Rekening houdend met wat last minute afmeldingen zullen er zo'n 85 auto's zijn. Dat is veel te veel om achter elkaar over de autobahn te laten rammen. Zelfs groepjes van 4-5 auto's is al veel, als ik 260 op de teller heb staan heb ik graag veel ruimte voor en achter me.
Wat je kunt doen is groepjes maken van een stuk of 5 auto's die qua topsnelheid redelijk bij elkaar in de buurt liggen, en die vervolgens met ongeveer een halve minuut tussenruimte laten vertrekken. Vervolgens wacht je 2 minuten waarna de volgende groep met weer steeds een halve minuut ruimte vertrekt. De snelste groep vertrekt het eerst, zodat je altijd voldoende ruimte tussen de groepen houdt.
Qua groepen zou je het volgende kunnen doen: tot 230 km/uur, 230-250, 250-270, 270-300 en 300+
Ik denk dat een ieder wel ongeveer weet wat zijn top is en dus ingedeeld kan worden.
Het nadeel van deze opzet is dat de snelste groep al lang en breed op de bestemming is als de laatsten nog op weg moeten gaan, en dat de langzamere deelnemers niets meekrijgen van het geweld vooraan. Je zou het ook andersom kunnen doen, dat dus de snelsten als laatste weg gaan, maar dan krijg je juist dat de boel alsnog in elkaar schuift. Dat kan je eventueel nog opvangen door deelnemers 1 voor 1 te laten vertrekken met een minuut tussenruimte. Ook al loopt zo'n Z06 140 km/uur harder dan de 'traagste' deelnemer, als die een uur later vertrekt haal je dat nooit in
Voor 1-on-1 acceleratieproeven en andere zaken is later op de dag dan nog tijd als er niet meer in een groep gereden wordt.