Verloop CBR dag

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Fasteddie

Verloop CBR dag

Bericht door Fasteddie » 13 apr 2007, 08:13

Zeg "organisers",

hoe gaat die CBR dag eigenlijk verlopen?...ik bedoel kennismaken, handje schudden..enz...allemaal leuk en aardig...maar hoe ga je het met het rijden doen (daar komen we toch voor :mrgreen: ) ?...
- Worden er groepjes om de zoveel min. losgelaten....
- Meer dan 10 "relatief" snelle auto's achter elkaar lijkt mij al op het randje ivm. "harmonica" effect bij het remmen....
- hoorde zelfs dat sommige mensen NIET gaan rijden ivm. risico..

Ben wel benieuwd hoe eea. gepland/uitgedacht is....

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 apr 2007, 09:51

Inderdaad verstandig daar over te hebben.
Voorste auto licht op de rem resulteert voor de achterhoede vol op rem stampen.
Ruim voldoende afstand houden is wel belangrijk.
Tijdens het ritje van Harry Dijkstra naar de sloperij was ook aardig opletten geblazen.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 apr 2007, 10:29

ErikKramer schreef: Tijdens het ritje van Harry Dijkstra naar de sloperij was ook aardig opletten geblazen.
Vond het toen al af en toe 'iets te'. Kan je nagaan als je 200+ rijdt. Daarom kijk ik het wel aan.

Daniel

Bericht door Daniel » 13 apr 2007, 10:51

Rekening houdend met wat last minute afmeldingen zullen er zo'n 85 auto's zijn. Dat is veel te veel om achter elkaar over de autobahn te laten rammen. Zelfs groepjes van 4-5 auto's is al veel, als ik 260 op de teller heb staan heb ik graag veel ruimte voor en achter me.

Wat je kunt doen is groepjes maken van een stuk of 5 auto's die qua topsnelheid redelijk bij elkaar in de buurt liggen, en die vervolgens met ongeveer een halve minuut tussenruimte laten vertrekken. Vervolgens wacht je 2 minuten waarna de volgende groep met weer steeds een halve minuut ruimte vertrekt. De snelste groep vertrekt het eerst, zodat je altijd voldoende ruimte tussen de groepen houdt.
Qua groepen zou je het volgende kunnen doen: tot 230 km/uur, 230-250, 250-270, 270-300 en 300+
Ik denk dat een ieder wel ongeveer weet wat zijn top is en dus ingedeeld kan worden.

Het nadeel van deze opzet is dat de snelste groep al lang en breed op de bestemming is als de laatsten nog op weg moeten gaan, en dat de langzamere deelnemers niets meekrijgen van het geweld vooraan. Je zou het ook andersom kunnen doen, dat dus de snelsten als laatste weg gaan, maar dan krijg je juist dat de boel alsnog in elkaar schuift. Dat kan je eventueel nog opvangen door deelnemers 1 voor 1 te laten vertrekken met een minuut tussenruimte. Ook al loopt zo'n Z06 140 km/uur harder dan de 'traagste' deelnemer, als die een uur later vertrekt haal je dat nooit in :)

Voor 1-on-1 acceleratieproeven en andere zaken is later op de dag dan nog tijd als er niet meer in een groep gereden wordt.

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2007, 11:11

Zolang het niet de druk is gaat het toch prima?

Zat vorig jaar met 3 M3'tjes gewoon met 260/270 om elkaar heen toen het leeg was, meer moet je ook niet hebben maar ging prima.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2007, 11:47

Inderdaad, 1 grove lijn van vaste punten en of samenkom punten zoals b.v halverwege ergens en aan het eind om weer allemaal samen te komen beetje kletsen en dan opnieuw kleine passende groepjes indelen terplekke...
Veiligheid en kunde hoog in het vaandel houdend geen roekies die niet weten wat ze doen maar alles doen om bij te blijven... verstand op 1 en fun passend daarbij natuurlijk.

Dus in grove lijn wat vaste verzamelpunten met wat regelaars die wat toezicht houden op, zodat kleine jongens ook the big monsters kunnen zien en mee praten halverwege weer op zo'n algemeen verzamelpunt, en onderweg op de parkeerplaatsen afspreken en groepjes vormen met wie je wil rijden...?

en dan op het eindpunt gewoon weer verzamelen, nagenieten en eventueel individuele afspraken maken voor ritten heen en weer, lijkt me top, bril CBR kleding mee en wat gave plaatjes schieten ala blues brothers :lol:

RVV

Bericht door RVV » 13 apr 2007, 11:56

Even voor alle duidelijkheid, er is geen "organisatie" we organiseren ook geen formele dagindeling. Dit heeft alles met aansprakelijkheid te maken. Wat we hebben gedaan is een oproep op het forum om te verzamelen/meeten op een Duitse parking aan de snelweg. Daarna gaat iedereen gewoon voor eigen rekening en risisco een rit maken. (niks bijzonders want doe je altijd al je in de auto stapt) We weten ondertussen allemaal wat de route van die rit is. We ontmoeten elkaar weer op een parking/tankstation.

We gaan van te voren geen lijsten maken met groepen oid, want daarmee ben je al formeel aan het organiseren. Ter plekke (ik neem een megafoon mee) bespreken we het een en ander wat betreft wegrijden.

In de eerste aankondiging werd er geschreven over een "verplichte" stop and go. Nou die is uiteraard op vrijwillige basis. Niemand hoeft te stoppen maar mag het wel. Het wachten op de langzaamste deelnemer gaat in de praktijk niet werken dus dat is bij deze ook geschrapt. Willen langzame deelnemers geen snelle deelnemers missen dan moeten ze gewoon eerder gaan rijden.

In de praktijk kunnen er geen 100 auto's tegen elkaar gaan sporten dat lukt niet. Daarom is iedereen vrij om met een ander DF bezoeker vooraf, via PB, Mail, telefoon, of op het forum of ter plekke een afspraak te maken. Een corvette rijder gaat geen 206 rijder opzoeken voor een run. in de praktik is het leuk on je een beetje te meten aan gelijkwaardige auto's of net een klasse daarboven. Als een auto/deelnemer gelijk al een paar honderd meter uitloopt dan snap je wel de het wederzijds niet zo boeiend is om dat mee te maken.

Dan het belangrijkste..

Gebruik je hoofd en hou rekening met elkaar. Geef langzamere deelnemers in principe voorrang, ga niet drukken oid. Gaat het echt hard dus boven de 250/260 die dat dan als er ook ruimte is. Niet snijden of toch nog net de snelste willen zijn koste wat het kost.

Ga niet inhalen via vluchtstroken, ga je gelijk op dan kan diegene die rechts rijd altijd uitlopen als die een snellere auto heeft, maar kom niet met hoge snelheid aan om even rechts er voorbij te "batsen". En als je verstandig bent ga geen sprintjes aan met "vreemde" weggebruikers zoals Duitsers in dikke auto's Die hebben geen idee waar we mee bezig zijn en het zou als agresief rijgedrag opgevat kunnen worden. Ook geen rare gebaren zoals middelvingers oid naar Duitsers toe (is strafbaar in Duitsland). Hou er rekening mee dat iedere Duitse burger het recht heeft om aangifte te doen en dat de Duitse politie verplicht is om die aangifte in behandeling te nemen. Zodra er getuigen in het spel zijn is de kans op vervolging al aanwezig. En het woord van het "slachtoffer" heeft ontzettend veel meerwaarde dan in Nederland.

Dus belangrijk, gedraag je een beetje, een vervolg van een CBR hangt vooral af van het succes van deze CBR. Wanklanken zullen mij doen besluiten om geen toekomstige CBR dagen te plannen.

Tom

Bericht door Tom » 13 apr 2007, 12:01

Afstand houden, afstand houden, afstand houden, afstand houden, afstand houden.
Hier in Nederland kun je prima een meter of tien van iemand z'n bumper hangen maar als je >200 rijd is dat geen succes. Dan maar eerder van het gas.

Zeker op hoge snelheden is de remweg groot.

Verder gaat het allemaal wel goed komen.
:)

RVV

Bericht door RVV » 13 apr 2007, 12:23

En om eerlijk te zijn ben ik helemaal niet rouwig omdat mensen niet willen meedoen, groep word iets kleiner en ovezichtelijker.

Nog even over toekomstige CBR meetings. De aankomende meeting zal daar bepalend voor zijn.

Vooraf hadden we nooit kunnen inschatten dat er bijna 100 man op af zouden komen. Je wilt niemand teleurstellen dus iedereen die graag er bij wil zijn krijgt de kans.

Maar een toekomstige meeting zal op een nog weer andere manier worden aangekondigd. Dan zullen uitsluitend de mensen die zich de aankomende meeting netjes gedragen worden uitgenodigd.

Krijg ik te horen van iemand of meerdere mensen dat een bepaalde deelnemer zich heeft misdragen, andere letterlijk in gevaar heeft gebracht of hele domme acties heeft uitgehaald dan krijgt ie de volgende keer geen uitnodiging meer voor een CBR of andere meeting.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2007, 12:25

zo is dat, koppie erbij houden ook al kun je sneller, we moeten het allemaal nog leuk na kunnen vertellen met hele auto's en geen geschrokken duitsers anders gooien ze die mooie wegen op den duur dicht en dat willen we niet 8)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 apr 2007, 12:36

En als je graag wilt sparren kan dat altijd zoals gezegd in de loop van de dag. Liefst met camera's mee en/of camera auto erachter.

Ook leuk om te doen is op de duin te gaan staan en de sparrende M6, Vette's, TVR's, M3, Leon's, EVO's, Impreza's, Porsches etc etc voorbij te horen en zien brullen.

Tristan

Bericht door Tristan » 13 apr 2007, 12:38

ErikKramer schreef:En als je graag wilt sparren kan dat altijd zoals gezegd in de loop van de dag. Liefst met camera's mee en/of camera auto erachter.

Ook leuk om te doen is op de duin te gaan staan en de sparrende M6, Vette's, TVR's, M3, Leon's, EVO's, Impreza's, Porsches etc etc voorbij te horen en zien brullen.
Neem jij de klapstoeltjes mee! :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 apr 2007, 13:14

:lol:

Moeten ze wel van Carbon Fibre zijn, anders krijg ik teveel gewicht in de auto :wink:

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2007, 13:18

Prima plan Rico, beetje monitoren.

Ik ben toch al traag dus neem klapstoelen en bier meer om langs de kant te zitten in de middag :)

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 13 apr 2007, 13:23

Duidelijk, Rico...wil trouwens wel eens weten hoe snel die langzame M3 van jou is :lol: :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 apr 2007, 13:24

als iedereen gewoon gezond verstand gebruikt is er niets aan de hand, zie het als een leuke gezellige dag om eens te kijken wat het verschil is tussen de auto's ik neem heel bewust de M3GT niet mee ik weet wat ie kan maar de Auris diesel met 225pk/502Nm niet dus ben benieuwd.

Als er iemand is die echt te gek doet neem ik aan dat we met zn allen diegene de borden NL wijzen!

RVV

Bericht door RVV » 13 apr 2007, 13:28

Fasteddie schreef:Duidelijk, Rico...wil trouwens wel eens weten hoe snel die langzame M3 van jou is :lol: :mrgreen:
Moeten maar 's testen dan :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 apr 2007, 18:49

Lekker aan de kant zitten en genieten van het voorbij razende spul

Dan ben ik allang gelukkig 8)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 apr 2007, 19:03

Ik geef graag een demo met mijn 3" open Invidia 8)

Ik heb al wat geoefend :d

Drive by met 255 km p/u op de teller:

http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ ... %20009.avi

Fly by met 280 km p/u op de teller:

http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ ... %20003.avi

Hoezee 8)

Allemaal nog met de originele turbo, met de nieuwe setup heb ik nog geen top gereden, zal allicht een paar km sneller gaan.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 apr 2007, 21:05

Bruut hoor Bram 8)

Ik denk dat sommigen ook wel onder de indruk zullen zijn van het geluid wat de dubbele pijpen onder mijn 325i produceren.

Ik was het in ieder geval wel

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2007, 02:06

gaaf bram :lol: alleen dat 2d filmpje kreeg ik niet open?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 apr 2007, 02:14

Ik zie het, weet niet hoe dat komt, zal morgen even kijken.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 14 apr 2007, 09:29

Rico v Velzen schreef:Een corvette rijder gaat geen 206 rijder opzoeken voor een run.
Wat is er mooier dan een Z06 tegen een 206?
Als je even niet focust dan is het bijna hetzelfde. :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 apr 2007, 09:49

Waarom niet!
Als die 206 rijder het leuk vind om met 300 voorbij gereden te worden wacht ik wel ff hoor.
Iedereen moet volgende week een leuke dag hebben en als een 206 rijder het leuk vind om met zo`n snelheid voorbij gereden te worden doe ik dat wel hoor.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het is om te zien om met zo`n snelheid voorbij gereden te worden.

Grtz,Hanz06 :wink:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 14 apr 2007, 12:06

HANZ06 schreef:Waarom niet!
Als die 206 rijder het leuk vind om met 300 voorbij gereden te worden wacht ik wel ff hoor.
Iedereen moet volgende week een leuke dag hebben en als een 206 rijder het leuk vind om met zo`n snelheid voorbij gereden te worden doe ik dat wel hoor.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het is om te zien om met zo`n snelheid voorbij gereden te worden.

Grtz,Hanz06 :wink:
In that case ruilen we dan toch ff. :wink:

Gesloten