Ik ben Hellracer, 32 jaar en woon in Groningen en bijdeze wil ik mij even voorstellen. Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar ben meer iemand die op de achtergrond mee kijkt, dan een uitgebreide reaguurder. Ik heb een groot voorliefde voor oldschool auto's, dit is qua onderwerp voor iedereen een andere beleving. Ik heb verschillende merken gereden, maar nog nooit een product van de VAG groep in bezit gehad en dat zal ook niet snel gebeuren. Wel veel in gereden van vrienden, maar nooit het wauw effect ervaren.
Op mijn 19e kocht ik deze BMW E36, 325i handgeschakeld:

Dit was geen topper, volledig petje/sjonnie gemaakt, maar reed wel lekker. Motor getuned, had meer dan 200pk op de achterwielen.
Mijn huidige auto's zijn momenteel de Citroen AX GTI '93 95pk. De BMW E36 320i '93 150pk, en de BMW E36 325i '92 192pk:
Een uit de hand gelopen hobby. De één koopt een huis en verbouwt die, de ander koopt 3 auto's.

De Citroën AX GTI, gekocht in 2022 maar staat nu bijna een jaar stil vanwege een defecte kabelboom. Work in progress.
Deze Franse stokbro
od ligt als een blok op de weg en sprint in 9sec van 0-100. Het is echt een bochtenauto want boven de 100km/h heb je oordopjes nodig om het motorgeluid, windgeruis te reduceren. Heerlijk smijt en gooi wagentje.
In 2024 kwam ik deze tegen op marktplaats, verdween onder de radar omdat de garagehouder, een kennis van de vorige eigenaar, er geen financieel belang bij had, en dus minder overtuigingskracht aannam met de tekst en bijbehorende foto's. Gekocht met 152.000km op de teller. Originele Nederlander, automaat, 20 jaar in bezit van de eerste eigenaar en 9 jaar van de laatste.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Een weer, originele Nederlandse BMW 325i gevonden, handgeschakeld.
23 jaar in bezit geweest van de vorige eigenaar.

meer foto's van de 325i volgen op een later moment.
De bedoeling is om beide BMW's als nieuw te laten rijden.
De 320i, staat op een nieuw onderstel.
Dit was voor ik eraan begon:

En dit wanneer ik er mee klaar was, nieuwe schokbrekers Sachs Touring (rondom), Sachs veren, veerpootlagers, hoezen etc.
Ook nieuwe remsysteem gemonteerd, nieuwe remklauwen Bosch, en EBC remschijven + Yellow stuff remblokken.

Meer foto's of updates komen later nog.
Ik zoek op deze site, wellicht met het openen van een ander topic, nog advies over wat voor onderstel ik op de 325i zal zetten.
Ik twijfel tussen Bilstein B16 met goede verlagingsveren, of een schroefset van bijvoorbeeld KW...