Do's and Dont's bij CBR07

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
volvoc30

Do's and Dont's bij CBR07

Bericht door volvoc30 » 18 apr 2007, 21:32

Misschien dat er al op een draadje wat verder op in is gegaan, maar heb het nog niet kunnen vinden.

We zijn met een aardig grote groep autoliefhebbers.
Ik zat me net een beetje de dag in te beelden hoe het moet verlopen. Aangezien ik altijd met een 'Worst case scenario' :D rekening houdt denk ik dat het misschien handig kan zijn als we met zijn allen een klein lijstje kunnen maken met de do's and dont's om zodat we de openbare orde niet teveel te storen bij onze oosterburen.

Even een lijstje waar ik waarde aan hecht.

Do's (niet zo moeilijk!)

- Gezeligheid

- Samenhorigheid

- Genieten

- Kennismaken

Dont's

- donuts draaien parkeerterrein

- Kalmte en discretie bij meeting points mensen/autoriteiten moeten geen 'lucht' krijgen dat we met een meeting/rally bezig zijn.

- Drive by's zonder te seinen. Ookal hebben de meeste onder ons een aardig verkeers inzicht, als je 180 rijdt en er komt plots iemand aanstuiven met 300+ dan kan iedereen inschattingsfouten maken. Ramp zal niet te overzien zijn.

- de snelle wagens in niet te grote groepjes de weg op sturen.

- machogedrag (aangezien er 2 aantrekkelijke vrouwmenschen meegaan 8) ).

- Geen geintjes zoals afsnijden, bumperen, en andere capriolen, ook niet met lage snelheden!

Als dit een overbodig draadje is, slotje erop en toedeledokie.

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 18 apr 2007, 21:37

Het kan maar niet vaak genoeg benadrukt worden vind ik.

Tom

Bericht door Tom » 18 apr 2007, 21:38

Dit topic is zeker niet overbodig, maar later op de avond volgt er een topic waarin alles duidelijk vermeld staat. Dan weet iedereen van het hoe en waarom van CBR en zijn er als het goed is geen onduidelijkheden over :)

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 apr 2007, 21:39

@Tom

Oke top, ben benieuwd!

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 18 apr 2007, 23:05

je vergeet nog een puntje bij DO's namelijk:

met elkaar meerijden :D :D :D :D

En inderdaad donuts draaien of driften op een punt waar veel andere auto's staan of mensen is ook niet wenselijk. Hou er zelf wel van om af en toe een driftje te doen maar wel daar waar het kan!

en aub ook geen harde stampmuziek! Maar dat zal wel meevallen, is geen sjonnie meeting natuurlijk... alhoewel.. Kwam M-bitious nou ook?? :P

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 apr 2007, 09:45

1 punt voor de DO's

Een bbq op de heuvel :P en gezellig genieten van het snelle spul dat komt langs blazen :D onder het genot van een dikke Bratwurst :P

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 11:26

frank de jonge schreef:1 punt voor de DO's

Een bbq op de heuvel :P en gezellig genieten van het snelle spul dat komt langs blazen :D onder het genot van een dikke Bratwurst :P
ik ken die spot niet, ben benieuwd waar dat zit maar als het weer zo mooi wordt als ze zeggen lijkt me dat een leuke plek :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 apr 2007, 11:32

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 19 apr 2007, 11:45

Even naar het eerste filmpje gekeken en wat reden ze dicht opelkaar zeg.

René130i

Bericht door René130i » 19 apr 2007, 11:54

Dat zit echt te dicht op elkaar ja. Zelfs met 120 km/u.

Goed topic btw.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 19 apr 2007, 12:13

foei, dat laatste filmpje is tegen de regels in. Mod even verwijderen aub voordat het mensen op verkeerde ideeen brengt. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 13:02

thx Frank, 8) inderdaad een mooie spot om te staan, zal mij benieuwen als we daar staan/zitten met 50 man...hopelijk kan/mag dat :roll: :idea: lijkt me wel gaaf :lol:
Leuk om te zien hoe het daar in elkaar steekt, met ook de pomp aan de andere zijde gezien vanaf NL kant, top en duidelijk nu :lol:

moet wel zeggen dat het op dat stukje toen behoorlijk druk was? althans als je echt hard zu gaan daar?

RVV

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 13:14

GTRene schreef:
moet wel zeggen dat het op dat stukje toen behoorlijk druk was? althans als je echt hard zu gaan daar?

Rene het was toen midden in de zomer vakantie, ook nog eens een uur of 14 's middags.

De weg naar het noorden toe dus de andere kant op is altijd veel rustiger. (van het roergebied af)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 apr 2007, 13:32

Klopt Rico, was midden inde zomervakantie dus veel vakantiegangers en dagjes mensen.

Zo in een normaal weekend is het niet druk.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 13:36

ah OK gelukkig maar want wil anderen niet de stuipen op het lijf jagen met het V8 gebulder en al dat andere spul wat dan komt 8)
kunnen we die dag de weg niet afhuren? heb er best 10.-euro voor over :idea: trouwens de benzine maatschappijen mogen dat wel eens regelen, we sponseren ze dik die dag met dat gezuip van die motoren :twisted:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 apr 2007, 13:39

Zit wat in :idea:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 13:47

Onder de do's mijn voorbereidings lijstje zonder de dingen die ik al weet en zal doen qua waarden en normen zeg maar niet Remy alleen op de wereld maar denken aan andere weggebruikers enzo, anyway hier mijn DO lijstje samengevat en print ik uit samen met de overzicht kaart van @Daniel :idea: en de coördinaten van hem dan komt het helemaal goed, ik heb op mijn lijst dan belangrijke punten in kleur gezet maar op deze copy zie ik dat niet weer :lol:

VERGEET NIET:ELKE VORM VAN VERMEENDE OVERLAST KAN TER PLEKKE HET EINDE BETEKENEN VAN DE MEETING !

Rustplaats en Tankstation Ems-Vechte WESTZIJDE
Voor mensen die vanuit het zuiden/oosten van Nederland komen die bv bij Oldenzaal de grens overgaan en van de 30 de 31 oprijden, die moeten doorrijden naar afslag 24 om daar weer te keren en naar beneden rijden voor het tankstation aan de westzijde. Anders staat de ene helft aan de westkant van de autobahn en de andere helft aan de oostkant.

--------------------------------------------------------------------------------

Het startpunt (onder Lingen, in zuidelijke richting) is op
52°31'39.78"N Latitude
7°11'48.54"E Longitude

Vervolgens omkeren bij het keerpunt op
52°28'57.31"N Latitude
7°12'35.90"E Longitude

Even uitgaande van de stop&go's in het eerste topic:
de eerste (ter hoogte van Haren) is op
52°47'20.39"N Latitude
7°10'12.32"E Longitude

de tweede (ter hoogte van Papenburg) is op
53° 5'12.45"N Latitude
7°14'30.22"E Longitude

de derde (voor de Emstunnel) is op
53°13'18.33"N Latitude
7°22'15.48"E Longitude

Het keerpunt (na de Emstunnel) is op
53°14'16.01"N Latitude
7°24'44.38"E Longitude

De vierde (ter hoogte van Dersum, in zuidelijke richting) is op
52°56'26.59"N Latitude
7°15'9.42"E Longitude
--------------------------------------------------------------------------------

Zondag 22 april, aanvang 10 uur 's morgens.

Startlocatie, tankstelle Ems vechte A31 tussen afslag 24/25 WESTZIJDE , Een mooie parkplatz met veel ruimte, en benzinepomp.
-De aankomst op de parking is om 10 uur. Van diegenen die gebruik willen maken van de route (vermoedelijk vanaf een uur na aankomst) worden de 'snelle' jongens verzocht hun auto's zoveel mogelijk in de buurt van de benzinepomp te parkeren en de 'langzamere' jongens zien wij graag zoveel mogelijk vooraan op de parkplatz in de buurt van de oprit naar de A31.

We gaan eerste een stukje naar het zuiden toe, keren dan en rijden dan full speed naar het Noorden toe. We werken met stop and go's. Op aangewezen parkeerplaatsen aan de autobahn moet je verplicht stoppen, diegene die het eerst binnenkomt moet wachten totdat de laatste auto aankomt. Die laatste auto mag weer als eerste weg en dat geld voor alle auto's in omgekeerde volgorde. Dus de snelste auto's mogen pas als het laatst wegrijden van een stop and go plaats. Waarom dit systeem, de snelste auto's zijn niet zomaar uit het zicht, de groep blijft relatief dicht bij elkaar rijden en voor het foto en video gebeuren krijg je de mooiere beelden. Tijdens een stop and go kun je eventueel afspreken om een run tegen iemand te houden tijdens de rit naar de volgende stop and go.

Naar het noorden toe hebben we 3 stop and go's, de laatste is een paar kilometer voor de 945 meter lange Ems tunnel. vanaf daar rijden we op redelijke normale snelheid naar de Emstunnel toe, daar houden we een mini tunnelrun.
. Hou er rekening mee dat er stukken zijn waar snelheidslimieten zijn (stukken in het noorden waar je maar 100 km/h mag), ondermeer bij de Emstunnel (80 km/h) en dat er ook kan worden gecontroleerd!
Direct vlak na de tunnel pakken we de afslag en rijden de andere kant weer de tunnel in weer richting het zuiden. De auto's zullen dan ondertussen wel aardig dorst hebben en aangezien er naar de meet plek toe geen tankstation meer komt, zullen we bij de afslag Bunde naar de Nederlandse grens rijden, dit is ongeveer een kilometer of 5. Daar kan iedereen tanken zowel aan de Nederlandse kant als aan de Duitse kant. Je moet dan wel even een stukje doorrijden om bij afslag/keerpunt nieuweschans terug te rijden. Je moet zelf beslissen waar je wilt tanken aan de Nederlandse kant of aan de Duitse kant. Ik heb voor beide kanten gekozen omdat het anders veel te lang wachten word wat betreft tanken. Er is tijdens de tanksessie geen sprake van een verplichte stop and go. Na het tanken kun je direct weer verder rijden naar de afslag Bunde waar je weer richting het zuiden gaat.

Dan kom je nog eenmaal een stop and go tegen en vanaf daar is het immer gerade aus naar de start/meet plek toe waar je ook de auto weer kan voltanken. Daar aangekomen is de cannonball run afgelopen.

Eventueel kunnen dan nog losse runs tussen deelnemers worden afgelegd tussen 2 afritten zoals we vorig jaar voornamelijk deden. Vanaf de geluidswal kan er dan worden gekeken en worden gefilmd.

Gesloten