasten