BELANGRIJK VOOR IEDEREEN DIE AANWEZIG IS OP DE CBRO7 MEET !!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

BELANGRIJK VOOR IEDEREEN DIE AANWEZIG IS OP DE CBRO7 MEET !!

Bericht door RVV » 18 apr 2007, 16:41

Geachte heren en dames! Wij willen graag dat jullie de volgende aandachtspunten goed in je opneemt:

-De CBR07 is een meeting op een parking op de Duitse autobahn A31 waarvandaan je een mogelijkheid hebt om een individuele rit over de snelweg te maken. Als organisatie houden wij ons echter uitsluitend bezig met de meeting op de parkeerplaats. Wat er verder gebeurt is ieders eigen verantwoordelijkheid! Er is een route uitgestippeld die mensen kunnen volgen als ze willen. Je kunt ook gewoon op de parkeerplaats blijven of een eigen route rijden.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen rijgedrag en dient zich te houden aan de geldende verkeersregels en snelheidslimieten. Hou er rekening mee dat er stukken zijn waar snelheidslimieten zijn (stukken in het noorden waar je maar 100 km/h mag), ondermeer bij de Emstunnel (80 km/h) en dat er ook kan worden gecontroleerd!

-Er zijn een aantal parkeerplaatsen op de route aangegeven waar men kan en mag stoppen. Let op: de Duits/Nederlandse grens is de enige plek waar tijdens de voorgestelde route getankt kan worden, dus maak hier gebruik van! De route neemt ongeveer 250 km in beslag. Met een lege tank komen te staan op de snelweg betekent kans op een (terechte) boete van de Autobahn Polizei.

-Bij pech onderweg: Ga niet met meerdere auto's bij een pech auto staan. 1 of 2 is méér dan genoeg ivm de veiligheid! Bij pech die niet direkt te verhelpen is bel je de ADAC => 01802-22 22 22 of de pechhulpservice van je automerk of verzekeraar.

-Bij een ongeval: Bel gewoon DIRECT 112, ongeacht de omvang van het ongeval. GA NIET MET EEN KLUIT MENSEN BIJ EEN ONGEVAL STAAN LOEREN!

- Bij een ongeval komt er niemand van of namens DF poolshoogte nemen op de plaats waar een ongeval heeft plaatsgevonden! De rit en route op de snelweg is immers ieders eigen keuze verantwoordelijkheid.

-Mocht je worden aangesproken worden door de Polizei op een parkplatz en wil je geen moeilijk gesprek aan, zeg gewoon dat je geen Duits spreekt. Dexter en Macboy dragen als enige een petje van DF en spreken allebei vloeiend Duits en het beste kun je de politie dus naar 1 van hun 2 toe verwijzen om eventueel te vertalen of om uitleg te geven van ons samenzijn op de parking.

-Bestelde CBR07 shirts en petjes worden pas na de rit uitgedeeld door Peter Tunissen op de parking/meetplek. De spullen zijn bedoeld als aandenken (I was there).

GEDRAGSREGELS:

-De aankomst op de parking is om 10 uur. Van diegenen die gebruik willen maken van de route (vermoedelijk vanaf een uur na aankomst) worden de 'snelle' jongens verzocht hun auto's zoveel mogelijk in de buurt van de benzinepomp te parkeren en de 'langzamere' jongens zien wij graag zoveel mogelijk vooraan op de parkplatz in de buurt van de oprit naar de A31.

-Parkeer je auto in de vakken en niet kris kras door elkaar heen.

-Rij op de parkplatz niet harder dan stapvoets ! GEEN burnouts, geen gedrift, geen rotzooi maken. (alle afval in de afvalbakken)
Niet onnodig veel lawaai maken en/of gasgeven !! Bedenk dat je als je dit wel doet, je gewoon een klootzak bent en dat zullen we je zeggen ook.
Iedere vorm van deelname aan een volgende DF meeting kun je dan direkt vergeten en de toegang tot het DF forum zal je worden ontzegd.

VERGEET NIET:ELKE VORM VAN VERMEENDE OVERLAST KAN TER PLEKKE HET EINDE BETEKENEN VAN DE MEETING !

Binnen een straal van 3 kilometer is een politiebureau. Dus ze staan na klachten direct op de stoep. Het is even dat je het weet. Want je verpest het dan gelijk voor iedereen.

-Voor diegene die de route in groepsverband willen rijden: Ga na de start er niet gelijk als een bezetene ervandoor. Vooral in het begin rijd je op een kluitje en na een kilometer of 5 moeten we allemaal er weer af om te keren.

LET OP !! BIJ FILEVORMING VOOR DE STOPLICHTEN IS ER KANS OP KOP/STAART BOTSINGEN OP DE EERSTE AFRIT VAN DE SNELWEG, OMDAT DIE NIET AL TE LANG IS EN DUS SNEL VOL ZAL LOPEN ALS ER 100 AUTO'S TEGELIJK AFWILLEN!

Pas als we na de eerste kering via het viaduct weer terug gaan naar het Noorden toe, komt er voldoende snelweg ruimte ter beschikking.

-Tijdens het rijden, kop erbij, hou afstand, niet rechts inhalen of via de vluchtstrook, ram de auto er ook niet nog snel even voor als je rechts zit en er komt een voorligger naderbij. Spiegelen, spiegelen en nog eens spiegelen! Heb respect voor alle weggebruikers en maak het niet te bont. Erger je niet aan andere (langzamere) deelnemers, er is een hele dag om te rijden dus meer dan genoeg tijd.

-Tijdens de terugkeer op de parkplatz aan de Westzijde, parkeer je de auto's wederom in de vakken volgens de al eerder genoemde regels die gewoon van toepassing blijven.

VOOR IEDEREEN GELDT; AAN HET EIND VAN DE DAG WEER VEILIG EN GELUKKIG NAAR HUIS, PAS DAN KUNNEN WE SPREKEN VAN EEN GESLAAGDE MEETING. BLIJF VOORAL RESPECT HOUDEN VOOR ALLES EN IEDEREEN.

We wensen iedereen een hele fijne en gezellige dag toe.


Meet/startplek, de tankstelle Ems vechte A31 tussen afslag 24/25 WESTZIJDE, tijd van de meeting 10 uur


(19 Haren 408
(20 Wesuwe
(21 Meppen 402
(22 Twist
(23 Geeste
(24 Wietmarschen
Rustplaats en Tankstation Ems-Vechte WESTZIJDE
(25 Lingen 213

(26 Emsbüren
(27 Knooppunt Schüttorf 30, E 30
(28 Schüttorf-Süd
(29 Ochtrup-Nord 403
(30 Gronau/Ochtrup 54

Hieronder plattegrond foto's, dan moet je het zo kunnen vinden, voor mensen die vanuit het zuiden/oosten van Nederland komen die bv bij Oldenzaal de grens overgaan en van de 30 de 31 oprijden, die moeten doorrijden naar afslag 24 om daar weer te keren en naar beneden rijden voor het tankstation aan de westzijde. Anders staat de ene helft aan de westkant van de autobahn en de andere helft aan de oostkant :wink: Op de onderste foto de locatie van de meeting.

[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271803.jpg[/img]
[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271798.jpg[/img]
[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271801.jpg[/img]
[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271805.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door RVV op 18 apr 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 18 apr 2007, 16:47

Duidelijk

Mag ik nog even toevoegen dat het wellicht verstandig is om even te wennen aan snelheid. Tijdje 180, tijdje 220 en dan pas verder (320?). Doe ik altijd, werkt prima.

N.

Gebruikersavatar
Geert.
Berichten: 998
Lid geworden op: 16 mar 2007, 23:43

Bericht door Geert. » 18 apr 2007, 16:48

Duidelijk verhaal Rico!! 8)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 18 apr 2007, 16:54

Duidelijk verhaal!

Twee dingen:
- boete voor stilvallen zonder brandstof kun je ook voorkomen door een jerrycan van 5l mee te nmen
- mocht het nodig zijn, ik spreek vloeiend Duits (heb er 18 jaar gewoond tenslotte)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 apr 2007, 09:11

Allemaal duidelijk.

Wat mij vorig jaar ook opviel is dat er niet alleen weinig ruimte is bij de stoplichten, maar dat er over het algemeen ook korte en krappe in/uit voegstroken zijn met vrij scherpe bochten.
In Nederland heb je bij de meeste op/afritten alle ruimte en flauwe bochten, hier dus extra opletten geblazen.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 19 apr 2007, 09:53

Is er al iets bekend over de plaatsen waar je eventueel kan gaan kijken? Ga natuurlijk eerst zelf rijden, maar ergens een mooi plekje om te kijken lijkt me ook wel leuk.

Lijkt me ook verstandig als iedereen ervoor zorgt dat de bandenspanning is gecontroleerd voordat daardoor ongelukken gaan ontstaan.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 19 apr 2007, 09:55

Heb nog 1 vraagje. Het tankstation aan de duits/ned grens van welke oliemaatschappij is dat?

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 19 apr 2007, 09:55

PS voor de rest Duidelijk stuk Rico.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 19 apr 2007, 10:53

Lijkt me duidelijk, goed stuk Rico. Zieken = opzouten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 10:53

volvoc30 schreef:Heb nog 1 vraagje. Het tankstation aan de duits/ned grens van welke oliemaatschappij is dat?
Aan de Nederlandse kant is het een Texaco en ana de Duitse kant een witte pomp dacht ik.

Verder een hele goede tip van Erik Kramer, let inderdaad goed op de scherpe en korte uitvoegstroken !

Flatline als we ´s ochtends gaan rijden zijn er denk ik geen plekken om te gaan kijken, of je moet eerder willen starten en ver vooruit rijden om de rijders als het ware op te wachten. ´s middags is het wat mij betreft de bedoeling op op de meetparking te blijven en daar vanuit korte runs onderling te houden tussen 2 op en afritten. Op de parkeerplaats is ook een hoge geluidswal waarvan je uitstekend alle vorobij komende auto´s kunt zien. Ook kun je ´s middags instappen meerijden met andere deelnemers.

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Bericht door E60 M5 » 19 apr 2007, 11:01

Verder een hele goede tip van Erik Kramer, let inderdaad goed op de scherpe en korte uitvoegstroken !



Daarom is het handing om te weten om welke parkeerplaatsen het gaat tijdens de run. Die kunnen dan in de navigatie worden ingevoerd. Er is meestal niet genoeg tijd om veilig af te remmen zodra je de eerste bordje Parkeerplaats ziet. Tenzij het de hele grote zijn en al een kilometer van te voren zijn aangegeven.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 apr 2007, 11:09

Zeker handig de tussenstops in te voeren!
Heeft iemand misschien de coördinaten daarvan?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 11:53

Lijkt me ook handig die coördinaten want ben een grote kluns daarin op onbekent terrein en dan kan/ga ik ook niet volluit en kan dan minder relaxed genieten natuurlijk...en dan moet ik nog weten hoe ik dat invoer haha lol...ga er zaterdag wel eens mee aan de klooi...

Verder duidelijke Taal Rico, zo ist maar net..wel moeilijk om eens niet op het gas van de V8 te stampen en die brul te horen maar je hebt gelijk anders krijg je zo'n spel en dan bederf je het voor iedereen...

eneuh heb je ook een ander kaartje want uit die foto kaarten met pijlen vind ik maar niks en moeilijk :oops: zeg maar zo'n soort overzicht tekenen net als een MIO kaart of TOMTOM kaart en dan overzichtelijk de plaatsen waar eraf en waar begin enz enz is dat mogelijk?? kan iemand dat doen...ook een stukej NL erbij op zodat ik weet welke hoogte dus Oldenzaal en ergens in het Noorden erbij ok...dus een handig overzicht uit te printen op een routeplanner kaart model?? anyone please :oops: :lol: 8)

have fun, driving-fun :lol:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 19 apr 2007, 12:00

Hoe de **** krijg je een route in je navi? :roll:

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 19 apr 2007, 12:04

Het startpunt (onder Lingen, in zuidelijke richting) is op
52°31'39.78"N Latitude
7°11'48.54"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/Meetingpoint.kmz

Vervolgens omkeren bij het keerpunt op
52°28'57.31"N Latitude
7°12'35.90"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/KeerpuntZ-N.kmz

Even uitgaande van de stop&go's in het eerste topic:
de eerste (ter hoogte van Haren) is op
52°47'20.39"N Latitude
7°10'12.32"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/Stop&Go-1-Noord.kmz

de tweede (ter hoogte van Papenburg) is op
53° 5'12.45"N Latitude
7°14'30.22"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/Stop&Go-2-Noord.kmz

de derde (voor de Emstunnel) is op
53°13'18.33"N Latitude
7°22'15.48"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/Stop&Go-3-Noord.kmz

Het keerpunt (na de Emstunnel) is op
53°14'16.01"N Latitude
7°24'44.38"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/KeerpuntN-Z.kmz

De vierde (ter hoogte van Dersum, in zuidelijke richting) is op
52°56'26.59"N Latitude
7°15'9.42"E Longitude
Google Earth waypoint: http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/Stop&Go-4-Zuid.kmz
Laatst gewijzigd door Daniel op 19 apr 2007, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Bericht door E60 M5 » 19 apr 2007, 12:05

Rene / Hazze schreef:Hoe de **** krijg je een route in je navi? :roll:
Ik ga een van deplaatsen vlak na de tunnel invoeren. Zo kan ik zien hoevell km nog tot de keerpunt.

Gewone plekken kun je vaak als gps coordinaten invoeren.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 19 apr 2007, 13:01

En speciaal voor GTRene (tegen betaling van minimaal meerijden in dat Hartge-monster van je :P)

[img:971:2053]http://www.tweakers.net/~daniel/CBR/kaart.png[/img]

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 apr 2007, 13:07

Erg handig Daniel!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 13:15

@Daniël, thx mate je bent geweldig :lol: daar kan mijn kop wat mee :idea:
Als we op het laatste meetingpunt zijn cros je maar een rondje mee :twisted: we spreken elkaar, tot zondag alvast en ik wil ook wel een stukje mee in BMW M dik geweld...ow en Cor Z06 geweld :wink: achja, krijg het nog druk zondag met al die indrukken daar...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 13:26

Daniel mooi gedaan, heb het even gecontrolleerd, maar het klopt allemaal precies.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 19 apr 2007, 13:29

Kunnen jullie coordinaten in de navi invoeren?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 13:33

Rene / Hazze schreef:Kunnen jullie coordinaten in de navi invoeren?
ik heb het nog nooit gedaan, maar het kan inderdaad ben het wel eens tegen gekomen toen ik aan het zoeken was naar wat anders op de MIO C710...nu nog ontdekken hoe haha...en zo leer je weer elke dag :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 19 apr 2007, 13:33

Bij o.a. TomTom (6) kan dat inderdaad.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 19 apr 2007, 13:35

K*t, heb alleen benelux kaart in m' n TomTom zitten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 apr 2007, 13:52

volvoc30 schreef:K*t, heb alleen benelux kaart in m' n TomTom zitten.
ff een kaartje regelen via marktplaats inl SD kaartje? kost bijna niks...of copy van iemand vragen, ook handig? DLD is een must, alhoewel op de benelux ook de hoofdwegen van Europa staan, en laat dat nu net een hoofdweg zijn :idea: :roll: :wink: dus misschien lukt het toch??

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten