Cayenne Transsyberia

Van een Lada Niva in de grote stad tot Parijs-Dakar. Op veler verzoek is er dan eindelijk ook een echt off road forum!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Cayenne Transsyberia

Bericht door Dennis Cavallino » 20 apr 2007, 16:25


BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 20 apr 2007, 16:55

Bah

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 20 apr 2007, 19:16

Net echt! ;)

Tom
Berichten: 21797
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 20 apr 2007, 19:48

Ik vind em wel cool!!


(geintje.. 20 april...etc.. :P)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 26 apr 2007, 16:36

Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.

Maar, het beste kan je maar gewoon wegblijven van all die nieuwelingen als het op puur offroad aankomt want de electronica is een flinke zwakke schakel.

Als je door de Sahara tuft wil je geen electronische problemen krijgen. Is gewoon lullig.

Kan je beter een Landcruiser Tropical kopen ofzo (moeilijk te legaliseren binnen de EU. Is iets met de uitstoot).

Die krijg je nog helemaal zonder electronica en zelfs zonder turbo. En natuurlijk starre assen. Niet kapot te krijgen.
Wedden dat ik zo'n Cayenne snel naar de klote heb :lol:

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 26 apr 2007, 19:15

Roman schreef:Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.
Range Rover? =)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 27 apr 2007, 10:50

Jurriaan schreef:
Roman schreef:Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.
Range Rover? =)
Je hebt gelijk, ben er eentje vergeten. Maar niet de Range Rover.

De Defender! Hoe kan ik die nou vergeten.

Range Rover, Discovery... je hebt er niks aan als het om echt offroaden gaat. Een onverhard pad kan je er in de meeste gevallen nog wel mee op. Maar als het wat moeilijker word zijn ze hopenloos verloren. Hummer's (op de H1 na) trouwens ook.

Electronica verneukt de boel. Diffs weten niet wat ze moeten doen en voor je het weet gaat het allemaal naar de klote.

De hele ouwe Range Rover is wel weer goed. Die met die 3.9 V8 nog. Maar ook die heb hele zwakke plekken (wederom de diffs).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 27 apr 2007, 11:01

De Defender zoals van mijn collega heeft ook al electronica ivm de TD5 motor. Wel jammer, want de rest van de techniek is lekker oldschool. Niet geschikt voor Afrika dus. Daar snappen ze niets van electronica.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 27 apr 2007, 12:11

Roman schreef:
Jurriaan schreef:
Roman schreef:Cayenne is een van de beter presterende SUVs als het op offroad aankomt (on road trouwens ook). Echt stukken beter dan de meeste. Enigste die misschien nog beter zijn de Nissan Patrol en sommige Landcruiser modellen.
Range Rover? =)
Je hebt gelijk, ben er eentje vergeten. Maar niet de Range Rover.

De Defender! Hoe kan ik die nou vergeten.
Oh, dacht dat het over SUV's ging? ;)

Maar qua diffs valt het best mee, je kunt 24-splines van een latere monteren, of anders nog richting ARB of Maxidrive. Maar ach, als je alles daar op sterkte hebt gaat de weakest link richting bak en tussenbak, en dan hou ik `m toch liever in de assen. Steekassen en diffs zijn de kosten niet en makkelijk te vervangen.

[IMG:1037:778]http://i14.tinypic.com/2vnfivo.jpg[/img]

En tsja, die Td5 is ook niet my cup of tea. Doe mij de generatie ervoor maar.

Gebruikersavatar
dale vito
Berichten: 862
Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door dale vito » 27 apr 2007, 13:23

Op timezone post een autojournalist uit toronto die hier aan mee gaat doen.... COOL

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 27 apr 2007, 18:14

Jurriaan schreef:
Roman schreef:
Jurriaan schreef: Range Rover? =)
Je hebt gelijk, ben er eentje vergeten. Maar niet de Range Rover.

De Defender! Hoe kan ik die nou vergeten.
Oh, dacht dat het over SUV's ging? ;)

Maar qua diffs valt het best mee, je kunt 24-splines van een latere monteren, of anders nog richting ARB of Maxidrive. Maar ach, als je alles daar op sterkte hebt gaat de weakest link richting bak en tussenbak, en dan hou ik `m toch liever in de assen. Steekassen en diffs zijn de kosten niet en makkelijk te vervangen.

En tsja, die Td5 is ook niet my cup of tea. Doe mij de generatie ervoor maar.
Ja die Range's zijn de lekkere. Hierzo hebben we grote problemen om aan land rover onderdelen te komen. Daarom heb ik het er niet zo op.

Nieuwe Defenders zijn ook niet de beste oplossing voor Afrika maar met een beetje werk zijn ze goed.

Voor mij is de enige echte nog altijd Landcruiser Tropical. In de groep hierzo hadden we er een paar. Echt super. Ouwe transferbak, nog met de optie voor 2x4. Hebben de nieuwe yota's ook niet meer.

Maar deze zijn echt de bom. Dubbele dieseltank. NIETS electrisch. En starre assen met sterkere veren.

[img:345:183]http://www.transauto.be/car/photo/35B0.jpg[/img]

Maar errrrm

we zijn zelf ook een paar geweest met soesjes erbij, ze hebben moeite in sommige gedeeltes, maar ze hebben het goed doorstaan.

Maar de soesjes voelen zich toch echt het beste thuis op trials, of lokaal. Heb een keer 27 uur non stop in een samurai gezeten en dat raad ik niet echt aan

:lol:

[img:604:453]http://photos.pe.facebook.com/v55/221/5 ... 4_9924.jpg[/img]
[img:604:453]http://photos-794.ak.facebook.com/ip002 ... 4_8524.jpg[/img]
[img:499:374]http://photos-637.ak.facebook.com/ip002 ... 7_2924.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten