Onder de do's mijn voorbereidings lijstje zonder de dingen die ik al weet en zal doen qua waarden en normen zeg maar niet Remy alleen op de wereld maar denken aan andere weggebruikers enzo, anyway hier mijn DO lijstje samengevat en print ik uit samen met de overzicht kaart van @Daniel :idea: en de coördinaten van hem dan komt het helemaal goed, ik heb op mijn lijst dan belangrijke punten in kleur gezet maar op deze copy zie ik dat niet weer
VERGEET NIET:ELKE VORM VAN VERMEENDE OVERLAST KAN TER PLEKKE HET EINDE BETEKENEN VAN DE MEETING !
Rustplaats en Tankstation Ems-Vechte WESTZIJDE
Voor mensen die vanuit het zuiden/oosten van Nederland komen die bv bij Oldenzaal de grens overgaan en van de 30 de 31 oprijden, die moeten doorrijden naar afslag 24 om daar weer te keren en naar beneden rijden voor het tankstation aan de westzijde. Anders staat de ene helft aan de westkant van de autobahn en de andere helft aan de oostkant.
--------------------------------------------------------------------------------
Het startpunt (onder Lingen, in zuidelijke richting) is op
52°31'39.78"N Latitude
7°11'48.54"E Longitude
Vervolgens omkeren bij het keerpunt op
52°28'57.31"N Latitude
7°12'35.90"E Longitude
Even uitgaande van de stop&go's in het eerste topic:
de eerste (ter hoogte van Haren) is op
52°47'20.39"N Latitude
7°10'12.32"E Longitude
de tweede (ter hoogte van Papenburg) is op
53° 5'12.45"N Latitude
7°14'30.22"E Longitude
de derde (voor de Emstunnel) is op
53°13'18.33"N Latitude
7°22'15.48"E Longitude
Het keerpunt (na de Emstunnel) is op
53°14'16.01"N Latitude
7°24'44.38"E Longitude
De vierde (ter hoogte van Dersum, in zuidelijke richting) is op
52°56'26.59"N Latitude
7°15'9.42"E Longitude
--------------------------------------------------------------------------------
Zondag 22 april, aanvang 10 uur 's morgens.
Startlocatie, tankstelle Ems vechte A31 tussen afslag 24/25 WESTZIJDE , Een mooie parkplatz met veel ruimte, en benzinepomp.
-De aankomst op de parking is om 10 uur. Van diegenen die gebruik willen maken van de route (vermoedelijk vanaf een uur na aankomst) worden de 'snelle' jongens verzocht hun auto's zoveel mogelijk in de buurt van de benzinepomp te parkeren en de 'langzamere' jongens zien wij graag zoveel mogelijk vooraan op de parkplatz in de buurt van de oprit naar de A31.
We gaan eerste een stukje naar het zuiden toe, keren dan en rijden dan full speed naar het Noorden toe. We werken met stop and go's. Op aangewezen parkeerplaatsen aan de autobahn moet je verplicht stoppen, diegene die het eerst binnenkomt moet wachten totdat de laatste auto aankomt. Die laatste auto mag weer als eerste weg en dat geld voor alle auto's in omgekeerde volgorde. Dus de snelste auto's mogen pas als het laatst wegrijden van een stop and go plaats. Waarom dit systeem, de snelste auto's zijn niet zomaar uit het zicht, de groep blijft relatief dicht bij elkaar rijden en voor het foto en video gebeuren krijg je de mooiere beelden. Tijdens een stop and go kun je eventueel afspreken om een run tegen iemand te houden tijdens de rit naar de volgende stop and go.
Naar het noorden toe hebben we 3 stop and go's, de laatste is een paar kilometer voor de 945 meter lange Ems tunnel. vanaf daar rijden we op redelijke normale snelheid naar de Emstunnel toe, daar houden we een mini tunnelrun.
. Hou er rekening mee dat er stukken zijn waar snelheidslimieten zijn (stukken in het noorden waar je maar 100 km/h mag), ondermeer bij de Emstunnel (80 km/h) en dat er ook kan worden gecontroleerd!
Direct vlak na de tunnel pakken we de afslag en rijden de andere kant weer de tunnel in weer richting het zuiden. De auto's zullen dan ondertussen wel aardig dorst hebben en aangezien er naar de meet plek toe geen tankstation meer komt, zullen we bij de afslag Bunde naar de Nederlandse grens rijden, dit is ongeveer een kilometer of 5. Daar kan iedereen tanken zowel aan de Nederlandse kant als aan de Duitse kant. Je moet dan wel even een stukje doorrijden om bij afslag/keerpunt nieuweschans terug te rijden. Je moet zelf beslissen waar je wilt tanken aan de Nederlandse kant of aan de Duitse kant. Ik heb voor beide kanten gekozen omdat het anders veel te lang wachten word wat betreft tanken. Er is tijdens de tanksessie geen sprake van een verplichte stop and go. Na het tanken kun je direct weer verder rijden naar de afslag Bunde waar je weer richting het zuiden gaat.
Dan kom je nog eenmaal een stop and go tegen en vanaf daar is het immer gerade aus naar de start/meet plek toe waar je ook de auto weer kan voltanken. Daar aangekomen is de cannonball run afgelopen.
Eventueel kunnen dan nog losse runs tussen deelnemers worden afgelegd tussen 2 afritten zoals we vorig jaar voornamelijk deden. Vanaf de geluidswal kan er dan worden gekeken en worden gefilmd.