
Janken bij de pomp verhaal:
Enkelen heb ik al digitaal erover gesproken maar je hebt het soms, een dip in je hobby, dus dan zit je het even uit. Dat doe ik nu al twee jaar en kan weinig plezier meer aan de M2 comp in hockenheim silver beleven. Hij staat netjes onder zijn hoesje in het autohotel in Alkmaar, ik rijd er dan ca. 1000km mee per jaar, als de familie wagen in onderhoud is. De km's dat ik erin rijdt geniet ik wel hoor, maar de liefde is op het moment meer omgeslagen naar klassiek, elke zaterdag bij de cars en coffee hier in de buurt restaureren, acteren en vegeteren met een bont gezelschap tussen de 30 jaar jong en 85 jaar oud


On topic:
Het is een MY2020, die vanaf juli 2019 geleverd werd en de mijne is in october 2019 op kenteken gezet, huidige stand <22.500km
Het is dus een BTW auto, voor ondernemers dus een leuk laagdremeplig ding, Hockenheim Silver, Drivers package. Ik heb hem low weight geconfigureerd destijds, dus geen nutteloze open baken, electrische stoelen of van beton gemaakte remmen die er wel goed uitzien maar alleen meer onafgeveerd gewicht zonder performence brengen. Resultaat; uitwegen incl volle tank, 75kg ballast 1627kg, daarna is de accu, uitlaat en lightweight apex wielen nog gedaan, dus rond de 1525kg met volle tank. Hij is in de praktijk ook erg lichtvoetig.
Het waarom:
Voorts is hij (zoals in het andere topic valt te lezen) doorgaand verbeterd en geoptimaliseerd, met als filosofie om het zo dicht mogelijk bij de OEM look te houden. Performance wise is het natuurlijk een wapen, maar de mensen die mij kennen, tunen is een ziekte en ben zwaar besmet (en ook besmettelijk denk ik). Ik heb nog een waslijst om te doen, wilde hem ook niet weg doen, maar gun hem een ander die hem net zo waardeert, en dan wél gaat gebruiken waar hij voor gemaakt is --> de sporen geven.
Bukken bij Dusseldorp
De VIN check levert de volgende af fabriek mods, onder OTHER onderaan, staan de aftermarket mods, waarvan een groot deel door Dusseldorp Epse (fijne mensen daar) is aangebracht en de rest door Hbest automotive in Alkmaar.
De lijst is redelijk lang, bekijk vooral het einde mbt de Mperformance en aftermarket parts.
Vehicle information
VIN 7E99250
Prod. Date 19/09/2019
Type M2 Competition
Series F87 (M Series) MY2020
Body Type Coupe
Engine S55
Drive DCT 7 gear
Colour hockenheim silver metallic
Upholstery Leather Dakota perforated/black/blue
Editions and packages
S712 M Sports seat
S7CG BMW Repair Inclusive
S7M9 M Shadow Line with expanded scope
S7ME M Drivers Package
Comfort and interior equipment
S420 Sun protection glazing
S423 Floor mats velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S441 Smoker package
S465 Through-loading system
S488 Lumbar support, driver and passenger
S490 Adjustment, seat-backrest width
S493 Storage compartment package
S494 Seat heating driver/passenger
S4GQ M seat belts
S4MC Interior trimstrips, Carbon Fibre
Multimedia
S609 Navigation system Professional
S654 DAB tuner
S674 Hi-Fi system Harman Kardon
S698 Area-Code 2 for DVD
S6AC Intelligent emergency call
S6AE Teleservices
S6AK Connected Drive Services
S6AM Real-Time Traffic Information
S6AP Remote Services
S6NW Telephony with wireless charging
S6WD WLAN Hotspot
Driver assistance and lightning
S508 Park Distance Control (PDC)
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S548 Kilometre speedo
S552 Adaptive LED headlight
S563 Lights package
S575 Additional 12V power socket
S5AC High-beam assistant
S5DA Passenger airbag deactivation
Wheels and drive
S230 EU-specific additional contents
S249 Multifunction f steering wheel
S2MK M twin-clutch transm. with Drivelogic
S2PA Locking wheel bolt
S2VB Tyre pressure display
S2VC Tyre repair set
S2VZ BMW LA wheel M dbl. spoke 437 jet black
Environment and safety
S302 Alarm system
S322 Comfort access
S3AG Reversing camera
S845 Acoustic fasten seat belt reminder
S868 Language version, Dutch
S886 On-board literature, Dutch
S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8S2 Coding, alarm signal
S8S3 Automatic locking during starting
S8TH Road sign detection
Individual equipment
S760 High gloss shadow line
M Performance Aftermarket equipment
M performance stuur, suede, blauwe 12h band
M performance CF spiegelkappen
M performance onderstel
M performance kofferbak spoiler
M sportstoelen, manueel verstelbaar (wegens gewicht)
M remmen blauw (lichter dan de upgrade remmen), standaard blokken
M performance CF hood met powerdome, onderzijde exposed CF
Aftermarket door Hbest automotive gemonteerd
Meer info over Hbest : https://www.hbest.nl/
Mosselmann Thermostaat
Mosselmann Crank Hub fix
Eventuri CF inlaten
Eventuri CF chargepipes
SRF Downpipes met sportcats
JM tuning custom uitlaat, equal length, OPF delete, carbon tips
Lichtgewicht accu (-17kg)
Gele DRL’s
Druppel lader permanent aangesloten kofferbak
OEM look lightweight Apex Racing Wheels, achter 295breed voor 265, geen velgschade aanwezig
Zgan cup2’s banden
Moving Intelligence alarm
Blue Eye target verstopt in de achteruitkijk spiegel
Modesta keramisch gecoat
Neus en kap in de Xpel
M performance bijpassende auto hoes
ECU
Cold start roar uitgeschakeld
Max cooling
Burbles off
OPF delete
Naar wens standaard, stage 1, stage 2 of stage "CS" mapping erop, dat zal allemaal door Hbest verzorgd kunnen worden.
Niet de praatjes maar de plaatjes vullen de gaatjes:












Hoor graag of er DF'ers mogelijke interesse hebben. Het liefste heb ik dat de wagen bij een liefhebber terecht komt, hier dus, die het hele pakket op waarde kan inschatten. Het zou me een ervaring met consignatie verkoop kunnen besparen.
Vraagprijs:
Inclusief alle opties 69.950,- incl BTW
Exclusief Apex velgen, CF motorkap, eventuri intakes, eventuri chargepipes, lightweight accu, druppellader, M performancenstuur, M performance spiegelkappen 61.950,- incl BTW (doodzonde eigenlijk om het er allemaal af te halen)
Het is een BTW auto dus voor ondernemers best wel interessant, ook in de lease, met 25k aanbetaling waarvan je een deel weer terug krijgt in de vorm van BTW, rijd je dit voor ca. 800 euro/maand. Ik kan daarbij assisteren, been there done that.
Voor de geintereseerden; graag communicatie via de mail, dat gaat tot nu toe best prima!
Voor de niet geintereseerde die het ergens niet mee eens zijn --> niet doen. Gewoon niet reageren. Dat kan beter.
Ben benieuwd. Vragen kun je het beste stellen op e.deman@eosmaritime.com, ik ben niet enorm actief meer hier (lees wel veel maar vaak zonder in te loggen). Elke mail is welkom en wordt beantwoord.