
* Ford Sierra 2L
* Beemer E30 325 (lichtere motorisering doable?)
* beemer e36 325
* Beemer E34 525
* Niksan 200SX
* boerenbenz 2.0/2.3
* alfa 75
* Klassieke slopel?
Nu heb ik met al de bovenstaande auto's dus nog nooit gereden

Sierra:
+ lage aanschafkosten
+ loads of parts available
+ als ie z'n diensttijd er op heeft zitten kun je 'm strippen en als donor voor een kitcar gebruiken
- koppeling? Lees vaak dat die kapot zijn?
- Frot
- je komt er nooit weer vanaf
- vermogen?
E30
+ looks
+ waardevast als je 'm niet aan puin rijd, en dat was niet de bedoeling (ik zou bijna willen beweren dat het een goede investering is)
+ stuurgedrag volgens insiders
+ power in case of 325i
+ evt. om te bouwen tot rallybak (++)
- hard to find, zelfs in duitsland niet op elke straathoek meer te vinden (4 te koop in heel Saarland)
- achtelijk duur in NL voor wat je krijgt (18 jaar ouwe hokken)
- verzekering?
E34
+ looks
+ stuurgedrag volgens insiders
- zwaar
- geen koopje, althans niet in NL (in Duitsland nog niet naar gekeken)
E36
+ prijs (relatief) Edit: absoluut ook, staan er 2 bij m'n ouders om de hoek voor een nette prijs).
+ aanbod
- glijden ziet er 'moeizaam' uit. Als ik de e36 in de rallysport vergelijk met de e30 ziet zo'n 30er er een stuk gecontroleerder uit

- betrouwbaarheid 6 cilinder??
Niksan:
+ japans
- roestgevoeligheid body
- prijzen beginnen ergens boven mijn budget
Benz
+ wil aardig dwars als ik het op Bitburg zo bekeek 8)
- ? weet vrij weinig over deze wagen!
Alfa
+ alfa
+ kan er fenomenaal uitzien & klinken
- alfa (onderhoud, rijdend houden kost 'n klein vermogen)
Klassieke opel (manta of Ascona)
+ Oldskool rallylooks
+ neiging betrouwbaar te zijn
+ ombouwmogelijkheid naar rallyauto
- 'k begin 't zonde te vinden :o
- ben geen opelman (had er vroeger een schurfthekel aan zelfs)
- dingen hebben hun laagste prijs al weer een jaar of 10 achter zich liggen
- onderdelen beginnen schaars te worden
Porker is ook nog een optie wellicht?
Anyhow, ik zou het van de kenners wel eens willen horen where to start. Het is dus niet noodzakelijk om binnen nu en een jaar al in z'n 4 de ring zwolle op te draaien


