Hatchback HOT or NOT
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hatchback HOT or NOT
In navolging van het stationdraadje
Wat vinden we van een hatchback ?
Stiefkindje onder de serieuse automodellen of het beste compromis tussen praktisch gebruik en formaat.
In de basis mooi of eigenlijk altijd lelijk, helemaal als er station's, coupe's, sedan's van dezelfde variant in het spel zijn.
Wat vinden we van een hatchback ?
Stiefkindje onder de serieuse automodellen of het beste compromis tussen praktisch gebruik en formaat.
In de basis mooi of eigenlijk altijd lelijk, helemaal als er station's, coupe's, sedan's van dezelfde variant in het spel zijn.
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Hatches zijn erg hot. Zelf ben ik zeer tevreden over mijn C30. Zit helaas (nog) geen bodykit op. Maar zelfs standaard vind ik de looks geweldig. Mooie agressieve neus i.c.m. de bi-xenon.
ALs ik de C30 niet zou hebben gekozen zou ik opzeker voor de Opel astra GTC gaan. Prachtig ontwerp vooral met die doorlopende voorruit.
ALs ik de C30 niet zou hebben gekozen zou ik opzeker voor de Opel astra GTC gaan. Prachtig ontwerp vooral met die doorlopende voorruit.
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Vind hothatches er altijd leuk uit zien, het zijn vaak de hatches die af zijn, optisch subtiel aangepakt, leukere opties, beter interieur, betere wegligging/wielen enz enz.
Hot hatches hebben vaak ook een echte feel good factor, ff simpel stress van je af knallen in een auto die je net zo makkelijk dagelijks gebruikt, of gewoon zo ff mee kan nemen voor de fun.
Clio RS zou ik graag een keer in willen sturen
.
Hot hatches hebben vaak ook een echte feel good factor, ff simpel stress van je af knallen in een auto die je net zo makkelijk dagelijks gebruikt, of gewoon zo ff mee kan nemen voor de fun.
Clio RS zou ik graag een keer in willen sturen

- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Ik vind het vaak de minste modellen, alleen worden ze door de fabrikant inderdaad vaak opgeleukt waardoor het nog wat lijkt. Een sedan, coupé of touring die dezelfde (of in elk geval wàt) aandacht van de fabrikant krijgt vind ik bijna zonder uitzondering mooier. Er zijn wel wàt uitzonderingen zoals de C30. Die vind ik leuker dan de sedan en station. Zo ook de Mini(al vind ik de Clubman misschien ook wel gaver) en nieuwe 500, maar die vind ik eigenlijk een klasse apart.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Not! Wat mij betreft.
Of het moet echt een dikke versie van de desbetreffende hatchback zijn, maar aangezien NL nou niet bekend staan om het aanschaffen van lekkere dikke hatchback een NOT voor mij.
Mijn favourite (HOT) hatch is de 130i, werkelijk een topauto en wat mij betreft vermakelijker dan de dikke versies van de bekende andere Duitse merken (Opel/Ford/VW/Audi).
Of het moet echt een dikke versie van de desbetreffende hatchback zijn, maar aangezien NL nou niet bekend staan om het aanschaffen van lekkere dikke hatchback een NOT voor mij.
Mijn favourite (HOT) hatch is de 130i, werkelijk een topauto en wat mij betreft vermakelijker dan de dikke versies van de bekende andere Duitse merken (Opel/Ford/VW/Audi).
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik heb weinig met een hatchback, mooiste vind ik een coupe. Die hebben de mooiste lijnen, zijn vaak sportief, zien er als een volwassen auto uit etc.
Maar er zijn zeker een paar hatchbacks die hot/mooi zijn. Vind m'n 147 nog steeds super qua vormgeving. Of een Clio V6 is ook SUPER. En zo zijn er nog wel een aantal.
Maar er zijn zeker een paar hatchbacks die hot/mooi zijn. Vind m'n 147 nog steeds super qua vormgeving. Of een Clio V6 is ook SUPER. En zo zijn er nog wel een aantal.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
HOT natuurlijk, zou ook wat zijn als ik NOT zou zeggen, kan ik beter mijn forum opdoeken...
Zoals eerder gezegd...het zijn de hot hatches die vaak lekker aangekleed zijn en zich duidelijk onderscheiden van de overige moddellen uit de serie.
Ik merk wel dat hot hatches rijders vroeg of laat toch overstappen naar het echte werk of naar een ruimere bolide ivm gezinsuitbreiding. Rico v Velzen, Erik Kramer etc. waren eerst actief op mijn forum met mooi spul, maar gingen op een geven moment toch M3 rijden. Tja, dan zijn wij een beetje met kinderspul aan het spelen. 8)
Voor liefhebbers en rijders van hot hatches.....klik even op mijn www button

Zoals eerder gezegd...het zijn de hot hatches die vaak lekker aangekleed zijn en zich duidelijk onderscheiden van de overige moddellen uit de serie.
Ik merk wel dat hot hatches rijders vroeg of laat toch overstappen naar het echte werk of naar een ruimere bolide ivm gezinsuitbreiding. Rico v Velzen, Erik Kramer etc. waren eerst actief op mijn forum met mooi spul, maar gingen op een geven moment toch M3 rijden. Tja, dan zijn wij een beetje met kinderspul aan het spelen. 8)
Voor liefhebbers en rijders van hot hatches.....klik even op mijn www button

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja Dutch goeie, die modellen daar heb ik niet eens aan gedacht.
Ik ben zelf wel een hatchback liefhebber, de meeste auto's die ik heb gehad waren ook hatchback's
Alfa 33, A3 2x, S3, Arosa, Cooper S, 1 serie 2x.
Heb nu dan wel een coupe en touring maar hatches blijf ik altijd een warm hart toedragen, Maar niet alle hatches, in ieder geval moet ie een beetje pittig zijn, hoeft niet gelijk 200+ pk zijn maar 100 pk is echt minimaal. Het mooist vind ik als een hatch een beetje dikker is gemaakt met een paketje oid.
Sommige hatches vind ik ook niet echt weer een hatch, zoals bv de e36 compact of de e46 compact. Of die modellen die dutch opnoemt. Formeel wel maar qau uiterlijk hikken ze dichter tegen een coupe variant of sedan variant aan.
Hatch is kort, gedrongen met een steile kofferklep het mooist, overigens vind de term 5e deur echt totaal belachelijk. Een klep is een klep en niet anders, niemand die bij zijn volle verstand is stapt via de 5e of 3e deur naar binnen.
Er is helaas sprake van een mindere ontwikkeling in hatchback land en dat is dat de motorkappen steeds hoger worden (zal wel moeten ivm voetgangers veiligheid ofzo) en dat de voorste raamstijl ofwel de A stijl ver naar voren word doorgetrokken. Vaak tot boven de voorwielen, daardoor lijkt het vanaf de bumper tot aan het dak 1 vloeiende lijn te worden, de hatch word teveel een druppelvorm, jammer die ontwikkeling, Een mooi voorbeeld is de Seat Leon de Fiat Grande punto of de Honda Civic.
[img:425:284]http://www.moniteurautomobile.be/medias ... 8498_1.jpg[/img]
[img:1052:744]http://www.autoblog.it/uploads/grande_punto_lato.jpg[/img]¨
[img:800:422]http://www.carbodydesign.com/production ... ic%202.jpg[/img]
Ik ben zelf wel een hatchback liefhebber, de meeste auto's die ik heb gehad waren ook hatchback's
Alfa 33, A3 2x, S3, Arosa, Cooper S, 1 serie 2x.
Heb nu dan wel een coupe en touring maar hatches blijf ik altijd een warm hart toedragen, Maar niet alle hatches, in ieder geval moet ie een beetje pittig zijn, hoeft niet gelijk 200+ pk zijn maar 100 pk is echt minimaal. Het mooist vind ik als een hatch een beetje dikker is gemaakt met een paketje oid.
Sommige hatches vind ik ook niet echt weer een hatch, zoals bv de e36 compact of de e46 compact. Of die modellen die dutch opnoemt. Formeel wel maar qau uiterlijk hikken ze dichter tegen een coupe variant of sedan variant aan.
Hatch is kort, gedrongen met een steile kofferklep het mooist, overigens vind de term 5e deur echt totaal belachelijk. Een klep is een klep en niet anders, niemand die bij zijn volle verstand is stapt via de 5e of 3e deur naar binnen.
Er is helaas sprake van een mindere ontwikkeling in hatchback land en dat is dat de motorkappen steeds hoger worden (zal wel moeten ivm voetgangers veiligheid ofzo) en dat de voorste raamstijl ofwel de A stijl ver naar voren word doorgetrokken. Vaak tot boven de voorwielen, daardoor lijkt het vanaf de bumper tot aan het dak 1 vloeiende lijn te worden, de hatch word teveel een druppelvorm, jammer die ontwikkeling, Een mooi voorbeeld is de Seat Leon de Fiat Grande punto of de Honda Civic.
[img:425:284]http://www.moniteurautomobile.be/medias ... 8498_1.jpg[/img]
[img:1052:744]http://www.autoblog.it/uploads/grande_punto_lato.jpg[/img]¨
[img:800:422]http://www.carbodydesign.com/production ... ic%202.jpg[/img]
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Je hebt wel gelijk Rico. Ik heb dinsdag een proefrit gemaakt in zo'n Grande Punto en wat opvalt is dat de voorruit enorm vlak staat en het onderste deel van de voorruit staat heel ver bij je weg. Daardoor is de bovenkant van je dashboard qua oppervlak heel groot.
De motorkap loopt bijna even steil, zal ongetwijfeld te maken hebben met voetgangersveiligheid.
De motorkap loopt bijna even steil, zal ongetwijfeld te maken hebben met voetgangersveiligheid.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ben ook een groot HH fan, en heb er meerdere gehad. XR2 MKI, mini (origineel), Fiat 127, Alfa 33, Delta HF Turbo (model na de intergrale), Leon Cupra.
Ben vanaf het begin als een van de weinigen gek van de einser. Huidige SpecB is slecht i.v.m. praktische redenen gekozen, hoewel geen straf, is de pret in de E30 M3 vele malen groter.
Michel
Ben vanaf het begin als een van de weinigen gek van de einser. Huidige SpecB is slecht i.v.m. praktische redenen gekozen, hoewel geen straf, is de pret in de E30 M3 vele malen groter.
Michel
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Eerste reactie van mij is: Hot.
Maar als ik er goed over nadenk, heb ik mijn lijstje van favoriete auto's in de top100 geen Hot Hatches staan. Maar ik vind ze leuk om te zien en leuk om te rijden.
Zal er alleen niet snel één kopen, tenzij we een Delta Integrale, 120d/130i en Talbot Lotus Sunbeam meerekenen.
Maar als ik er goed over nadenk, heb ik mijn lijstje van favoriete auto's in de top100 geen Hot Hatches staan. Maar ik vind ze leuk om te zien en leuk om te rijden.
Zal er alleen niet snel één kopen, tenzij we een Delta Integrale, 120d/130i en Talbot Lotus Sunbeam meerekenen.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40
Mee eens, en bij veel modellen vind ik het ècht afbreuk doen aan het uiterlijk van de auto. Tel daarbij flink wat overgewicht op, en ik vind de term Hot niet altijd meer even toepasbaar.Rico v Velzen schreef: Er is helaas sprake van een mindere ontwikkeling in hatchback land en dat is dat de motorkappen steeds hoger worden (zal wel moeten ivm voetgangers veiligheid ofzo) en dat de voorste raamstijl ofwel de A stijl ver naar voren word doorgetrokken. Vaak tot boven de voorwielen, daardoor lijkt het vanaf de bumper tot aan het dak 1 vloeiende lijn te worden, de hatch word teveel een druppelvorm, jammer die ontwikkeling, Een mooi voorbeeld is de Seat Leon de Fiat Grande punto of de Honda Civic.
Als overgewicht gecompenseerd wordt met vermegen, dan kun je moeilijk nog over een HOT hatch praten vind ik. Tuurlijk, er zijn genoeg hatches die nog steeds erg leuk zijn om te rijden, dat bewijst bijvoorbeeld de Focus ST wel. 150pk en 1000kg vind ik in veel gevallen hotter dan 240pk en 1400 kg.
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
In hoeverre is het aantal deuren belangrijk of een auto 'hot' is? Afgezien van esthetica of smaak. Is een driedeurs 130i 'hotter' dan een vijfdeurs? En ja, ik weet dat een driedeurs meestal een paar procentjes stijver is maar een knappe jongen die dat verschil in het dagelijks leven merkt.Knot schreef:Een Hot Hatch met 4 of 5 deuren is mijn inziens niet Hot...
3deurs moet het zijn en de dikste uitvoering van dat model.
Is een vierdeurs E36 M3 'hotter' dan een tweedeurs?
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
IK vind een 4 deurs E36 M3 hotter.Brava schreef:In hoeverre is het aantal deuren belangrijk of een auto 'hot' is? Afgezien van esthetica of smaak. Is een driedeurs 130i 'hotter' dan een vijfdeurs? En ja, ik weet dat een driedeurs meestal een paar procentjes stijver is maar een knappe jongen die dat verschil in het dagelijks leven merkt.Knot schreef:Een Hot Hatch met 4 of 5 deuren is mijn inziens niet Hot...
3deurs moet het zijn en de dikste uitvoering van dat model.
Is een vierdeurs E36 M3 'hotter' dan een tweedeurs?

Vaak is de 'lijn' bij een 3 tov 5 deurs hatchback net iets 'geiniger'. Ja ik vind hatches leuk, maar niet alles is hot:
Clio V6 Ph II is onbetwist de number one betaalbaar voor mij.
130i(3 of 5 deurs boeie)nummer2
En dan de Golf V GTI
En daarna verdiep ik me er niet meer in

Ja de Keizer der hothatches heettte 205 Turbo 16 E2 en de kroonprins Lancia Delta S4 in mijn beleving.