vraagje
- frank de jonge
- atomchris
rijbewijs....check!frank de jonge schreef:Hmmm, als ze al controleren en dat is vaak niet het geval in Duitsland.
Ze gaan echt niet iedereen bij langs op de parking maargoed, wat kost het als je geen paspoort of een ID kaart hebt.
Neem je rijbewijs mee of ander identificatiemateriaal
ik snap dat het op eigen risico is,tis niet zo dat je vast gezet wordt als je geen paspoort heb.....ik ga ook maar 1 keer rijden, en dan, de rest bekijken!!!! 8)
- frank de jonge
- volvoc30
Duitsland is EU dus je hoeft je paspoort niet mee te nemen. Je moet je wel kunnen legitimeren. Maar dat kan met je rijbewijd en ID kaart. Tevens valt Duitsland onder het schengen verdrag.
Op 14 juni 1985 ondertekenden de regeringsleiders van België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk het Akkoord van Schengen. Ze kwamen overeen de personencontrole aan hun gemeenschappelijke grenzen af te schaffen. Zo ontstond een gebied zonder binnengrenzen dat bekend staat als Schengenruimte
Op 14 juni 1985 ondertekenden de regeringsleiders van België, Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk het Akkoord van Schengen. Ze kwamen overeen de personencontrole aan hun gemeenschappelijke grenzen af te schaffen. Zo ontstond een gebied zonder binnengrenzen dat bekend staat als Schengenruimte
- Pescatore
Ik ben bang dat ik hier een aantal mensen moet gaan teleurstellen; een rijbewijs is GEEN GELDIG identificatiemiddel in Duitsland. Hier kun je je dus niet mee identificeren indien men hierom vraagt bij een id-check. :!:
Enige optie is een geldig paspoort/id-kaart.
Kanttekening hierbij is dat je niet gauw gecontroleerd zal worden ivm Schengenakkoord, echter om problemen te voorkomen wil ik je aanraden om gewoon een id-kaart of een paspoort mee te nemen.
Kanttekening hierbij is dat je niet gauw gecontroleerd zal worden ivm Schengenakkoord, echter om problemen te voorkomen wil ik je aanraden om gewoon een id-kaart of een paspoort mee te nemen.
- atomchris
ik heb het nagevraagd moet geen probleem geven....en anders.....geven ze die bon maar lekker!die grussen!en bis morgen!Pescatore schreef:Ik ben bang dat ik hier een aantal mensen moet gaan teleurstellen; een rijbewijs is GEEN GELDIG identificatiemiddel in Duitsland. Hier kun je je dus niet mee identificeren indien men hierom vraagt bij een id-check. :!:
- Peter Tunissen