Heidfeld op Nordschleife aan banden gelegd
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Heidfeld op Nordschleife aan banden gelegd
Heidfeld op Nordschleife aan banden gelegd
Zaterdag zal Nick Heidfeld voor het eerst in 31 jaar een Formule 1-auto besturen op de legendarische Nordschleife. Een aanval op het ronderecord van Stefan Bellof zit er echter niet in omdat BMW zijn auto voorziet van 'langzame' demonstratiebanden.
Groene hel
De demonstratiebanden van Bridgestone zijn op een regulier circuit zo'n tein seconden langzamer dan de gewone banden. Een recordtijd op het 22,835 kilometer lange circuit is dan ook uitgesloten. Het record in een Formule 1-auto staat op naam van Niki Lauda in 6:58,9. De Duitser Stefan Bellof heeft het absolute record. In zijn Groep C Porsche 956 deed hij 6:11 over een rondje op de 'Groene hel'.
Niet blij
Nick Heidfeld is niet blij met de beslissing van BMW. Tegenover het Engelse magazine Autosport zei hij: "Ik kan niet rustig aan doen. Ik ben een coureur. Met deze banden is het niet mogelijk om een ronderecord neer te zetten. Met de gewone banden hadden we in de buurt kunnen komen.
Zaterdag zal Nick Heidfeld voor het eerst in 31 jaar een Formule 1-auto besturen op de legendarische Nordschleife. Een aanval op het ronderecord van Stefan Bellof zit er echter niet in omdat BMW zijn auto voorziet van 'langzame' demonstratiebanden.
Groene hel
De demonstratiebanden van Bridgestone zijn op een regulier circuit zo'n tein seconden langzamer dan de gewone banden. Een recordtijd op het 22,835 kilometer lange circuit is dan ook uitgesloten. Het record in een Formule 1-auto staat op naam van Niki Lauda in 6:58,9. De Duitser Stefan Bellof heeft het absolute record. In zijn Groep C Porsche 956 deed hij 6:11 over een rondje op de 'Groene hel'.
Niet blij
Nick Heidfeld is niet blij met de beslissing van BMW. Tegenover het Engelse magazine Autosport zei hij: "Ik kan niet rustig aan doen. Ik ben een coureur. Met deze banden is het niet mogelijk om een ronderecord neer te zetten. Met de gewone banden hadden we in de buurt kunnen komen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
OnlineFabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
LOLDennis Cavallino schreef:Allergaafste zou zijn als Fabian er met de handen in zijn zij achteraan rijdt op de motor. 8)

Denk dat dat niet doenlijk is


Het zijn overigens banden waarmee hij op een normaal circuit 10 sec per rondje verliest, dus op de Ring nog heeeeeel wat meer.
Overigens toch gaaf dat hij nu "vol" mag, eerst hadden ze het erover dat hij max 150 km/h zou mogen ivm FIA eisen blablabla. Hij gaat 4 ronden rijden.
vanuit de Duitse touristenfahrer forum gaan overigens tientallen mensen op verschillende punten langs de baan filmen. Later wordt daar een zo goed als mogelijk complete ronde van gemonteerd!

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Ja precies, zeggen dat het de demo band is. Mochten ze dan om 7 min blijven steken kunnen ze zeggen dat het aan de band lag en blijven ze volgend jaar gewoon thuis.
En als ze het record wel breken zeggen ze gewoon dat ze toch voor de nieuwe banden hebben gekozen.
Weet iemand eigenlijk hoeveel rondjes Nick gereden heeft? Het zal waarschijnlijk ruim onder de 100 zijn. Weet niet of het dan wel zo verstandig is om een echte aanval te doen op het ronde record
En als ze het record wel breken zeggen ze gewoon dat ze toch voor de nieuwe banden hebben gekozen.
Weet iemand eigenlijk hoeveel rondjes Nick gereden heeft? Het zal waarschijnlijk ruim onder de 100 zijn. Weet niet of het dan wel zo verstandig is om een echte aanval te doen op het ronde record
-
OnlineFabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Records zijn er om verbroken te worden. De Nordschleife is bijna het thuishonk van BMW.
Waarom zouden ze Porsche dit oude record niet afhandig willen maken.Uiteindelijk blijft dit gegeven wel achter in de geschiedenisboeken.
Het is perfect weer, en met de juiste banden zou dit misschien wel kunnen....?
Waarom zouden ze Porsche dit oude record niet afhandig willen maken.Uiteindelijk blijft dit gegeven wel achter in de geschiedenisboeken.
Het is perfect weer, en met de juiste banden zou dit misschien wel kunnen....?
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
En als een straatgoedgekeurde Radical al een 6:50 kan doen op de NS (was een heel rondje toch?), dan kan een F1 met 2 vingers in de neus onder de 6min komen als je het mij vraagt....
Dus BMW pakt dat record wel weer terug, dat kan publiciteitstechnisch weleens heel hoog op hun lijstje staan inderdaad 8)
Dus BMW pakt dat record wel weer terug, dat kan publiciteitstechnisch weleens heel hoog op hun lijstje staan inderdaad 8)
- Paskal
- Berichten: 3829
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Het was echt super en heel apart om Nick in zijn F1-wagen over de Nordschleife te zien rijden. Onvoorstelbaar hoe ver je hem kon horen en wat een kabaal die auto maakt als je zo dicht bij de baan staat.
Zijn snelste ronde was 8"34, maar een poging tot een record heeft hij niet gedaan o.a. omdat hij sommige delen langzamer reed voor de camera-wagen.
Nick:
"This drive was simply incredible. I thought it would be great to drive on the Nordschleife before I started out. But it was even better than I had expected. This racing track is the best in the world. I'd really like to have emptied the tank. It was a very special moment when I left the grand prix circuit in the direction of the Nordschleife. I was really shaken up at the Bergwerk section and on the Döttinger Höhe. I'll never forget today as long as I live. Another particularly special experience has now joined the many fantastic childhood memories and racing successes.""
Bron: http://www.bmw-sauber-f1.com
Kort stukje waarop te zien is dat ie wel gas gaf
http://www.youtube.com/watch?v=UnekXjrj99A
Paskal
Zijn snelste ronde was 8"34, maar een poging tot een record heeft hij niet gedaan o.a. omdat hij sommige delen langzamer reed voor de camera-wagen.
Nick:
"This drive was simply incredible. I thought it would be great to drive on the Nordschleife before I started out. But it was even better than I had expected. This racing track is the best in the world. I'd really like to have emptied the tank. It was a very special moment when I left the grand prix circuit in the direction of the Nordschleife. I was really shaken up at the Bergwerk section and on the Döttinger Höhe. I'll never forget today as long as I live. Another particularly special experience has now joined the many fantastic childhood memories and racing successes.""
Bron: http://www.bmw-sauber-f1.com
Kort stukje waarop te zien is dat ie wel gas gaf

http://www.youtube.com/watch?v=UnekXjrj99A
Paskal
-
OnlineFabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Jup, was gaaf
Alleen viel de V8 me tegen qua geluid tov de V10 hoor.
Ik heb op Schwedenkreuz staan te kijken, ging behoorlijk rap. Laatste rondje ging hij vol erdoor, en dat was serieus snel
Daarna ging hij vol accelererend naar de Fuchsrohre, hijn liet hem staan tot onderin de dip, dus daar moet ie een hele flinke snelheid gehad hebben!
Onvoorstelbaar trouwens hoe laat hij kon remmen voor Aremberg
Leek erop alsof hij pas IN de bocht remde ipv ervoor 

Alleen viel de V8 me tegen qua geluid tov de V10 hoor.
Ik heb op Schwedenkreuz staan te kijken, ging behoorlijk rap. Laatste rondje ging hij vol erdoor, en dat was serieus snel

Onvoorstelbaar trouwens hoe laat hij kon remmen voor Aremberg


Laatst gewijzigd door Fabian op 28 apr 2007, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
En dat was pas het eerste rondje, daarna ging ie echt VOL naar beneden 8)Paskal Morriën schreef: Kort stukje waarop te zien is dat ie wel gas gaf
http://www.youtube.com/watch?v=UnekXjrj99A
Paskal
Je hoort nog dat ie in SX even stopte voor de camerawagen, en laat dat nou net zijn waar ik stond te kijken 8)
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Zo had het waarschijnlijk moeten gaan 6'05" inclusief één keer in de rondte:
http://www.youtube.com/watch?v=0DZ-rZwaPbE
http://www.youtube.com/watch?v=0DZ-rZwaPbE
-
OnlineFabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Nu al de beelden van de camera wagen, helikopter en on-board op youtube!
http://www.youtube.com/watch?v=Ek1JUfd3R8w 8)
http://www.youtube.com/watch?v=Ek1JUfd3R8w 8)