BMW M met vast stumperhulpje, schrikbeeld

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

M en vast DSC

Is een grote vergissing en hopelijk eenmalig
26
81%
Ik maak me niet zo druk er om, bij zoveel vermogen is vast DSC op zijn plaats
6
19%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

BMW M met vast stumperhulpje, schrikbeeld

Bericht door RVV » 02 apr 2007, 21:30

Sommige weten het al, maar er is hier n NL nog maar weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar toch gaat het alle M liefhebbers aan. De e60 M5 heeft standaard een SMG bak, maar onder druk van de Amerikanen is er speciaal voor die markt een handbak uitvoering gekomen. Ze hebben geen nieuwe handbak ontwikkeld maar de oude e39 M5 versnellingsbak toegepast. Dat is de ook de reden dat de handbak e60 M5 geen uitschakelbaar DSC meer heeft. Zal we; iets me shift lock te maken hebben.

Ik hoop van ganse harte dat dit een eenmalige vergissing is van M.
Laatst gewijzigd door RVV op 02 apr 2007, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 02 apr 2007, 21:33

Dat is dezelfde bak+koppeling die het ook met de V8 al niet al te lang uithield? :roll:

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 02 apr 2007, 21:33

ja heb het ook gelezen, doen ze denk ik om de portomonee van de klant te sparen. Paar schakel/koppelfoutjes en je kan weer terug naar de dealer.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 apr 2007, 21:36

Neem aan dat de bak t.o.v. de e39 wel wat aangepast is.
De motorkarateristiek van de e39 t.o.v. de e60 is ook totaal anders.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 02 apr 2007, 21:43

Zal vast wel weer gedaan zijn om een paar rechtzaken uit te sluiten.

Wanneer houden die Amerikanen nou eens op met het verkrachten van mooie auto's.

Een M-auto hoor je zo afschuwelijk dwars over de weg heen te jassen en ingeschakeld DSC gaat je daar toch echt niet bij helpen.

Foute move dus. Onklaar maken die handel en hopen dat het bij deze ene keer blijft.

Dan maar een M met SMG bak als daar het DSC maar van uit kan en BLIJFT kunnen.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 02 apr 2007, 22:13

Snap het niet helemaal.Bij mijn M5 is het DSC gewoon uitschakelbaar.

Als het gedaan is voor de veiligheid en het is uitschakelbaar dan is het prima,maar als het niet uit kan hou hem dan maar!!!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 02 apr 2007, 22:21

Mja ik snap het veiligheid verhaal niet helemaal. Het grootste risico met een handbak tov SMG2/3 is dat je shiftlocked bij terugschakelen, dat gebeurd nog steeds of DSC nou wel of niet aan staat.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 aug 2007, 11:09

Ondertussen schijnt BMW terug gekomen te zijn op het niet uitschakelbare systeem.

Een stortvloed van kritiek van M5 rijders en de pers die de M5 met handbak bijna tot de grond toe afbrande.. heeft BMW zodanig laten schrikken dat de M5 met handbak een volledig uitschakelbaar DSC krijgt.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 02 aug 2007, 12:00

ach, het is voor de amerikaanse markt. 99% kan daar uberhaupt niet op een behoorlijke manier autorijden

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 aug 2007, 12:47

Kan er niet weakker van liggen....................

1 ik koop never nooit een M5

2 op zo`n kar hoort een SMG/DSG IMO ( dat dan een het systeem wel uitschakelbaar is, is mooi meegenomen)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 02 aug 2007, 13:21

Die bak breekt alleen maar in de E60. Zijn paginas lange klachten te vinden op forums en auto sites etc.

Niet echt sterke actie.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 02 aug 2007, 14:01

Er is nog een probleempje met die handbakversie en dat is de combinatie met de (compleet nutteloze) 400-507 pk switch. In de SMG-versie zit een powerknopje waarmee je de motor op de 507-pk mode zet maar voor de rest alle settings bij het oude laat. Omdat de M5 om onduidelijke reden de power-setting niet kan onthouden (en dus bij elke keer starten weer in power-moden gezet moet worden) is dat knopje een aardige uitkomst.

In de handbak-versie zit die knop echter niet. Dus de motor in 507-pk mode zetten kan alleen via de M-knop, of via de iDrive. Dat laatste is buitengewoon omslachtig en dat eerste levert meteen ook het hele scala aan andere performance-verhogende (en comfort-verlagende) instellingen op. Nu kan je dat ook wel weer instellen, door de M-knop enkel de pk-instelling te laten wijzigen, maar dan kun je de knop niet meer voor de fullblown M-modus gebruiken.

Eigenlijk moeten we blij zijn dat die handbak niet leverbaar is in Europa want hij lijkt mij op alle mogelijke manier ruk.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27060
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 aug 2007, 15:24

Daniel schreef:Er is nog een probleempje met die handbakversie en dat is de combinatie met de (compleet nutteloze) 400-507 pk switch. In de SMG-versie zit een powerknopje waarmee je de motor op de 507-pk mode zet maar voor de rest alle settings bij het oude laat. Omdat de M5 om onduidelijke reden de power-setting niet kan onthouden (en dus bij elke keer starten weer in power-moden gezet moet worden) is dat knopje een aardige uitkomst.

In de handbak-versie zit die knop echter niet. Dus de motor in 507-pk mode zetten kan alleen via de M-knop, of via de iDrive. Dat laatste is buitengewoon omslachtig en dat eerste levert meteen ook het hele scala aan andere performance-verhogende (en comfort-verlagende) instellingen op. Nu kan je dat ook wel weer instellen, door de M-knop enkel de pk-instelling te laten wijzigen, maar dan kun je de knop niet meer voor de fullblown M-modus gebruiken.

Eigenlijk moeten we blij zijn dat die handbak niet leverbaar is in Europa want hij lijkt mij op alle mogelijke manier ruk.
Das wat ik bedoel............................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie en 3 gasten