Quattro systeem onder A6 2.7 TDI
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Quattro systeem onder A6 2.7 TDI
Collega van me heeft het nieuwe type A6, 2.7 TDI Quattro.
Wat voor Quattro systeem zit daar eigenlijk onder. Permanente 4WD, torsendiff, visco diff, platen-sper/middendiff, of is het een haldex FWD only ?
Mark.
Wat voor Quattro systeem zit daar eigenlijk onder. Permanente 4WD, torsendiff, visco diff, platen-sper/middendiff, of is het een haldex FWD only ?
Mark.
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Verdeling voor/achter gewoon standaard 50/50 en met Torsen diff dus ?
Klinkt als een goed / echt systeem en niet een Haldex koppeling die er FWD van maakt en af en toe de achterwielen bijschakelt als het nodig is...
Toch maar een keer de sleutels ritselen en kijken of zo'n ding dwars te krijgen is
Mark.
Klinkt als een goed / echt systeem en niet een Haldex koppeling die er FWD van maakt en af en toe de achterwielen bijschakelt als het nodig is...
Toch maar een keer de sleutels ritselen en kijken of zo'n ding dwars te krijgen is

Mark.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Ja, die krijg je wel dwars met flicken of lift-off overstuur. Tenzij er esp op zit wat niet uit te schakelen is. In 2003 stonden er op lelystad ook mensen verbaasd te kijken dat die passat dwars wilde. Punt is alleen dat de wagen daarna zichzelf weer recht trekt, de neus naar de buitenkant van de bocht wil. Ik weet niet of het helpt als je tegelijkertijd gas geeft en op de rem trapt, want toen ik een passat met Torsen middendiff had kende ik die techniek nog niet. Dat heb ik dus niet uit kunnen proberen.
Op sneeuw gaat het overigens wel prima, kun je mooie achtjes draaien, of andere letters en cijfers
Met lage snelheden en een glad nat wegdek kan het ook mooi dwars op het gas. Als het wegdek iets te stroef is lukt het la niet meer want dan heb je te weinig vermogen om alle vier de wielen tractie te laten verliezen.
Op sneeuw gaat het overigens wel prima, kun je mooie achtjes draaien, of andere letters en cijfers

- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
ben met het nieuwe type a6 3.0 tdi naar de ring geweest paar weken terug..Niels schreef:A6 2.7 TDI Quattro??
Het verschil in prijs is dan nog zo klein met een 3.0 TDI dat ik me niet kan voorstellen je een 2.7 koopt![]()
Unieke autoZijn echt heel weinig geleverd met Quattro! Haldex heeft de A6 nooit bereikt en is echt een VW systeem. A3 deelt het platform dus 1 en 1 = 2
opzicht rijdt dat best lekker tot de 160 erna word die aardig traag..
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Alle VAGauto's met drive by wire kun je die techniek vergeten. Het is daar technisch niet meer mogelijk om rem en gaspedaal tegelijk te bedienen. Zodra de rem wordt gebruikt gaat de gasklep dicht ...Marc schreef:Ik weet niet of het helpt als je tegelijkertijd gas geeft en op de rem trapt, want toen ik een passat met Torsen middendiff had kende ik die techniek nog niet. Dat heb ik dus niet uit kunnen proberen.
SteV6
- Kasteel
- Berichten: 5435
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- Locatie: Mijnsheerenland
Gewoon gas even loslaten en weer intrappen, dan trek je em er zo doorheen.SteV6 schreef:Alle VAGauto's met drive by wire kun je die techniek vergeten. Het is daar technisch niet meer mogelijk om rem en gaspedaal tegelijk te bedienen. Zodra de rem wordt gebruikt gaat de gasklep dicht ...Marc schreef:Ik weet niet of het helpt als je tegelijkertijd gas geeft en op de rem trapt, want toen ik een passat met Torsen middendiff had kende ik die techniek nog niet. Dat heb ik dus niet uit kunnen proberen.
SteV6
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Handig als je tijdens het remmen voor een bocht terugschakelt en even 'heel & toe' wilt doen om een shift-lock te voorkomenAlle VAGauto's met drive by wire kun je die techniek vergeten. Het is daar technisch niet meer mogelijk om rem en gaspedaal tegelijk te bedienen. Zodra de rem wordt gebruikt gaat de gasklep dicht ...
of
tijdens het remmen de turbo wat op druk wilt houden door gas te blijven geven
Was Audi nou echt dat merk dat groot en bekend is geworden met 4WD rally auto's ?

Mark.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Pedalen staan toch zo dat dat sowieso onmogelijk is...markk schreef:Handig als je tijdens het remmen voor een bocht terugschakelt en even 'heel & toe' wilt doen om een shift-lock te voorkomenAlle VAGauto's met drive by wire kun je die techniek vergeten. Het is daar technisch niet meer mogelijk om rem en gaspedaal tegelijk te bedienen. Zodra de rem wordt gebruikt gaat de gasklep dicht ...
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Shift-lock heb je niet zoveel last van met FWD of Quattro. Overigens lukt het heel and toe alleen bij hard remmen (dan is de pedaal op dezelde hoogte als gaspedaal) en kan dan gewoon gasgeven.markk schreef:Handig als je tijdens het remmen voor een bocht terugschakelt en even 'heel & toe' wilt doen om een shift-lock te voorkomenAlle VAGauto's met drive by wire kun je die techniek vergeten. Het is daar technisch niet meer mogelijk om rem en gaspedaal tegelijk te bedienen. Zodra de rem wordt gebruikt gaat de gasklep dicht ...
of
tijdens het remmen de turbo wat op druk wilt houden door gas te blijven geven
Was Audi nou echt dat merk dat groot en bekend is geworden met 4WD rally auto's ?
Mark.
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Heel-and-toe lukt me altijd hoor in auto's die de pendalen goed hebben staan. Zowel bij hard als zeer zacht remmen. Sterker nog ik heb me aangeleerd om altijd heel-and-toe te doen. Zelfs op straat.Overigens lukt het heel and toe alleen bij hard remmen (dan is de pedaal op dezelde hoogte als gaspedaal) en kan dan gewoon gasgeven.
Noodzaak is er natuurlijk alleen maar echt als je hoog in toeren hard afremt en dusdanig terugschakeld dat je ook weer hoog in toeren eindigt.
Mark.
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Sorry, was ff vergeten bij te zeggen dat ik het over mijn Leon had en VAG in het algemeen.markk schreef:Heel-and-toe lukt me altijd hoor in auto's die de pendalen goed hebben staan. Zowel bij hard als zeer zacht remmen. Sterker nog ik heb me aangeleerd om altijd heel-and-toe te doen. Zelfs op straat.Overigens lukt het heel and toe alleen bij hard remmen (dan is de pedaal op dezelde hoogte als gaspedaal) en kan dan gewoon gasgeven.
Noodzaak is er natuurlijk alleen maar echt als je hoog in toeren hard afremt en dusdanig terugschakeld dat je ook weer hoog in toeren eindigt.
Mark.

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
Volgens mij kun je het rempedaal nog steeds stellen?Dutch schreef:Yep, totaal onmogelijk in VAG-auto's, zo ook in mijn Octavia. Rempedaal staat gewoon veel te hoog.
Pedalen staan daarentegen perfect in de Fiesta ST, dus geen excuus meer om 't nu niet te leren.
Of is het al allemaal kunstof?
Gelukkig mijn oude golfje kan het nog wel.

- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Prijzen. Tja. Inderdaad. Je betaalt voor quattro 6000. Voor 1200 meer heb je dan een 3.0 TDI, maar dan 6-bak. Het prijsverschil met de 3.0 TDI is dan 4000. Is niet veel enerzijds, maar aan de andere kant, de 2.7 is snel genoeg voor 85% en voor dat geld heb je dan leer erbij, elektrische stoelen en nog wat opties. Tja, kan me dan goed voorstellen dat je voor de 2.7 gaat.
Code: Selecteer alles
Limousine 4-deurs 2.7 TDI 132kW/180pk 6-bak EUR 51.880,00
Limousine 4-deurs 2.7 TDI 132kW/180pk quattro tiptronic 6 EUR 58.840,00
Limousine 4-deurs 3.0 TDI 165kW/225pk quattro 6-bak EUR 60.190,00
Limousine 4-deurs 3.0 TDI 165kW/225pk quattro tiptronic 6 EUR 62.790,00
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 31 gasten