Driften bij driftsport.nl
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
Driften bij driftsport.nl
"Krijg" in september een 1-daagse cursus bij driftsport.nl
Iemand hier ervaring mee?
Stond op het to-do-lijstje en nu krijg ik het nog ook :-)
Erg veel zin in iig!
Iemand hier ervaring mee?
Stond op het to-do-lijstje en nu krijg ik het nog ook :-)
Erg veel zin in iig!
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 14 okt 2006, 01:34
Ik had dit draadje even gemist maar wij hebben ook zo'n dag gedaan.
Aardige mensen bij Driftsport.
Pa en zoon laten je rijden in twee 320 met sper en één 325 zonder sper.
Ook is er nog een e34 535 voor reserve.
We begonnen 's morgens op een cirkel die superglad is en 's middags deden we een soort uitwijk-drift op het asfalt.
Ik heb een erg leuke dag gehad, maar had wel iets meer begeleiding verwacht.
Daardoor heb ik het meer ervaren als een dagje spelen met de auto's van Driftsport als echt een driftcursus.
[img:800:600]http://img405.imageshack.us/img405/4540/upl1nc9.jpg[/img]
Aardige mensen bij Driftsport.
Pa en zoon laten je rijden in twee 320 met sper en één 325 zonder sper.
Ook is er nog een e34 535 voor reserve.
We begonnen 's morgens op een cirkel die superglad is en 's middags deden we een soort uitwijk-drift op het asfalt.
Ik heb een erg leuke dag gehad, maar had wel iets meer begeleiding verwacht.
Daardoor heb ik het meer ervaren als een dagje spelen met de auto's van Driftsport als echt een driftcursus.
[img:800:600]http://img405.imageshack.us/img405/4540/upl1nc9.jpg[/img]
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
Wat eerder dan gepland, maar gisteren de avonddriftcursus bij driftsport.nl gedaan.
De planning was eerst om een hele dag te doen, maar de inschrijvingen waren vol en mocht dus 2 maanden eerder meedoen met de avondcursus.
Veel te vroeg weggegaan om maar niet in de file te staan en we waren daarom ook een uur te vroeg aanwezig.
Geen probleem, want lekker zitten ouwehoeren met Ed van Leeuwen, de oprichter van driftsport.nl.
Toen iedereen er was en na een theoretisch verhaaltje eindelijk de baan op. Ik heb totaal geen ervaring met driften, maar dacht het wel mee zou vallen. Niet dus
We begonnen op een gladde cirkel en dat valt nog niet mee. De 325 waarmee ik reed, had genoeg vermogen om dwars te gaan en stond dan ook snel achterstevoren. Gaf in het begin teveel gas en was teveel aan het sturen. Na een aantal rondjes kreeg ik het gevoel en kon mooi het hele rondje dwars gaan. Erg leuk!
Na een uurtje een soort uitwijkproef gedaan waarbij je om een stel pilonnen heen moest rijden, dan de drift in moest zetten en die zo lang mogelijk moest vasthouden om weer tussen 2 pilonnen uit te komen. Dat ging lekker en na een aantal keer voor de bocht al de drift inzetten en dan een combinatiedrift maken. Dit alles in z'n 2 en ik denk met een gangetje of 60/70. Dat ging ook erg lekker, alleen toen was de tijd al weer op
Erg jammer want dit is toch wel erg verslavend. Ga zeker weten de hele cursus doen, want dit smaakt naar meer.
Toevallig was mede driving-fun-lid Erik Klootwijk er ook en daar nog lekker mee gereden op de gladde cirkel. Was lachen!
De planning was eerst om een hele dag te doen, maar de inschrijvingen waren vol en mocht dus 2 maanden eerder meedoen met de avondcursus.
Veel te vroeg weggegaan om maar niet in de file te staan en we waren daarom ook een uur te vroeg aanwezig.
Geen probleem, want lekker zitten ouwehoeren met Ed van Leeuwen, de oprichter van driftsport.nl.
Toen iedereen er was en na een theoretisch verhaaltje eindelijk de baan op. Ik heb totaal geen ervaring met driften, maar dacht het wel mee zou vallen. Niet dus

We begonnen op een gladde cirkel en dat valt nog niet mee. De 325 waarmee ik reed, had genoeg vermogen om dwars te gaan en stond dan ook snel achterstevoren. Gaf in het begin teveel gas en was teveel aan het sturen. Na een aantal rondjes kreeg ik het gevoel en kon mooi het hele rondje dwars gaan. Erg leuk!
Na een uurtje een soort uitwijkproef gedaan waarbij je om een stel pilonnen heen moest rijden, dan de drift in moest zetten en die zo lang mogelijk moest vasthouden om weer tussen 2 pilonnen uit te komen. Dat ging lekker en na een aantal keer voor de bocht al de drift inzetten en dan een combinatiedrift maken. Dit alles in z'n 2 en ik denk met een gangetje of 60/70. Dat ging ook erg lekker, alleen toen was de tijd al weer op

Erg jammer want dit is toch wel erg verslavend. Ga zeker weten de hele cursus doen, want dit smaakt naar meer.
Toevallig was mede driving-fun-lid Erik Klootwijk er ook en daar nog lekker mee gereden op de gladde cirkel. Was lachen!
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Dan bij deze ook een reactie van mijn zijde.........
Nog nooit gedrift, maar leek me leuk & nuttig. Had deze cursus gekozen om gewoon het eens een keer te proberen. Het leek me sowieso wel geinig. Afijn, vanuit m'n werk rechtstreeks naar Lelystad gereden. Voor het hek bij de RDW een mooie 911 uit 1979. Nice.
Binnen ontvangen door Ed van Leeuwen en kennisgemaakt met de anderen. Theorieverhaal was onder- & overstuur en hoe te reageren, plus een stukje kijktechniek en wat te doen bij een spin. Toen begonnen op de gladde cirkel in een 325, die ik deelde met Lars. Geen ervaring met driften, zegt ie.... Grappenmaker 8) Vrij vlot gingen we vol haaks in de toerenbegrenzer. Mooi
Tuurlijk gaat het regelmatig fout, maar vanaf de passagiersstoel was het al gaaf. Zeker gelachen, op die ene narrow escape na.... (20 cm)
Na een paar rondjes aankloten (zo voelde het althans) Ed gevraagd om even bij me in te stappen. Instructie moest je wel echt om vragen, doe je dat niet, laten ze je gewoon gaan (voor m'n gevoel), maar we leven in een mondige wereld, dus gewoon hulptroepen inroepen. Na een paar tips van zijn kant ging het echt een stuk beter. Kon de grens van wel / niet glijden beter voelen en de drifts langer laten duren op het gas. Nog geen hele rondjes, maar voor m'n gevoel wel een paar vette
Hoeken werden ook wat groter.
Daarna op een lang stuk nat asfalt driften op massa-verplaatsing / uitwijken voor pilonnen, gecombineerd met een toef gas. Vincent deed voor (BMW liep daarna gelijk op een cilindertje minder en was uit de running......... )
Dat ging echt supergoed. Na 1 keer heen en terug moest ik toch combinatie-driften proberen door rechter aan te rijden en voor de pilonnen de drift in te zetten om bij de tweede drift / slip de boel de goede kant op te krijgen... Dat viel nog niet mee.
Reed met een 323 (met kapotte startmotor, dus NIET AFSLAAN. Ging toch 2 keer mis
Reed superfijn. Was niet verlaagd en zonder stuurbekrachtiging en dat voelde voor mij een stuk beter aan. Deed het tussendoor ook met een verlaagde en bekrachtigde 325 en dat ging eigenlijk minder. Omdat we maar met 3 auto's verder konden, veel moeten wissen en daardoor wat minder gereden. Op het laatste nog een goede drift met een lekkere hoek gezet. Daarna direct voorbij. Perfect einde van de dag.
We waren met een mannetje of 10, voor 4 auto's dus moesten regelmatig wisselen. Op de gladde cirkel ben je meestal met 2 per auto, doordat er bij het asfaltonderdeel een auto afviel, sommigen met z'n drieen. Wisselen regelde je onderling. Effectieve rijtijd: 1.5 uit 3 uur. Omgerekend per uur vergelijkbaar met de concurrentie qua kosten, maar beter te behapstukken.
Conclusie:
- Leuk. Ja, hehe eikel...........
- Leerzaam. Voegt zeker iets toe aan rijvaardigheid.
- Verslavend. Yep, wil het zeker meer doen. 8)
Een fotootje:
[IMG:1024:768]http://i195.photobucket.com/albums/z115 ... CN0990.jpg[/img]
Nog nooit gedrift, maar leek me leuk & nuttig. Had deze cursus gekozen om gewoon het eens een keer te proberen. Het leek me sowieso wel geinig. Afijn, vanuit m'n werk rechtstreeks naar Lelystad gereden. Voor het hek bij de RDW een mooie 911 uit 1979. Nice.
Binnen ontvangen door Ed van Leeuwen en kennisgemaakt met de anderen. Theorieverhaal was onder- & overstuur en hoe te reageren, plus een stukje kijktechniek en wat te doen bij een spin. Toen begonnen op de gladde cirkel in een 325, die ik deelde met Lars. Geen ervaring met driften, zegt ie.... Grappenmaker 8) Vrij vlot gingen we vol haaks in de toerenbegrenzer. Mooi

Na een paar rondjes aankloten (zo voelde het althans) Ed gevraagd om even bij me in te stappen. Instructie moest je wel echt om vragen, doe je dat niet, laten ze je gewoon gaan (voor m'n gevoel), maar we leven in een mondige wereld, dus gewoon hulptroepen inroepen. Na een paar tips van zijn kant ging het echt een stuk beter. Kon de grens van wel / niet glijden beter voelen en de drifts langer laten duren op het gas. Nog geen hele rondjes, maar voor m'n gevoel wel een paar vette

Daarna op een lang stuk nat asfalt driften op massa-verplaatsing / uitwijken voor pilonnen, gecombineerd met een toef gas. Vincent deed voor (BMW liep daarna gelijk op een cilindertje minder en was uit de running......... )
Dat ging echt supergoed. Na 1 keer heen en terug moest ik toch combinatie-driften proberen door rechter aan te rijden en voor de pilonnen de drift in te zetten om bij de tweede drift / slip de boel de goede kant op te krijgen... Dat viel nog niet mee.

Reed met een 323 (met kapotte startmotor, dus NIET AFSLAAN. Ging toch 2 keer mis

We waren met een mannetje of 10, voor 4 auto's dus moesten regelmatig wisselen. Op de gladde cirkel ben je meestal met 2 per auto, doordat er bij het asfaltonderdeel een auto afviel, sommigen met z'n drieen. Wisselen regelde je onderling. Effectieve rijtijd: 1.5 uit 3 uur. Omgerekend per uur vergelijkbaar met de concurrentie qua kosten, maar beter te behapstukken.
Conclusie:
- Leuk. Ja, hehe eikel...........

- Leerzaam. Voegt zeker iets toe aan rijvaardigheid.
- Verslavend. Yep, wil het zeker meer doen. 8)
Een fotootje:
[IMG:1024:768]http://i195.photobucket.com/albums/z115 ... CN0990.jpg[/img]
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
Afgelopen zondag de dagcursus gevolgd en wat was het gaaf! Ging ook superlekker. Binnenkort de gevorderde cursus. Ik moet ook een achterwielaandrijver 
[IMG]http://i227.photobucket.com/albums/dd13 ... us5554.jpg[/IMG]

[IMG]http://i227.photobucket.com/albums/dd13 ... us5554.jpg[/IMG]
Laatst gewijzigd door Lars Bouten op 04 nov 2007, 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
[img:1024:685]http://i227.photobucket.com/albums/dd13 ... us5554.jpg[/img]
Gewoon geen enter of spatie gebruiken in het woord driftcursus.
Gewoon geen enter of spatie gebruiken in het woord driftcursus.

- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
Thanks, maar het werkt bij mij nog steeds niet. Zie onderstaande link.
[IMG]http://i227.photobucket.com/albums/dd13 ... us5784.jpg[/IMG]
[IMG]http://i227.photobucket.com/albums/dd13 ... us5784.jpg[/IMG]
Laatst gewijzigd door Lars Bouten op 04 nov 2007, 21:18, 5 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Lars Bouten
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 16:45
- Locatie: Den Haag
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast