Meguiars

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
WhiteRallye

Meguiars

Bericht door WhiteRallye » 20 apr 2007, 20:42

Ik zat te twijfelen of ik dit hier of in Offtopic moest plaatsen, dus als ie verkeerd staat, verplaats 'm dan maar, heren moddereters (eet smakelijk! :wink: ).

Wie is er hier bekend met het merk Meguiars (autoverzorgings artikelen).

Sinds 2,5 jaar werk ik bij mijn huidige werkgever, welke pas 3 jaar bestaat en pas 2,5 jaar aan warehousing doet.

Vanaf dag 1 (qua warehousing dan) hebben wij o.a. Meguiars als een van de voornaamste klanten. Wij zijn de Europese/Aziatische distributeur van Meguiars.

Ik heb het zien groeien van volslagen onbekend (1 of 2 orders in de week) tot meer als een volledige dagtaak; van een paar pallets in stock tot een loods vol met pallets.

Op TV en op beurzen zie je het merk steeds meer verschijnen.

Erg leuk om dit van nabij mee te maken, vooral als je op TV wat ziet, of als je op een beurs mensen ziet lopen met PR-shirtjes van Meguiars aan, dan denk ik echt van 'hee, dat komt toch mooi van ons vandaan!'.

Bijkomend voordeel is ook dat ik voor elke beurs waar ze staan, gratis naar binnen mag.

Topspul verders!

Wie kent/gebruikt dit?

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 20 apr 2007, 20:44

Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Hebben jullie ook een website?

CRZ

Bericht door CRZ » 20 apr 2007, 20:56

Ik gebruik het en ben er zeer tevreden over. Vind het wel achtelijk duur, maar het werkt super.

Elmar

Bericht door Elmar » 20 apr 2007, 20:58

Ik heb het ook eens gekocht, maar ik prefereer toch Autoglym. Dat poets toch wel zo makkelijk uit.

WhiteRallye

Bericht door WhiteRallye » 20 apr 2007, 21:04

http://www.meguiars.nl

Grootste doelgroep zijn de autoliefhebbers en tuners, maar ook diverse autofabrikanten gebruiken dit, oa BMW en Porsche zijn regelmatige afnemers.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 apr 2007, 21:05

gebruik momenteel ook veel van het merk.

echter vindt ik niet alles even goed.

Heb nu ook eens zymol gebruikt en dat is toch wel een klasse beter. De washmitt, microvezel doeken etc. vind ik wel top. De vaste wax wat minder, omdat deze last heeft van schilfertjes bij het uitpoetsen.

de shampoo vind ik wel ok.

WhiteRallye

Bericht door WhiteRallye » 20 apr 2007, 21:13

Flatline schreef:gebruik momenteel ook veel van het merk.

echter vindt ik niet alles even goed.

Heb nu ook eens zymol gebruikt en dat is toch wel een klasse beter. De washmitt, microvezel doeken etc. vind ik wel top. De vaste wax wat minder, omdat deze last heeft van schilfertjes bij het uitpoetsen.

de shampoo vind ik wel ok.

Welke wax is dat? Artikelnummer staat op de achterzijde vermeld (AxxxxEU).

Als je dat artikelnummer even wilt vermelden, kan ik het doorspelen.

markk

Bericht door markk » 20 apr 2007, 21:17

Yep, bekend.
Beter dan Turtle en Sonax. Wel duur.
Minder goed dan Zaino.

Mark.

Tom

Bericht door Tom » 20 apr 2007, 21:26

Bekend maar ik gebruik het niet, nooit gehad. Was m'n auto eigenlijk nooit echt met het handje, doe het in zo'n wasbox. (en nee, geen wasstraat)

WhiteRallye

Bericht door WhiteRallye » 20 apr 2007, 21:27

Het is idd aardig aan de prijs, maar idd wel goed.

Ik heb zelf een godsgruwelijke hekel aan autowassen, maar het is wel fijn spul.

Hun assortiment is echt gigantisch groot, heb voorheen nooit geweten hoe ongelooflijk veel verschillend spul er wel niet is om je auto te verzorgen.

Ze hebben 2 produktlijnen: voor particulier gebruik (in de winkel te krijgen) en voor professioneel gebruik (garages, autoschadeherstelbedrijven, autowasseretes, autofabrikanten).

Produkten waar jullie minder tevreden over zijn zie ik graag in dit topic verschijnen (plus motivatie en artikelnummer), dan kan ik het doorspelen naar de klant.

WhiteRallye

Bericht door WhiteRallye » 20 apr 2007, 21:30

Ik zou het zelf ook nooit kopen overigens, het is gewoon erg duur, maar als er eens een keer wat schade dozen bij zitten, dan wordt het gewoon onder het personeel verdeeld (jammer dat wij geen bierbrouwer als klant hebben :) He verdomme, rij ik alweer schade... 8) ).

Gino

Bericht door Gino » 20 apr 2007, 22:07

Ik gebruik het ook sinds een tijdje, en ben ook niet over alles even goed te spreken, de was schilfert inderdaad wat teveel naar mijn smaak maar de klei icm quick detailer is best goed om teer, hars en andere rommel van je lak te krijgen. Het spul is voornamelijk goed omdat je na een goede poetsbeurt volstaat met regelmatig je auto afspuiten om 'm weer (redelijk) schoon te krijgen ;).

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 20 apr 2007, 22:10

Gebruik alles van het merk, de shampoo, klei, wax etc. Ruikt ook nog eens erg lekker. Wel is het spul erg duur in de Nederlandse winkels, maar met importeren kom je uit op een mooie prijs.

Fabian

Bericht door Fabian » 21 apr 2007, 08:39

Het werkt echt goed, zeker die klei enzo.

Maar heb een hekel aan echt poetsen, bijhouden door goed te wassen vind ik geen probleem. Dus ik laat hem afentoe gewoon maar even profi poetsen...

De leer reiniger/conditioner is overigens wel TOP, alsof mn stoelen weer nieuw bekleed zijn, lekker zacht, structuur is weer terug. Perfect!

maar wel duuuuuuuuuuuur :shock:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 21 apr 2007, 08:46

Ach duur, je doet makkelijk een jaar met zo'n flesje wax. Waar hebben we het dan nog over?

Ik gebruik het ook als ik auto's heb waar het de moeite waard is (fatsoenlijke lak). Vooral ColorX was indrukwekkend, polish en wax in 1. Is even een middagje prutsen maar de lak leek echt als nieuw. Die Claybar gevallen hebben me ook echt verbaasd. Onwaarschijnlijk hoeveel gladder je de lak onder je vingers door voelt glijden.

Grappige vond ik juist dat je na een goede waslaag nouwelijks meer om hoefde te kijken. Eens in de 2 weken in 5 minuten een emmer over de auto heen flikkeren. 1x in de 2 maanden waslaag uitbreiden met een extra laagje. Ziet er als nieuw uit en verontreinigingen zoals vliegjes etc veeg je er zo vanaf.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 apr 2007, 09:25

Ik poets met Autoglym, dit omdat het spul zowat het beste is wat er te krijgen is en de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft in poetsproducten. Wel moeilijk te krijgen overigens.

Ook heb ik een flesje Meguiars gold class staan voor als ik er echt ''zin'' in heb. Het spul werkt erg goed maar je moet het wel op een hele speciale manier opbrengen anders werkt het niet. Je moet hem zo geleidelijk mogelijk en zo dun mogelijk opbrengen wat eigenlijk alleen goed werkt met een tolletje. (geen polijst machine maar zo'n gamma ding)
De wax wordt dan heel dun en goed verspreid opgebracht. Een uurtje laten kuren en dan uitpoetsen, geweldig resultaat! Als je het met de hand opbrengt heb je al snel dat je vlekken krijgt bij het uitpoetsen omdat het niet overal even dik erop zit. Die vlekken zijn er ook heel moeilijk weer af te poetsen. Prima spul maar wel met handleiding... Wat ik het fijnste vind is dat de wax niet in poedervorm opdroogt maar dat het meer op een soort vet lijkt wat op je auto zit. Bij het uitpoetsen heb je dus ook geen stofdoeken!

Dit is de Gold Class (€22,- per fles) welke ik gebruik:

[img:235:375]http://www.tuningdirekt.com/catalog/images/650003.jpg[/img]

Ik vind het persoonlijk wel erg duur en dus neem ik iedere keer een zooi flessen mee uit de usa. Ik ga over 2 weken naar Florida en koop dan een flesje of 10 bij de 1ste de best Wallmart voor $7,- per stuk :twisted:

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 21 apr 2007, 11:47

ik heb er ook al van gehoord, lijkt me goed spul! ik gebruik nu alleen turtle wax, ook niet mis

Erik dB

Bericht door Erik dB » 21 apr 2007, 12:49

Ik heb het geduld niet om te poetsen. Iemand die een paar euro wil bijverdienen? :roll:

Gino

Bericht door Gino » 21 apr 2007, 15:00

emiel307sw schreef:ik heb er ook al van gehoord, lijkt me goed spul! ik gebruik nu alleen turtle wax, ook niet mis
Turtle wax heb ik ook een tijdje gebruikt. Het eindresultaat na het poetsen is goed, alleen heb ik het idee dat meguiars veeeeel langer blijft zitten. Ik merkte dit vooral in de zomer als er een hoop zooi (hars, stuifmeel) van de bomen af komt. Heb overigens alleen ervaring met dat spul van vroeger, in zo'n groene fles met gouden dop ;)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 21 apr 2007, 15:44

Autoglym the wa\y to go :)

Kheb nu dat Enginebay reiniger gebruikt en het resultaat is echt verbluffend mooi geworden.

De aanslag op de veerpoten (zwarte dikke aanslag) is gewoon weg, andere smeer op de matelen delen die mega verwweerd waren zijn weer mooi blank.

Staat hier op forum ergens een draadje van :)

Maar ff ontopic, meguiars moet je wel heel goed mee oppassen want het mag niet opdrogen en/of in de lak trekken.

En om echt super resultaat te krijgen moet je de auto eerst wassen, kleien en dan de rest van de poetsmiddelen toepassen om het echt hagel nieuw te krijgen.

Bent dus zo een paar dagen onder de pannen voor bling bling resultaat.

Gerhard

Bericht door Gerhard » 21 apr 2007, 17:52

Zij er dan nog spullen van bijvoorbeeld Autoglym om carbon van bijvoorbeeld een Donkervoort weer mooi te krijgen.

Na verloop van tijd wordt het redelijk dof en lijkt het alsof "het weer" er in zit.

Tips en suggesties zijn meer dan welkom!

Enginebay cleaner van Autoglym werkt echt super, op koude delen gebruiken, ff laten interkken en met kwast haal je zo het vuil eraf.
Daarna afspoelen met koud water en eventueel herhalen.
Ook aluminium delen komen helemaal weer tot leven.

Autoglym super resin polish is ook geweldig, laat geen witte zooi achter op rubber, kunstof delen of stoffen cabrio daken.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 21 apr 2007, 20:27

Gebruik ook Meguiars. Zo'n drie stappen plan voor verweerde lakken. Maar ik had alleen de laatste 2 stappen nodig, zo slecht is mn lak niet. Hij is er erg van opgeknapt. Hij is van diamant grau weer diamant schwarz geworden :lol:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 21 apr 2007, 21:07

Poetsen ? Wat is dat :roll:

wooter

Bericht door wooter » 23 apr 2007, 21:59

Well, een hypergladde carrosserie glijdt makkelijker door de lucht? ;)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 23 apr 2007, 23:12

Ik had al eens eerder gepost dat ik de wax niet geweldig vond van het merk. Het "schilferde" nogal en na dit weekend ben ik er nog minder over te spreken.

Had netjes de auto van mijn vriendin in die wax gezet (eigen auto krijgt zymol, maar is nogal prijzig). dit weekend even de auto's wassen.

Bij mijn auto glijd het water prachtig van de auto af, maar bij de wagen van me meissie totaal niet. Het lijkt haast wel of er geen wax meer opzit en dat terwijl ik ook nog eens de speciale shampoo gebruik..

Voor mij deze wax dus niet meer, dan maar wat meer betalen voor de zymol. De zymol moet je trouwens met je handen inwrijven en dat werkt echt perfect!

De wax waar ik het over heb is deze:

[img:150:150]http://www.vertar.com/media/meguiars-nx ... 1g_3_1.jpg[/img]

Plaats reactie