Pagina 1 van 1

Cayenne Transsyberia

Geplaatst: 20 apr 2007, 16:25
door Dennis Cavallino

Geplaatst: 20 apr 2007, 16:55
door BBVW
Bah

Geplaatst: 20 apr 2007, 19:16
door Jurriaan
Net echt! ;)

Geplaatst: 20 apr 2007, 19:48
door Tom
Ik vind em wel cool!!


(geintje.. 20 april...etc.. :P)

Geplaatst: 26 apr 2007, 16:36
door Roman
Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.

Maar, het beste kan je maar gewoon wegblijven van all die nieuwelingen als het op puur offroad aankomt want de electronica is een flinke zwakke schakel.

Als je door de Sahara tuft wil je geen electronische problemen krijgen. Is gewoon lullig.

Kan je beter een Landcruiser Tropical kopen ofzo (moeilijk te legaliseren binnen de EU. Is iets met de uitstoot).

Die krijg je nog helemaal zonder electronica en zelfs zonder turbo. En natuurlijk starre assen. Niet kapot te krijgen.
Wedden dat ik zo'n Cayenne snel naar de klote heb :lol:

Geplaatst: 26 apr 2007, 19:15
door Jurriaan
Roman schreef:Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.
Range Rover? =)

Geplaatst: 27 apr 2007, 10:50
door Roman
Jurriaan schreef:
Roman schreef:Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.
Range Rover? =)
Je hebt gelijk, ben er eentje vergeten. Maar niet de Range Rover.

De Defender! Hoe kan ik die nou vergeten.

Range Rover, Discovery... je hebt er niks aan als het om echt offroaden gaat. Een onverhard pad kan je er in de meeste gevallen nog wel mee op. Maar als het wat moeilijker word zijn ze hopenloos verloren. Hummer's (op de H1 na) trouwens ook.

Electronica verneukt de boel. Diffs weten niet wat ze moeten doen en voor je het weet gaat het allemaal naar de klote.

De hele ouwe Range Rover is wel weer goed. Die met die 3.9 V8 nog. Maar ook die heb hele zwakke plekken (wederom de diffs).

Geplaatst: 27 apr 2007, 11:01
door Dennis Cavallino
De Defender zoals van mijn collega heeft ook al electronica ivm de TD5 motor. Wel jammer, want de rest van de techniek is lekker oldschool. Niet geschikt voor Afrika dus. Daar snappen ze niets van electronica.

Geplaatst: 27 apr 2007, 12:11
door Jurriaan
Roman schreef:
Jurriaan schreef:
Roman schreef:Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.
Range Rover? =)
Je hebt gelijk, ben er eentje vergeten. Maar niet de Range Rover.

De Defender! Hoe kan ik die nou vergeten.
Oh, dacht dat het over SUV's ging? ;)

Maar qua diffs valt het best mee, je kunt 24-splines van een latere monteren, of anders nog richting ARB of Maxidrive. Maar ach, als je alles daar op sterkte hebt gaat de weakest link richting bak en tussenbak, en dan hou ik `m toch liever in de assen. Steekassen en diffs zijn de kosten niet en makkelijk te vervangen.

[IMG:1037:778]http://i14.tinypic.com/2vnfivo.jpg[/img]

En tsja, die Td5 is ook niet my cup of tea. Doe mij de generatie ervoor maar.

Geplaatst: 27 apr 2007, 13:23
door dale vito
Op timezone post een autojournalist uit toronto die hier aan mee gaat doen.... COOL

Geplaatst: 27 apr 2007, 18:14
door Roman
Jurriaan schreef:
Roman schreef:
Jurriaan schreef: Range Rover? =)
Je hebt gelijk, ben er eentje vergeten. Maar niet de Range Rover.

De Defender! Hoe kan ik die nou vergeten.
Oh, dacht dat het over SUV's ging? ;)

Maar qua diffs valt het best mee, je kunt 24-splines van een latere monteren, of anders nog richting ARB of Maxidrive. Maar ach, als je alles daar op sterkte hebt gaat de weakest link richting bak en tussenbak, en dan hou ik `m toch liever in de assen. Steekassen en diffs zijn de kosten niet en makkelijk te vervangen.

En tsja, die Td5 is ook niet my cup of tea. Doe mij de generatie ervoor maar.
Ja die Range's zijn de lekkere. Hierzo hebben we grote problemen om aan land rover onderdelen te komen. Daarom heb ik het er niet zo op.

Nieuwe Defenders zijn ook niet de beste oplossing voor Afrika maar met een beetje werk zijn ze goed.

Voor mij is de enige echte nog altijd Landcruiser Tropical. In de groep hierzo hadden we er een paar. Echt super. Ouwe transferbak, nog met de optie voor 2x4. Hebben de nieuwe yota's ook niet meer.

Maar deze zijn echt de bom. Dubbele dieseltank. NIETS electrisch. En starre assen met sterkere veren.

[img:345:183]http://www.transauto.be/car/photo/35B0.jpg[/img]

Maar errrrm

we zijn zelf ook een paar geweest met soesjes erbij, ze hebben moeite in sommige gedeeltes, maar ze hebben het goed doorstaan.

Maar de soesjes voelen zich toch echt het beste thuis op trials, of lokaal. Heb een keer 27 uur non stop in een samurai gezeten en dat raad ik niet echt aan

:lol:

[img:604:453]http://photos.pe.facebook.com/v55/221/5 ... 4_9924.jpg[/img]
[img:604:453]http://photos-794.ak.facebook.com/ip002 ... 4_8524.jpg[/img]
[img:499:374]http://photos-637.ak.facebook.com/ip002 ... 7_2924.jpg[/img]