BMW M met vast stumperhulpje, schrikbeeld
- RVV
BMW M met vast stumperhulpje, schrikbeeld
Sommige weten het al, maar er is hier n NL nog maar weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar toch gaat het alle M liefhebbers aan. De e60 M5 heeft standaard een SMG bak, maar onder druk van de Amerikanen is er speciaal voor die markt een handbak uitvoering gekomen. Ze hebben geen nieuwe handbak ontwikkeld maar de oude e39 M5 versnellingsbak toegepast. Dat is de ook de reden dat de handbak e60 M5 geen uitschakelbaar DSC meer heeft. Zal we; iets me shift lock te maken hebben.
Ik hoop van ganse harte dat dit een eenmalige vergissing is van M.
Ik hoop van ganse harte dat dit een eenmalige vergissing is van M.
Laatst gewijzigd door RVV op 02 apr 2007, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Joop
Zal vast wel weer gedaan zijn om een paar rechtzaken uit te sluiten.
Wanneer houden die Amerikanen nou eens op met het verkrachten van mooie auto's.
Een M-auto hoor je zo afschuwelijk dwars over de weg heen te jassen en ingeschakeld DSC gaat je daar toch echt niet bij helpen.
Foute move dus. Onklaar maken die handel en hopen dat het bij deze ene keer blijft.
Dan maar een M met SMG bak als daar het DSC maar van uit kan en BLIJFT kunnen.
Wanneer houden die Amerikanen nou eens op met het verkrachten van mooie auto's.
Een M-auto hoor je zo afschuwelijk dwars over de weg heen te jassen en ingeschakeld DSC gaat je daar toch echt niet bij helpen.
Foute move dus. Onklaar maken die handel en hopen dat het bij deze ene keer blijft.
Dan maar een M met SMG bak als daar het DSC maar van uit kan en BLIJFT kunnen.
- Bert ///M3
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Daniel
Er is nog een probleempje met die handbakversie en dat is de combinatie met de (compleet nutteloze) 400-507 pk switch. In de SMG-versie zit een powerknopje waarmee je de motor op de 507-pk mode zet maar voor de rest alle settings bij het oude laat. Omdat de M5 om onduidelijke reden de power-setting niet kan onthouden (en dus bij elke keer starten weer in power-moden gezet moet worden) is dat knopje een aardige uitkomst.
In de handbak-versie zit die knop echter niet. Dus de motor in 507-pk mode zetten kan alleen via de M-knop, of via de iDrive. Dat laatste is buitengewoon omslachtig en dat eerste levert meteen ook het hele scala aan andere performance-verhogende (en comfort-verlagende) instellingen op. Nu kan je dat ook wel weer instellen, door de M-knop enkel de pk-instelling te laten wijzigen, maar dan kun je de knop niet meer voor de fullblown M-modus gebruiken.
Eigenlijk moeten we blij zijn dat die handbak niet leverbaar is in Europa want hij lijkt mij op alle mogelijke manier ruk.
In de handbak-versie zit die knop echter niet. Dus de motor in 507-pk mode zetten kan alleen via de M-knop, of via de iDrive. Dat laatste is buitengewoon omslachtig en dat eerste levert meteen ook het hele scala aan andere performance-verhogende (en comfort-verlagende) instellingen op. Nu kan je dat ook wel weer instellen, door de M-knop enkel de pk-instelling te laten wijzigen, maar dan kun je de knop niet meer voor de fullblown M-modus gebruiken.
Eigenlijk moeten we blij zijn dat die handbak niet leverbaar is in Europa want hij lijkt mij op alle mogelijke manier ruk.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das wat ik bedoel............................Daniel schreef:Er is nog een probleempje met die handbakversie en dat is de combinatie met de (compleet nutteloze) 400-507 pk switch. In de SMG-versie zit een powerknopje waarmee je de motor op de 507-pk mode zet maar voor de rest alle settings bij het oude laat. Omdat de M5 om onduidelijke reden de power-setting niet kan onthouden (en dus bij elke keer starten weer in power-moden gezet moet worden) is dat knopje een aardige uitkomst.