Gisteren nog een volle tank gescoord voor 1.42 euro p/l Euro95. Dat was met 7 ct korting per liter. Heb afgelopen 10 jaar ruwweg zo'n 25.000 - 50.000 euro aan brandstof uitgegeven. 3 kwart daarvan was belasting en accijns. Hoeveel kwartjes van Kok kan ik nu terugeisen?Benzineprijs door 1,50 euro grens
AMSTERDAM - De benzineprijs is dinsdag door de 1,50 grens heen gebroken en staat nu op 1,515 euro. Op 1 januari van dit jaar was de benzineprijs nog 1,366 euro. Dat meldt consumentencollectief United Consumers.
Dit betekent dat de benzineprijs in de eerste vier maanden van 2007 gestaag met 15 cent is gestegen. De Gemiddeld Landelijke Adviesprijs (GLA) van de oliemaatschappijen voor benzine is nog maar drie cent verwijderd van de recordprijs van 1,549 in 2005 (5 september).
Overheid
Als deze prijsstijging aanhoudt, kost dat de automobilist op jaarbasis 150 euro extra aan benzinekosten. Honderd euro daarvan gaat naar de overheid in de vorm van belastingen en accijnzen.
Brandstofprijs
- Dennis Cavallino
Brandstofprijs
Nu.nl:
- Dennis Cavallino
- Daniel
Tsja, de olieprijs is de hele winter betrekkelijk laag geweest maar hij loopt nu weer stevig op: http://olie.beurs.nl/frame2.php?html=ni ... 71&taal=NL
- Dennis Cavallino
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Fabian
In Duitsland betaalde ik van het weekend 1,36 voor Euro 95.romo schreef:Ik ga weer in Duitsland tanken, het verschil loopt danig op. Werkelijk te zot voor woorden hoe hier de prijs stijgt terwijl 10 km verder er niets aan de hand is :twisted:
In NL (Breda, Makro of ANWB pomp) betaalde ik 1,39 de dag erna.
Dus dat verschil is ook alweer zo goed als teniet gedaan.
-
- Erik K.
Inderdaad Wim,wimwerf schreef:En wat doen we er aan met zn allen hier in NL...geen ene kont...morgen starten we de auto gewoon weer met zn allen...en de overheid lacht gewoon...
Voorheen dat de dieselprijs boven de 2gulden p/l kwam deden de truckers er nog wat mee, maar nu die prijs inmiddels over de 1euro p/l gegaan is hoor je die ook niet meer...
-
Wat kunnen we doen? De auto laten staan, niet naar werk gaan en vervolgens zware economische schade teweeg brengen die onszelf ook keihard nekt?wimwerf schreef:En wat doen we er aan met zn allen hier in NL...geen ene kont...morgen starten we de auto gewoon weer met zn allen...en de overheid lacht gewoon...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
Die gaan gewoon lekker in de schulden zitten.ErikKramer schreef:Toch zal er voor sommige mensen een moment aanbreken dat ze het autorijden bijna niet meer op kunnen brengen. Dan lopen we langzaam toch tegen (economische) problemen aan!?
OV wordt er ook niet goedkoper/haalbaar op
http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=04de15
- Bert ///M3
Prijsstijging van 1,45 naar 1,55 betekend dat je per tank van 60L zo'n 6 euro meer afrekend. Als je dan kijkt wat voor auto's de leden hier gemiddeld hebben denk ik niet dat ze er echt wakker van liggen van die 6 euro. Ik in elk geval niet.
Iedereen zegt wel dat kosten stijgen maar bij de meesten stijgt hun salaris ook elk jaar dus denk ik dat het in absolute zin wel meevalt.
Kijk je naar de prijsopbouw dat is dan wel weer belachelijk natuurlijk, dat accijnsen en BTW goed zijn voor zo'n 70%. Alsof je hier nog niet genoeg betaald aan belasting en aan de gezondheidsmaffia.
Iedereen zegt wel dat kosten stijgen maar bij de meesten stijgt hun salaris ook elk jaar dus denk ik dat het in absolute zin wel meevalt.
Kijk je naar de prijsopbouw dat is dan wel weer belachelijk natuurlijk, dat accijnsen en BTW goed zijn voor zo'n 70%. Alsof je hier nog niet genoeg betaald aan belasting en aan de gezondheidsmaffia.
-
Te diep in je schulden zitten doe je jezelf aan imho. Hoeveel mensen een hypotheek nemen op een huis dat ze amper kunnen ophoesten is echt van de gekke. Iemand die kan beginnen met een 2 kamerflat van 120k wil dan toch persee een huis met tuin voor 225k of wellicht hoger. Nooit leuk om van een gezinswoning met 4 slaapkamers naar een 2 kamerflat te moeten als je op jezelf gaat maar papa en mama waren toch ook echt zo begonnen.
Als ze daarnaast ook nog een lekkere golf gti willen rijden ipv een polo 1.4 oid is het hek helemaal van de dam. Dan gaan de brandstofkosten wel tellen.
Als ze daarnaast ook nog een lekkere golf gti willen rijden ipv een polo 1.4 oid is het hek helemaal van de dam. Dan gaan de brandstofkosten wel tellen.
- Tomassen