Verzekerings/schade vraagje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jelmer850i

Verzekerings/schade vraagje

Bericht door Jelmer850i » 29 apr 2007, 17:01

Betreft de 206 van mijn zusje.

Midden vorige week sneed een scooter (brommer) haar af op een rotonde, waarbij hij onderuit ging. Betreft zijn 2de ongeval bij de vorige was de scooter uit balans dit is niet gerepareerd en hij beschuldigd mijn zusje dat zij hem gesneden heeft. Beetje vreemd verhaal.
Kan je hier de rechtsbijstandsverzekering van de auto op zetten?
(nog niet over gebeld omdat het weekend is)

Het volgende, sinds afgelopen avond heeft ze een grote deuk in het dak.
Net alsof er iemand op is gaan zitten en erdoor is gezakt. Heel leuk dus, maar er is niemand die het gezien heeft. Zal wel uitgangspubliek zijn geweest. De wagen staat normaal in Joure in een niet al te super buurt.
Is hier op een of het andere manier nog wat op te verhalen?

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 apr 2007, 19:20

Ik heb ook een keertje een naar mijn smaak onterecht claim aan mijn broek gehad. Bij het uitparkeren had ik mijn trekhaak precies tegen de trekhaak van de andere auto gezet met ongeveer 5 km/h. Later beweerde de eigenaar van die auto dat zijn bumper ontzet was. En dat terwijl mijn plastic sierdop van de trekhaak niet eens stuk was ... Toen ik dit meldde bij de verzekeraar kreeg ik te horen dat het schadebedrag veel te laag was. Pas boven de E 2000,- zou de maatschappij er werk van maken als er gerede twijfel bestond?! Blijkbaar is onderzoek naar oplichting duurder dan gewoon betalen.

Denken jullie dat er een verband is tussen het "scooterongeluk" en de deuk in het dak?

In ieder geval sterkte met de afhandeling!

SteV6

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 apr 2007, 19:30

Ik denk het niet.
Scooter ongeluk is gebeurd vlak bij sneek, de eigenaar woont in ijsbrechtum.
Maar mijn zusje heeft wel haar adres door gegeven, en zij die van hun in niet, slechts een telefoonnummer :?
via internet gezocht op telefoonnummer en kunnen achterhalen dat ze in IJsbrechtum wonen.

De auto is 'bewandeld' door iemand, van voor t/m achter.
De schoenafdrukken zijn 'klein', dus van iemand met een kleine schoenmaat.

Ook de spiegel is van de auto af getrapt/getrokken. Hij hangt nog aan de draden.

Politie is gebeld, maar die doen niets, het enigste wat ze kunnen is struikroven en facturen printen en auto's in beslag nemen :roll:

HSR

Bericht door HSR » 30 apr 2007, 00:06

Dat is wel zuur.

Maar je denkt dat er een correlatie zit tussen het molesteren van de wagen en de boze scooterrijder?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 apr 2007, 12:14

weet ik niet...

Niels
Auto: Prius+

Re: Verzekerings/schade vraagje

Bericht door Niels » 30 apr 2007, 12:41

Jelmer850i schreef:Betreft de 206 van mijn zusje.

Midden vorige week sneed een scooter (brommer) haar af op een rotonde, waarbij hij onderuit ging. Betreft zijn 2de ongeval bij de vorige was de scooter uit balans dit is niet gerepareerd en hij beschuldigd mijn zusje dat zij hem gesneden heeft. Beetje vreemd verhaal.
Als jouw zus geen schade heeft met de 206 zou ik gewoon geen schadeformulier ondertekenen. Dan kan die vent ook niks en is ze alleen maar getuige van het feit dat die vent te hard rijdt en op z'n bek gaat. Laat ie maar eens z'n rijstijl aanpassen :evil:
Net alsof er iemand op is gaan zitten en erdoor is gezakt. Heel leuk dus, maar er is niemand die het gezien heeft. Zal wel uitgangspubliek zijn geweest. De wagen staat normaal in Joure in een niet al te super buurt.

Dikke pech en niet te verhalen helaas.....

Dexter

Re: Verzekerings/schade vraagje

Bericht door Dexter » 30 apr 2007, 12:55

Jelmer850i schreef:Betreft de 206 van mijn zusje.

Ja dat kan, en dat zou ik ook zeker doen! Indien hij gevallen is en zij heeft hem niet geraakt is het makkelijker schuldloos te blijven dan wanneer ze elkaar geraakt hebben. Een scooterbestuurder is echter een 'zwakkere' verkeersdeelnemer en dat geeft hem een zekere bescherming waardoor er toch een gedeelde aansprakelijkheid uit zou kunnen komen rollen. Daarom dus de rechtsbijstand inschakelen....:wink:
Hopelijk zat ze niet alleen in de auto, want een getuigenverklaring dat de scooterbestuurder onverantwoord hard én dus gevaarlijk reed, is altijd handig bij dit soort zaken.

Verhalen kan via het Waarborgfonds (ook als ze vol-casco verzekerd is) maar heeft nogal wat voeten in de aarde.
Allereerst moet er dekking zijn tegen vandalisme en dat kan sinds ik gestopt ben in de verzekeringsbranche nu wel anders zijn dan toen.
Is die dekking er via het Waarborgfonds niet meer dan heeft ze inderdaad pech gehad.....

Is die dekking er wel, dan geldt het volgende.
Zo moet er minimaal één, of tegenwoordig zelfs twee getuigen zijn die verklaren dat ze de auto daar onbeschadigd heeft weggezet.
Verder moet ze aantonen dat ze zélf alle mogelijke moeite heeft gedaan om de dader(s) op te sporen en aansprakelijk te stellen.
Aangifte doen bij de politie is dus het eerste wat ze moet doen.
En als zij niemand kunnen vinden, dan houdt het daar verder op en komt het Waarborgfonds pas weer in beeld.
Is ze vol-casco verzekerd dan moet ze dit gewoon laten regelen door de verzekeraar die er dan met het Waarborgfonds op dezelfde manier als hierboven omschreven uit moet zien te komen.
Succes ermee!
Nog een kleine tip: een goede tussenpersoon is hier zijn geld dus absoluut waard! :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 apr 2007, 13:10

Ok bedankt!
Aangefte wordt nu gedaan, kon in het weekend niet :?
Ik ben benieuwd...

Plaats reactie